User Tag List

Sayfa 22/23 İlkİlk ... 1220212223 SonSon
419 sonuçtan 400 ile 418 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #400
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya cut of u anlamak çok zor değil ki.Aracınızı 2. viteste 30-40 gibi bir kilometrede bırakın.Gaza frene hiç bir şeye dokumayın.Devri takip edin.Araç yaklaşık 1000 devirlere kadar yavaşlar ve sonra stop etmemek için gaza basmışsınız gibi ileri atılır.O an cut-of'un devreden çıktığı andır.Bunu anlamak için dahi olmaya gerek yok.
    Bir de fiat modelleri rampa aşağı viteste inerken 2.0 gibi bir değer gösteriyorlar.Bende ilk gördüğümde şaşırmıştım.Ama yanlış hatırlamıyorsam boşta da aynı değeri gösteriyorlar.Bu da insanları yanıltıyor.
    Ha unutmadan çooook uzun inişlerde boşta daha az yakıyorsunuz.Mesela Adana-Mersin tarafına gidenler bilirler.Tekirden sonra hızlanıp boşa alırsanız sanırım 20 km. civarında boşta gidiyorsunuz ki arada 130-140 ı rahat görüyorsunuz.Ama viteste olursanız çok daha çabuk yavaşlıyorsunuz.Bu yüzden o yolda boşta daha az yakıyorsunuz.Ama bunun başka örneği varmıdır bilemiyorum.Ve bu cut-of'un daha çok ekonomi getirdiği gerçeğinide değiştirmez.
    Nadide şeyler değerlidir.

  2. #401
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu ne zamandir okumuyordum okuyunca tesekkur mesaji yerine hala ikna pozisyonunda konunun iilerlemesi ne kotu olmus.abi sabrin icin tebrik ederim ..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  3. #402
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugün kapatıcam zaten konuyu, bıkkınlık verdi biliyorum

  4. #403

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    alanya
    Mesaj
    61
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler bilgi için

  5. #404
    BLuEBoY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.738
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bunada inanmıcaklar ki şimdi..

    konu bencede kilitlensin, deveye hendek atlatsaydık daha kolay olucaktı...
    Alıntı AhmetYılmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bisikletle bile gitsem yanıma blueboyu alırım beyler kırılmayın...
    Murat Ç. ( ZiYa Corsa ) - ( KN 206 RC ) - ( VU GOLF VII ) - ( PM FABİA III)

  6. #405
    M.degirmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    246
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende dayıma saatlerce anlattım ya yok olurmu öyle şey nasıl yakmaz nasıl etmez diye tartışıyorduk rakımı bayagı yüksek olan bi mahallede aracın benzini bitti dayım inemeyiz burdan frenler şişer diyince aha kucagıma düştün dedim nasıl yani dedi dedim aç kontagı tak 3 vitese salla aşagı gitsin bu tabi bıraktı araba biraz ivmelenince frene bas dedim direksiyonu çevir dedim varmı bir fark çalısandan dedim yok valla diyince sözüme geldi
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Geçen gün ölçüme gittim, yedek tekerden bile 1200 Hp aldık. O da, takılı bile değilken.

  7. #406
    tayreep_john - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    TURKİYE BURSA
    Mesaj
    2.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuyu bende hiç okumamıştım... keşke daha önceden okusaydım çok yararlı bilgiler öğrendiğim çok iyi oldu..
    SM PERFORMANCE

  8. #407
    TigeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    4.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel anlatılmış elinize sağlık yeterince açıklayıcı
    Alıntı Ludacris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw yaris arabasi al hem en cok silindir onda var

  9. #408
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.786
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Guzel konu ara sira girip okuyorum yorumlari.ben genelde freni az kullanirim vitesle yavaslarim..yokus asagida hep viteste inerim 0 yaziyor tabiki guzel oluyor yalniz kartal koprusunden pendike doğru viteste degilde boşta iken daha iyi oluyor orda öyle yapiyorum genelde
    Birde bende birsey soracagim aracim 1.9tdi passat dururken boşta 0.6 yaziyor fakat arac hareket halindeyken boşta olduğunda 0.6 degilde çok farkli degerler yaziyor 1.1 bazen daha degisik bu neden acaba yol bilgisayari yanilmasimi
    He birde yorumlari tekrar okudumda cr disinda dizelde cut off yok denmis.bizim aracla sesin yanki yapabilecegi yerden gecince gaza bas cekince cok tatli enjektor sesi geliyor ac kapa misali

  10. #409
    srgn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel akılda kalıcı bi anlatım olmuşta konu baya dallanmış budaklanmış.
    L4404 | you are away

  11. #410
    karabagcaner
    Misafir
    emeğine sağlık eyvallah

  12. #411
    yıclio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Giresun
    Mesaj
    74
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anlık yakıtıda takip ederseniz 0.00 gösterir ama boşa verirseniz 1.5 lara kadar çıkabiliyor
    -Enes

  13. #412
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok kişiye anlatmaya calıstım herkes bildiğini okuyor ben 6 ya yada 5 e atıyorum kafam rahat

  14. #413
    lethaldoze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende bi soru sorayım.
    Turbo dizellerde yakıt ekonomisi için;
    Aracı yavaş bir şekilde ivmelendiriyorum ve 1800-2800 devir bandı aralığında kullanıyorum.
    Ancak;
    Yavaşça gazı ezdiğinizde turbo dizelde sanki turbo hiç yok gibi gidiyor araba.
    Birde gaza biraz fazla basarak turboyu doldurarak ta gidebiliyorsunuz ki bu daha güçlü bir ivmelenme oluyor. (Tabi ekonomi içim belli sınırlarda ivmelenme ile)
    -Turboyu doldurarak mı daha ekonomik kullanılır.
    -Turbo dolmasada daha az gaza basarak en minimum ivmelenme ile daha mı ekonomik.
    Biraz dikkat ettim sanki turboyu doldurunca daha ekonomik ve daha rahat bir yolculuk oluyor. Yinede fikirlerinzi almak istedim.

  15. #414
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende turboyu doldurunca daha ekonomik oldugu kanısındayım özellikle 2k - 3k devir bandı yeterli gibi vites değişimi için bakalım nasıl cevaplar gelicek

  16. #415
    ysnshn
    Misafir
    Çok uzun zaman önce televizyonda audi q5 tanıtımındaki pilot anlatmıştı bir programda. Yol bilgisayarından kanıt göstermisti sasirmistim. Daha detaylı bir anlatım olmuş.
    Teşekkürler.

  17. #416
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lethaldoze Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende bi soru sorayım.
    Turbo dizellerde yakıt ekonomisi için;
    Aracı yavaş bir şekilde ivmelendiriyorum ve 1800-2800 devir bandı aralığında kullanıyorum.
    Ancak;
    Yavaşça gazı ezdiğinizde turbo dizelde sanki turbo hiç yok gibi gidiyor araba.
    Birde gaza biraz fazla basarak turboyu doldurarak ta gidebiliyorsunuz ki bu daha güçlü bir ivmelenme oluyor. (Tabi ekonomi içim belli sınırlarda ivmelenme ile)
    -Turboyu doldurarak mı daha ekonomik kullanılır.
    -Turbo dolmasada daha az gaza basarak en minimum ivmelenme ile daha mı ekonomik.
    Biraz dikkat ettim sanki turboyu doldurunca daha ekonomik ve daha rahat bir yolculuk oluyor. Yinede fikirlerinzi almak istedim.
    Ben renault'nun kangoosunu kullandım.Onda vites değiştirme lambası var.Düz yolda 2000 devir civarında vitesi yükseltmeni istiyor.Benim logan mcv de uyguladım yakın sonuç veriyor.Bence renault'nun dizellerinde 2200 civarında vites yükseltmek gayet iyi sonuç veriyor.2800 çok fazla.Fiatın dizellerinde olabilir.Yokuş çıkışlarında bile 2500 ün üzerine çıkmayı pek gerektirmiyor.
    Nadide şeyler değerlidir.

  18. #417
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LPG ile ilgili bişey sorucam.

    aracım 84 model karbüratörlü ve lpg'li. rampa aşağı viteste inersem yine enjeksiyonlu araçlar gibi sadece hava mı yakar yoksa silindirlere lpg püskürtmeye devam eder mi ? ben sadece bunu merak ediyorum.

  19. #418
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı lethaldoze Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende bi soru sorayım.
    Turbo dizellerde yakıt ekonomisi için;
    Aracı yavaş bir şekilde ivmelendiriyorum ve 1800-2800 devir bandı aralığında kullanıyorum.
    Ancak;
    Yavaşça gazı ezdiğinizde turbo dizelde sanki turbo hiç yok gibi gidiyor araba.
    Birde gaza biraz fazla basarak turboyu doldurarak ta gidebiliyorsunuz ki bu daha güçlü bir ivmelenme oluyor. (Tabi ekonomi içim belli sınırlarda ivmelenme ile)
    -Turboyu doldurarak mı daha ekonomik kullanılır.
    -Turbo dolmasada daha az gaza basarak en minimum ivmelenme ile daha mı ekonomik.
    Biraz dikkat ettim sanki turboyu doldurunca daha ekonomik ve daha rahat bir yolculuk oluyor. Yinede fikirlerinzi almak istedim.
    dizelde tartismasiz,araba bayilmadigi surece en gec 2500 en gec degisirm vitesi : )

    mesela 4te 70le 5te 70gitmek arasinda 1.5lt oynar
    5te araba bayilcak gibi hissettirir vs ama daha az yakar ..*ornek olarak sadece..*

    oyle 3K devir vs iih yani
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •