User Tag List

Sayfa 5/7 İlkİlk ... 34567 SonSon
131 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: kaç kg kaç hp eşittir

  1. #77

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1-aynen torklu araclar daha az etkilenir,
    2-yokusta agir arabalar daha cok zorlanir
    3-uzun sanzimanli devirli araclar agirliktan cok etkilenir, yapilmasi gereken sanzimani kisaltmak yada agirlik atilmasi
    4-kg-hp orani ayni araclardan genelde hpsi guclu olan gecer cunku hiz arttikca agirlik onemi azalir guc on plana cikar..
    5-1000kglikdan 50 kg atmakla 1600kgdAN 50 kg atmak ayni olmaz yuzdesel hesap onemli..
    tesekkurler

  2. #78
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7kg 1hp olsaydı, 5hplik 50cc mopete binen 70kg adam 5hp borçlu çıkardı
    .

  3. #79
    BAŞAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Giresun
    Mesaj
    1.804
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bütün yorumları okudum çok karışık bir durum ne desem boş gereksiz yükleri çıkar arabandan en mantıklısı

  4. #80
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabadan kg atmak yerıne yuruyenden kg atın ve yuruyendeki kayıpları giderin whp nızı arttırın.

    motor kulakları ve akslar o gucu yere sağlıklı aktarabılıyomu ? whp kaybı burdan azaltılabılır
    düz vıtes olsaydı kısa sanzıman ve short shıfter la cıddı guc kazanımı olurdu ama bundan muafsın.
    jantları hafıfletmıssın. hava yerıne helyum basmayı dusundunmu? bı lastık yaklaşık 7.5 kg gelıyor lastıkle. helyumla daha da hafıfler.
    fren dısklerını buyuttun mı bılmıyorum ama fren dısklerını karbon dıske cevırebılıyosan cıddı yuruyen hafıfletırsın whp artar.
    flywhell i daha hafifiyle değiştir yıne buyuk artısı olucak.

    bunlar senı hem hafıfletıcek hem kg/guc oranını artırıcak artı olarak cıddı whp kazanımı. yuruyendeki her parcayı ınce ayrıntısına kadar hafıfletmek ıcerden atacagın 50 değil 100 kg dan bıle cok daha ıyı sonuclar verıcek sana

  5. #81

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo arabayla atmosferik araba karşılaştırıyorsun bu bir devir aralıkları farklı

    ikincisi bilmiyorsun kulakatan dolma bilgilerle cevap yazıyorsun biraz internetten araştır öğren bence tork önemlidir tabiki ama

    bg gücü ağırlık baglantısı daha önemlidir
    O zaman senin söylediğini varsayarsak Ariel Atom V8 in Bugatti Veyrondan daha hızlı olması gerekir çünkü hp/kg oranı Veyrondan çok daha iyi. Aaa ama o da ne denedikleri zaman Veyron Ariel Atom u geçiyor. Şimdi buna ne diyeceğiz.
    IN BOOST WE TRUST

  6. #82

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman senin söylediğini varsayarsak Ariel Atom V8 in Bugatti Veyrondan daha hızlı olması gerekir çünkü hp/kg oranı Veyrondan çok daha iyi. Aaa ama o da ne denedikleri zaman Veyron Ariel Atom u geçiyor. Şimdi buna ne diyeceğiz.
    bunları yazarken ciddimisin 3000cc arabayla 8000cc arabayı karşılaştıryorsun

    rüzgar direnci şanzıman vb. seyleri hesabı katmadan basit soruna basit cevap vereyim
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  7. #83
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı skyhawk34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi konuşma esnasında duymuştum her 7 kg 1 beygir...
    Tartışılır
    bende onu 5 kg 1 hp dıye duydum yaw
    DR. OWL

  8. #84
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coderz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fren disklerine örnek gösterirmisin merak ettm?
    örnek derken golf R içinmi yoksa genelmi ? genel olarak soyluyosan audi s8 porshe gt2 gt3 de bu sıstem kullanılıyor dırek onlardan akuple edilebilir tabı tek dez avantajı pahalı olması yoksa muthıs bı performansları var.ısınmıyorlar, su tutmuyor ,hafıf ,yamulmuyor vs vs ...

  9. #85
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7 KG = 1 HP gibi bir matematiksel eşitlik hangi formullerden geliyor merak ediyorum açıkçası. Ha şu denebilir; arabadan atılan her 7 kg, sanki 1 HP almış gibi arabaya ivme kazandırır.

    Ancak bu dense bile 2 araba arasında tek kıstas ne kilodur ne güç.. Bir araba diğerinden daha güçlü olsa bile en basiti şanzıman oranı güçlü arabayı geriye atabilir.
    Tork faktörü de var 150 beygirim olsun aktarım iyi torkum 500 olsun

  10. #86
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende her 7kg ın araca 1 hp kaybettirdğini duymuştum tam açıklaması ve mantığı nedir bilgim yok fakat size 52 kg tahminen 2 - 2.5 boy farkettirir.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  11. #87

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.383
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunları yazarken ciddimisin 3000cc arabayla 8000cc arabayı karşılaştıryorsun

    rüzgar direnci şanzıman vb. seyleri hesabı katmadan basit soruna basit cevap vereyim
    ee sen diyordun ağırlık güç oranı önemli diye. O zaman hacimin yani torkun şanzımanın rüzgar direnci yoktu da araya veyron girince mi önemli oldu. Ağırlıkla sadece hp başa çıkmaz tork daha önemlidir.
    IN BOOST WE TRUST

  12. #88
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jeandan-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7kg 1hp olsaydı, 5hplik 50cc mopete binen 70kg adam 5hp borçlu çıkardı
    saglam kahkaha attım
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  13. #89
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo16 gercekten bırsey bılmıyorsun beygır hesabı yaparken aracın peak hp sınden hesap yapıyorsun tork X devır /5252 =beygır yanı aracın her devrınde farklı beygır gucumuz olur. aracımızın ne kdr hızlı oldugu beygır egrısının altındakı alandan hesaplanır. bu sebepten arkadaslar dogru soyluyor yuku tasıyan bır nevı torktur cunku aracın devır devır beygır gucu torkla dogru orantalı olarak artar yada azalır... 500 hp 400nm bır aractan sokulen 100 kg aracı 100-200 hızlanmasında 1 boy hızlandırırken 120 bg 170nm metrelık bır aracta 100 kg 3 boy hızlandırabılır.


    golf r konusuna gelınce; aractan sokulen 50 kg ıllakı fark edecektır fakat senın speclerındekı bır aractan 50 kg sokmek degmez.. 100 150 kg sokebılırım dersen durma. aynı seyı kendı adımada hesapladım sokucegım bır on koltuk ve arka koltuk(max 40kg) ıcın soktu dedırtmem..

    yapabılıyorsan pleksı cam,on arka emnıyet kemerlerı,klıma vs seklınde sok yada elleme

  14. #90

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ee sen diyordun ağırlık güç oranı önemli diye. O zaman hacimin yani torkun şanzımanın rüzgar direnci yoktu da araya veyron girince mi önemli oldu. Ağırlıkla sadece hp başa çıkmaz tork daha önemlidir.
    ne zaman geçiyor bunu yazmayı unutmusum hacim devreye girdikten sonra veya şanzıman bittiğindemi ha birde unutmadan top gear yapmış bu testi istersen izle kim geçmiş

    http://www.youtube.com/watch?v=y_8m8i6JqOg
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  15. #91

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo16 gercekten bırsey bılmıyorsun beygır hesabı yaparken aracın peak hp sınden hesap yapıyorsun tork X devır /5252 =beygır yanı aracın her devrınde farklı beygır gucumuz olur. aracımızın ne kdr hızlı oldugu beygır egrısının altındakı alandan hesaplanır. bu sebepten arkadaslar dogru soyluyor yuku tasıyan bır nevı torktur cunku aracın devır devır beygır gucu torkla dogru orantalı olarak artar yada azalır... 500 hp 400nm bır aractan sokulen 100 kg aracı 100-200 hızlanmasında 1 boy hızlandırırken 120 bg 170nm metrelık bır aracta 100 kg 3 boy hızlandırabılır.


    golf r konusuna gelınce; aractan sokulen 50 kg ıllakı fark edecektır fakat senın speclerındekı bır aractan 50 kg sokmek degmez.. 100 150 kg sokebılırım dersen durma. aynı seyı kendı adımada hesapladım sokucegım bır on koltuk ve arka koltuk(max 40kg) ıcın soktu dedırtmem..

    yapabılıyorsan pleksı cam,on arka emnıyet kemerlerı,klıma vs seklınde sok yada elleme
    esas sen bilmeden yazmısın tork nedir bg nedir bunu bir öğren tork önemsiz demedim
    ama ağırlık bg orantısı daha önemlidir

    tork istediğin kadar yükselt şanzımanın izin verdiği kadarını kullanırsın mesala bentleylerde sınırlandırılmıştır

    yani sizin dediğiniz dogru olsa kamyonlar traktörlerle roll yapardık
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  16. #92
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    esas sen bilmeden yazmısın tork nedir bg nedir bunu bir öğren tork önemsiz demedim
    ama ağırlık bg orantısı daha önemlidir

    tork istediğin kadar yükselt şanzımanın izin verdiği kadarını kullanırsın mesala bentleylerde sınırlandırılmıştır

    yani sizin dediğiniz dogru olsa kamyonlar traktörlerle roll yapardık
    kamyonla traktorun devırı nedır? sanzıman uzunlukları nedır? beygır cok ama cok onemsız bırseydır... onemlı olan tork,devır,sanzıman oranıdır guce etkı eden baska bısey yoktur. beygır uydurma bır olcudur.. beygır tamamen tork ve devıre baglıdır.....


    torku 200 olan aracın torkuna 400e cıkartırsan beygırde 2 katına cıkar bence sen bıraz arastır

    torku sabıt tutarak aracın devırını 6000den 12000e cıkartırsan aracın 6000 devırdekı beygırı degısmez.... 12000 devırde 6000dekının 2 katı olur tork aynı ıse 12000 devırde kı oyle bırsey mumkun deıl

  17. #93

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir otomobilin vites kutusunda, daha fazla tork üretmesi veya daha fazla hız yapması arasında tercih yapılabilir. Burada etkili olan güç ve tork değerleri binek otomobillerde birbirine yakın değerlerde tutulurken örneğin bir jipte tork yönüne kaydırılmıştır. Misal bir binek otomobil 150 HP güç, 180 Nm tork değerine sahipken aynı motorun kullanıldığı bir jip 150 HP güç, 300 Nm tork değerine sahip olabilir. Burada beygir gücü değişmezken kullanılan şanzıman oranlarına bağlı olarak torkta farklılık görülmektedir. Benzer şekilde tekerlek çapı büyük olan traktör gibi araçlarda torkun yüksek olması gerekir çünkü tekerlek çapı büyüdükçe motorun çekişi düşer. İlaveten motor tipi de tork için önemlidir. Sıra tipli motorlar güç üretmeye odaklı olarak üretilirken V tipli motorlar çekişin fazla ve sürekli olması istenen yerlerde kullanılır.
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  18. #94
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanı tablolarla anlatırım fakat bunca sayfada okudugum kdrı ıle anlamamakta dırenırsın anlamak ıstemezsın.. o yuzden ne sen benı yor neden ben sana anlatcam dıye kendımı paralıyım..


    elımızde bır 106 var bırde vtec.. vtec 160 hp 106 120 hp 2sındede 6000 devırde vıtes atarsak kım gecer?

  19. #95
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok guzel copy paste yapmıssın

    Tork Nedir | Eğitim ve Teknoloji


    bak hala anlamak ıstemıyorsun... beygırı olcebılen bır alet yok.. dynolar tork,sanzıman oaranı devır uzerınden hp yı hesaplar... sanzıman oranı ıle torku kontrol edersın.. tork degısıklık gosterınce halıyle beygırde degısıklık gosterır.. beygır uydurma bırseydır.. aracına kısa sanzıman takınca beygır kazanıyor musun? ınat etme ALLAH askına beygır tork X rpm /5252 formulune verılen ısımdır torku 2 katına cıkar,rpm ı yarıya dusur beygır degısmez...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •