User Tag List

Sayfa 11/11 İlkİlk ... 91011
208 sonuçtan 191 ile 208 arası

Konu: Volkswagen Otomatik Araba Yapmasın !!!

  1. #191
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M U R A T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.4 tsi lar hakkında söylediklerini ben duymamıştım duysaydım almazdım da neye göre böyle bir şey söyledin kullandın mı herhangi bir tecrüben oldu mu bu motorlar la ilgili?
    bi tecrübem olmasına gerek yok sadece 1.4 tsi lar için değil sineğin yağını çıkarmaya çalışan otomobil firmalarından mütevellit güvenmediğimi yazdım

    özellikle çift beslemeli modellere güvenmediğimi yazdım nedeni de basit ne kadar fazla hareketli parça =o kadar arıza

    evet belki 0 km ler bi süre sorunsuzluğunu korur ama özellikle 100 000 km civarıdır die düşünmüştüm daha da erken sorun verdiler
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  2. #192
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi tecrübem olmasına gerek yok sadece 1.4 tsi lar için değil sineğin yağını çıkarmaya çalışan otomobil firmalarından mütevellit güvenmediğimi yazdım

    özellikle çift beslemeli modellere güvenmediğimi yazdım nedeni de basit ne kadar fazla hareketli parça =o kadar arıza

    evet belki 0 km ler bi süre sorunsuzluğunu korur ama özellikle 100 000 km civarıdır die düşünmüştüm daha da erken sorun verdiler
    otoritesin sanırım bu mantıkla bir arpa boyu ileriye gidemeyiz ayrıca ne gibi sorun verdi çift beslemeliler aydınlatır mısın? ve 100.000 km yi neye göre belirledin?

  3. #193
    Tugral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşim bir otomobil dergisinde otomobil test etmek. yaklaşık 10 yıldır bu işi yapıyorum. Yani işim otomobilleri eleştirmek. Dünyanın en iyi otomobilini de getirsen mutlaka bir kusur bulurum. Yani dediğin gibi 'ağzım açık bir şekilde hayran hayran ağzım açık' kabullenmiyorum otomobilleri.

    Fakat 'ya bu adamlar bu işi bilmiyor yapmasınlar' dersen iş başka noktaya gider. Daha iyisini yap derim bende sana. Daha iyisini yapanı göster veya. DSG kadar gelişmiş bir şanzıman henüz yok. Yapılamaz mı? Evet yapılabilir.
    Birçok çift kavramalı şanzıman var fakat henüz DSG kadar iyisi yok.

    Test için aldığımız Aston Martin Vantage'nin şanzımanı yoğun trafikte ısınıyor ve arıza veriyordu. Yoğun trafik dediğim de öyle meşhur köprü trafiği değil. Haliç girişini düşün. Kısa süren ama sık sık dur kalklarla ilerlerken. Bildiğin dandik robotize şanzıman vardı üzerinde. Ama geçişleri, performansı karşılayabilmesi gücü neredeyse kayıpsız aktrabilmesi ise nefisti.

    Şimdi kalkıp Aston Martin otomatik şanzıman yapmasınn yaeee desem sence ne kadar doğru olur?

    En başından beri diyorum. Volkswagen'in 7 ileri DSG'leri sorun çıkartıyor doğrudur fakat bu çözümsüz bir sorun değil. Sadece ithalatçı firmanın işi yokuşa sürmesi.

    Konunun başlarında yazmıştım yine yazayım. Hata oranı alınan örneğin büyüklüğü ile de ilgilidir. Bin tane satılan otomobilden biri kusurlu çıkarsa bu görmezden gelinebilir. Kimse duymadan çözülür. Ama bir milyon da bin tanesi arızalı çıkarsa oran değişmese de arızalı araç sayısı arttığı için daha fazla dikkat çeker.
    Bizim en büyük şanssızlığımız Volkswagen'in Türkiye'ye Doğuş aracılığı ile gelmesi. Başka bir şey değil.
    Tamam bu söylediklerinize katılıyorum. Ama farklı bir bakış açısı vereyim size, birde ordan bakalım; yaklaşık 80-90 bin lira para vermişsiniz. Hadi bunun 40 bini kredi olsun. Aynı marka 3. veya 4. aracınız. Daha kredisi bitmeden , her ay didinip, yorularak kazandığınız parayı havaya atıyorsunuz. Ne için? Aptal bir şanzıman yüzünden... Bu arkadaşın serzenişide bu yönde.. Daha iyisini yapabilceğinden değil ama elindekinden de olduğu durum ortada sadece... Ben olsam servisteki masaları birbirine vururdum, aracını balyozla parçalayanı bile olan bir dünyada çok iyi niyetli bir istek bence...
    Dört tekerlekle uçar gider kelebek gibi
    Otobanlarda açar renk renktir çiçek gibi
    Güzel havada var mı onunla gezmek gibi
    Ayağı yerden kesen güzellik otomobil

  4. #194
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.737
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onn_dear Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kim buldu bilmiyorum ama bugatti veyronda bile dsg tip sanziman var 1001 hp
    120bin dolar değerinde ondaki şanzıman.
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

  5. #195

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tugral Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam bu söylediklerinize katılıyorum. Ama farklı bir bakış açısı vereyim size, birde ordan bakalım; yaklaşık 80-90 bin lira para vermişsiniz. Hadi bunun 40 bini kredi olsun. Aynı marka 3. veya 4. aracınız. Daha kredisi bitmeden , her ay didinip, yorularak kazandığınız parayı havaya atıyorsunuz. Ne için? Aptal bir şanzıman yüzünden... Bu arkadaşın serzenişide bu yönde.. Daha iyisini yapabilceğinden değil ama elindekinden de olduğu durum ortada sadece... Ben olsam servisteki masaları birbirine vururdum, aracını balyozla parçalayanı bile olan bir dünyada çok iyi niyetli bir istek bence...
    Ortak paydaya yaklaşabildiğimize sevindim

    Bugüne kadar aldığım tüm elektronik aletleri bende önce hep servisi kullandı. Mutlaka bir sorun çıktı. Öyle şanssız bir adamdır. Firma ve markaya bağlı olarak kimi hemen çözüldü kimi uzun sürdü kiminde ise dediğiniz gibi iş ortalığı yıkmaya gitti.
    Ne yazık ki Türkiye'de her marka kendisi bulunmuyor ve ithalatçılar aracılığı ile geliyor. Yani bir bakıma markanın kaderi bu adamların elinde. İşte bu ayrıma varmamız lazım. DSG iyi mi? Evet iyi bir şanzıman. Doğuş kötü bir ithalatçı mı? Evet. O zaman madem sorun burada çözülmüyor adamı bir üstüne şikayet etmek gerekmez mi? Volkswagen'e atılacak maillerin cevapsız kalacağını düşünmüyorum ben.

  6. #196

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    ist-ank-denizli
    Mesaj
    4.975
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben söyledim wv ye bidaha yapmıcaklarmış hondadaki otomatik şanzımanı kullancaklarmış arkadaşlar konuyu gösterdim bu kadar tartışmaya gerek yok ww de bizim cebimize para koymuyor honda da

  7. #197

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sen söylediysen tamam. Bende tam şimdi arıyordum VW fabrikayı

  8. #198
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hicbir marka cebimize para koymasin ama cebimizden de fazladan para cikartmasin.Bircok Avrupa ulkesinde adamlar dsg ye 10 yila varan garanti veriyor ve sattiklari malin arkasinda duruyor. Onemli olan bu.
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG-Golf7 1.6TDI

  9. #199
    ersandeniz
    Misafir
    Türkiye'de doğuş olduğu sürece, vw kumardır bence..

  10. #200

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    2.271
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugatti şanzımanıyla, sistemi aynı

  11. #201
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M U R A T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    otoritesin sanırım bu mantıkla bir arpa boyu ileriye gidemeyiz ayrıca ne gibi sorun verdi çift beslemeliler aydınlatır mısın? ve 100.000 km yi neye göre belirledin?
    otorite olmakla olmamakla alakası yok basittir ne kadar hareketli parça = o kadar arıza aksini ispat edersen hatamı kabul ederim


    mekanikte her zaman sadelik yanlısıyım
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  12. #202
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    30bindeki dsg ariza veriyorsa 200binde garantisi bitmis dgs ne olur dusunemiyorum almanlarin bu duruma el atmasi lazim devamli yagda suda gozumuz olacaksa neden sifir arac alalim
    Hondanin saglamligini bu konuda kiyaslamak yanlis olmus

  13. #203
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    30bindeki dsg ariza veriyorsa 200binde garantisi bitmis dgs ne olur dusunemiyorum almanlarin bu duruma el atmasi lazim devamli yagda suda gozumuz olacaksa neden sifir arac alalim
    Hondanin saglamligini bu konuda kiyaslamak yanlis olmus
    ayrıca bunlar geçiş araçlarıdır arkadaşlar planlı olarak parçalar tamiri imkansızlaştırılıp sök taka döndürülücek

    bundan kaç sene sonra olur bilmiyorum ama o zmna şanzuman bile kalmayabilir aracın bi aksamı arızalanıcak direk gidip değişicekler tamirat yok olsada maliyeti fazla olduğu için tercih edilmicek

    alıştırılıyoruz o yüzden bu araçlar beni yanıltmıyo


    bu arada otoritemisin diyen arkadaş tasarımcıyım anlarım biraz motor ustası kadar olmasada
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  14. #204
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    otorite olmakla olmamakla alakası yok basittir ne kadar hareketli parça = o kadar arıza aksini ispat edersen hatamı kabul ederim


    mekanikte her zaman sadelik yanlısıyım
    sen teorini ispat et diyorm ben işte tek bir örnek sunamıyorsun senin mantığına göre hiç hareketli parça yapmasınlar otomobiller modifiye edilmesin hatta bu site niye var benim takıldığım nokta sen söylediklerini kesin doğruymuş gibi düşünme yanlışına kapılman sadelikten yana olabilirsin alırsın r 12 ni mutlu mesut binersin

    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayrıca bunlar geçiş araçlarıdır arkadaşlar planlı olarak parçalar tamiri imkansızlaştırılıp sök taka döndürülücek

    bundan kaç sene sonra olur bilmiyorum ama o zmna şanzuman bile kalmayabilir aracın bi aksamı arızalanıcak direk gidip değişicekler tamirat yok olsada maliyeti fazla olduğu için tercih edilmicek

    alıştırılıyoruz o yüzden bu araçlar beni yanıltmıyo


    bu arada otoritemisin diyen arkadaş tasarımcıyım anlarım biraz motor ustası kadar olmasada
    tamam o zaman tasarımcıysan ve motordan anlıyorsan vw e söylüyorum tsi ı üretimden kaldırsınlar

  15. #205

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayrıca bunlar geçiş araçlarıdır arkadaşlar planlı olarak parçalar tamiri imkansızlaştırılıp sök taka döndürülücek

    bundan kaç sene sonra olur bilmiyorum ama o zmna şanzuman bile kalmayabilir aracın bi aksamı arızalanıcak direk gidip değişicekler tamirat yok olsada maliyeti fazla olduğu için tercih edilmicek

    alıştırılıyoruz o yüzden bu araçlar beni yanıltmıyo


    bu arada otoritemisin diyen arkadaş tasarımcıyım anlarım biraz motor ustası kadar olmasada
    merakımdan soruyorum tasarımcı derken tam olarak ne yapıyorsunuz yani? ben endüstriyel tasarım mezunuyum, 4 yıl boyunca motorla ilgili tek bir dersim olmadı. tasarımcının motorla teknikle alakası olmaz, o mühendisin işi hadi geçtim bunları, motordan anlayan bir tasarımcı iseniz eğer, motoru açıp incelediniz mi, parçalarını söküp çalışma şeklini incelediniz mi, söylediğiniz yargılara varmakta tasarımın rolü ne oldu açıklarsanız bende motor ustası bir tasarımcı olma yönünde kendimi geliştirebilirim belki

  16. #206
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yesil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merakımdan soruyorum tasarımcı derken tam olarak ne yapıyorsunuz yani? ben endüstriyel tasarım mezunuyum, 4 yıl boyunca motorla ilgili tek bir dersim olmadı. tasarımcının motorla teknikle alakası olmaz, o mühendisin işi hadi geçtim bunları, motordan anlayan bir tasarımcı iseniz eğer, motoru açıp incelediniz mi, parçalarını söküp çalışma şeklini incelediniz mi, söylediğiniz yargılara varmakta tasarımın rolü ne oldu açıklarsanız bende motor ustası bir tasarımcı olma yönünde kendimi geliştirebilirim belki

    firmaların üretim tekniklerini incelersin

    çalıştığın firmanın sınırları dahilinde tasarım yapma mecburiyetndesin zaten evet vw gibi büyük firmalarda nerdeyse sınır yok hatta kendi sınırlarını belirlerler ileriye yönelik teknolojik ve pazarlama amaçlı üretimleri mevcuttur ki (dsg) buna örnektir ben geçiş elemanları olarak değerlendiriyorum dgs tipi şanzumanları bu benim yargımdır

    neye geçiş olarak sorarsan blok halinde belkide hiç içi açılmayacak bi şanzumana yada benzeri bi elemana

    pazarda müşteri çekmek ve parça satmaktır asıl amaç bunları tamiri imkansız yada zor elemanlar üreterek ve tasarlatılarak (sadece mekanik düşünme) kaporta aksamı iç aksam kullanılıcak malzemeler bunlar tasarıma yön veren olgular bnm kadar bilio olman lazım

    firmalar ilerde bunları bizlerden isticek tamiri zor ama değişimi kolay dicek pazarlamacılar özellikle

    bunun için mekanik uzman olmama gerek yok bu benim yorumumdur ben geleceği bu şekilde görüyorum varsa sizinde teoriniz yazabilirsiniz

    çünkü servislerin bile parça tamiri yapmadığı bi döneme girdik bile

    motor arızalı hop sandık şanzuman arızalı hemen yenisi sistem bu şekilde ilerlerken başka bişe düşünmek bnm elimden gelmio
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  17. #207
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M U R A T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen teorini ispat et diyorm ben işte tek bir örnek sunamıyorsun senin mantığına göre hiç hareketli parça yapmasınlar otomobiller modifiye edilmesin hatta bu site niye var benim takıldığım nokta sen söylediklerini kesin doğruymuş gibi düşünme yanlışına kapılman sadelikten yana olabilirsin alırsın r 12 ni mutlu mesut binersin



    tamam o zaman tasarımcıysan ve motordan anlıyorsan vw e söylüyorum tsi ı üretimden kaldırsınlar
    aksine beni çok yanlış anlamışsın


    hiç hareketli parça yapmasınlar demedim ne kadar az hareketli parça o kadar arıza ddim

    keza turbo ve atmosferik araçları ele alalım arıza sayısı eşit olabilirmi ?

    en basiti turbo araçta hadi yataksardı o oldu bu oldu evet atmosferikte de olasıdır
    ama atmosferik arabada + olarak turbo arızasıyla karşılaşmazsın

    bahsettiğim sorunsuzluk bu yönde

    araba konusuna gelince forestera biniorum evet oda turbo sorunsuzmu kesinlikle hayır sorunsuz makina yoktur

    ha bu arada köyde yaşasam evet r12 den başka arabaya binmem onuda söliim

    bn vw tsi tü kaka demedim beni yanıltmadı dedim garanti altındaki makinalarda bile bu kadar sorun dile getirilirken 15 yaşına geldiklerinde ne olacakları hakkında yorum yapıorum

    yoksa kimseye gidipte tsi alma demedim sıkıntılı makinadır vs dir de demedim (polo gti hariç) polo için 1 arkadaşıma sölemiştim oda 2. el ve fazla yağ yaktığı içindi keza ***** sitede ilanıda vardı

    ben hala sölüyorum evet şu an rahat rahat binebilirsiniz ama ilerde


    File:P089 VW Golf 1 GTi 2.jpg - Wikimedia Commons


    kendi fikrim eski golfler kadar çok görmiceğimizdir yollarda

    sadece vw içinde geçerli değil bu dediğim yeni mecedes cla lar a serileri c serileri içinde geçerli


    ben yukarde teorimi ispatladım rahatladınmı
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  18. #208
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ontheair Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşim bir otomobil dergisinde otomobil test etmek. yaklaşık 10 yıldır bu işi yapıyorum. Yani işim otomobilleri eleştirmek. Dünyanın en iyi otomobilini de getirsen mutlaka bir kusur bulurum. Yani dediğin gibi 'ağzım açık bir şekilde hayran hayran ağzım açık' kabullenmiyorum otomobilleri.

    Fakat 'ya bu adamlar bu işi bilmiyor yapmasınlar' dersen iş başka noktaya gider. Daha iyisini yap derim bende sana. Daha iyisini yapanı göster veya. DSG kadar gelişmiş bir şanzıman henüz yok. Yapılamaz mı? Evet yapılabilir.
    Birçok çift kavramalı şanzıman var fakat henüz DSG kadar iyisi yok.

    Test için aldığımız Aston Martin Vantage'nin şanzımanı yoğun trafikte ısınıyor ve arıza veriyordu. Yoğun trafik dediğim de öyle meşhur köprü trafiği değil. Haliç girişini düşün. Kısa süren ama sık sık dur kalklarla ilerlerken. Bildiğin dandik robotize şanzıman vardı üzerinde. Ama geçişleri, performansı karşılayabilmesi gücü neredeyse kayıpsız aktrabilmesi ise nefisti.

    Şimdi kalkıp Aston Martin otomatik şanzıman yapmasınn yaeee desem sence ne kadar doğru olur?

    En başından beri diyorum. Volkswagen'in 7 ileri DSG'leri sorun çıkartıyor doğrudur fakat bu çözümsüz bir sorun değil. Sadece ithalatçı firmanın işi yokuşa sürmesi.

    Konunun başlarında yazmıştım yine yazayım. Hata oranı alınan örneğin büyüklüğü ile de ilgilidir. Bin tane satılan otomobilden biri kusurlu çıkarsa bu görmezden gelinebilir. Kimse duymadan çözülür. Ama bir milyon da bin tanesi arızalı çıkarsa oran değişmese de arızalı araç sayısı arttığı için daha fazla dikkat çeker.
    Bizim en büyük şanssızlığımız Volkswagen'in Türkiye'ye Doğuş aracılığı ile gelmesi. Başka bir şey değil.
    Nissan gtr da bulunan sanzimanla ilgili gorusleriniz nelerdir?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •