Ya cut of u anlamak çok zor değil ki.Aracınızı 2. viteste 30-40 gibi bir kilometrede bırakın.Gaza frene hiç bir şeye dokumayın.Devri takip edin.Araç yaklaşık 1000 devirlere kadar yavaşlar ve sonra stop etmemek için gaza basmışsınız gibi ileri atılır.O an cut-of'un devreden çıktığı andır.Bunu anlamak için dahi olmaya gerek yok.
Bir de fiat modelleri rampa aşağı viteste inerken 2.0 gibi bir değer gösteriyorlar.Bende ilk gördüğümde şaşırmıştım.Ama yanlış hatırlamıyorsam boşta da aynı değeri gösteriyorlar.Bu da insanları yanıltıyor.
Ha unutmadan çooook uzun inişlerde boşta daha az yakıyorsunuz.Mesela Adana-Mersin tarafına gidenler bilirler.Tekirden sonra hızlanıp boşa alırsanız sanırım 20 km. civarında boşta gidiyorsunuz ki arada 130-140 ı rahat görüyorsunuz.Ama viteste olursanız çok daha çabuk yavaşlıyorsunuz.Bu yüzden o yolda boşta daha az yakıyorsunuz.Ama bunun başka örneği varmıdır bilemiyorum.Ve bu cut-of'un daha çok ekonomi getirdiği gerçeğinide değiştirmez.