bi 10bin daha gidermiş aslında :D
Printable View
Güle güle eskit. Maşallah ayna mübarek
Kaşla göz arasında piste çıkan koca yürekli ramo.
Disk ve balatanın ekmeği sonuna kadar yenilmiş :D
sonradan gördüm çok geçmiş olsun kardeşim.dertsiz,tasasız gazlaman dileğimle...
eksozun son hali videosunu atmışsın.orta susturucu ile esnek boru arasındaki döküm kısım nedir???sanki boru çapı orda bir daralıyor.
Ay başından beri spor cat'ı söktüm zaten. Cat olmadan ses baya tatlı yüksek devirde. Sabuncubeli tünelinde ses apaçiliği bile yapmışlığımvar. Alt devir ise ciddi manada sessiz.
Orta susturucu ile spiral arasında kalan, kirli gözüken kısım 200cell spor cat. onu özellikle çift taraf flanşlı yaptırdım. Yerine de bir by pass borusu aynı flanşlardan yaptırdım ki, istediğim zaman cat'ı kolayca sök tak yapabileyim diye. Bu hafta sou yine piste çıkacağımızdan cat'sız dolaşıyorum hatta.
Aliex'ten 15 metrelik titanyum sargı sipariş ettim. Hafta sonu yazlıkta DP kısmını söküp, dışarıda rahatça sardım. Karter altında kalan ve özellikse yağ sıcaklık sensörünün ısı görmesine sebep olan kısmı ise sökmeden, arabanın altında birbir uğraş ile sarmayı başardım. Gazlama anında yağ sıcaklığındaki anı zıplamalar ciddi manada azaldı. Üründen baya memnun kaldım yani. TR'de aynı ürünü hızlı teslim fiyat 1800TL çekilirken, 10 günde aliex'te 1000TL'ye geldi. Linki de bırakıyorum, tavsiye ederim.
https://tr.aliexpress.com/item/32957109300.html
Yazlıkta kapı önü tuning, DP çıplak şekilde elimde:
https://i.hizliresim.com/ikik9np.jpg
DP'ye ilk katı sarıyorum:
https://i.hizliresim.com/28dulq7.jpg
Baktım malzeme artacak, arap gibi ikinci katı sarıyorum:
https://i.hizliresim.com/lu3qgys.jpg
Bu da yerlerde sürünerek sardığım alt kısım, DP takılı değilken burayı sardım tabi:
https://i.hizliresim.com/ob4yoff.jpg
abi eline sağlık, bir arada seramik termal kaplama vs denersen bekliyoruz :D
kat. sız ses videosu yohhmu???
zamanında Kaan abi'nin referansı ile o işi de bağlayacaktım da, o gün müsait olamadım, arabayı yatırmak istemedim falan öyle kalmıştı. Şimdilik ama bu izolasyon dağılmazsa, kısa vadede buraları pek elleme niyetim olmaz. ama bana belli de olmaz tabi :D
Abi 3. vites 4000 devir üstü oturup, 4'e attığım videoyu bırakıyorum. Yer sabuncubeli tüneli, dikkatli dinlersen, vites atış anında bi patlatma biye yapıyor namuzsuz :D
Videoda cat yok, egzozun son hali. Yani DP 70mm, sonrası 60mm free flow. İki susturucu da free flow, sondakinin kazanı baya büyük. Orta susturucunun yanında drone rezenatör de mevcut. Yüke binmediğinde ciddi sessiz araba, bu şekilde 4000 devir üstü yük varken ses beni tatmin etti doğrusu.
https://youtube.com/shorts/7F1pvGd6Fw8?feature=share
Alfa Romeo MiTo Freeflow Exhaust Tunnel Sound - YouTube
Powerflex'in sanziman ust ve alt kulagina takilan sari renkli road serisi bushinglerinuzun zamandir kullaniyorum. Motor ve sanziman ikilisini tutan ucuncu takoz olan yolcu tarafindaki motor takozu icin ilgili sari bushing powerflex tarafindan yeni piyasaya suruldu. Per garaj araciligi ile hemen siparis ettim ve sagolsunlar hizlica ingiltere fiyatina getirdiler. Eskiden urunun kendisi kadar kargo verirdik. Yasasin kaliteli distribitorler.
Ufak bir detay, bir tane siparis verdik, yanlislikla 2 tane geldi :D
Sonra fazlalik olani Bursa'dan Kaan'a hayirladik.
https://i.hizliresim.com/o0lym6r.jpg
Tatsiz supriz ise, sadece 2 ay once taktigim motor takozunun dagildigini, soktugumde fark ettim. Aslinda iyiki bunu siparis etmisim, yoksa yolda tatsiz bir durum bile yasanabilirdi.
https://i.hizliresim.com/5r5odgv.jpg
Neyse, uygun takozu bulmak icin bir gun arabayi sanayide yatirdim. Ertesi gun geldi takoz, sari bushing'i de koyup, montajladim.
https://i.hizliresim.com/frhz1mf.jpg
Cok ciddi km yapmadim henuz ama aracta titresim artmasini beklerken azaldi bile diyebilirim. Hizlanma esnasinda surus daha bir puruzsuz hissettirdi. Hatta oncesinde arada oct kule gergisine hafif carpardi kalkis aninda, simdi o da hic kalmadi.
Sen nasıl bir manyak mühendissin anlamak mümkün değil.
..::Türkiye Rahmiiiiileşiyorrrrrr::..
sarı seri doğru tercih abi, hem çocuğu okula götür hem pistte çık :D
yakında seriyi tamamlayıp ben de takıcam gibi abi :D
16-17 Eylül haftası İstanbul Park'da pist günü açıldığını duyduğum gibi Cumartesi günü için 3 seans aldım.
Pist için balata ve hidroliği çok önceden stoklamıştım. Lastikleri de zaten alma planım vardı, çok iyi denk geldi. Dün itibari ile 225 45 17 Michelin Pilot Sport Cup 2, RBF 700 fren hidroliği ve DS3000 balatayı montajladım. Ön düzen kontrolü, fren soğutma hortumlarındaki yırtıkları düzeltme, yağ soğutucu petek temizliği, terleme yapan turbo yağ dönüş hortumu yenileme gibi hazırlıkları tamamladım. Cumartesi için heyecanlıyım.
Piste gelecek olan arkadaşlarla görüşmek üzere.
https://i.hizliresim.com/6lx40d4.jpg
https://i.hizliresim.com/nooyb11.jpg
https://i.hizliresim.com/1c4q8nj.jpg
https://i.hizliresim.com/fnesqe1.jpg
Michelin Cup 2 lere hayran kalacaksın diye düşünüyorum abi. yorumlar çok çok iyi. trafiğe kalmadan bi hot lap denk gelirse bayaaa iyi bir süre çıkar
sonra da kahve molasına beklemedeyiz. Ben akşama yer kapmaya gidiyorum :D :D
MiTo geldi 276 bin km'ye. On duzende daha once fisekleri poliuretan olarak degistirmistim. Ancak rotil ve rot baslarini, sag rot basi haric, hic degistirmemistim. On taraftan bozuk yollarda sesler geliyor diye gecen hafta z rotlari, ayni olculerde, sadece daha kisa olan marea z rotlari ile degistirmistim, Opar marka. Sesler azaldi ama bitmedi.
Sonrasinda rot basi ve rotilleri Delphi'den siparis ettim, dun onlari da yine ellerimle degistirdim. Komple salincak degistirmek yerine, poliuretan bushingler bosa gitmesin diye rotilleri percininden sokup, yenilerini vidalarla montajladim.
https://i.hizliresim.com/mme18tf.jpg
Montaj sonrasi alt taraf tertemiz gozukuyor:
https://i.hizliresim.com/q8cn3d2.jpg
Gunu kapatirken, Cigli Ata Sanayi'de Levent Usta'ya gidip, ayarimizi da yaptirdim. On kamber -1.4, on toe da toplam -0.3 seklinde yaptik. On duzen cok sessiz oldu, en ufak lokurtu kalmadi. Direksiyon tepkileri de muazzam. Toe fazla oldugu icin baya da tail happy, her bos yolda ufak kontrali, keyifle dolasiyoruz.
bu adam, bu hayatı seviyor
poliuretan bushingler hangi marka abi? geçen bi grup konuşmasında aklımdan geçti dedim çılgın işler geliyor :D
Ben de oparla değişim yaptım. cidden arabanın direksiyon hissi, netliği vs çok değişti. benimki yılların yorgunluğuydu sadece :)
Valla helal olsun ya :)
Çok güzel bir konu, okuması bile ayrı keyif verici :)
Haftada bir gün de olsa kurumsal kimlikten çıkıp, yağ pasa bulanmak iyi geliyor. Devamlı olsa keyif vermez ama.
Yine siz, yine benimle alakalı kişisel bir tespit ve yine haklisınız :hehe:
Bendeki poliüretanlar Strongflex, polonya üretimi. Powerflex'in birebir kopyası bir ürün. Zamanında powerflex TR distribitörü olmadığından bunları almıştım. bugün alacak olsam, Per Garaj'dan powerflex alır geçerdim. Çünkü gümrük vesaire ek masraflar binmeyince powerflex çok mantıklı oluyor ve bu işin vakkosu adamlar.
Çok teşekkürler. Daha da gelecekler var önümüzdeki günlerde, benim için yoğun bir kış olcak, pist olmasa da.
13-14 yillik boyanın vernik atmasindan oturu daha once sol kapi, tavan ve kaputu tamamen, on camurluklari ise kismen boyatmistim. Dokunulmayan sag kapi ve arka camurluklara da el atildi. Tum bunlar yapilirken, marspiyellere de el atip, ilk kez onlari da beyaza boyattim. Marspiyelleri govde renginde gormek isteyen arkadaslar buyursunlar, boya oncesi son hazirliklarla baslayalim:
https://i.hizliresim.com/b6apb9r.jpg
https://i.hizliresim.com/rhx1oku.jpg
Boya sonrasi mutlu son:
https://i.hizliresim.com/c95ok1i.jpg
https://i.hizliresim.com/or2es98.jpg
https://i.hizliresim.com/1gurq54.jpg
https://i.hizliresim.com/opldtez.jpg
Ben hala aradayim. Gozum alisti gibi, bir yandan da eski halini de ozlemiyor degilim. Hala karar veremedim. Boyle kalacak ise ayna kapaklari da far cerceveleri ve yan cam seritleri gibi kroma donmeli gibi. Ama belki de siyaha tekrar boyarim. Bir kac hafta gozume tam oturmasi icin bekleyecegim.
Refurbished Mito
Maşallah Rahmi tertemiz olmuş, kazasız çiziksiz bin
Marşpiyeller siyah halinden çok daha iyi, belki ortayı bulmak adına daha önce önerdiğim gibi; bmwlerdeki gibi marşpiyellerin çukur kısımları siyah yapılıp kalanı beyaz kalabilir.
Komple siyah olunca da marşpiyel yok gibi duruyor, bu hali daha basık ve kaslı durmuş
maşallah abi, marşpiyeller beyaz kalmalı bence, böyle daha bir agresif durmuş.
Marspiyellerin beyaz olması daha bir ağırlık katmış arabaya, ben böyle daha çok beğendim.
Ama şöyle bişey var, onların beyaza boyanması pistlere veda mı? :)
Komple siyahta yok gibi olayina katiliyorum, bunun disinda aslinda daha guzeldi. Ama buna da gozum iki gunde alisti dogrusu. Parcali boya konusu da cok iddiali olabilir diye simdilik girismedim, ileride belki diyelim.
Eyvallah, teşekkürler. Dedigim gibi ben de isindim gibi, yuksek ihtimal boyle devam ederim.
Eyvallah abi teşekkürler.
Piste veda diyemem ama zaten izmirden yana en azindan secime kadar hic umidim yok. Eger tunc soyer yine aday gösterilirse, umidimi tamamen kaybedecegim, benim gorusum böyle. İstanbul ve korfeze, izmir kadar sık gitmek mumkun olmayacagindan, eski sevkim malesef yok.
Ama gelistirmeler devam ediyor edecek. Onumuzdeki gunler baya bir mekanik gelistirme yine gelecek, ins hepsini paylasacagim.
Beyaz tercihi bence de güzel olmuş. Daha bir ben buradayım demiş, daha Sıkı gözüküyor Mito
beyaz ile araç daha belirgin olmuş abi, böyle kalsın tarafına oyumuzu atalım :) kazasız belasız masallah
Yok yahu ne boyaması folyo tuning ile mis gibi denenir:
https://carsales.pxcrush.net/carsale...size=900%2C600
oha arabada bayağı kocaman marşpiyel varmış meğer :D
alttaki içe girik kısmı folyoyla bi deneyebilirsin cidden. yani siyah haline göre böyle de güzel, kendini belli ediyor ama biraz da streoid basmış gibi bir imaj gelmemiş desem yalan olur :)
canlıda durumlar farklı olabiliyor tabii senin nasıl içine siniyorsa öyle devam gün sonunda. güle güle kullan