O zaman senin söylediğini varsayarsak Ariel Atom V8 in Bugatti Veyrondan daha hızlı olması gerekir çünkü hp/kg oranı Veyrondan çok daha iyi. Aaa ama o da ne denedikleri zaman Veyron Ariel Atom u geçiyor. Şimdi buna ne diyeceğiz.
Printable View
örnek derken golf R içinmi yoksa genelmi ? genel olarak soyluyosan audi s8 porshe gt2 gt3 de bu sıstem kullanılıyor dırek onlardan akuple edilebilir tabı tek dez avantajı pahalı olması yoksa muthıs bı performansları var.ısınmıyorlar, su tutmuyor ,hafıf ,yamulmuyor vs vs ...
bende her 7kg ın araca 1 hp kaybettirdğini duymuştum tam açıklaması ve mantığı nedir bilgim yok fakat size 52 kg tahminen 2 - 2.5 boy farkettirir.
turbo16 gercekten bırsey bılmıyorsun:) beygır hesabı yaparken aracın peak hp sınden hesap yapıyorsun;) tork X devır /5252 =beygır;) yanı aracın her devrınde farklı beygır gucumuz olur. aracımızın ne kdr hızlı oldugu beygır egrısının altındakı alandan hesaplanır. bu sebepten arkadaslar dogru soyluyor yuku tasıyan bır nevı torktur cunku aracın devır devır beygır gucu torkla dogru orantalı olarak artar yada azalır... 500 hp 400nm bır aractan sokulen 100 kg aracı 100-200 hızlanmasında 1 boy hızlandırırken 120 bg 170nm metrelık bır aracta 100 kg 3 boy hızlandırabılır.
golf r konusuna gelınce; aractan sokulen 50 kg ıllakı fark edecektır fakat senın speclerındekı bır aractan 50 kg sokmek degmez.. 100 150 kg sokebılırım dersen durma. aynı seyı kendı adımada hesapladım sokucegım bır on koltuk ve arka koltuk(max 40kg) ıcın soktu dedırtmem..
yapabılıyorsan pleksı cam,on arka emnıyet kemerlerı,klıma vs seklınde sok yada elleme;)
ne zaman geçiyor bunu yazmayı unutmusum hacim devreye girdikten sonra veya şanzıman bittiğindemi ha birde unutmadan top gear yapmış bu testi istersen izle kim geçmiş:):):)
http://www.youtube.com/watch?v=y_8m8i6JqOg
esas sen bilmeden yazmısın tork nedir bg nedir bunu bir öğren tork önemsiz demedim
ama ağırlık bg orantısı daha önemlidir
tork istediğin kadar yükselt şanzımanın izin verdiği kadarını kullanırsın mesala bentleylerde sınırlandırılmıştır
yani sizin dediğiniz dogru olsa kamyonlar traktörlerle roll yapardık:):)
kamyonla traktorun devırı nedır? sanzıman uzunlukları nedır? beygır cok ama cok onemsız bırseydır... onemlı olan tork,devır,sanzıman oranıdır guce etkı eden baska bısey yoktur. beygır uydurma bır olcudur.. beygır tamamen tork ve devıre baglıdır.....
torku 200 olan aracın torkuna 400e cıkartırsan beygırde 2 katına cıkar:D bence sen bıraz arastır:D
torku sabıt tutarak aracın devırını 6000den 12000e cıkartırsan aracın 6000 devırdekı beygırı degısmez.... 12000 devırde 6000dekının 2 katı olur tork aynı ıse 12000 devırde kı oyle bırsey mumkun deıl
Bir otomobilin vites kutusunda, daha fazla tork üretmesi veya daha fazla hız yapması arasında tercih yapılabilir. Burada etkili olan güç ve tork değerleri binek otomobillerde birbirine yakın değerlerde tutulurken örneğin bir jipte tork yönüne kaydırılmıştır. Misal bir binek otomobil 150 HP güç, 180 Nm tork değerine sahipken aynı motorun kullanıldığı bir jip 150 HP güç, 300 Nm tork değerine sahip olabilir. Burada beygir gücü değişmezken kullanılan şanzıman oranlarına bağlı olarak torkta farklılık görülmektedir. Benzer şekilde tekerlek çapı büyük olan traktör gibi araçlarda torkun yüksek olması gerekir çünkü tekerlek çapı büyüdükçe motorun çekişi düşer. İlaveten motor tipi de tork için önemlidir. Sıra tipli motorlar güç üretmeye odaklı olarak üretilirken V tipli motorlar çekişin fazla ve sürekli olması istenen yerlerde kullanılır.
yanı tablolarla anlatırım fakat bunca sayfada okudugum kdrı ıle anlamamakta dırenırsın anlamak ıstemezsın.. o yuzden ne sen benı yor neden ben sana anlatcam dıye kendımı paralıyım..
elımızde bır 106 var bırde vtec.. vtec 160 hp 106 120 hp:) 2sındede 6000 devırde vıtes atarsak kım gecer?
cok guzel copy paste yapmıssın:D
Tork Nedir | Eğitim ve Teknoloji
bak hala anlamak ıstemıyorsun... beygırı olcebılen bır alet yok.. dynolar tork,sanzıman oaranı devır uzerınden hp yı hesaplar... sanzıman oranı ıle torku kontrol edersın.. tork degısıklık gosterınce halıyle beygırde degısıklık gosterır.. beygır uydurma bırseydır.. aracına kısa sanzıman takınca beygır kazanıyor musun? ınat etme ALLAH askına:) beygır tork X rpm /5252 formulune verılen ısımdır:) torku 2 katına cıkar,rpm ı yarıya dusur beygır degısmez...
tork onemlidir ama asil araci yuruten guctur. tork *devir den dolayi bazisi devirli yurur bazisi torkla yurur. torksuz gidiceksen agirlik fazla olmuycak sanzimanin ona gore olucak, kisa sanz tork getirir ztn dondurme momenti vs..
ust devirlerde teker gucu egrisinin altinda kalan alanda aslinda en onemli seylerdendir.
alt devirdeki torkun ara hizlanma disinda etkisi yoktur..
guc=kuvvet*yol:) yol almasi lazimki mesafe kat etsin yani devir donsun
guzel anlatamadm uykum var":D
bu örnek verme işide acayip 120 bg 950 kg bir araç ile 1100 kg 1150 kg arası 160 bg
araç mı karşılaştıracam 106 tam güç üretirken vtec tam gücüne ulaşmamışken mi ne olur diyorsun
ne pehriz ne lahana turşusu derler
iki sey söylecegim bunları bir düşün internette aracın performansı hesaplamalarında
3 sey sorarlar ağırlık bg gücü aracın çeker durumu ön arka veya 4x4 gibi tork sormazlar
ikincisi niye draglarda 800 kg altına araç almıyorlar
birde hulk örneği var mesala kendisinden tork cok yüksek araçları ezmişliği vardır:):)
tork yada beygir sonuç olarak araçta kullanılmayan ne varsa söküp atıyoruz bu konuda herkes hemfikir :)
Carroll Shelby demişki : Beygir gücü araba sattırır tork yarış kazandırır :) buda ayrı bir bakış açısı..
ama keşke biraz daha torklu olsaydım :) araca 4 kişi binince rampa çıkamıyorum
aracın beygırını neden konusuruz bılıyor musun??
tork X rpm / 5252 sen anlayana kdr yazarım:) aracını yuruten budur:D aracımızın devırı aynı kaldıgı ıcın torku artırırsak aracımız hızlanır:D
tork u fazla olan gecer dıye bırsey yoktur.. devır,torkun geldıgı yer yanı aracımızı surdugumuz devırlerdekı tork onemlıdır:) verdıgın orneklerde mantıklısın ama hala beygır demen mantıksız. beygırın ne oldugunu 50 kere yazdım o formul ıste:D 8000 donen arac var onumuzde devır hıc degısmıcek beygır almak ıcın tork alman gerekır:) bırde su var aracın 4000 devırde 200nm tork atıyorum 8000de 100nm tork.. aracın en yuksek hpsıde 7500 devırde 285hp olsun.. yanı 7500 devırde hesaplarsan 150 nm tork... bu aracta 7000 devırde 180 tork... bu aracın hpsını sabıt tutalım ama 7000 devırde versın bu gucu yanı 7000 devırde 285 hp olsun.. o zmn aracın 7000 devırdekı torkunu 213 yapmamız lazım... aracın hpsı sabıt kaldı arac fakat arac hızlandı.. neden torku arttırdık:) umarım anlamıssındır:D
haklısın katılıyorum ama su var konuyu başından okumalısın
benim söylediğim su şimdi atıyorum sayılara takılma 1 vites 200 2vites 280 3vites 400 nm tork kabul eden şanzımanda 500 nm üretsende kulanamazsın çünkü şanzıman izin veremez senin anlatığın biyere kadar doğru (kendi aracını)kale alma daha düşük araçlarda turbo olmayan ne olacak 180 nm 210 nm cıkarmak bile olay ama aracı hafifletirsen :):)
herşey iyi güzel de o kdr fazla değişken varki bu konuda
başta motorun tork ve beygir gücünü verdiği devirler önemlidir
keza aerodinami (ayrodinami doğrumu yazdım ? :D)
şanzuman oranı
akratımdaki kayıp
vs vs liste uzar
en kesin çözüm her zmn ölçüm yapmaktır :) her araç için farklı kilolar çıkar :)
Arkadaslar max gucten bahseden arkadaslar var hala, 100 hp ama 12000 rpm boyunca ayni gucu verebilen bir elektrik motoru getirip herkesi gecebilirsin...
Guc yani beygir, birim zamandaki yapilan i$tir, toplam hareket etme,ilerleme bu beygirlerin toplamidir ( integralidir) ? . Arabayi hareket ettirmek bir i$tir ve birimi joule dir.
Bir arabanin ne kadar hizlanacagini anlamak icin, devir-beygir egrisine bakilir, altindaki egri yapilan istir, ordaki alan kadar hizlanir. Tork bir momentir ve zaten mesafe ile carpimi ise denk gelir. Hepsi birbirne bagli yani.
Type r in egrisine bakin, 7000 devir boyunca asagidaki alani hesaplayin, bir de 1,9 tdi in altindaki alani hesaplayin, sacma bir dagdir onun tork egrisi ve altindaki alan cok daha azdir civice gore. Bunun benzeri guc egrilerinde de ortaya cikar.
Anlik ziplamalara degil toplam alana ve egriye bakin. Tabi bundan sonra butun bunlarin yere verilmesi ispcin sanzuman hesaplati var simdi yazamayacagim
Arkadaslar ipadden yazdim is demek i$ demek fizikteki terim.
Soyledigin seylerin tamami dogru ve hepsine katiliyorum. Ancak tarzin karsindakini sana itiraz etmeye yonlendiriyor malesef..
Neyse bende bir kac ekleme yapayim.
Araci yuruten sey dedigin gibi torkdur. Tork silindir icindeki patlamanin siddetinin yani kuvvetinin(birimi newton) kuvvet kolu ile carpilmis halidir( biriminewtonmetre oluyor). Yani pistonun alt ve ust noktalar arasinda gittigi mesafe.
Guc denilen sey ise birim zamanda yapilan istir. Motorun patlama esnasinda urettigi tork yaninda bu isi dakikada kac kez tekrarlayabildigi de onemlidir. Uretilen tork ve bunun tekrar sayisi karankin donus hizini ve belirler. Bunun birim zamanda yapilisina da guc denir.
Aracin ilk hizlanmasi, son surati vs.si tork ve devirle ilgilidir ancak bunlara tek basina bakmak insani yaniltir. En iyisi ve en dogrusu yapilan isi gosteren " guce" bakmaktir.
Golf r a gelince;
gucu agirliga bölsun, karsi taraftaki ile ayni ise kesin gecilir cunku awd olduundan kaybi cok.
konu nerden nereye geldi özet olarak bakınca herkes aynı şeyi söylüyor zaten:D
1.4 75hp tork fakiri benznli bi araça 2kşi binse çöker biter fakat 1.4 75hp tork zengini bi dizele 2kişi binse benzinliyi kestiği kadar dizeli kesemez o 2kişi. bunun nedenide tork yani.. uzatıp bilimsel açıklamalara gerek yok:D
youtube bakınız benim x siz olan bir golf r revo 4 yazılımla 586 hp almış dsg şanzuman benim aracın stup aynı hatta bendeki turbo daha geliştirilmişi...ayrıca kesın alacaz diye bişey yok...alpaslanın eskı aracı şimdiki dinçer arkadaşımızın aracı 1.75 barda 480 hp verdi dayno verisi bence çok iyi 2.1 barda benim düşündüğüm değerlerin üstüne çıkar diye düşünüyorum...tyabi burda sağlıklı yurumesi...
konunun hepsini okumadım vaktim yok ama şöyle bişey duymuştum paylaşıyım ;
her dönen 1 kg lık parçanın hafifletilmesi araç içinde sabit duran 4 kg lık parçanın hafifletilmesi ile eş değermiş..
sen gerçekten hiçbirşey bilmiyorsun. Pist derecesi ile burada kıyaslama yaparsak o zaman ohooo. Sen başından beri tutturdun ağırlık güç oranı diye arada torku atladın gittin. Bende sana ağırlık güç oranıysa o zaman Atom V8 Veyrondan hızlıdır dedim. sende hacimi aerodinamiği soktun araya. Ondan sonra yine döndün bak Atom geçiyor diye pist derecelerini koydun. Veyron ile Atom kalksalar 200 den sonra Veyron Atomu deler geçer.Pistte bir sürü etken vardır Veyronun viraj kabiliyeti muhakkak ki Atomdan kötüdür ağırlıktan dolayı.
Sen ilk olarak söylediklerinde tutarlı ol. Tork çevirme gücüdür. Çevirme gücün olmadığı sürece hpyi yakalayamadıktan sonra birşey ifade etmez. Devir bandı üzerindeki tork ne kadar yüksekse o kadar güçlüsündür. Aynı hpdeki 2 litre motor ile 4 litre arabaya +1000kg yüklediğin zaman 4 litre alır çeker götürür 2 litre max hp üreten devrini yakalayamadığı için yürüyemez.
Bentley örneğinde de tork şanzımanla kısıtlandırılmıştır demişsinde torku şanzımanla değil yazılım ile kısıtlıyorlar. Yazılım üzerinde tork limitörleri kaldırdığın zaman max torkları uçup gidiyor şanzıman dayanmıyor. Aynı sorun DSGlerdede var. Benim arabamda da vardı tork limitörler onları kaldırmak bile çok farkettirdi.
Bole bi denklem cok sacma, bence hedef hp olmamali.
Golf R'im olsaydi hafifletme isine girmezdim ama gunluk kullanmiyorsan belki dusunulebilir o zaman.
Bu arada Erdem abiye katiliyorum, 520hp cok iyimser bi rakam olmus, takip ettigim kadariyla ust kapagin standart, stock bore size pistonlarin war ve aracin 4 ceker, eger dogru takip ettiysem tabiki.
Bilmiyorum bana biraz hayal gibi geldi ama isallah cikarirsin, bide cikardigin dynoda onemli, yoksa istersen 600'de cikarirsin ;)
Bizim aracimiz 4 ceker olsaydi keske 50hp az olsaydi ama malesef FWD arac.
Yurtdisini baz alma bence, cunku adamlarin nerde ne kosullarda olctugunu bilmiyorsun.
5 senelik konu vay be..
Kiloya göre güç değişimi araçtan araca değişir asla tam bir rakam çıkmaz