User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
112 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: OPEL MANTA B Turbo uygulaması için

  1. #77
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İstenirse blok toplu vaziyette duruyor komple satisini vererek bloguda verebiliriz eger sizin blok olmazsa rakam degisir tabi bloguda alirsaniz.

  2. #78
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Komple sistem tuzlu olur ,1.6 motoru enjektöre çevirmek ilk etapda daha iyi benim için.

  3. #79
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 nın piston çapı 85 mm. zor gibi geliyor bana.Benim galantın piston çapı 85.Zaten eski moda bir motor mutemelen uzun stroktur.Uzu stroktada honlamalarda daha büyük hacimlere genişleyebilir.Mantıken blok 1.9 la aynıysa, ve 1.9 da 2.0 a çok rahat honlanabiliyorsa 1.6 manta da 2.0 a honlanabilir demektir.Ama bence sizin pistonların çapı 85 ten küçüktür.Tabi piston kolları ve krankta bir etken.Tam ölçüleri bilmeden net bir şey söylenemez.
    Şimdi baktımda gerçektende 85 mm. imiş.Çok ilginç.1.9 unki ise 93 mm.Strok 70 mm. Stroku değiştirmeden çap 95 yapılırsa motor 1984 cc filan olur.2.0 parçaları satan arkadaştaki piston çapı nedir öğrenip motor indirilip rektifiyeciye sormak en iyisi galiba.
    Nadide şeyler değerlidir.

  4. #80
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 nın piston çapı 85 mm. zor gibi geliyor bana.Benim galantın piston çapı 85.Zaten eski moda bir motor mutemelen uzun stroktur.Uzu stroktada honlamalarda daha büyük hacimlere genişleyebilir.Mantıken blok 1.9 la aynıysa, ve 1.9 da 2.0 a çok rahat honlanabiliyorsa 1.6 manta da 2.0 a honlanabilir demektir.Ama bence sizin pistonların çapı 85 ten küçüktür.Tabi piston kolları ve krankta bir etken.Tam ölçüleri bilmeden net bir şey söylenemez.
    Şimdi baktımda gerçektende 85 mm. imiş.Çok ilginç.1.9 unki ise 93 mm.Strok 70 mm. Stroku değiştirmeden çap 95 yapılırsa motor 1984 cc filan olur.2.0 parçaları satan arkadaştaki piston çapı nedir öğrenip motor indirilip rektifiyeciye sormak en iyisi galiba.
    manta b1 listesine dikkat ettiysen

    1.6n motoru 60 hp.
    1.6s motorun beygiri 75 hp
    1.9n motorun beygiride 75 hp
    1.9s motorun beygiri 90 hp
    1.9e 105 hp
    2.0S 74 kW (101 PS)
    2.0E 81 kW (110 PS)


    manta b nin blokları aynı , krank aynı, üst kapak aynı degişik olan sadece
    piston çapları ve kullanılan karbüratörler biri tek bogaz digeri çift bogaz
    enjeksiyonlu olanlarıda e diye geçiyor onlarda karbüratörlülere göre 10 ile 15 hp arasında degişken.

    dedigim gibi 1.6s lerdeki piston çapları 85mm
    1.9 larda 93 mm
    2000 cc motorları 1979 cc diye geçiyor , piston çaplarıda 95 mm

    ben 1.6s mevcut motorun karbüratörünü ve manifoltlarını söküp enjeksiyonluya çevirirsem
    90 hp gibi güzel bir güç çıkıyor mevcutu [ 75 hp ]

    bendeki aracın piston bilgisi:
    85mm x 70mm diye geçiyor

    1.6s 85x 70 mm [ 69.8 mm ]
    1.9 93x 70 mm [ 69.8 mm ]
    2.0 E 95x 70 [ 69.8 mm ]

    her 3 motorunda strokeu aynı 70mm [ 69.8 mm ]
    2000 cc de 69.8
    fark çaplarında

    buradan anladıgım kadarı ile 1.6s motor blokları 2000 cc ye honlanabilir.

  5. #81
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla ben bole bi ise girissem her isim ters gider he sende sans baya iyi ilerliyo ve sanirim mantikende motoru 2.0E yapican gibi gorunuyo hadi bakalim basla artik yavas yavasta fotolardan takip edelim bizde
    bbm pin :2B244451

  6. #82
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla ben bole bi ise girissem her isim ters gider he sende sans baya iyi ilerliyo ve sanirim mantikende motoru 2.0E yapican gibi gorunuyo hadi bakalim basla artik yavas yavasta fotolardan takip edelim bizde
    Bütçe elverdikçe bişeyler yapmaya çalışıyorum ,
    Motor honlama işi şimdilik askıda, ciddi bütçe gerekiyor.

    Az önce üst kapak söküm işi başladı,
    Sıfır egzantrik mili takılıcak.
    Kapak gözden geçirilecek.

  7. #83
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapağı hazır sökmüşken işleme sok bence en azından poliş ve subap büyütme işlemleri yaptır bunların üzerine birde dereceli uygulayabilirsen mükemmel olur.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #84
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapağı hazır sökmüşken işleme sok bence en azından poliş ve subap büyütme işlemleri yaptır bunların üzerine birde dereceli uygulayabilirsen mükemmel olur.
    Üst kapagı rektifiyeye verdim kapak komple temizlenip subapları yenilenip ardından sıfır aldıgım
    Egzantrik takılıp toplanıyor. Dereceli egzantrik ne yazıkki bulamadım saat 17 gibi kapagı takıp güzelce subap ayarı çekecegiz.

  9. #85
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapağı hazır sökmüşken işleme sok bence en azından poliş ve subap büyütme işlemleri yaptır bunların üzerine birde dereceli uygulayabilirsen mükemmel olur.
    Aynen katiliyorum bende suan mevcut uygulama, alt devirleri biraz kaybeder, rolantidede hos bi lokurtu sesine sahip oluyosun, ama ust devirlerde deli gibi kosuyo, hazir acmisken kesinlikle uygula derim bende
    bbm pin :2B244451

  10. #86
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Wink

    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen katiliyorum bende suan mevcut uygulama, alt devirleri biraz kaybeder, rolantidede hos bi lokurtu sesine sahip oluyosun, ama ust devirlerde deli gibi kosuyo, hazir acmisken kesinlikle uygula derim bende
    Üst kapak işi halolsun hele, aracı bi müdet böyle kullanıp,
    Kafamdaki projeyi sonra uygulayacagım

  11. #87
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    revizyon yapılıyor

  12. #88
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arabayla ayni blok ayni kapak, 2000 olur bana sorarsan bu motor

    Eklemeden edemicem, hakaten silindirler ufacikmis
    bbm pin :2B244451

  13. #89
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim arabayla ayni blok ayni kapak, 2000 olur bana sorarsan bu motor

    Eklemeden edemicem, hakaten silindirler ufacikmis
    evet aynı motor aynı blok

    ufak görünmesinin sebebi fotoyu küçültüp eklememdendir
    85 mm ufakmı,

    kapagı gözden geçirip tekrar taktık, güzel bi sente ve sibop ayarı çekip, güzelce marşa bastım tek basışta motor saat gibi çalışıyor. yola çıktım 2 saat evel
    kısa bi video çektim motor seside var derinden)
    upload edim ekleyecegim birazdan.

  14. #90
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ekle ekle dinleyelim keratayi ya silindir bana kucuk geldi, ***** benim gozler alismis benim silindirlere
    bbm pin :2B244451

  15. #91
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    videoyu youtubeye attım onaylanır onaylanmaz yayınlanır

    sübap'ların alışma süreci başladı,

    BORKED

  16. #92
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış yaptın bence kapağı hazır sökmüştün keşke adam akıllı işleme soksaydın poliş,subap büyütme,dereceli egzantrik ve iyi bir karburatörle ile en az 25 - 30 hp alırdın.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #93
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada subapların alışma süreci diye bir şey olmaz subaplar zaten kapağa takılmadan önce alıştırılır ondan sonra takılır yani bu yüzden çekingen davranmana gerek yok şayet varsa böyle bir durum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #94
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış yaptın bence kapağı hazır sökmüştün keşke adam akıllı işleme soksaydın poliş,subap büyütme,dereceli egzantrik ve iyi bir karburatörle ile en az 25 - 30 hp alırdın.
    Kesinlikle katiliyorum
    bbm pin :2B244451

  19. #95
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada subapların alışma süreci diye bir şey olmaz subaplar zaten kapağa takılmadan önce alıştırılır ondan sonra takılır yani bu yüzden çekingen davranmana gerek yok şayet varsa böyle bir durum.
    Olmaz olurmu, bir bilene soralım bakalım ne diyecekler,

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •