Piste arac kiralamayi mantikli fiyata getirmeleri gerek artik....
Her pistte var ve inanilmaz is yapiyorlar...
Printable View
Piste arac kiralamayi mantikli fiyata getirmeleri gerek artik....
Her pistte var ve inanilmaz is yapiyorlar...
Arkadaşımın Mitsubishi Carisma'sı ile önde KU36, arkada NS2Rler ile çıktık. Sırf NS2R varken kafadan kaymaya yatkındı, önde KU36'lar varken baya oversteery bir hal almıştı.
https://www.youtube.com/watch?v=GkXrDUcSVO4
Abi f1de sıralamaya dolu depo çıkılmıyormu?
Yarışta lastiği kötü olsada hafiflediği için düşüyor sürerler
Hatta bazen sert hamurla daha hızlı dönülebiliyor yumuşağa göre, yada magny cours gibi pistler ısındıkça yavaşlayabiliyor üstündeki toz toprak kalkmasına rağmen
F1 başka bişey
istanbul parkta araba kiralanabiliyor mu yaw?
Bugün çoğu GP'lerde en iyi süre sıralamada geliyor, bazılarında az farkla yarış esnasında. Bilemiyorum ki en iyi sürenin geldiği lapten 2 önce lapte pitstopta mı lastik değişti yoksa benzin azaldı diye mi hızlandı, yada slipstreamde mi hızlandı? Teknik olarak lastikle bağlantısını kurmakta zorlanıyorum 2005 örneğinin.
Ama şurası kesin, herkes 3 aşağı 5 yukarı aynı şeyi söylüyor. Öğrenme fazında lastik daha fazla hırpalanıyor, o sebeple ilk günden en iyi lastikle çıkmaya ekonomiyi canladırma dışında pek de gerek yok. (süpersporları tenzih ediyorum)
Şimdi baktım da, herkes bunu söylerken neyi tartışıyoruz onu da kaçırmışım :)
ku 36 Evet daha yumuşak tutunması daha iyi ns2r a göre. 120tw olanını bilmiyorum ama Onurcan 120twye geçtiğinde nankanga daha iyi demişti orası muamma biraz:)
Cadde lastiğinden ku36ya geçenler ciddi fark hissederler ama o net, (tabi ısınınca).
Limitlerin %90 ında filan gidilirse taxi turu gibi bahsedilen cadde lastiğinin hemen biteceğini bende düşünmüyorum, ama aradaki %10luk farkta yanal sürtünme çok artacağı için ömürden baya yer, yoksa %60 %90 arasında çok fark olmaz.
Çok iyi sürücü zaten o aradaki kayma dengesini ayarlayıp limite yakın gider.
Evet abi söylenen şu. Öğrenme evresinde lastiğe çok yük biner tarama eğilimin çok oluyor çünkü çizgi fren asfalt alışana kadar(burada acemi pistçinin dostu nankang en sevilen ve kullanılan lastik olmalı) daha sonra 2. Evre geliştikçe bir duraklama oluyor lastik aşınmasında çünkü çizgin daha temiz aracını daha iyi tanıdın gibi daha optimum düzey kullanmaya başlıyorsun (burada tercih meselesi bu evrenin son anlarında artık iyi bir lastiğe geçiş olmalı nankanglara teşekkür edip üstüne cam kesip sehpa yapılmalı). 3. Evre kaşıntı, artık limit zorlama vakti geldi şeklinde fazla hızlı ve hatasız gitmeye çalışınca yine lastik sizlere ömür ama ilk evredeki gibi saçma sapan sürelerle değil daha güzel sürelerle aşındığı için bazı şeyler doğru diyorsun. Kelalper der ki hem en iyi süreyi yap hemde lastiğin tertemiz çık. Bende diyorum ki arabasına ve lastiğine de biraz bağlı olmakla beraber yok öyle birşey. O da benim sürüş eğitimi almamamdan dem vurur benim dediğime geleceksin ben eğitimliyim biz ferrariyle yaptık bu işleri sen bisiklet kullanırken der( abartıyorum şu an). Sık sık atışırız yüzyüzede atışırız ama sonunda hadi ordan der tatlıya bağlar kendisi :)
Evet, Ku36'lar bariz daha iyi tutuyordu. Yağmurda aynı süreyi çıkarmıştı nankang'a göre yanlış hatırlamıyorsam (Nankang'ın kuruda çıkadığı süreyi tutturdu).
Impreza ile KU36 kulanıyordum ben, fiyatına göre çok başarılıydı. İlk piste çıktığımda 2. el michelin pilot supremacy mi ne alakasız bir lastik vardı arabanın üstünde, 2:40 dönmüştüm. Ku36'lar ile ıslak pistte 2:32 döndüm, çok ciddi fark var arada.
Pilotaja, tecrübeye göre lastik ömrünün artacağına hem katılıyorum, hem katılmıyorum. Katılmadığım noktalar şunlardan sebeple :Aracınızla yapılabilecek en iyi süreyi amaçlıyorsanız, tutunmanın tamamını kullanmanız gerekli. Lastikler en iyi tutunmalarını belli bir slip angle'da gerçekleştiriyor (kayma açısı). Görünür bir kayma olmasa da lastiğin baktığı yön ile gitti yön arasındaki açı bu. Zorlamadığınız sürece o grip gelmiyor. Dünyanın en iyi pilotu da gelse, o slip angle ile lastiklerin belli bir ömrü var. Araçsal faktörler de var, mesela benim arabamın merkez difransiyeli önde kayıp hissetmeden arkaya güç iletmiyor, %50 %50 dağıtması için kafadan kaymasının dikine gitmeniz gerekiyor biraz.
Katıldığım kısım ise hatalarda çok fazla lastik yenmesi. Geç frenaj sonrası kafadan kaymalarda inanılmaz lastik gidiyor. Understeer'ın farkına varmayıp önden çeker ile gazdan ayağını çekmeyen arkadaşlar da var. Bu tür durumlarda lastik ömrünün ciddi bir şekilde kısalması çok olağan. Bahsi geçen subaruyu birkaç ay evvel sattım, alan arkadaş da piste çıkmış. Ben 3 seans çıkmıştım KU36lar ile, daha 5-6 seans daha rahat çıkarır gözüyle bakıyordum. Arkadaş tek seansta bitirmiş lastikleri.
Millet 50 çeşit lastik denemiş biz Türkiyede 4 adet slick bulamadık
Ben teklifimi sundum kafan rahat 2 takım yapacan sök tak derdin yok istemiyorsun abi :)
Pist'ten bir sonraki gün aracın üzerine Nankanglar varken yağmura yakalandım. Artistik buz pateni şeklinde understeer'in dibine vurdum. Aman diyim Nankang'lar ıslakta olağanüstü kötü.
Bu arada önde çeker kilitli araçta understeer bir garip zor anlaşılıyor. Kilit dıştaki lastiğe aktardıkça araç içe dönüyor; aha ne güzel dönüyorum diyip gaza asılıyor insan. Çift teker patinajda ön tekerler 3 virajda kebap.
Nankang'ın 120'si bence 120 değil. 120 lastikte yumuşama sonucu biraz kıpır kıpır olur yüzey. Misal 0 treadwear'li lastiğim var, 2 asılmada lastik milimetrik olarak neredeyse kendi desenini oluşturuyor. Nankanga bakıyorum pistten sonra, tık yok; hamur beton gibi. Lakin omuzlar da beton, kati suretle altına almıyorsun lastiği; o özelliği muazzam iyi.
225 45 R17 yada 235 45 R17 varmı KU36'da stok? Bir deneyeyim ben.
Yanlış bilgi.
2005'te araçlar yarışa başlayacakları kadar dolu depo ile çıkıyorlardı.
Eğer ki tek pit-stop düşünülüyorsa aşağı yukarı tam dolu depoyla, iki pit-stop varsa hesaplarda yaklaşık %70 dolu depo ile çıkıyorlardı.
2009'dan itibaren yakıt ikmali yasaklandı ve depolar büyütülerek tam dolu depo ile start almalar başladı.
Araç boş olduğu için sıralama turundan daha iyi derece gelmesi gayet normal.
Ayrıca 2005'te fastest lap 1:24:770 yani 1:24.3 değil.
Eminim ki pistte hızlı gitmek hakkında benden 100 kat bilgilisin ancak katalog bilgilerin yanlış.
Piste çıkıp önden-arkadan-4'ten farketmez rekor kıracak adam lastiği kollayamaz, o iş biraz yalan.
Taksi turu 2-3 saniye geç gelir ama aşınmalar %60-70 az olur. Lastiği bitiren zaten taksi olmayan tur. Ben nankang'la taksi temposuyla 1 sezon çıkarırdım mesela. Atıyorum 2.33 değil de 2.36 gelirdi süre de. Piste kendi arabası kendi lastiğiyle çıkmayan da pek ayırt edemez bu durumu çok normal.
Neler tartisilmis ama konunun dogrusu tek. İsin icine sahsi yorumlar girince konu sapmis biraz...
Alper;uygun fiyata getirmeliler diyorum...
lastik aşınması sizin kullanımızla bence doğru odaklı.
Hayatımda hiç piste cıkmadım tecrübem yok, su an cıksam büyük ihtimal benden önce en az 5-6 kez pist tecrübesi olan insan benden %50 daha az aşındırır.
Sonuçta formula 1 - gp2 moto gp vs tüm yarışlarda lastik durumu pilotun kullanım agresifliğine dayalı.
Kiralama isi gelmeli diyorum arkadaslar ve makul fiyata.
Mesela 6 tur Megane,800€ odedim. Standart arac,ne lastik ne fren var... Ama ring tabi,22km. Ona hesaba katip bu isi baslatmalilar. Zaten planlari vardi...
Bu konudan meaaj geldi ama yorumun gorunmuyor Alper. 124 ile o lastik gayet guzel isinir,cokda is yapar.
Nankang(sanirim boyle yaziliyordu) ile Trofeo ayni sureyi mi yapicak 124 ile? 13 jant pist lastigi var,guzelde isitilir. Yorum yanlisini anliyamadim?
Stoklama maliyeti diyorsun ama adamin uretimin gaminda 13 den 21 inch e kadar var lastik. Demekki talep var ki uretiliyor.
Hatta listeye bakip tum ebatlari yazarim aksam...
60 hp 800 kg arabayla o lastikleri ısıtırım diosan ben bişey bilmiyorum.
Richard hammond ın kabiliyeti formula 1 de lastikleri ısıtmaya yetmediği için ısınamayan lastikle pistte tutunamadığı için motor soğuyup kırılmasın diye yağmur lastiği taktılar hatırlatırım.
Ya Alper,ben dıyorum elmaaa sen ornek verdın kivi....
Yahu F1 lastıgının hamuru(Kaucugu) ıle bu Trofeo'nun hamuru bır mı Mike??
Slick lastık yada bu tıp lastıkler 1 turda ancak 50 derecelere gelırken(Oda cok fazla mekanık yol tutusu olan 458-gt3 cup),Trofeo ıle 1 turda 60 dereceyı gorebılırsın....
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/mo..._trofeo_r.html
Üretilen ebatlar bunlar abi ama en rahat bulunabilecek olan bence 235/40r18 ve kısmen dar tabanlı 19 lardır diye tahmin ediyorum ss ebatları haricinde
Trofeo 15 inch den baslıyor,20 ınch e kadar devam edıyor.
205/50-15TL 86Y en dusuk ebat.
345/30-20 106Y en buyuk ebat. Kalıplar bu sekılde fabrıkada...
Ancak ralli yada pistte olculer 13 den baslıyor. 160/530-13 en dusuk olcu.
17 yoksa mecbur jant değişince 235/40ZR18 (95Y) varsa denemek isterim.
Fiyat stok bilgisi için kime sormak lazım?
15 den baslıyor yazmıstım Trofeo ıcın....
Ölçü yelpazesinde 17'de 205/45ZR17 (88Y) var. Bana maalesef uymuyor.
Dogru,225/45 de bır ustu.
Jant degısımı yapılıcaksa yazdıgın olcu guzel...
205-50-15 Trofeo fiyatı nedir bilen var mı ?
168euro+kdv yazıyor.
Hangı arac bu,Hıstorıc yazıyor olcude?
İskontolu TR fiyatıne olacak bakmak lazım yeni sezon için. Araç olarakda değişik bir 106 diyelim. :)
benmim poloda 215 / 40 / 17 yerine aslında 205 / 45 / 17 kullanılabilir gibi geldi , normal yol lastiğine gore biraz daha dolgun oluyor diye tahmin ediyorum pzeroyu , fiyat almak lazım :)
Pirelli,Pıst lastıgı ve ıskonto.Bu uclu bır araya gelemezler malesef.Ben bıle alamıyorsam(%3'u gecmez) kımse alamaz. :(
106 ıyımıs....
205-17 ıcın 200euro+kdv yazıyor.
Haftaya leon'a alacagım,yıne uzucek bızı bu euro kuru :(