EVO vs STi yaklasik 14 yildir icinde oldugum ve artik duymaktan gina gelen bir karsilastirma icinde, o yuzden uzatmadan ve yorumlamadan yeni kasada iki kardes-rakip firmanin neler yaptiklarini yazacagim, ki bilgileriniz dogru yonde kalsin. nette ne yazik ki cok miktarda yanlis bilgi dolasiyor, sonucta secim kisisel tercih meselesidir, iki araci da alan yanlis tercih yapmis olmaz, birini alip sonra digerine gecen arkadaslarimiz her iki tarafta da var.
Neyse, polemiksiz, sadece bilgi amacli. kisaca:
Govde:
STi bir alt segmente goz dikti ve hatchback yapti, WRC'de basari ve daha cok baz model satis amacli sevenlerini uzdu. Cirkin bir sade kasa cikarip, STi versiyonunda daha agresiflestirip piyasaya sunmayi secti, once esegimizi kaybettirip sonra buldurdu.
EVO X muthis bir PR ve reklam destegi ile harika bir konsept cikardi, sonradan gercegini sulandirdi, yine de gorunus (en azindan onden gorunus) basarili.
Motor:
STi ozellikle kapak dizayninda cok buyuk bir verimlilik hamlesi ile , EJ207 blogunu daha da gelistirdi, daha asagiya (agirlik dengesi icin) ve daha buyuk intercooler ile yerlestirdi ve tork bandini genisletti.
EVO ise efsanevi, inanilmaz beygirler kaldiran demir dokum 4G63 blogunu cope atti, yerine daha onceden ve halen Lancer'da kullandigi aluminyum 4B11(T) blogu ile cok daha zayif bir altyapi ile standart HP triklerini kullanarak beygir cikarsa da, kulanicilarini uzdu. Cok buyuk umitlerle gelen yeni nesil DSG sanziman tum testlerde manuel EVO X, EVO VIII ve EVO iX'larin gerisinde kaldi.
Ama seneye buyuk guncelleme yapilacagindan emin olabilirsiniz, sonucta "evolution" bunu gerektirir. ;)
Yol tutus:
STi kullanici isteklerini dinledi, hala sert ama daha az understeer geometrisi ile ozellikle arkada bastan sonra yeni bir suspansiyon gelistirdi, DCCD guncellendi, cok radikal olmadan surekli evrim seklinde gelistirme devam etti. Cift akisli piezogyro G-sensoru ve DBW"den gaz kesmeden tek frenle mudahale eden bagimsiz ABS tam oturdu.
EVO X yol tutusta eski tum serileri geride birakacak elektronik ve mekanik destege kavustu, ozellikle yeni AYC ile cift yonlu G-sensorleri ve direksiyon aci sensoru bir arada hesap yaparak araci her kosulda yolda tutmak icin guncellenmis islemci ve haritalar kullanildi. Bence yeni EVO'nun en cok gelistirdigi kisim bu.
Teknik dokumanlar nette, isteyen istedigi kadar okur, alir araclari dener, sonra alim karari verir. Birbirinizi uzmeden, kirmadan bilgi paylasirsaniz forumda gecirdiginiz zamaninizi daha verimli kullanmis, toplam bilgi seviyesini yukariya tasimis olursunuz.
Selamlar...