ikiside birbirinden çirkin yaa
gc8 forever ;)
Printable View
ikiside birbirinden çirkin yaa
gc8 forever ;)
evo X mitsubishi hep 1 adım önde gibi bence ;)
Tam olarak 4x2 konusunda, 1980 sonu-1990'larin basinda Subaru Justy ile gelen elektromekanik kavramali orta difransiyeller var. Diff dugmesine basildiginda arkayi da devreye alan, normal olarak onden ceker olan bu difransiyel, cok guc kaldiramadigi icin sadece 1.2 ve 1.0 motorlarda kaldi. Aktif difransiyel ise, yine elektromekanik olarak, %100 yapamasa da, %80'lere varan anlik tork aktarimi yapabiliyor, veya tam kilit konumunda 50-50 guc dagitabiliyor. Ben kendi STI'imda modlu DCCD kontroller ve yine modlu orta aktif diff sayesinde %85 civarinda arkadan itis saglayabiliyorum. Aslinda bunu gosteren cok guzel videolarim var, ama su anda kullandigim arazi tipi uydu baglantisi ile video gonderemedigim icin ancak Turkiye'ye geldigimde yukleyebilirim. Elektromekanigin hem avantaj hem de dezavantaji, elektromiknatislar ile anlik yukleme yapip gerekli tarafa cok kisa surede guc aktarabilmesi, ama sargilar isindiginda da duty cycle 100lere cikarak kullanimi kisitlayabiliyor. Bu yuzden ortada sabit yuzdeli bir limited sllip ya da torsen gibi surekli yuk altinda ayni degerde kullanima uygun degil.
Ayrica , bilgi olarak; kaynaklanmis orta diff ile RWD modunda Japonya'da drift sampiyonasinda yarisan GDB Subaru Impreza'lar var. Team Orange diye youtube'da arayabilirsiniz.
Motora geri donecek olursak ta, kapak dizayninda kem mitsu hem de subie cok ileriye gittiler, dual AVCS ve dual MIVEC buyuk nimet. En cok uzulunen konu, 1000Hplere stock dayanan demir blok 4G63un kaybi oldu, sirf bu yuzden yakinda EVO X'lere 4G63 swaplar gorebiliriz.
evo x tabiki
ewooooooooooo X
Walla MIVEC büyük nimet ama X'un motorlar çatır çutur kırılmaya başladı millet US'de yana döne IX Cosworth longblock & stock IX swaplıyorlar... Evo X çok güzel. İnanılmaz bir şanzıman ama amaları var maalesef...
Bi de aynı zamanda 850$'lık RWD conversion'la veya conversionsuz, evo da güzel şeyler yapabiliyor. Yok ben onu istemem dersende Ralliart ACD ECU alabilirler, sabaha kadar yannn... :D
Saygılar.
Katılıorum Evo X da bazı eksiklikler ve "amalar" olmasına rağmen çok gzl bi araba olmuş tebrik ediorum ve saygıyla eğiliorum.Ver yanı ver yanı! ;)
Subaru aşığı olarak ne olursa olsun vazgeçemem :)
Subaru be farklı birşey.. Subaru aşkı bitmez.. :cool:
bence evo x
subaru kasa olarak hoşuma gitmedi, bugune kadar subaru evo arasında hep subaruyu seçmişimdir ama sırf şu kasası yüzünden busefer X diyorum
http://img523.imageshack.us/img523/4...baruwrxur2.jpg
http://image.importtuner.com/f/edito...volution-x.jpg
http://img513.imageshack.us/img513/3...baruwrxav1.jpg
http://img174.imageshack.us/img174/8...tsubishkg2.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/6...baruwrxyh6.jpg
Güncel diyelim :)
http://img216.imageshack.us/img216/3...tsubishpm5.jpg
evo kasasinda sti spec C motoru isterim :D
hb impreza benim hoşuma gidiyor (yeni sedan çok çirkin bu arada)
imprezanın dışı + evonun içi iyi bi kombinasyon...
motorlara gelince , sanırım evo ağır basıyor ama ikisinde de acaip fazla elektronik sistem var , bence spor araba dediğin biraz daha fazla "mekanik" olmalı.. yol tutuşu falan genlerinde olmalı.. cpu yardımıyla ile yol tutan araba mantığı beni biraz itiyor açıkçası...
2side çok güzel ama tercihim ewo x'dan yana olurdu...
subaruyu sevmem subarucularıda :) ama streetfire de videosu var açın seyedin düz giden ewo nun yanından subaru yan geçiyor bildiğim birşey varsa oda evo nun şanzıman olayında ağır tırtladığıdır:)
Bunlar sonuçta performans arabası ben olsam subaru alırdım daha performanslı olduğundan.
tek video ile genelleme supermis :)
amerikada ilginc sekilde street wars tarzi organizasyonlarda evolar imprezaya gore daha ustun
evo wrx street wars
http://www.youtube.com/watch?v=j0jfN...watch_response
http://www.youtube.com/watch?v=JmE6MCz7zhw
youtube sorunu yasayanlar ktunnel ustunden baglansinlar lutfen:
http://www.ktunnel.com/