Eyvallah abi teşekkürler, bilmukabele.
Printable View
bende 10mm istedim,mert(mgd) 15mm takıcaksın dedi.sürter eder,işime yaramaz derken mert 13mm son dedi.o yüzden benimde ön-arka 13mm :))
5mm kullandım benimde önde değilde,arka göbek kurtarıyordu.öne takmamıştım.
yurtdışından arkadaşım getirmişti.10mm(bilezikli) kullandım.4tanesinin 3ü spacerın göbeği kırıldı.
göbek kurtarıyorsa 5mm kullanırım.ama kurtarmıyorsa limit 13mm,zaten en üst 15mm üstünü takmam.tırsarım :)
takarsan foto. at
rahmi abi yine sov yapmaya devam ediyor. ellerine sağlık, yapılan her işlem zaten çok iyi ve bir amaç uğruna.
Golf R'ın plastik 5 litrelik karterine bir şey olsa, bende 7 litre metal kartere geçecektim. karteri sürtüp kırmak nasip olmadı :D
hacmi artan karterler çok ilkel bir şekilde motor ve yağ sağlığına katkısı büyük. olay çok basit fizik aslında, sıvının hacmi arttıkça ısınması zorlaşıyor.
spacer konusunda göbeksiz 5mm riski yerine göbekli 10-12 mm spacer riskine girerdim. 360 hp arabada 75.000 km spacerla kullanmış biri olarak, hiç sorun yaşamadım ama işimi de riske atmadım.
her 25.000 kmde bijonları sıfırlıyordum. pistte veya 300le giderken kimse tekeri uçsun istemez :D
Eyvallah brocum çok sağol ve tekrar hoşgeldin. Yağ karterini net senin sayende aldım diyebilirim.
Spacer kousunda kafam karışık. Mal dün itibari ile gümrükten geçti, hafta sonu elime geçer. Montaj için jantı söktüğümde artık duruma göre son kararımı vereceğim.
Pist icin kullandigim oem jantlari yaklasik 1,5 sene once elektrostatik şekilde boyatmistim. Hem bazi noktalarda atmalar olmustu, hem renk bir tik koyu kalmisti. O sebeple bu sefer daha profesyonel sekilde olmasi icin isin uzmani olarak tabir edilebilecek olan Rimfix'e yine elektrostatik boya icin gectigimiz cumartesi teslim etmistim.
Teslim ederken jantlarin goruntusu:
https://i.hizliresim.com/bapi8d5.jpg
Boya sonrasi ustadan gelen ilk foto, renk olarak gun metal sectim:
https://i.hizliresim.com/r6grck2.jpg
Bugun jantlari teslim aldim, boya isciligi baya iyi, en ufak puruz yok:
https://i.hizliresim.com/nftkcjj.jpg
Jantlari montajlamadim ama arac yaninda temsili fotolar:
https://i.hizliresim.com/qv0uekn.jpg
https://i.hizliresim.com/nyctqxm.jpg
8 Mayıs'taki Korfez pist gunu oncesinde araca takacagim bunlari, o zaman arac ustu fotolari da ceker paylasirim.
Renk çok iyi oldu Ramoking.
bu seferki renge ben de düştüm. çok iyi olmuş abi. beyaz arabada en iyi kendini gösterecek renk :)
kaç kg jant,tartma şansın oldumu.üstündekilerden hafifmi ağırmı
semi slickle her türlü ağır oluyordur.
Eyvallah gözüm, sizin wrc'leriniz kadar olmasa da, bunlar benim de hoşuma gitti :D
Teşekkürler bro. Hem fikirim, daha önceki renk fazla koyu kalmıştı, beyaza siyah marspiyelle falan biraz boğulmuştu alt taraf. Bu renk cuk olacak gibi hissediyorum.
Abi bu jantlar 9kg. OEM jant için bence iyi değer. Bir de bijon aralığı 4x98 olduğundan bulması da zor. O sebeple hiç başka janta bakmıyorum.
ama tabi lastikler ayı gibi ağır.
renk ateş maşallah
5mm spacerlar ve yine 5mm uzatilmis bijonlar cuma gunu geldi, dun montajini yazligin onunde yaptim.
Oncelikle spacerimizin kendisi ve sekil kutusu:
https://i.hizliresim.com/8tgurnn.jpg
https://i.hizliresim.com/hleou2f.jpg
Gobegin kendisi 13mm olunca, spacerin gobeksiz olmasinda sakinca olmadi, jant gobegin ustune montaj aninda cok kolay oturdu.
https://i.hizliresim.com/p5l84si.jpg
Her iki jantin icini de matkap ucuna tel firca takarak temizledim. Disklerim ise yeni oldugundan cok az pas vardi, onlar el fircasi ile temizlendi.
https://i.hizliresim.com/c69fc7k.jpg
https://i.hizliresim.com/mj7ya3i.jpg
Ve montaj sonrasi:
https://i.hizliresim.com/ij1brvo.jpg
https://i.hizliresim.com/5fq7ebs.jpg
https://i.hizliresim.com/5f9ctfz.jpg
Montajdan sonra ilk is son zamanlarda favori surus rotam olan yeni foca eski foca dag yolu oldu. Hatta imzamdaki insta sayfasinda, son gonderimin son sayfasinda o surusten goruntu de var, muazzam bir tutus karakteri var arabanin. Yani 5mm spacer yol tutusunu su kadar arttirdi demek istemem, zaten birisi bana bunu dese, sie derim. Ama havalarin isinip lastigin iyiden iyiye tutmaya baslamasindan da olabilir, muhtesem kafa dirayeti, cok tatli bir toto oynakligi var arabanin, nazar degmesin.
Yine dun aksam foca- guzelbahce arasi hem sehir hem otoban yol yaptim, en ufak balans veya baska tatsiz bir hissiyat yok arabada. Lastik & camurluk doluluguna ise gorsel olarak da yetmez ama evet diyorum.
Bunlar da arabanin mevcut kirli hali ile bonus fotolar olsun.
https://i.hizliresim.com/4u3zdca.jpg
https://i.hizliresim.com/gedc33p.jpg
Bayram tatilini firsat bilerek, boyasi atmaya baslamis ve cizilmis on ve arka kule gergisini sokup bastan boyadim.
Boya ustalari gergi boyama konusunda fazla ozen gostermediklerinden bu sefer kendim yapmak istedim. Boya olarak Motip'in kaliper boyasini sectim. Kaliperde bile uzun sure dayandigi ozellikle bu sefer Motip'i tercih ettim.
Oncelikle boyaları boya sokucu ile kabartip, temizledim. Bu islemi yaparken sokucunun tene kesinlikle temas etmemesi gerekiyor, cok kuvvetli bir kimyasal oldugundan ufacik bir damlasi bile ciddi can yakiyor.
https://i.hizliresim.com/tl4c1vb.jpg
Sokucuden sonra bolca su ile yikayip, elle zimparasini yaptim. Sonrasinda da balata spreyi ile temizledim.
https://i.hizliresim.com/nx11yl9.jpg
Yazligin cati arasini dusuk butceli boyahaneye cevirip, iki kat astar, 3 kat kirmizi boya ve tek kat vernik seklinde boyayi yaptim.
https://i.hizliresim.com/hniowyd.jpg
Sonuc olarak montaj icin dun aksam 10'a kadar tam bir mahallenin delisi kivaminda gergilerin montaji icin ugrastim ama mutlu sona erdik:
https://i.hizliresim.com/ikcp1vh.jpg
track mach'ten yine güzel içerikler, boyahaneden sonra dükkanda yatmazsın inşallah abi :D :D
ben henüz ön kule gergisini takamadım abi sen boyuyorsun tekrar :D :D
böyle tavan arası ya da teras gibi yerler lazım oluyor abi. iz bırakmadan uzaklaşsaydın keşke :D :D
Teras da sakat ya. Kendi evinin içine etmek açıklanabilir de, bir başkasının evine, arabasına boya tozu gelse büyük olay çıkar.
İz bırakma konusunu şöyle özetleyeyim, tavan arası küçük ve havalandırma da çok küçük olduğundan, çift maske takmama rağmen burun deliklerinin kenarları her spreylemedn sonra kıpkırmızı boya oluyordu :D Gün sonu iki kez duş aldım, el ayak gibi açık yerlerim hep tatlış bir kırmızılık hakim olmuştu. Duşta liftle çitelendikten sonra üstünden net kırmızı boya aktı :D
Bir daha böyle bir işe girişirsem, prof mask + gözlük + tam kapacak bir elbise ve tüm duvarlara branda yapmayı ihmal etmem. Ya da ova gibi bir yerin ortasında yapmak lazım bu işi, ki o da makul değil zaten.
boyasız birşeye benzemiyor ama boyanınca gergi olduğu ortaya çıkıyor.
birde takılınca kullanımdaki farkı hemen anlaşılıyor.(bence çok iş görüyor)
pazar boş olursam söküp bende boyayım.hevese ettim :)
Arabanin onemli bir eksigi olan koltugu da tamamladik.
OMP'nin TRS-E modelini İntercity Park'tan ayaklariyla beraber tedarik ettim. İntercity'nin elindeki son koltugu da ben almis bulundum. Yine OMP kemerleri de siparis etmistim ancak stok kalmadi diye ertesi gun donus yapilinca, İzmir'de Sparco bayisi olan Muhammed Ali Ulku'den Sparco 4 nokta kemerleri tedarik ettim.
İntercity'den gelen devasa koltuk kutusu:
https://i.hizliresim.com/2nuufya.jpg
Sparco kemerlerimizin kutu acilisi:
https://i.hizliresim.com/gsgrfrt.jpg
Dun sanayide giristim montaj islerine. OMP'nin kendi ayaklari tabi oem montaj noktalarina denk gelmedigi icin ara bir montaj ayagi yapmak gerekti. 4*1cm lik lamalarla olmasi gerekenden fazla saglamlikta bir tasiyici ve kemer baglanti aparati yaptik. Aparat baslangici su sekilde idi:
https://i.hizliresim.com/iahgdvs.jpg
Su sekilde aparat hazirligi bitti. Alt kenardaki 4 adet halka Sparco kemerin yaninda gelen orijinal baglanti noktalari, saglam sekilde onlari da taktik:
https://i.hizliresim.com/lpfjdn5.jpg
5-6 kez sok tak yapip, ince ayari da yaptiktan sonra mutlu son:
https://i.hizliresim.com/m2kup8x.jpg
https://i.hizliresim.com/mtgns18.jpg
https://i.hizliresim.com/rocqg6l.jpg
https://i.hizliresim.com/4hqfshe.jpg
Hem cadde hem pist, en ideal araç olmuş emeğinize sağlık. Tebrikler
7 Mayis Pazar gunu İstanbul Park icin 2 seans aldim. Cok onceden 8 Mayis icin P4TRACK ile korfez icin kayit yaptirmistim. Yani ilk kez MiTo iki gun ust uste piste cikacak.
Bugun hem koltugu denemek hem de arabanin genel kondisyonunu kontrol amacli Çukurköy'e ciktim. Bilen bilir, 9 km kesintisiz tirmanis ve bolca virajli bir yol. Toplam yukseklik degisimi 850 metre. Tum yol boyunca hic gaz kesmeden devamli 3 ve 4. vitesi kullanarak devamli 4000-6500 devir arasi gittim, freni bolca da kullandim. Frende hic sikinti olmadi, yag sicakligi da max 113C'yi gordu.
Bujilerim sadece 5000km'de, onlerde ebc bluestuff balatalar sadece 2 veya 3 bin km'dir kullaniliyor. Yine on diskim ayni zamanda sifirlanmisti ve hidrolik de rbf 700 olarak sifirlanmisti. Arka balatalar ise gectigimiz cumartesi oem olarak yenilemistim, hatta arka kaliperleri tamamen sokup, pim bakimlarini da yapmistim. Kisacasi araba hazir, ins yuzumu kara cikarmayacak.
Son olarak, koltuk ile gazlamak buyuk rahatlikmis. Ciddi sekilde hic yorulmadan, farkli bir konfor hissiyati veriyor gazlama aninda. Gunlukte ise, cekilecek dert mi bu seklinde soru isaretlerim yok degil :)
Bugun cukurkoy pozlarim ile noktalayalim:
https://i.hizliresim.com/ph2wdqg.jpg
https://i.hizliresim.com/fjwe4yo.jpg
Güzel bir jantı hak ediyor bu cep roketi :)
Çok güzel eklemeler gerçekten maşallah :)
O kadar haklısın ki :D
Ben doğrusu fotodaki çok kollu OEM jantı görsel olarak seviyorum, ama ağır. Yine pist için kullandığım, hatta son olarak gun metal renge boyattığım jantı da görsel olarak bir Alfa'ya en çok yakışan jantlardan birisi olarak düşünüyorum ve kendisi 9kg, yani bir oem jant için hafif sayılır.
Ama tabi gönül ister ki, 6.9kg'lik bir OZ'yi pistte, 8C'leri de günlükte kullanalım. Yıl başından beri arabaya çılgın harcama yaptığım için yakın tarihte bu söylediğim çok olası değil ama hayırlısı diyelim. Fakat seninle geçen günkü sohbetimizde OZ'nin 4x98 ürettiğini teyitlemen bende br ışık yaktı demeden geçemem.
Çok teşekkürler.
1 ay'a kalmaz OZ alınır belli ki :D
Selam, 7 mayıs'a bende mito ile katılacağım. Saatlerin belli olmasını bekliyorum, belki denk gelebiliriz
Tespit gibi tespit demek isterdim ama şimdilik değil bro :D
Benim C & D seansları olacak sanırım. Denk gelirsek, görüşmek üzere.
Beni tanıyanlar nasıl belli oluyor :D
ama dediğim gibi şimdilik bekler o iş.
Hızlı ve uzatılmış bir hafta sonunu geride bıraktık. 7 Mayısta İstanbul Park, 8 Mayıs'ta da Körfez'de MiTo ile piste çıktım. İstanbul Park için video ve yorumlarımı "Intercity İstanbul Park Pist Günleri" başılığında paylaşmıştım, buraya alıntılıyorum.
Ek olarak şunu belirteyim, arabanın ısınma sorununu gerçekten çözmüşüm diyebilirim. Daha önce devamlı artış trendinde olan ve üst üste turlardan sonra yağ sıcaklığı 130C'ye dayandığında soğutmaya geçerdim. Şimdi ise pistin eğimine göre 110-120C arasında stabil bir yağ sıcaklığı elde ettim. Bu veriye dayanarak, belki turboyu hybritleyip, ufak bir miktar daha beygir kasabilirim.
Ek olarak, soğutma ihtiyacı olmadan aralıksız gazlayınca, sadece iki seansta 37 lt benzin tüketimi oldu. Yani full depo girdim, ikinci seans sonu benzin lambası yandı.
Fren soğutmalar + DS3000 balata + RBF700 hidrolik de çok iyi çalıştı. Her Avrupa seyahatimde bavula bir DS3000 balata koyma niyetindeyim artık.
Son olarak İst Park SF düzlüğünde dıştan bir çekimi de buraya bırakayım.
Alfa Romeo MiTo fly by @intercitypark - YouTube
https://youtu.be/W-7wc0RB5hk
Pazartesi günü de Körfezde idik. Körfezde ısınma zaten hiç sorun olmadı. Araç içi çekim malesef burada alamadım. Ama sabah ilk turumda 58.xx dönerken, ikinci seansta 53'ler geldi. Öğleden sonra lastiği ön arka yapınca, hemen 52.2 geldi. Bir sonraki seansta trafiğe kalınca 51 gelemedi ve Körfez'in ünlü çukurları sayesinde rot ayarım bozuldu. Hatta akşamına 450km'lik ev yolunda düz gitmek için direksiyonu hafif sağa kırarak devamlı gitmem gerekti. Ertesi gün lastikçime gidip, rot ayarına baktırınca, -0.10 olması gereken sağ ön toe ayarı +0.15 idi. Neyseki alt takımda yamulan eden yoktu, sadece ayarı düzeltip devam ettik.
Madem rot ayarım bozulacak, uçarak hakkını verelim:
https://i.hizliresim.com/a4jxwp9.JPG
https://i.hizliresim.com/oadqnh4.JPG
https://i.hizliresim.com/qtigm4g.JPG
Son olarak öğleden sonra best süremin geldiği seansta i20N sahibi Sertaç ile önlü arkalı çok güzel gazlarken:
https://youtube.com/shorts/AyUFQk0Ep0M?feature=share
https://youtube.com/shorts/AyUFQk0Ep0M?feature=share
Sabah seansında SF başında sol arka tekeri çime kaptırınca yaşanan o tatlı heyecan / korku anı:
https://youtube.com/shorts/1zSRX8UgIp4?feature=share
https://youtube.com/shorts/1zSRX8UgIp4?feature=share
yine Rahmi abi, yine bir pist günü :D
pazar günü dostlarla olmak ayrı keyifliydi.
37 litre yakıt tüketimi bana biraz çok geldi abi :D
718 26 litre ortalama verirken, benim N 16 litre ortalama veriyordu seanslar için
Olum 37lt yakan araban var daha ne istiyorsun işte kendini zengin hissetmek için.
Bu arada, 37 lt ortalama değil. iki seansta takriben 75 km kadar yol yaptım, o kadar yaktı. yani 50lt/100km falan ortalama var.
Gerçi hemen pist girişinde değil de, köprüden önceki son BP'de fullemiştim. o aradaki yolda tahmini 5lt yakmışımdır.
yani 40lt/100km gibi bir tüketim var, pehhhhh.
enjektör var mıydı sizde? 40 çok astronomik geldi ya ayağını gazdan çekmesen bile, bi 5 litre de rölantide tüketmiş olabilir mi :D kendimi ikna etmeye çalışıyorum
yağdan da ziyade frenlerin şişmemiş olmasına şaşırdım, demek ki soğutma + ds3000 + rbf700 hidrolik güzel bir reçete olabilir her araç için? denemeye değer duruyor en azından :)
Fren konusunda hatta şunu ekleyeym, ön diskler oem Valeo üretimi 305mm, arka diskler yine oem ve tek kütle blueprint marka, yine arka balatalar oem bueprint marka. Yani bir önceki postta yazdığım kalemler haricinde kalanlar, ekonomi spek. Buna rağmen B segment, nispeten hafif önden çeker araçlar için bu tarife net kurtarıyor yani. Ama ağırlık dengesi biraz daha arkada olan araçlarda farklı reçete gerekir.
Yakıt konusunda da, daha önce İzmir pistinde de ortalama 32lt/100km tüketiyordu benim araba, pompa hesabına bakarak. İstanbul'da çok daha uzun düzlükler olduğundan beni çok da şaşırtmadı doğrusu bu tüketim. Enjektörler de Corsa OPC enjektörü bu arada, yanlış bilmiyorsam 380cc diye geçiyorlar.
Tüketim konusunda son olarak şu örneği vereyim. Pazartesi akşamı Körfez Pisti - ev otoban üzerinden rota yaklaşık 430 km. 120-140km ortalama ile sakin şekilde gittim ve yaklaşık 35 lt tüketti, yani 8lt/100 km gibi. Günlük kullanım oratalamam da zaten 10.5 lt.