User Tag List

Sayfa 6/7 İlkİlk ... 4567 SonSon
131 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: kaç kg kaç hp eşittir

  1. #96
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanı tablolarla anlatırım fakat bunca sayfada okudugum kdrı ıle anlamamakta dırenırsın anlamak ıstemezsın.. o yuzden ne sen benı yor neden ben sana anlatcam dıye kendımı paralıyım..


    elımızde bır 106 var bırde vtec.. vtec 160 hp 106 120 hp 2sındede 6000 devırde vıtes atarsak kım gecer?

    vtec geçer müdür ötesi yok

  2. #97
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tunceR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vtec geçer müdür ötesi yok
    sen surersen olur

  3. #98

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tork onemlidir ama asil araci yuruten guctur. tork *devir den dolayi bazisi devirli yurur bazisi torkla yurur. torksuz gidiceksen agirlik fazla olmuycak sanzimanin ona gore olucak, kisa sanz tork getirir ztn dondurme momenti vs..
    ust devirlerde teker gucu egrisinin altinda kalan alanda aslinda en onemli seylerdendir.
    alt devirdeki torkun ara hizlanma disinda etkisi yoktur..
    guc=kuvvet*yol yol almasi lazimki mesafe kat etsin yani devir donsun
    guzel anlatamadm uykum var"

  4. #99

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu örnek verme işide acayip 120 bg 950 kg bir araç ile 1100 kg 1150 kg arası 160 bg

    araç mı karşılaştıracam 106 tam güç üretirken vtec tam gücüne ulaşmamışken mi ne olur diyorsun

    ne pehriz ne lahana turşusu derler

    iki sey söylecegim bunları bir düşün internette aracın performansı hesaplamalarında

    3 sey sorarlar ağırlık bg gücü aracın çeker durumu ön arka veya 4x4 gibi tork sormazlar

    ikincisi niye draglarda 800 kg altına araç almıyorlar

    birde hulk örneği var mesala kendisinden tork cok yüksek araçları ezmişliği vardır
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  5. #100
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tork yada beygir sonuç olarak araçta kullanılmayan ne varsa söküp atıyoruz bu konuda herkes hemfikir

  6. #101
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Carroll Shelby demişki : Beygir gücü araba sattırır tork yarış kazandırır buda ayrı bir bakış açısı..

    ama keşke biraz daha torklu olsaydım araca 4 kişi binince rampa çıkamıyorum
    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  7. #102
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu örnek verme işide acayip 120 bg 950 kg bir araç ile 1100 kg 1150 kg arası 160 bg

    araç mı karşılaştıracam 106 tam güç üretirken vtec tam gücüne ulaşmamışken mi ne olur diyorsun

    ne pehriz ne lahana turşusu derler

    iki sey söylecegim bunları bir düşün internette aracın performansı hesaplamalarında

    3 sey sorarlar ağırlık bg gücü aracın çeker durumu ön arka veya 4x4 gibi tork sormazlar

    ikincisi niye draglarda 800 kg altına araç almıyorlar

    birde hulk örneği var mesala kendisinden tork cok yüksek araçları ezmişliği vardır


    aracın beygırını neden konusuruz bılıyor musun??


    tork X rpm / 5252 sen anlayana kdr yazarım aracını yuruten budur aracımızın devırı aynı kaldıgı ıcın torku artırırsak aracımız hızlanır


    tork u fazla olan gecer dıye bırsey yoktur.. devır,torkun geldıgı yer yanı aracımızı surdugumuz devırlerdekı tork onemlıdır verdıgın orneklerde mantıklısın ama hala beygır demen mantıksız. beygırın ne oldugunu 50 kere yazdım o formul ıste 8000 donen arac var onumuzde devır hıc degısmıcek beygır almak ıcın tork alman gerekır bırde su var aracın 4000 devırde 200nm tork atıyorum 8000de 100nm tork.. aracın en yuksek hpsıde 7500 devırde 285hp olsun.. yanı 7500 devırde hesaplarsan 150 nm tork... bu aracta 7000 devırde 180 tork... bu aracın hpsını sabıt tutalım ama 7000 devırde versın bu gucu yanı 7000 devırde 285 hp olsun.. o zmn aracın 7000 devırdekı torkunu 213 yapmamız lazım... aracın hpsı sabıt kaldı arac fakat arac hızlandı.. neden torku arttırdık umarım anlamıssındır

  8. #103
    ccoskun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ee sen diyordun ağırlık güç oranı önemli diye. O zaman hacimin yani torkun şanzımanın rüzgar direnci yoktu da araya veyron girince mi önemli oldu. Ağırlıkla sadece hp başa çıkmaz tork daha önemlidir.
    Dilimden anlıyan çıkdı =)

  9. #104

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın beygırını neden konusuruz bılıyor musun??


    tork X rpm / 5252 sen anlayana kdr yazarım aracını yuruten budur aracımızın devırı aynı kaldıgı ıcın torku artırırsak aracımız hızlanır


    tork u fazla olan gecer dıye bırsey yoktur.. devır,torkun geldıgı yer yanı aracımızı surdugumuz devırlerdekı tork onemlıdır verdıgın orneklerde mantıklısın ama hala beygır demen mantıksız. beygırın ne oldugunu 50 kere yazdım o formul ıste 8000 donen arac var onumuzde devır hıc degısmıcek beygır almak ıcın tork alman gerekır bırde su var aracın 4000 devırde 200nm tork atıyorum 8000de 100nm tork.. aracın en yuksek hpsıde 7500 devırde 285hp olsun.. yanı 7500 devırde hesaplarsan 150 nm tork... bu aracta 7000 devırde 180 tork... bu aracın hpsını sabıt tutalım ama 7000 devırde versın bu gucu yanı 7000 devırde 285 hp olsun.. o zmn aracın 7000 devırdekı torkunu 213 yapmamız lazım... aracın hpsı sabıt kaldı arac fakat arac hızlandı.. neden torku arttırdık umarım anlamıssındır
    haklısın katılıyorum ama su var konuyu başından okumalısın

    benim söylediğim su şimdi atıyorum sayılara takılma 1 vites 200 2vites 280 3vites 400 nm tork kabul eden şanzımanda 500 nm üretsende kulanamazsın çünkü şanzıman izin veremez senin anlatığın biyere kadar doğru (kendi aracını)kale alma daha düşük araçlarda turbo olmayan ne olacak 180 nm 210 nm cıkarmak bile olay ama aracı hafifletirsen
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  10. #105
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herşey iyi güzel de o kdr fazla değişken varki bu konuda

    başta motorun tork ve beygir gücünü verdiği devirler önemlidir

    keza aerodinami (ayrodinami doğrumu yazdım ? )

    şanzuman oranı

    akratımdaki kayıp

    vs vs liste uzar

    en kesin çözüm her zmn ölçüm yapmaktır her araç için farklı kilolar çıkar
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  11. #106
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Arkadaslar max gucten bahseden arkadaslar var hala, 100 hp ama 12000 rpm boyunca ayni gucu verebilen bir elektrik motoru getirip herkesi gecebilirsin...

    Guc yani beygir, birim zamandaki yapilan i$tir, toplam hareket etme,ilerleme bu beygirlerin toplamidir ( integralidir) ? . Arabayi hareket ettirmek bir i$tir ve birimi joule dir.


    Bir arabanin ne kadar hizlanacagini anlamak icin, devir-beygir egrisine bakilir, altindaki egri yapilan istir, ordaki alan kadar hizlanir. Tork bir momentir ve zaten mesafe ile carpimi ise denk gelir. Hepsi birbirne bagli yani.

    Type r in egrisine bakin, 7000 devir boyunca asagidaki alani hesaplayin, bir de 1,9 tdi in altindaki alani hesaplayin, sacma bir dagdir onun tork egrisi ve altindaki alan cok daha azdir civice gore. Bunun benzeri guc egrilerinde de ortaya cikar.


    Anlik ziplamalara degil toplam alana ve egriye bakin. Tabi bundan sonra butun bunlarin yere verilmesi ispcin sanzuman hesaplati var simdi yazamayacagim
    Built to fall....

  12. #107

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CqTy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dilimden anlıyan çıkdı =)
    karşılaştırdığı arabalar baktın mı veyron la atom v8 geçiyormuş 3000cc biri 8000cc
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  13. #108
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    haklısın katılıyorum ama su var konuyu başından okumalısın

    benim söylediğim su şimdi atıyorum sayılara takılma 1 vites 200 2vites 280 3vites 400 nm tork kabul eden şanzımanda 500 nm üretsende kulanamazsın çünkü şanzıman izin veremez senin anlatığın biyere kadar doğru (kendi aracını)kale alma daha düşük araçlarda turbo olmayan ne olacak 180 nm 210 nm cıkarmak bile olay ama aracı hafifletirsen
    boyle yazarsan anlasırız kendımızı ıfade edemedık

  14. #109
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    42
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Arkadaslar ipadden yazdim is demek i$ demek fizikteki terim.
    Built to fall....

  15. #110

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar ipadden yazdim is demek i$ demek fizikteki terim.
    ben anladım bilen bir kişi yazdı kolay anlaşıyor
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  16. #111

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın beygırını neden konusuruz bılıyor musun??


    tork X rpm / 5252 sen anlayana kdr yazarım aracını yuruten budur aracımızın devırı aynı kaldıgı ıcın torku artırırsak aracımız hızlanır


    tork u fazla olan gecer dıye bırsey yoktur.. devır,torkun geldıgı yer yanı aracımızı surdugumuz devırlerdekı tork onemlıdır verdıgın orneklerde mantıklısın ama hala beygır demen mantıksız. beygırın ne oldugunu 50 kere yazdım o formul ıste 8000 donen arac var onumuzde devır hıc degısmıcek beygır almak ıcın tork alman gerekır bırde su var aracın 4000 devırde 200nm tork atıyorum 8000de 100nm tork.. aracın en yuksek hpsıde 7500 devırde 285hp olsun.. yanı 7500 devırde hesaplarsan 150 nm tork... bu aracta 7000 devırde 180 tork... bu aracın hpsını sabıt tutalım ama 7000 devırde versın bu gucu yanı 7000 devırde 285 hp olsun.. o zmn aracın 7000 devırdekı torkunu 213 yapmamız lazım... aracın hpsı sabıt kaldı arac fakat arac hızlandı.. neden torku arttırdık umarım anlamıssındır
    Soyledigin seylerin tamami dogru ve hepsine katiliyorum. Ancak tarzin karsindakini sana itiraz etmeye yonlendiriyor malesef..
    Neyse bende bir kac ekleme yapayim.
    Araci yuruten sey dedigin gibi torkdur. Tork silindir icindeki patlamanin siddetinin yani kuvvetinin(birimi newton) kuvvet kolu ile carpilmis halidir( biriminewtonmetre oluyor). Yani pistonun alt ve ust noktalar arasinda gittigi mesafe.
    Guc denilen sey ise birim zamanda yapilan istir. Motorun patlama esnasinda urettigi tork yaninda bu isi dakikada kac kez tekrarlayabildigi de onemlidir. Uretilen tork ve bunun tekrar sayisi karankin donus hizini ve belirler. Bunun birim zamanda yapilisina da guc denir.
    Aracin ilk hizlanmasi, son surati vs.si tork ve devirle ilgilidir ancak bunlara tek basina bakmak insani yaniltir. En iyisi ve en dogrusu yapilan isi gosteren " guce" bakmaktir.
    Golf r a gelince;
    gucu agirliga bölsun, karsi taraftaki ile ayni ise kesin gecilir cunku awd olduundan kaybi cok.

  17. #112
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu nerden nereye geldi özet olarak bakınca herkes aynı şeyi söylüyor zaten
    1.4 75hp tork fakiri benznli bi araça 2kşi binse çöker biter fakat 1.4 75hp tork zengini bi dizele 2kişi binse benzinliyi kestiği kadar dizeli kesemez o 2kişi. bunun nedenide tork yani.. uzatıp bilimsel açıklamalara gerek yok

  18. #113

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu nerden nereye geldi özet olarak bakınca herkes aynı şeyi söylüyor zaten
    1.4 75hp tork fakiri benznli bi araça 2kşi binse çöker biter fakat 1.4 75hp tork zengini bi dizele 2kişi binse benzinliyi kestiği kadar dizeli kesemez o 2kişi. bunun nedenide tork yani.. uzatıp bilimsel açıklamalara gerek yok
    Walla dogru
    600 NM TORKLU aractan koltuk sokmek bir tarafa 2 ksi binse cok sey degismez. Gecilecekse gecilir, gcecekse gecer zaten..

  19. #114
    typermelih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERDEMM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3076 gtx ile 520 hp büyük bi güç bence. Kaldıki 520 hp lik bi aracı söktürecek araç ne olabilirki.
    youtube bakınız benim x siz olan bir golf r revo 4 yazılımla 586 hp almış dsg şanzuman benim aracın stup aynı hatta bendeki turbo daha geliştirilmişi...ayrıca kesın alacaz diye bişey yok...alpaslanın eskı aracı şimdiki dinçer arkadaşımızın aracı 1.75 barda 480 hp verdi dayno verisi bence çok iyi 2.1 barda benim düşündüğüm değerlerin üstüne çıkar diye düşünüyorum...tyabi burda sağlıklı yurumesi...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •