User Tag List

Sayfa 7/11 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
199 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Typer aranıyor ROLLiNG!!

  1. #115

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    akışkanlar öttürür ya BB allaha şükür

    bu arada grafikte 6500dd üstü diyorsun ya gecelim onu ;

    2 turboda basıncı aynı , 6500 öncesine bakalım.
    4000dd de yaklasık 30 hp fark var , 30 hp fark az mıdır

    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olur tabiki.4000 - 4500 - 5000 vs vs dd teki güç farkını nasıl aciklayabilirsiniz dynodaki ?
    4000- 4500 - 5000 de aynı basınç oluştuğunu garanti edebilirmisin?

    basıncı düşük tutsaydık her iki turboda aynı devirde aynı basıncı oluşturabilecekti belkide, sadece bu grafiğe bakarak buna emin olamayız

    bence ordaki farklı basınçlar oluştuğundan dolayı

  2. #116
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi bak az önce bir örnek verdin..

    bir hortum düşün çapı 5 cm, bir hortum düşün çapı 15 cm.. ama ikisininde ucunda 5 mm delik var ve hortumların içindeki basınç aynı..

    her iki hortumun ucundan çıkan su miktarı aynı olmaz mı?

    aynı araç farklı turbo, turbo dönüş hızları aynı mı olur?

    turbosu dağılan basıncı açılmış araçlar çok yüksek hızda döndüğünden rulmanı dağıtmaz mı?..

    aynı turbonun büyüğü yükseltilmiş basıncta daha düşük hızla döndüğü için dağılmadan dayanır..
    bak yanlış düşünüyorsun dedimki sana orda mm leri büyütelim anlıcaksın

    60mm borudan dakikada 70 litre üftleyen bir Turbo 1Bar da 70 litre
    60mm borudan Dakikada 60 litre üfleyen bir turbo 1Bar da 60 litre
    ikiside 1 barda olduğunu düşünürsek aynımıdır?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #117
    hakan_akin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    antalya, ankara
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hacılar abiler kardeşler adam type-r arıyodu, turbo besleme hakkında bilgi platformu oldu

  4. #118

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bak yanlış düşünüyorsun dedimki sana orda mm leri büyütelim anlıcaksın

    60mm borudan dakikada 70 litre üftleyen bir Turbo
    60mm borudan Dakikada 60 litre üfleyen bir turbo
    ikiside 1 barda olduğunu düşünürsek aynımıdır?
    abi neye göre 60 litre neye göre 70 litre..

    sen sadece turbo açısından düşünüyosun..

    turbonun kapasitesi var ok ama üfleyemiyosun neden wastegate açılıyor, turbonun hızı artmıyor artık! turbonun hızı artmayınca teorik kapasitesine ulaşamıyosun zaten!

    sen wastegate in ne olduğunu görevinin ne olduğunu bilen adamsın..

    turbo dönüş hızı arttıkça üflediği hava artmaz mı? artar..

    motor tarafından düşün..

    atmosferik olsun yani basınç mutlak 1 bar..

    motorun VE si belli olsun 6000 devirde 1.6 litre hacmi olsun.. içeri girecek havayı hesaplıyorsun değil mi?

    basıncı mutlak 1 bar değilde 1.6 bar düşün

    gene VE aynı devir 6000 devir hacim 1.6 litre..

    içeri giren hava bellidir değilmi..
    sen büyük turbo taktın diye motor 1.6 bar mutlak basınçta daha fazla havayı içine almaz![/B]

    turbo motorun ihtiyaç duyduğu litreyi üfleyince (istenilen basınca ulaşınca) wastegate açılır, turbo hızı sabitlenir ve turbo daha fazla hava üflemez!

    küçük turbo aynı havayı daha fazla devirde üfler, büyük ise daha düşük devirde dönerek aynı havayı üfleyecektir.

  5. #119
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hakan_akin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacılar abiler kardeşler adam type-r arıyodu, turbo besleme hakkında bilgi platformu oldu
    burası roling formu değil uyandırıimde
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #120
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya bu teknik işlerden hiç anlamam ama bertanında dediği gibi

    VF35 in 1 barda üflediği hava ile 35R ın 1 barda üflediği hava miktarı aynı mı ki aynı gücü versinler ?

  7. #121

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya bu teknik işlerden hiç anlamam ama bertanında dediği gibi

    VF35 in 1 barda üflediği hava ile 35R ın 1 barda üflediği hava miktarı aynı mı ki aynı gücü versinler ?
    işte net olmayan nokta budur zaten..

    ben turbonun üflediği havanın basınca ve motor hacmine göre değiştiğini savunuyorum..

    karşı takım ise turbonun üflediği hava sadece basınca göre değişir diyorlar

  8. #122
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi neye göre 60 litre neye göre 70 litre..

    sen sadece turbo açısından düşünüyosun..

    turbonun kapasitesi var ok ama üfleyemiyosun neden wastegate açılıyor, turbonun hızı artmıyor artık! turbonun hızı artmayınca teorik kapasitesine ulaşamıyosun zaten!

    sen wastegate in ne olduğunu görevinin ne olduğunu bilen adamsın..

    turbo dönüş hızı arttıkça üflediği hava artmaz mı? artar..

    motor tarafından düşün..

    atmosferik olsun yani basınç mutlak 1 bar..

    motorun VE si belli olsun 6000 devirde 1.6 litre hacmi olsun.. içeri girecek havayı hesaplıyorsun değil mi?

    basıncı mutlak 1 bar değilde 1.6 bar düşün

    gene VE aynı devir 6000 devir hacim 1.6 litre..

    içeri giren hava bellidir değilmi..
    sen büyük turbo taktın diye motor 1.6 bar mutlak basınçta daha fazla havayı içine almaz![/B]

    turbo motorun duyduğu litreyi üfleyince wastegate açılır, turbo hızı sabitlenir ve turbo daha fazla hava üflemez!

    küçük turbo aynı havayı daha fazla devirde üfler, büyük ise daha düşük devirdeçç



    la olm kafanmı iyi ? ben söylemiyorum
    Bunu garrret diyorki gt30R 1 barda 10 litre üfler gt35r 1 barda 15 litre üfler
    BAk atmosfeirk arac için olabilir bu sen asiırı besleme için konuşuyorsun ZORAKİ itilerek sokulan basınctan motyorun kendi çekebildiği hava değil subab 1mm açık iken içeri 4 litre sokuyorsun 30r ile 35 ilede 6 litre sokuyorsun eeeeeeeeeeeeeee



    gt30R 10 litrelik hava çekebiliyor kanatlarından dolayı
    Gt35R 15 çekiyor basıyorda zoraki basınc basıyorsun aşırı şekilde BESLİYORSN adı üstünde Westagate nin amacı basıncı sabit tutmaktır gt55 ilede gt 30 ilede aynı tutmaktır onu senin debin bağlamaz basınc 1 bara ulaştımı yayın direncini yener ve açar

    1 e 1 aynı araca gt ile 35 tak 35liden aynı basıncta ikside 1.4 basssın 35 dahaçok güç çıkartır içeriye üflediği hava yoğubnluğu litre hesabından dolayı daha fazla dinamik sıkıştırmayı artttırı bukadar
    ü
    aynı turbomu bunlar Götleri farklı değilmi? kıç pervanelerim capları aynımı ???? housingleri aynımı nesi aynı ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  9. #123
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ========= 526 CFM max flow for a 2.5 Liter at .85 VE pressure ratio 2.0 (14.7 PSI) 7000 RPM =======

    Large 16G ----------- 550 CFM at 14.7 PSI
    SR 40 ----------------- 595 CFM at 14.7 PSI
    18G ------------------- 600 CFM at 14.7 PSI
    PE 1820 -------------- 630 CFM at 14.7 PSI
    20G ------------------ 650 CFM at 14.7 PSI
    SR 50 ---------------- 710 CFM at 14.7 PSI
    GT-30 ---------------- 725 CFM at 14.7 PSI
    60-1 ----------------- 725 CFM at 14.7 PSI
    GT-35R -------------- 820 CFM at 14.7 PSI
    T72 ------------------ 920 CFM at 14.7 PSI

    İlker G.

  10. #124

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    değişir cunku ozgunde yukrda demis pal capı farklı inlet farklı atıroyum biri 7cm digeri 8cm pal dizaynı farklı vsvsvsvsvs

    senin mantıga gore subarucularım turbo buyutmesi manyıksız nasılosa kazan saglmıcak bosyere vf22 34 35 48 vs takmaya gerek yok aynı basıncta aynı hp vericek zaten
    sen vf22 ile 1.2 barı geçemezsin ama vf 35 ile 1.4 barı görürsün..

    turbo büyütmekteki amaç daha fazla basınç oluşturabilmektir..

    eğer basınç düşükse mesela 0.8 bar ise vf22 ile vf35 birbirine yakın sonuçlar çıkaracaktır..

  11. #125
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı !KO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ========= 526 CFM max flow for a 2.5 Liter at .85 VE pressure ratio 2.0 (14.7 PSI) 7000 RPM =======

    Large 16G ----------- 550 CFM at 14.7 PSI
    SR 40 ----------------- 595 CFM at 14.7 PSI
    18G ------------------- 600 CFM at 14.7 PSI
    PE 1820 -------------- 630 CFM at 14.7 PSI
    20G ------------------ 650 CFM at 14.7 PSI
    SR 50 ---------------- 710 CFM at 14.7 PSI
    GT-30 ---------------- 725 CFM at 14.7 PSI
    60-1 ----------------- 725 CFM at 14.7 PSI
    GT-35R -------------- 820 CFM at 14.7 PSI
    T72 ------------------ 920 CFM at 14.7 PSI
    Teşekkür ederim saolasın

    demek istediğim bu xsi
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #126

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    34
    Mesaj
    979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    la olm kafanmı iyi ? ben söylemiyorum
    Bunu garrret diyorki gt30R 1 barda 10 litre üfler gt35r 1 barda 15 litre üfler
    BAk atmosfeirk arac için olabilir bu sen asiırı besleme için konuşuyorsun ZORAKİ itilerek sokulan basınctan motyorun kendi çekebildiği hava değil subab 1mm açık iken içeri 4 litre sokuyorsun 30r ile 35 ilede 6 litre sokuyorsun eeeeeeeeeeeeeee



    gt30R 10 litrelik hava çekebiliyor kanatlarından dolayı
    Gt35R 15 çekiyor basıyorda zoraki basınc basıyorsun aşırı şekilde BESLİYORSN adı üstünde Westagate nin amacı basıncı sabit tutmaktır gt55 ilede gt 30 ilede aynı tutmaktır onu senin debin bağlamaz basınc 1 bara ulaştımı yayın direncini yener ve açar

    1 e 1 aynı araca gt ile 35 tak 35liden aynı basıncta ikside 1.4 basssın 35 dahaçok güç çıkartır içeriye üflediği hava yoğubnluğu litre hesabından dolayı daha fazla dinamik sıkıştırmayı artttırı bukadar
    ü
    aynı turbomu bunlar Götleri farklı değilmi? kıç pervanelerim capları aynımı ???? housingleri aynımı nesi aynı ?
    abi teşekkür et butonu istiyorum bu mesaja öbür tarafla aynı düşünceydim aydınlandım bi anda

  13. #127

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    la olm kafanmı iyi ? ben söylemiyorum
    Bunu garrret diyorki gt30R 1 barda 10 litre üfler gt35r 1 barda 15 litre üfler
    BAk atmosfeirk arac için olabilir bu sen asiırı besleme için konuşuyorsun ZORAKİ itilerek sokulan basınctan motyorun kendi çekebildiği hava değil subab 1mm açık iken içeri 4 litre sokuyorsun 30r ile 35 ilede 6 litre sokuyorsun eeeeeeeeeeeeeee



    gt30R 10 litrelik hava çekebiliyor kanatlarından dolayı
    Gt35R 15 çekiyor basıyorda zoraki basınc basıyorsun aşırı şekilde BESLİYORSN adı üstünde Westagate nin amacı basıncı sabit tutmaktır gt55 ilede gt 30 ilede aynı tutmaktır onu senin debin bağlamaz basınc 1 bara ulaştımı yayın direncini yener ve açar

    1 e 1 aynı araca gt ile 35 tak 35liden aynı basıncta ikside 1.4 basssın 35 dahaçok güç çıkartır içeriye üflediği hava yoğubnluğu litre hesabından dolayı daha fazla dinamik sıkıştırmayı artttırı bukadar
    ü
    aynı turbomu bunlar Götleri farklı değilmi? kıç pervanelerim capları aynımı ???? housingleri aynımı nesi aynı ?
    gt30r 1 barda 10 litre ama kaç devirde?? sen dönüş hızını sınırlarsan (wastegate bu işe yarıyor zaten!!!!!!!!) 10 litre üfleyebilirmisin?

    turboyu düşünmeyi bırak..

    motor tarafından düşün..

  14. #128

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim saolasın

    demek istediğim bu xsi
    abi turboların devirleri yazmıyor orda..

    maksimum kapasiteleridir orda..

    turbo hızını kontrol edersen debisini de kontrol edersin..

    turbo hızını da wastegate ile kontrole diyorsun zaten..

  15. #129

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fatih(fb) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi teşekkür et butonu istiyorum bu mesaja öbür tarafla aynı düşünceydim aydınlandım bi anda
    hemen vazgeçme!

  16. #130
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gt30r 1 barda 10 litre ama kaç devirde?? sen dönüş hızını sınırlarsan (wastegate bu işe yarıyor zaten!!!!!!!!) 10 litre üfleyebilirmisin?

    turboyu düşünmeyi bırak..

    motor tarafından düşün..
    emirli cümle konuşma Ne devirinden bahsediyorsun sen ya ? motor devirimi?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #131
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok abi bosa anlatma anlamıcak.

  18. #132
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok abi bosa anlatma anlamıcak.
    hem mühendis hem felsefeci olmak lazım bu kadar sorgulamak için

  19. #133
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yahu turbonun devrini wastegate sinirlar diyorsun, wg nasil calisiyor basinca gore. Tabloda hepsinde ayni basincta aciyor flow degerleri farkli = verecegi gucler farkli. Senin gucleri esitlemen icin wg in calisma basincini dusurmen gerekli ki senin dedigin olay olsun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •