Yok öle bir hesap:hehe:
Printable View
İstanbul Park fotolari bu sabah dustu:
https://i.hizliresim.com/8adil58.jpg
https://i.hizliresim.com/j3eoz8k.jpg
https://i.hizliresim.com/8ak9fv1.jpg
https://i.hizliresim.com/dht0xe5.jpg
https://i.hizliresim.com/jxjmb1m.jpg
https://i.hizliresim.com/r37umze.jpg
https://i.hizliresim.com/9b40kx6.jpg
https://i.hizliresim.com/pzm4h0y.jpg
https://i.hizliresim.com/qtab97i.jpg
https://i.hizliresim.com/c49dzop.jpg
Fotolar kartpostallıkmış yalnız çapraz profil jantlar esnemeler çok iyi. Malzemede güzel. Afiyet olsun borcum.
Dördüncü fotoğrafta arka tekerin havada durması, alttan gerginin varlığı muhteşem görüntü olmuş. Maşallah.
Son İstanbul Park deneyimimden sonra yag sicakligi ve egt sorunumu cozdugumden emin olup, artik biraz daha guc arttirmayi dusunebilecegimden bahsetmistim. Secimlerden sonra dolarin ne olacagi falan derken, zaman bu zaman deyip, hybrit turbo isine girdim.
Arabanin uzerindeki oem haldeki GT1446'yi sokup, hybrtilemek yerine, hem arabayi yatirmamak hem de olabilecek en saglam kombinasyonu saglamak icin gectigimiz hafta, Garrett yetkili bayisinden 1 adet GT1446 siparis ettim. Turboyu bayiden direkt İstanbul'daki Eksen Turbo'ya gonderttirdim. Emme tarafi yaklasik 3.5mm, egzoz tarafi ise yaklasik 2mm kadar buyuyecek sekilde usta ile anlastik. Ustanin soyledigine gore, turbo yaklasik olarak GT1549 ayarinda olacagi seklinde idi. Eksen Turbo'yu tercih etmemin ana sebebi, hem gecmiste kendisiyle is yapmis olmam, hem de usta cok fazla GT1446 hybritlemis, yani tarife hakim olmasi.
Turboyu cuma gunu teslim aldim ve dun montaji kendi ellerimle yaptim. Hatta montaj esnasinda manifold somunlarina da el attim, arada gevseyenler oluyordu, hepsini vida sabitleyici ile tekrar torkladim.
Simdi montaj fotolarina gecelim, eski ve yeni turbo yan yana:
https://i.hizliresim.com/ti4kjqp.jpg
https://i.hizliresim.com/b774zhy.jpg
https://i.hizliresim.com/lclb24u.jpg
Manifoldumuz ciplak:
https://i.hizliresim.com/2jij90l.jpg
Turbo artik manifold ustunde:
https://i.hizliresim.com/r1jtmye.jpg
https://i.hizliresim.com/tffv9mm.jpg
Daha once corrected degeri 22.8 saniye olan 100-200 suremizin guncel hali:
https://i.hizliresim.com/ar9w0uk.jpg
Sonuc degil bekledigim, hayal ettigimden bile daha iyi oldu. Alt ve orta devirler hic degismedi. Ust devirler ise ayni orta devirler gibi dopdolu oldu. Devir sonu da 1.3 bar kadar basinc tasinabiliyor, yani tum devir bandi kullanilabilir oldu.
çok ciddi hızlanmış araç.
Allah kaza bela vermesin herşeyiyle on numara oldu turbo olayından sonra
rahmi bi tık daha iyi vites atarsab corrected 15. harika süre
Çok teşekkürler.
4'ten 5'e geçerken moneyshift'ten korkuyorum biraz bro, o da süreye net yansımış tabi. Hatta data ustunden baktım, 3'ten 4'e vites atışım 0.3 saniye gibi iken (hatta orada ayağımı gazdan da çekmedim), 4'ten 5'e atışım 0.7 saniye üstünde (ve bilerek o an ayağımı gazdan da çekmiştim).Yani bir roll'cü olmak için daha çalışmam lazım :D
Tekrardan çok teşekkür ederim, senin ve tüm RSA ekibinin de emeğine tekrar sağlık.
çok ciddi hızlanmış Rahmi, kesene bereket. pist sürelerine etkisini merak ediyorum
Araba net 6-7 boy hızlanmış son setup ile. Maşallah nazar değmesin.
Gerçekten ciddi güç gelmiş şaşırttı :) maşallah kazasız belasız.
izmir pistinde i20N'lere bela geliyor desene abi
Çok teşekkürler Doğukan. Ben de tam olarak o konuyu merak ediyorum. Haziran - Temmuz gibi İzmir'in tekrar açılması gündemde. Gerçi yaz günü ne kadar sağlıklı süre çıkar tartışılır. Ama Eylül - Ekim gibi hem İstanbul Park hem de İzmir için çıkma fırsatım olursa elimden geleni yapacağım.
Çok teşekkürler, amin.
Çok teşekkürler, beni de şaşırttı :) Amin.
Estağfurullah diyelim :D
Pistteki hızlı i20N'lerdeki Trafeo lastikler ve clubsport coiller bende yok, pek olacağı yok:) O sebeple i20N'lerin hepsini geçerim demek doğru olmaz.
bu yolun sonunda NOS var gibi görüyorum. hayırlısı olsun abi :D :D
geçenlerde grupta yazanları okurken aklımdan geçti. Rahmi abi daha hızlansa nasıl olur, pistte neler olur diye :D
ama aklımdan ilk geçen, kat iptali ile düz boru dp, sona da güzel bi kumandalı egzoz. daha iyi olur diye düşünüyorum ama bilemiyorum
KAt iptalinin fark yaratacağını sanmıyorum, en azından geçmişte denemiştim ve hem performans hem sıcaklık anlamında farkı olmamıştı. Belki cat'ı turbo çıkışından alıp, orta susturucu gibi alt tarafa koymak değerlendirilebilir.
Son susturucu için de, pist giderken takabileceğim bir susturucu iptali yine bir ara düşünmüştüm. Ama son pist gününde de 720C üstü EGT görmediğim için attığım taş, ürküttüğüm kuşa değmeyecek diye yorumlamıştım. Bu setup ile piste çıktığımda daha net yorum yaparım tabi bu konuda.
ses iyidir ses
Rahmi artık bi gezdir beni öğlen merak ettim :D
Ses iyidir de, pistte iyidir. Günlükte sevsem de o ses detayını, olası polis stresini yaşamak istemiyorum bro.
Son susturucu iptali için de aparat yapınca, pist gününde, pit alanında bir sabah, bir de akşam araba altına girip, onu sök tak yapmaya değer mi diye sorguluyorum.
Bu arada, şu an bile gaza oturunca gelen ses baya iyi yalnız, bir duz boru falan değil tabi ama.
Zaten şu anki egzoz setup'ı, turbodan çıktığı kalınlıkta (3 ya da 4" olması lazım) direkt 200 cell cat'a girip, sonrasında 63mm olarak son susturucuya kadar gidiyor. Cat ile susturucu arası tamamen 63mm düz boru yani. O sebeple, 63mm olan kısmı daha da büyütmenin çok bir esprisi olmaz gibi.
Bir de benim için bu güçten fazlası riskli. Sonuçta stock motor, daha da fazla güce gerek yok. Hatta sırf wg kolu ile oynasam bile basınç artıyor, bunun denemesini Cumartesi günü yapmıştım, kısık hali ile süre / güç bu seviyede. Tek derdim, EGT yüksek olmasın. Yüksekten kastım da, pistte 800C görmeyeyim. Şu anki gazlamalarımda da 720C üstünü görmedim zaten. Yine de tabi piste çıktığımda ak toto / kara toto belli olacak. EGT beklediğimden yüksek çıkar ise, pistte kullanmalık bir son susturucu iptali hazırlayacağım.
Sevgili arkadaşlar,
Sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim, Haziran ayı içinde iki kez piston eritme suretiyle motor yedim. Buyurun olanları okumaya:
Hatırlayanlar vardır, turboyu büyüttüm, arabanın 100-200 süresi 5 saniye hızlandı. Bu işi Mayıs ayı sonunda yapmıştım, tertemiz 5 gün arabayı bu şekilde kullandım. Sonrasında, rast mı geldi yoksa ana suçlu mu bilemiyorum ama, şirketin yakıt verdiği istasyon olan PO'dan yakıt akınca ilk gazlamamda, ki gazlamaktan kastım araç ile 4. viteste dip gaz yapıp 6000 devir çevirmek, piston erittim.Bakın, 3-4-5 vites tek tek attım demiyorum. 4. vites tahmini 4000 devir gibi basmış olsam, 6000 devirde motor stop etti ve gitti. 3-5 saniyeden bahsediyoruz yani.
O anda Çiğli otobanın akşam saat 11 suları idi. Motor gittiği anda ne bir ses, ne de başka bir tekleme oldu. Hatta o an gözüm EGT'de idi, yaklaşık 650C kadar idi o an EGT değeri. Sadece arıza lambası yandı, hill holder ve direksiyon açı sensörü devre dışı diye ekranda uyarı geldi (ki motor gitmiş, araba bana direksiyon diyor, resmen kara mizah). Aracı kenarı çekip, marşa bastığımda ise içeride bir şeylerin baya terse gittiği belliydi, çünkü krank sesine bakarsak içeride kompresyon yoktu.
O gece araba Tanır Oto'ya çekildi, sabah ilk iş bujiler söküldü, 2 ve 4. piston bujileri erimişti.
https://i.hizliresim.com/psq86k0.jpg
İlerleyen saatlerde ise kapak açıldığında 1 ve 3 temiz idi, 2 ve 4 aramızdan ayrılmıştı. 2 ve 4 pistonları eridiği için emmeden egzoz manifolduna ve hatta diğer sağlam piston yuvalarında erimiş alüminyum kalıntısı vardı, turbo da bu kalıntılardan ötürü kilitlenmişti.
https://i.hizliresim.com/m65gmcm.jpg
https://i.hizliresim.com/8719fgu.jpg
Olası şüpheliler, yakıt kalitesi, enjektör işemesi şeklinde idi. Bu sebeple motoru toplarken Ferrari enjektörü olarak bilinen 390cc'lik enjektörlere geçtim. Ayrıca pistonlara yeni gömlek çakılıp, Nüral pistonlara anodizasyon yaparak motoru topladım. Bir de tabi yakıttan şüphelendiğim için getgauges'dan etonol analizörü alıp montajladım.
Ferrari enjektörleri:
https://i.hizliresim.com/g0zqb8p.jpg
Anodize nüral pistonlar:
https://i.hizliresim.com/d6rysx3.jpg
Motor toplanırken:
https://i.hizliresim.com/1bpbpny.jpg
Getgauges'dan tedarik ettiğim etonol analizör seti (pistonlar eridiği anda depoda kalan benzin sadece %2 eto içerdiğini bununla teyitledim):
https://i.hizliresim.com/jhkk5kj.jpg
https://i.hizliresim.com/nm7kufu.jpg
Etonol sensörünü ise pompanın hemen çıkışına, dönüş hattına montajladım, temiz ve kompak çözüm oldu:
https://i.hizliresim.com/a76v3g8.jpg
Hatta rodajı eski enjektörler ile yaptım. Rodajın son kısmında, eski enjektörler ile orta devirde yarım pedal gazlamalarımda saçma şekilde anlık zengine gidişler gitmesini görüyordum, bunları hep enjektöre yorduğum için pek bir de umursamadım, keşke umursasaydım diyorum tabi bugün. Çünkü enjektörleri değiştirip, güncel yazılımı atıp, denemeye çıktığımızda, depoda PO'nun yakıtı %7 eto ile olmasına rağmen 3. basışımızda yine birebir aynı şekilde motor gitti. Bu sefer gidenler 3 ve 4. pistonlardı. Anodizasyon falan hak getire.
https://i.hizliresim.com/k0wn6s6.jpg
https://i.hizliresim.com/nnja3pa.jpg
Ve malesef bu ikinci motor gidişi kurban bayramı arifesinden bir gün önce olduğu için araç uzun süre yattı, neredeyse 4 hafta sonra ancak motoru tekrar toplayıp, arabayı geri teslim aldım. Bu sefer artık tekrar tekrar risk almamak için eski turbom olan oem ölçüdeki GT1446 ile arabayı topladım. Pistonların gidişi de olası anlık fakir veya anlık zengine işaret ettiğinden, benzin pompasını AEM'in depo içi pompası ile değiştirip, OEM 3.5 barlık benzin regülatörü yerine 4 barlık regülatöre geçtim.
AEM pompa:
https://i.hizliresim.com/pbw2s1s.jpg
Motoru ikinci kez toplarken:
https://i.hizliresim.com/o5i5gbh.jpg
İkinci kez motor yapılırken anodizasyon ile tekrar uğraşmadım, faydası olduğuna eminim ama çözüm olmadığından, vakit kaybetmek istemedim. Rodajı 1000km sakin, sonraki 500 km nispeten tempolu şekilde yaptım, ikisinde de Shell 5-40 yağ kullandım. Hatta 4 barlık regülatör acaba fazla mı gelir deyip, OEM 3.5 barlığa 1 günlüğüne geri dönüm. Fakat orta devirde hafif tempolu gazlarken AFR'nin 10'a veya 13'e gidebildiğini 5 kere gördüm. Aynı gün söküp attım o regülatörü, 4 barlık regülatöre geri döndüm. Ben yakıttaki eto oranı + hybrit turbodan gelen ekstra güç ikilisini ana suçlu gibi hep düşünüyordum ama sanki asıl canımızı yakan bu 500TL'lik regülatörmüş. Rodajdan sonra 3 gün oldu, dağda da, otobanda da gazladım. Çok şükür şimdilik sorun yok, inş da olmaz diyelim.
Toparlayacak olursam, kesin suçlu "şudur" diyemiyorum. İki kez motor yemenin maddi yükü olsun, ki nispeten ucuza çıktı yine (4'lü Nüral piston segman 3500TL), biraz yordu. Ama insanlara karşı mahçubiyet, arabasızlık falan daha çok yıprattı. Bu konudan çıkarılacak sonuç ancak çalışan sistemi elleme olabilir ** bu arge / modifiye mantığına tamamen ters bir cümle. O sebeple hala karışık duygular içindeyim.
Bir yanım diyor ki, çıkma blok al, forged piston ve kol ile sıfırdan topla. Topladığın bloğu 1,5 günde arabaya at ve hybrit turboya geri dön. Olur da sıkıntı çıkarsa kenarda yedek motorun olur. Bir yanım da daha da kaşınma, mevcut oem turbo ile sorunsuz kullan. 5-6 ay sonra ne yaparım ben de çok emin değilim, çünkü ne yaparsam yapayım bu işin içinde bir kumar faktörü olacak, motor gittiğinde o kadar ansızın gidiyor çünkü.
Hep tabi iç karatmayalım. Sanayiden fırsat oldukça incik cincik ile de uğraşıp, bir şeyleri kendimce güzelleştirmeye çalıştım.
İlk olarak, iki motor arasında direksiyon açı sensörümüz 3 yıl sonra tekrar arızalandı, onu yeniledim. Adres yine Çavuşoğlu Direksiyon idi. Tamir anında direksiyon sağ koltukta.
https://i.hizliresim.com/3of8arp.jpg
Ön tamponda scudetto'nun krom detaylarını söküp, el işi göz nuru siyah petek + mk2 MiTo'lardaki gibi V formunun eklentisi. V formu için @<a href="http://www.techturkey.com/forum/member.php?u=1125" target="_blank">m.kaan46</a> 'ya teşekkürler.
https://i.hizliresim.com/gquskw7.jpg
https://i.hizliresim.com/4r97b80.jpg
İçeride teyp çerçevesi, kapı tutacakları, direksiyon çerçevesinin kaplamalarını koyu gri alcantara ile güncelledim.
https://i.hizliresim.com/i41a61k.jpg
Komple egzozu güncelledim. İlk kısımda 70mm'lik DP ile başlayıp, aşağıda orta kısımda 200 cell cat'ımız mevcut. sonrasında ise 2 adet 60mm'lik free flow susturucu taktım, bunları da @<a href="http://www.techturkey.com/forum/member.php?u=467" target="_blank">punto_multijet</a> Kaan abimizden tedarik ettim, kendine buradan da teşekkürler. Sadece cat eski setuptan kalma, dışı biraz görsel olarak kötü ama içi temiz. ama onu da piste giderken takabileceğim bir by pass borusu yaptırdım, 4 adet vida ile kolayca sök tak yapılabilir halde. Egzozun ilk hali:
Alfa Romeo MiTo Exhaust - YouTube
https://youtube.com/shorts/_0gmnMqVV6E?feature=share
Fakat bu halinde drone sesi beni çok rahatsız etti. bu sebeple orta susturucuya paralel şekilde bir drone tüpü yaptırdım ustaya. drone sesi neredeyse tamamen gitti, rolantideki bas sesi de baya azaldı. Onun da görseli aşağıda:
https://i.hizliresim.com/szfmmkb.jpg
Bu hafta son susturucuyu da daha büyük versiyonu ile güncelleyeceğim, usta ile sözleştik. Şu anki sesi de aslında sorunlu seviyede değil ama ben ne olur ne olmaz mantığı ile çevirmelerde dikkat çekmemek adına sesi max seviyede kısmak istiyorum. ama son egzoz ile cat üzerinde iken bile egt neredeyse 80-100C kadar azaldı.
Hafta sonu da keyfi olarak semi slick'lere geçtim. Bu sıcak havalarda Goodyear Asym 5'ler kendini bırakmaya çok meyilli oluyor. Nankang Ar1'ler ise muhteşem performans veriyor.
https://i.hizliresim.com/adw00pj.jpeg
son olarak da dün akşam Foça otobanındaki Opet'te keyfi olarak çektiğim fotolar ile noktayı koyalım. Her şeye rağmen seviyorum keretayı.
https://i.hizliresim.com/jc16uy1.jpg
https://i.hizliresim.com/oipohx8.jpg
https://i.hizliresim.com/d3yy8lm.jpg
İzmir pisti bu sene açılmayacaksa bu motorla devam, eğer açılırsa forged :)
Çok çok geçmiş olsun, üst üste aynı olayı yaşamak can sıkıcı olsa da sonu güzel tamamlanmış :)
buyuk gecmis olsun Rahmi. Yasadiginin mental boyutunu tahmin etmek dahi istemiyorum :/ umarim tekrari olmaz.
Sonundaki guzelliklerle ilgili olarak da okurken ilk basta "cerceve, kapi kolu falan alkantara olur mu yau" diyordum ki fotograflari gordum. Cok begendim, resmen bakis acimi genislettin :)
Müdürüme nazarlar değdi :(
Rahmi çok geçmiş olsun, can sıkıcı :/
interior dokunuşlar mükemmel olmuş gerçekten
Geçmiş olsun Rahmi. Ama o güce alıştıktan sonra oem turbo ile arabadan soğuyabilirsin. Euro bu kadar pahalı olmasa ilk seferde zaten forged yapardın ama kurlar ***** forged en az 15-20 bin TL civarıdır.
Geçmiş olsun, arka arkaya olması büyük şansızlık olmuş ya da nazar mı değirdin ki? bi nazar boncuğu as bari. Herşeye rağmen yılmaman takdire şayan, başkası motoru arka arkaya kırsa arabayı satar geçerdi. kendini biraz topla forget her zaman yapılır. tekrar geçmiş olsun.
Gelmiş geçmiş olsun arka arkaya 2 defa yaşamak hem maddi hem manevi zorlamıştır.
Bir süre bu şekilde kullanıp sonrasında forged yapmak daha mantıklı duruyor.
Valla başkası olsa kırıldığını bile duyurmazdı belki, ama adam bu moral çöküntüsünde bile konuyu mito uygulama rehberi gibi güncelliyor
Helal olsun & geçmiş olsun
Ayrıca bu jantlar müko
Mühendis adamın bakış açısı çok rasyonel, çok mantıklı :D
Ama İzmir Pisti hiç ümit vermiyor, meclis kararına rağmen belediye kimseye kiralamıyor pisti.
Çok teşekkürler.
Çok sağolasın. kesinlikle mental boyutu en büyük yük oldu bu süreçte. bayram tatili bile tatsız geçti yani.
Alcantara konusunda ben aslında direkt siyah alcantara taraftarıyımdır bu arada. Ama daha önce yaptığım siyah alcantaralar çok kolay solmuştu, grimsi, tuhaf bir renk almıştı. O sebeple bu sefer baştan dark grey sipariş ettim. Aliex'ten, hem çok uyguna geldi, hem de uygulaması çok kolay. Kendinden yapışkanlı ve oldukça sağlam ve elastik bir yapışkan katmanı var. Kendim uygularım dersen tavsiye ederim, linki bırakıyorum.
https://tr.aliexpress.com/item/10050...yAdapt=glo2tur
Üzdüler be bizi.
Eyvallah abi, çok teşekkürler.
Abi aslında ilk seferde de forged yapmamamın sebebi, arabayı yatırmamak içindi. TR'de bulsam, o an parasına bakmaz takardım gibi. Ama şu anda arabayı yatırmak hem bana hem de işi yaptırdığım kendi dükkanımıza dert. Ancak çıkma bir bloğu alıp, gömlek çakma, sıfır krank, kol (oem ya da forged olabilir, karar vermek lazım bu detaya), yataklar, forge pistonlar (yaklaşık 750€ set fiyatı), sıfır bir egea tam kapak ve kalın conta şeklinde kapatıp paralelde toplamak lazım. Sonrasında manifolddur, yağ ve su borularıdır falan mevcut motordan buna aktarıp, motoru arabaya atmak max 1.5 günlük iş. Tabi bir de bu setupda minimum risk ile yürümek için profec tarzı bir boost controller da alıp takmakta fayda var. Günlükte low, yakıtlıda high boost şeklinde. Bu da nereden baksan bugünkü kur ile 90-100TL
gibi bir maliyeti var. Yine de yapılmayacak şey değil tabi, biraz bu konuyu kafamın arka planında nadasa bırakmam lazım sadece.
Her şey bir yana, yine "o güce alıştıktan sonra" söyleminde çok haklısın. Zaten ilk motor gittiğinde, o güce alıştığım için hiç sorgulamadan hybrit turbo ile toplamıştım arabayı. İkincide de baya arada kaldım ama aynı riski tekrar almak hiç mantıklı hareket olmayacağından bu şekilde yaptık. Şu an için OEM turboyu sıfırlayıp da taktım ve wg ayarını eskiye göre 3 tur daha sıkı yaptım, biraz daha sert şekilde boost geliyor, nispeten tatmin ediyor ama bir hybrit değil tabi kendisi.
Çok sağolasın. Aslında nazar vesaire gibi şeylere pek inanma taraftarı değilim ama değmedi de diyemiyorum. Satıp geçme konusunu da muhakkak ki düşündüm. Ama "ne için çalışıyoruz / yaşıyoruz" noktasında kaldığımız yerden devam kararı çıktı.
Çok sağolasın. Öyle olacak gibi. Biraz da zaman gösterecek bakalım.
Eyvallah bro. ilk motor gittiğinde çok da takmadım doğrusu ama ikincide can sıktı tabi. İlk günler yakın çevreme bile söyleyemedim. Sonra kafada bir şeyleri oturtup, normalleştikçe şakasını da yapar oldum :D
Jantlar konusunda hem fikirim, çok sağolasın.
Egzozun drone rezanatöründen sonra sesi çok karırında, güzel idi. Ancak rolanti devrinde ve ilk harekette vesaire yine rahatsız edici değil ama dikkat çekecek bir ses vardı. O dikkat çekme hususu, polisimizin de dikkatini vekmesin diye, son susturucuyu yine freeflow ancak daha büyük bir kazana yapma konusunda usta ile hafta sonundan sözleşmiştik.
Söz konusu susturucu için usta cumartesi günü ölçü almıştı, dün de sustucuyu şu şekilde hazır etmiş kendisi.
https://i.hizliresim.com/wl30pg8.jpg
Bugün öğlen arası ustaya uğrayıp, MiTo'yu havalara kaldırdık.
https://i.hizliresim.com/4lz4d3g.jpg
Montaj yine temiz oldu, ses de ciddi seviyede azaldı. Kendi OEM susturucusundan bi sessiz diyebilirim rolantide. Gazlarken de üst devirde hala tatlı bir ses var, OEM'den fazla, önceki setup'tan ise az.
https://i.hizliresim.com/4c8t9x1.jpg
Merak edenler için tüm egzoz setup'ını yine bir youtube shorts'u olarak çekip attım.
Alfa Romeo MiTo Exhaust - YouTube
Ses ciddi azaldığı için hafta sonu yüksek ihtimalle cat'ı da söküp, by pass'ı takarım. EGT'ye olan faydasını tam olarak ölçerim yine. Onun dışında, egzoz ile işim bence bitti artık.
Rahmi iki kez geçmiş olsun :( yeni yapılan işte geriye dönmek ayrı, eskisinden de geriye (oem turbo ya) dönmek ap ayrı can sıkıcı olmuş. Böyle zamanlar da birçok insan soğuyup aracını satar. Sen devam kararı alarak Mito ansiklopedine yeni bir sayfa eklemeye tercih etmişsin. Bunun için ayrıca tebrikler
Çok teşekkürler abi iyi dileklerin için.
Bir nokta yanlış anlaşılmış olabilir, OEM turbo olan VL38'e dönmedim, çünkü piyasada artık öyle bir turbo yok :D
Ama Mayıs ayına kadar kullanmış olduğum tahmini 220hp sağlatan OEM pallere sahip GT1446'ya geri döndüm.
Hatta hybrit yapmak için yine Mayıs ayında sıfır GT1446 alıp, direkt turbocuya vermiştim. Turbocu onu hybritlerken OEM milini ve pallerini söküp, lazım olur belki diye bana teslim etmişti. O sıfır paller ve mili, benim hiç hybritlenmemiş ama 100.000km yapmış eski GT1446 turboma tamir kiti ile taktırdım. Bir nevi OEM ölçü GT1446'yı sıfırlamış oldum yani.
Toparlarsak, iki motor yapımı, bir turbo siparişi ve o turbonun hybritlenişi sonrasında elimde sadece sıfırlanmış turbo ve motor sonucu kaldı :D
Herkese selamlar,
Geçen hafta sonu İzmir'deki TPŞ yarışı için Pınarbaşı pisti 2 günlüğüne açıldı. Pazar günü 12:00 - 13:30 arasındaki öğle arasında mini bir time trial yapmak için Tosfed yetkililerinden, Muhammed Ali Ülkü'nün desteği ile, teyit aldık. Sadece 4-5 saat gibi bir sürede, yaklaşık 30 kişilik bir ekip topladık.
Ben 2 seans çıkacak şekilde plan yaptım ancak balata ve diskimin dipte olduğunun farkındaydım. Cumartesi akşamı yorgunluktan artık balata değiştirme ile uğraşmadım, sadece yanıma bir set yedek balata aldım.
Piste çıktığım ilk seansta, hiç süre almadan, sadece Torque Pro üzerinden log alacak, aracı dinleyecek şekilde hazırlık yaptım. Çok şükür, araç motor olarak seasnı kolaylıkla çıkardı, en ufak sorun olmadı. Artık motor / turbo konusunda kafada soru işareti kalmadı. Sadece Yağ sıcaklığı çok dalgalanıyor. Bunun ana sebebi, eskiden yağ sıcaklık sensörüm pompa üzerinde bir noktada iken, motor yaparken sensörü, üzerinde sensör yeri var diye karterin arka tarafına aldım. Burası da egzoza çok yakın. Tahminim, egzoz sıcaklığından ötürü sensörün gövdesi ısınıyor, içerideki yağ ise sensörü resmen soğutma görevi görüyor falan. O sebeple anlık zıplamaları hem virajlı yokuş yukarı gazlamalarda, hem de pistte çok gördüm. İlk fırsatta hem sensörü eski yerine alacağım, hem de egzozu titanyum sargı ile turbodan sonra, spirale kadar saracağım.
Pistte yetmeyen konu ise, beklediğim üzere frenlerim oldu :D 5. turda seslerden balatanın bittiğini anladım, ama hala tutuyordu DS300'ler. Durum böyle olunca bir daha piste çıkmadım. Disk ve balatayı ertesi gün sökünce ortaya çıkan görüntü:
https://i.hizliresim.com/6b4fh84.jpg
İlk kez blueprint'in ön diskini aldım. Daha önce Ferodo ve Valeo OEM spek diskleri sorunsuz kullanmıştım. Şimdi de stokta bluepint bulunca alıp geçtim. Mekanik gözü ile, Blueprint'in paslanmaya müsait kıımlarının boyalı olması, hava almayan poşet ile paketlenmiş olması hoşuma giden detaylar oldu. Kullandıkça dayanım ve performansını da göreceğiz.
Eski vs yeni disk:
https://i.hizliresim.com/4wup9de.jpg
Montaj sonrası foto ile de noktayı koyalım. Pazartesi akşam üstü kapı önünde montaj yapma keyfi oldu:
https://i.hizliresim.com/7z1gg93.jpg
diski tornalamaktan beter etmişsin :)