User Tag List

Sayfa 3/6 İlkİlk 12345 ... SonSon
112 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: OPEL MANTA B Turbo uygulaması için

  1. #39
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sahibinden.comda bi ara bordo manta vardı C20XE motorlu... lastik yakarken ki fotolarını hatırlıyorum..

    Ben sizin yerinizde olsam eğer oluyorsa stroker ile 1900 cc hacime çıkartır dereceli eksantrik kiti ve büyük karbüratörlerle kullanırdım.. bu işde az masraflı olmayacaktır ama en azından üstünde ki motoru kullanacağınız için çok daha hızlı ve uygun olacaktır.

  2. #40
    Splendour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    c20xe ilaç olur

  3. #41
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar, evet 1600 cc motor ile 1900 cc motor pistonlar hariç herşeyi aynı motordur
    Krank, silindir üst blok , vs aynı.
    Sadece 1600de tek bogaz karbüratör var, 1900 de ise
    Çift bogazlı mercedes lerde kullanılan karbüratörden var.
    Pistonların çapını 1900 e göre büyütüp 1900 de kullanılan pistonlardan
    Takarız. Bu mantıklı.

    Birde 2600 cc dual ram li senatör motoru da iyi fikir.
    1500 e alınabilir, ruhsata işletmek için fatura şart.

  4. #42
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ruhsatla falan ugrasma swap falan 10bini bulucak exra masraflar cikarir, sen iyisi komple dagit motoru 2000 yapabiliosan 2000 olmadi 1900 yap gitsin kral gibi zenith karburatorede gerek yok, Birol ustaya danisirsan sana en kral cift yatik weber'i ayarlar bide dereceli egz. Islem tamam bende zenith var dereceli egz. Var ust devirlerde gayet memnunum gerci 2000 bendeki ama olsun baya fark eder yani..
    bbm pin :2B244451

  5. #43
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ruhsatla falan ugrasma swap falan 10bini bulucak exra masraflar cikarir, sen iyisi komple dagit motoru 2000 yapabiliosan 2000 olmadi 1900 yap gitsin kral gibi zenith karburatorede gerek yok, Birol ustaya danisirsan sana en kral cift yatik weber'i ayarlar bide dereceli egz. Islem tamam bende zenith var dereceli egz. Var ust devirlerde gayet memnunum gerci 2000 bendeki ama olsun baya fark eder yani..

    bende öyle düşünüyorum , yanlız şuanki mevcut 1600cc motorun piston , piston kolları, sekmanları vs yarış tipi. 1 numaralı parçalar takılı. geçen sene motoru komple toplayıp hazırladık. bir turbo eksikti, oda pahalıya kaçıyor turbodan vazgeçtim.
    şuan motor saat gibi çalışıyor. ben performansın daha üst seviyede olması için motoru degişmeyi düşündüm.
    hadi komple motor işide pahalıya kaçıyor, bu durumda yapılması gereken tek seçenek kalıyor motoru 1900 cc ye çıkarmak.

  6. #44
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sierra Rs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sahibinden.comda bi ara bordo manta vardı C20XE motorlu... lastik yakarken ki fotolarını hatırlıyorum..

    Ben sizin yerinizde olsam eğer oluyorsa stroker ile 1900 cc hacime çıkartır dereceli eksantrik kiti ve büyük karbüratörlerle kullanırdım.. bu işde az masraflı olmayacaktır ama en azından üstünde ki motoru kullanacağınız için çok daha hızlı ve uygun olacaktır.
    evet o aracı bende sitede görmüştüm. güzel yapmışlar .

    benim kafama yatan stroker ile 1900cc çıkarıp gereken degişiklikleri yapıp kullanmak.

  7. #45
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeş turbo yapmak çok masraflı.Onun yerine indir motoru.Nasılsa 1.9 la aynı blokmuş.Honlayın 1.8-1.9 a.Tak büyük pistonları.Karbüratörüde büyüt.Çok istersen birde dereceli egzantrik mili taktırırsın.Çok abartmazsan gayet sağlıklı ve de keyifli olur.Turbonun masrafınında üçte birini bulmaz.Ya da hurdalıktan temiz bir tane manta ya da recordun 2.0 i motorunu bulup swaplasan o da olabilir.
    Ama ilk tavsiyem o hava filtresindeki bantı söküp aracın düzgün hava almasını sağladıktan sonra ona göre bir tüp ayarı yaptırıp bak.Araban ne kadar değişiyor.Gıcık oluyorum bu hava filtresini tıkayan ustalara.Sanki tıkayınca çok az yakacak.
    evet hava filtresindeki bant lpg li araçlara uygulanıyor ben ustaya sordugumda lpg li araçlar benzinli araclar gibi degil ve fakir karışımla çalışması gerekiyor demişti. birde az yakması için bu işlem yapılıyormuş.
    ne kadar dogru pek bilgim yok. bunu buradaki ustalara da sormak lazım.
    benzinli araçlarda hava filtresi açık olması gerekiyor. bildigimiz gibi.

  8. #46
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Turbo1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet hava filtresindeki bant lpg li araçlara uygulanıyor ben ustaya sordugumda lpg li araçlar benzinli araclar gibi degil ve fakir karışımla çalışması gerekiyor demişti. birde az yakması için bu işlem yapılıyormuş.
    ne kadar dogru pek bilgim yok. bunu buradaki ustalara da sormak lazım.
    benzinli araçlarda hava filtresi açık olması gerekiyor. bildigimiz gibi.
    O lpg ustası geçinenlerin uydurması.Araba ne yakarsa yaksın fakir karışım güç kaybı demektir.Lpg de zengin karışımda güç kaybı demek oluyor.Doğru karışım gerekli.Evet o bantla şehir içinde az yakar ama şehirler arası daha çok yakar.Bir de araç 4000 devir civarında kalır.Sırf o bantı söksen bile aracındaki değişime şaşarsın.Tabi söktükten sonra iyi bir ayar yapılması şartıyla.
    Nadide şeyler değerlidir.

  9. #47
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Adam "lpg sokulucek" diyo yani bu durumda filtrede bant varmis yokmus suanlik onemli diil bilakis durum tekrar motor yaptirma isine giricek, bence cih motor konusunda isin piri uzman varsa eger aramizda arkadasa son derece yardimi dokunur kanimca. Bide sana siddetle tavsiye ederim dukkanina arabanla gidip Birol ustaya istediklerini yuz yuze anlatman ve ondanda fikir edinmek manta dedinmi adamda akan sular durur *****, yatik weber'se yatik weber, injeksiyonsa injeksiyon, 1900 diilde 2000 yapabilirse cok daha makul olur hatta yapariz derse birakiniz yapsin bence cook cok memnun kalirsin egzantrik falan derken iyice doldurup baya baya eylenceli super bi makina sahibi olabilirsin, valla benden demesi
    bbm pin :2B244451

  10. #48
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu hava filtresine yapıştırdıkları bantı yarın bi güzel söküp arabanın lpg de kaçışını deneyecegim. şayet bantlı iken arabanın çekişi düşük kalıyor. arac rahat nefes alamıyor.
    bantsız rahat nefes alıp iyi kaçarsa bantsız kullanırım. tüketime ne denli etkisi oldugunuda görmüş olurum.
    bu ara birol usta ile motor konusunda haberleşip bilgi alırım.
    1900 cc stroke işi bitirir)

  11. #49
    alex - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Mesaj
    1.412
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    imkan olunca v12 bıle swaplayan vaR ,

    Manta V12 Lives again - YouTube

  12. #50
    Dookan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    2.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    azcık sıkıştırma dusur k16 yla 1 bar bas ..yıllardır sahınlerın yaptıgı uygulama işte.ne kadar saglıklı olur bılmem ama kısa vadede butun ısteklerınızı yerıne getırır en uygunu da bu olur

  13. #51
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlısıyla bişeyler yapıcam motora bakalım.

  14. #52
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O motora enjeksiyon sistemi kurmadan turbo projesini sakın aklından geçirme.İllada yapacağım dersen %90 ihtimal motor kıracaksın afr düzensizliği ve bir türlü ayar tutmayan avans yüzünden.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #53

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.888
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eskiden bende karburatore turbo daha iyi olur daha az ugrastırır sanırdım taki işin içine girene kadar , enj çevirmeden asla turbo vs. yapma o motora.

  16. #54
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar araç karbüratörlü oldugundan turbo işi rafa kalktı.
    Bu ara supercharger sistemlerine ne diyorsunuz.

  17. #55
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava filtresindeki bandı sökünce araç lpg de gitmiyor, fakat benzine alınca roket gibi gidiyor.
    Bandı tekrar taktım lpg de iyi gidiyor kadran 180 i görüyor dahada zorlamadım.
    Bantı boşuna takmıyorlarmış durum anlaşıldı.

  18. #56
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Turbo1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava filtresindeki bandı sökünce araç lpg de gitmiyor, fakat benzine alınca roket gibi gidiyor.
    Bandı tekrar taktım lpg de iyi gidiyor kadran 180 i görüyor dahada zorlamadım.
    Bantı boşuna takmıyorlarmış durum anlaşıldı.
    Bant takılıyken ona göre lpg ayarı yapıyorlar, bantı çıkarınca doğal olarak araç fakire kaldığı için yürümekte zorlanıyor, biraz avans açıp biraz da lpg basıncını yükseltseydiniz daha iyi giderdi araç, fakat o zaman da yakıt artacaktı lpg nin bir + sı olmayacaktı, iyisi mi siz sökün o lpgyi huzura erin
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  19. #57
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Turbo1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava filtresindeki bandı sökünce araç lpg de gitmiyor, fakat benzine alınca roket gibi gidiyor.
    Bandı tekrar taktım lpg de iyi gidiyor kadran 180 i görüyor dahada zorlamadım.
    Bantı boşuna takmıyorlarmış durum anlaşıldı.
    Bantı söktükten sonra lpg nin açılması gerekiyordu.Aldığı hava arttığı ve gelen lpg miktarı değişmediği için çok fakir karışıma düşer.Bant yokken benzindeki gidişini beğeniyorsan; bant yokken doğru lpg ayarıyla yapmayı düşündüklerinden vaz geçmen bile mümkün olabilir.
    Supercharger işi küçük hacimli motorlarda iyi sonuç vermez.En iyi sonucu verecek işlem 1.9 a yükseltmek ve 1.9 karbüratörü kullanmak olacaktır.2.0 a yükseltmen tahminimce mümkün değildir çünkü bloklar farklı ve o kadar honlamayı senin blok kaldırmayacaktır.
    Nadide şeyler değerlidir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •