User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
70 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Turbolu araca lpg takmak?

  1. #39
    rdmmm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    35/Ksk 34/Maltepe
    Mesaj
    614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    volvo s80 t6 mız varken lpg taktırmıştık zavolli. Hiç bir sorun yaşamamıştık araç çift turboluydu. 80 lt benzin ile 540 km gidiyordu 3 -4 sene önce 2000 lira civarı bir para vermiştik.

  2. #40
    BlackEmperor
    Misafir
    O.B.K + rep

  3. #41
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    süper bir konu olmuş. bu devirde benzinde binmek hayal gibi oluyor

  4. #42
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet, birşeyler karalama zamanı.

    Öncelikle şu karışım oranı meselesini açıklığa kavuşturalım;

    Türkiye'de satılan LPG saf propan değil. Saf bütan da değil. Oranları yıl boyu değişmek üzere propan+bütan karışımı LPG olarak satılıyor.

    AFR bildiğimiz gibi
    mass air/mass fuel
    hava kütlesi/yakıt kütlesi

    Ve tabi ki moleküler ağırlıkları yerlerine koyarak hesap yapabileceğimi bir AFR formülü var;

    AFR = a(MWO2+0.79/0.21*MWN2)/MWfuel

    Propan, propan+bütan ve octan üzerinden hesaplar yapılabilinir. Değerler şu şekilde;

    Propan - 531 kcal/mol (veya 12068 kcal/kg) yoğunluk = 0,501 kg/l M(C3H8) = 44 g/mol
    Bütan - 688 kcal/mol (veya 11862 kcal/kg) yoğunluk= 0,579 kg/l M(C4H10) = 58g/mol
    oktan – 1318 kcal/mol (veya 11561 kcal/kg) yoğunluk= 0,703 kg/l M(C8H18) = 114g/mol
    C3H8 + 5O2 --> 3CO2 + 4H2O + 531kcal bu da 106kcal/mol O2 yapar
    2C4H10 + 13O2-->8CO2 + 10H2O + 1376kcal bu da 106kcal/mol O2 yapar
    2C8H18 + 25O2-->16CO2 + 18H2O + 2636kcal bu da 105kcal/mol O2 yapar

    Bu formülü kullanarak tamamen propan üstünden bir hesap yapılırsa Propan için stokiometrik AFR değeri 15.5 olarak çıkar.

    Bütan ile karıştırılmış propan için bütanın yoğunluğundan dolayı daha düşük bir AFR değeri çıkacaktır. Bu orana göre değişmekle birlikte benzindeki 14.7 stokiometrik oran ile propandaki 15.5 stokiometrik oranının arasında kalacaktır. Bütan oranı arttıkça 14.7'ye yaklaşır, propan arttıkça 15.5'e... Ama genel bir değerden bahsedeceksek ben ortalama olarak, Türkiye şartlarındaki karışım oranları için 15.1 i Türkiye LPG'si için ortalama Stokiometrik değer olarak kabul ediyorum.

    Bu şekilde AFR karmaşasını çözdük sanırım. Yani ne 15.5 olan propanı baz alacağız, ne de benzinle birebir aynı AFR'yi, yani 14.7'yi uygulayacağız. Çünkü propanı saf olarak tüketmiyoruz. Bütanla oransal bir hesaplama yapmak gerekir. Ve tabi ki bu sadece stokiometrik oran için verebileceğim AFR. WOT'da tıpkı benzinde olduğu gibi çok daha zengin çalıştırmak gerekir. Ama ortalama olarak benzin değeri +0,4-0,6 değeri uygulanabilir.


    Gelelim turbo araçta LPG işine.

    Turbo araçta esas sorun beslemede oluşur. Burada turbo araca uygulanacak kitin atmosferik araca uygulanacak kitten farklı bir kit olması gerekir. Teoride manifold basıncının üstünde kalmayı başarabilecek bir regülatör ve rail basıncı gerekir. Bunun için de aracın özelliklerine göre, turbo basıncına göre, gücüne göre bir regülatör, yani gaz buharlaştırıcısı seçilmesi gerekir. Her markada farklı tipte regülatörler vardır. Ama kalite olarak hepimizin sayabileceği 3-4 markanın regülatörü turbo bir araçta kaliteli ve stabil çalışır.

    Uygun regülatörü seçtik. Şimdi mesele enjektörde. Tıpkı benzin enjektörlerinde olduğu gibi LPG enjektörleri de debisine göre farklı farklıdır. Aracın ihtiyacına göre seçilir. Khein'de de, BRC enjektörlerinde de enjektör tipleri renk kodlarıyla ayrılır. Sırasıyla Mavi, Turuncu, Sarı diye... Aracın atmosferik veya turbo olmasına, turbo basıncına, silindir sayısına göre uygun enjektör seçilir. Enjektör düzgün seçilmezse duty cycle sorunu yaşanır veya fakire düşülür. Eğer gereğinden büyük enjektör kullanılırsa da rölantide sorun yaşanır.

    Şimdi sıra alt besleme borusunda. Regülatörümüz güçlü. Enjektörlerimiz debili. Ama bu akışı düzgün besleyecek bir de bakır alt boru gerekir ki standart atmosferik 1.6 litrelik bir motora 6mmlik alt bakır boru çekilirken, beslemeli veya hacimli bir motora 8mmlik bir boru seçmemiz gerekir. 8mm'lik bir alt boru hemen hemen stock tüm araçları beslemeye yetecektir.

    Şimdi sıra manifoldun delinmesinde... Bu nokta ustalığın ve ustanın sizin aracınıza verdiği değerin göstergesi. Mümkünse söktürün. Mümkün değilse, veya sökülmeden düzgün açıyla delinmesi mümkünse silindir kapağına olabilecek en yakın noktadan, en fazla 90 derecelik açıyla, mümkünse akış yönünde kapağa doğru <90 derecelik bir açıyla herbir port aynı noktadan delinmeli. Enjektör hortumlarının kısa tutulabilmesi için rail manifold deliklerine, gaz nipellerine olabilecek en yakın mesafede konumlandırılmalı. Eğer kitin rail'i veya enjektörleri müsaade ediyorsa bölünerek, veya ikili olarak ayrılarak her porta en yakın yere yerleştirilmeli.

    Enjektör ve raili düzgün bir yere konumlandırdıktan sonra iş bitmiyor. Regülatörden gelen yüksek basıncın zayıflamaması ve dalgalanmaması için regülatör-rail arası hortum mesafesi minimumda tutulmalı. Yani regülatör-filtre-rail borusu kısa olmalı. Ne kadar kısa, o kadar az dalgalanma ve iyi besleme demektir. Turbo bir araçta da bu önemli bir noktadır.

    Sensörler ve ayarlar...

    Turbo bir araçta kesinlikle wideband sensör olmasını tavsiye ederim. Wideband ile kalibrasyon yapılmalı ve takip edilmeli. Aksi takdirde tam olarak düzgün bir ayar yamak pek de mümkün olmayacaktır. Optimum mape yaklaşılır. Ama widebandsız optimum mapin limiti alınmaz.

    Turbo bir araçta turbo-MAP bağlı olmalı. Haritanın düzgün oluşturulabilmesi ve sürekli düzgün karışımın sağlanabilmesi için bu gerekli. Devir bağlanmalı. Mümkünse TPS de bağlanmalı ve kalibre edilmeli. Böylece tip-in gibi durumlarda aracın fakire düşmesi veya aşırı zengine geçip boğulması önlenebilir.

    LPG yanmasında en önemli faktör aslında karışımdan da öte avanstır. LPG komple bir + avansı sadece düşük devirde sever. Eğer tutup ateşlemeyi komple geciktirirseniz üst devirler verimsiz kalır. Eğer tutup ateşlemeyi öne alırsanız da alt devirleriniz ölür hatta vuruntu oluşur. Vuruntu sensörü olan bir motor sürekli kendisi timingi ayarlamaya çalışsa da unutmayın ki motor bi-fuel çalıştığının farkında değil.

    Ateşlemeye müdahale edebilecek çok çok nadir kitler var. Ama ateşlemeye müdahale edebilecek bir montajcı yok. Bunu ya kendiniz takip edeceksiniz, ya hazır timing advancer aparatları kullanacaksınız, ya da kaderinize razı olup alt ve orta devirlerde fazladan +10 ları bulan avans hakkınızı kullanamayacaksınız.

    Tüm bunlara dikkat edilirse hiçbir ilave yağlama zamazingosuna ihtiyaç duyulmadan, hiçbir subap ve kapak hasarı oluşmadan, performansta kalorifik değerden kaynaklı cüzi miktardaki kayıp haricinde kaydadeğer bir kayıp yaşamadan 100binlerce km ekonomik olarak araca keyifle binilir.

    Sonuç;

    Turbo araba LPG'de yürür. Herkes yürütür. Ama iş yürütmek olmamalı. Haritanın her noktasında düzgün besleme sağlanabilen, tip-in, tip-out gibi anlık durumlarda da dengeyi koruyabilen, turbo basıncını takip ederek boostta da besleme ihtiyacını karşılayabilen bir kit ve montaj şart. Bunun için müşteri en başta aracına wideband sensör taktırmalı. LPG montajı için fiyat kriter olmamalı ama lüzumsuz efsanelere de boşuna para kaptırılmamalı. İhtiyaca yönelik en doğru kombinasyon seçilmeli. En ince işçilik için sabırlı bir usta seçilmeli. Kitin ve montajının arkasında durabilecek, köklü, bilinir, güçlü bir distribütöre bağlı yetkili bir servis tercih edilmeli. İşi LPG olan, yalnızca sıralı sistem üstünde uzmanlaşmış, benzer araçlara bolca montaj yapmış bir LPG servisi tercih edilmeli. X garage, Y tuning, Z aksesuar size gerekli montaj sonrası parça ve garanti desteğini sunamayabilir.


    Daha önce başka bir başlıkta montaj ve kalibrasyonla ilgili yazdıklarımı da okumanı tavsiye ederim;

    http://www.techturkey.com/forum/gene...ml#post2290509

    Kolay gelsin.
    bu nasıl bır karalamak abıelıne koluna agzına saglık valla soylenecek bırsey kalmamıs herseyı yazmıssın.bugun bı kac yerle gorusecem ama senın de bıldıgın pro yapacak bu ısı onerecegın yer varsa cok sevınırım.cepten gorusursek daha da ıyı olur 505 616 16 16 koray.buraya yazdıgınızı goremem hazır dısardayken dedıgınız yer olursa orayla da gorusurum cepten ulasırsanız.hersey ıcın tesekkur ederım.

  5. #43
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet, birşeyler karalama zamanı.

    Öncelikle şu karışım oranı meselesini açıklığa kavuşturalım;

    Türkiye'de satılan LPG saf propan değil. Saf bütan da değil. Oranları yıl boyu değişmek üzere propan+bütan karışımı LPG olarak satılıyor.

    AFR bildiğimiz gibi
    mass air/mass fuel
    hava kütlesi/yakıt kütlesi

    Ve tabi ki moleküler ağırlıkları yerlerine koyarak hesap yapabileceğimi bir AFR formülü var;

    AFR = a(MWO2+0.79/0.21*MWN2)/MWfuel

    Propan, propan+bütan ve octan üzerinden hesaplar yapılabilinir. Değerler şu şekilde;

    Propan - 531 kcal/mol (veya 12068 kcal/kg) yoğunluk = 0,501 kg/l M(C3H8) = 44 g/mol
    Bütan - 688 kcal/mol (veya 11862 kcal/kg) yoğunluk= 0,579 kg/l M(C4H10) = 58g/mol
    oktan – 1318 kcal/mol (veya 11561 kcal/kg) yoğunluk= 0,703 kg/l M(C8H18) = 114g/mol
    C3H8 + 5O2 --> 3CO2 + 4H2O + 531kcal bu da 106kcal/mol O2 yapar
    2C4H10 + 13O2-->8CO2 + 10H2O + 1376kcal bu da 106kcal/mol O2 yapar
    2C8H18 + 25O2-->16CO2 + 18H2O + 2636kcal bu da 105kcal/mol O2 yapar

    Bu formülü kullanarak tamamen propan üstünden bir hesap yapılırsa Propan için stokiometrik AFR değeri 15.5 olarak çıkar.

    Bütan ile karıştırılmış propan için bütanın yoğunluğundan dolayı daha düşük bir AFR değeri çıkacaktır. Bu orana göre değişmekle birlikte benzindeki 14.7 stokiometrik oran ile propandaki 15.5 stokiometrik oranının arasında kalacaktır. Bütan oranı arttıkça 14.7'ye yaklaşır, propan arttıkça 15.5'e... Ama genel bir değerden bahsedeceksek ben ortalama olarak, Türkiye şartlarındaki karışım oranları için 15.1 i Türkiye LPG'si için ortalama Stokiometrik değer olarak kabul ediyorum.

    Bu şekilde AFR karmaşasını çözdük sanırım. Yani ne 15.5 olan propanı baz alacağız, ne de benzinle birebir aynı AFR'yi, yani 14.7'yi uygulayacağız. Çünkü propanı saf olarak tüketmiyoruz. Bütanla oransal bir hesaplama yapmak gerekir. Ve tabi ki bu sadece stokiometrik oran için verebileceğim AFR. WOT'da tıpkı benzinde olduğu gibi çok daha zengin çalıştırmak gerekir. Ama ortalama olarak benzin değeri +0,4-0,6 değeri uygulanabilir.


    Gelelim turbo araçta LPG işine.

    Turbo araçta esas sorun beslemede oluşur. Burada turbo araca uygulanacak kitin atmosferik araca uygulanacak kitten farklı bir kit olması gerekir. Teoride manifold basıncının üstünde kalmayı başarabilecek bir regülatör ve rail basıncı gerekir. Bunun için de aracın özelliklerine göre, turbo basıncına göre, gücüne göre bir regülatör, yani gaz buharlaştırıcısı seçilmesi gerekir. Her markada farklı tipte regülatörler vardır. Ama kalite olarak hepimizin sayabileceği 3-4 markanın regülatörü turbo bir araçta kaliteli ve stabil çalışır.

    Uygun regülatörü seçtik. Şimdi mesele enjektörde. Tıpkı benzin enjektörlerinde olduğu gibi LPG enjektörleri de debisine göre farklı farklıdır. Aracın ihtiyacına göre seçilir. Khein'de de, BRC enjektörlerinde de enjektör tipleri renk kodlarıyla ayrılır. Sırasıyla Mavi, Turuncu, Sarı diye... Aracın atmosferik veya turbo olmasına, turbo basıncına, silindir sayısına göre uygun enjektör seçilir. Enjektör düzgün seçilmezse duty cycle sorunu yaşanır veya fakire düşülür. Eğer gereğinden büyük enjektör kullanılırsa da rölantide sorun yaşanır.

    Şimdi sıra alt besleme borusunda. Regülatörümüz güçlü. Enjektörlerimiz debili. Ama bu akışı düzgün besleyecek bir de bakır alt boru gerekir ki standart atmosferik 1.6 litrelik bir motora 6mmlik alt bakır boru çekilirken, beslemeli veya hacimli bir motora 8mmlik bir boru seçmemiz gerekir. 8mm'lik bir alt boru hemen hemen stock tüm araçları beslemeye yetecektir.

    Şimdi sıra manifoldun delinmesinde... Bu nokta ustalığın ve ustanın sizin aracınıza verdiği değerin göstergesi. Mümkünse söktürün. Mümkün değilse, veya sökülmeden düzgün açıyla delinmesi mümkünse silindir kapağına olabilecek en yakın noktadan, en fazla 90 derecelik açıyla, mümkünse akış yönünde kapağa doğru <90 derecelik bir açıyla herbir port aynı noktadan delinmeli. Enjektör hortumlarının kısa tutulabilmesi için rail manifold deliklerine, gaz nipellerine olabilecek en yakın mesafede konumlandırılmalı. Eğer kitin rail'i veya enjektörleri müsaade ediyorsa bölünerek, veya ikili olarak ayrılarak her porta en yakın yere yerleştirilmeli.

    Enjektör ve raili düzgün bir yere konumlandırdıktan sonra iş bitmiyor. Regülatörden gelen yüksek basıncın zayıflamaması ve dalgalanmaması için regülatör-rail arası hortum mesafesi minimumda tutulmalı. Yani regülatör-filtre-rail borusu kısa olmalı. Ne kadar kısa, o kadar az dalgalanma ve iyi besleme demektir. Turbo bir araçta da bu önemli bir noktadır.

    Sensörler ve ayarlar...

    Turbo bir araçta kesinlikle wideband sensör olmasını tavsiye ederim. Wideband ile kalibrasyon yapılmalı ve takip edilmeli. Aksi takdirde tam olarak düzgün bir ayar yamak pek de mümkün olmayacaktır. Optimum mape yaklaşılır. Ama widebandsız optimum mapin limiti alınmaz.

    Turbo bir araçta turbo-MAP bağlı olmalı. Haritanın düzgün oluşturulabilmesi ve sürekli düzgün karışımın sağlanabilmesi için bu gerekli. Devir bağlanmalı. Mümkünse TPS de bağlanmalı ve kalibre edilmeli. Böylece tip-in gibi durumlarda aracın fakire düşmesi veya aşırı zengine geçip boğulması önlenebilir.

    LPG yanmasında en önemli faktör aslında karışımdan da öte avanstır. LPG komple bir + avansı sadece düşük devirde sever. Eğer tutup ateşlemeyi komple geciktirirseniz üst devirler verimsiz kalır. Eğer tutup ateşlemeyi öne alırsanız da alt devirleriniz ölür hatta vuruntu oluşur. Vuruntu sensörü olan bir motor sürekli kendisi timingi ayarlamaya çalışsa da unutmayın ki motor bi-fuel çalıştığının farkında değil.

    Ateşlemeye müdahale edebilecek çok çok nadir kitler var. Ama ateşlemeye müdahale edebilecek bir montajcı yok. Bunu ya kendiniz takip edeceksiniz, ya hazır timing advancer aparatları kullanacaksınız, ya da kaderinize razı olup alt ve orta devirlerde fazladan +10 ları bulan avans hakkınızı kullanamayacaksınız.

    Tüm bunlara dikkat edilirse hiçbir ilave yağlama zamazingosuna ihtiyaç duyulmadan, hiçbir subap ve kapak hasarı oluşmadan, performansta kalorifik değerden kaynaklı cüzi miktardaki kayıp haricinde kaydadeğer bir kayıp yaşamadan 100binlerce km ekonomik olarak araca keyifle binilir.

    Sonuç;

    Turbo araba LPG'de yürür. Herkes yürütür. Ama iş yürütmek olmamalı. Haritanın her noktasında düzgün besleme sağlanabilen, tip-in, tip-out gibi anlık durumlarda da dengeyi koruyabilen, turbo basıncını takip ederek boostta da besleme ihtiyacını karşılayabilen bir kit ve montaj şart. Bunun için müşteri en başta aracına wideband sensör taktırmalı. LPG montajı için fiyat kriter olmamalı ama lüzumsuz efsanelere de boşuna para kaptırılmamalı. İhtiyaca yönelik en doğru kombinasyon seçilmeli. En ince işçilik için sabırlı bir usta seçilmeli. Kitin ve montajının arkasında durabilecek, köklü, bilinir, güçlü bir distribütöre bağlı yetkili bir servis tercih edilmeli. İşi LPG olan, yalnızca sıralı sistem üstünde uzmanlaşmış, benzer araçlara bolca montaj yapmış bir LPG servisi tercih edilmeli. X garage, Y tuning, Z aksesuar size gerekli montaj sonrası parça ve garanti desteğini sunamayabilir.


    Daha önce başka bir başlıkta montaj ve kalibrasyonla ilgili yazdıklarımı da okumanı tavsiye ederim;

    http://www.techturkey.com/forum/gene...ml#post2290509

    Kolay gelsin.
    süper bilgiler ellerine sağlık....integranın ayarlarıyla uğraştığım bu sıralarda çok iyi geldi bu destek... henüz turbo yok....bu da ayarda işimi kolaylaştırıyor baya....avansı tüm devir bantlarında komple açmıştım...knock oluşmuyor tertemiz....alt ve orta devirler müthiş canlandı çok şaşırdım .......ama söylediğiniz gibi üstlerde aynı agresiflik yok malesef .... üst devirleri biraz kısalım bakalım üstleri toparlıycakmı.....

    asıl merak ettiğim EGT ... atmosferik bir makinada yüksek devirlerde lpg de uzun kalmak egt yi nasıl etkiler.... avans ve afr değerleri olması gerektiği gibiyse ; uzun süre yüksek devirde kalmak benzindeki gibi sıkıntısızmıdır...yada egt yükselme eğilimindemi olacaktır .... bu konudada bilgi verirseniz çok sevinirim....

  6. #44
    BU®AK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o.b.k ellerin dert görmesin gerçektende harika bir yazı olmuş. Konuyu merakla takipdeyim...

  7. #45
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı speed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    süper bilgiler ellerine sağlık....integranın ayarlarıyla uğraştığım bu sıralarda çok iyi geldi bu destek... henüz turbo yok....bu da ayarda işimi kolaylaştırıyor baya....avansı tüm devir bantlarında komple açmıştım...knock oluşmuyor tertemiz....alt ve orta devirler müthiş canlandı çok şaşırdım .......ama söylediğiniz gibi üstlerde aynı agresiflik yok malesef .... üst devirleri biraz kısalım bakalım üstleri toparlıycakmı.....

    asıl merak ettiğim EGT ... atmosferik bir makinada yüksek devirlerde lpg de uzun kalmak egt yi nasıl etkiler.... avans ve afr değerleri olması gerektiği gibiyse ; uzun süre yüksek devirde kalmak benzindeki gibi sıkıntısızmıdır...yada egt yükselme eğilimindemi olacaktır .... bu konudada bilgi verirseniz çok sevinirim....
    Benim gibi yine bir integra sahibinden bunları duymak çok güzel.

    Avans ile EGT birbirinden çok da bağımsız değil. Bu yüzden önce avansa değinelim;

    LPG'de avans ihtiyacı devire göre farklıdır. Düşük devirlerde LPG avansı severken, yüksek devirlerde yüksek avans pek de iyi sonuç vermez. Aslında bunu bir grafik üstünde gösterebiliriz;



    Tablodaki yeşil eğri LPG için öngörülen ideal avans eğrisi.

    Tabloda da görüldüğü gibi benzin ateşleme haritasına komple artı avans verirsek, ki bu durumu mavi eğri ile görüyoruz, alt devirlerde eğriyi tuttururken üst devirlerde bu avans fazlası yanma verimini düşürüyor.

    Yine tabloda görüldüğü gibi benzin ateşleme haritasına komple eksi verirsek, yani avansı kısarsak (veya benzin ateşleme haritasında kalırsak), ki bunu kırmızı eğri ile görüyoruz, orta devirlerde LPG eğrisini tuttururken, alt ve üst devirlerde eğriyi ıskalıyoruz.

    Peki bunların EGT ile ne alakası var?;

    LPG'nin yanma süresi benzinden uzundur. Eğer avans LPG'ye göre düzenlenmemişse egsoz subabı açıkken dahi yanma sürebilir ki bu EGT'yi müthiş derecede arttırır.

    LPG'li araçlarda ateşleme düzenlenmemişse çok uzun süre LPG'de üst devirlerde ilerlenince tabloda kırmızı eğride görüldüğü gibi avans LPG avansından ayrılır, ateşleme gecikir ve EGT yükselir.

    Eğer avans haritası LPG'ye göre düzenlenirse, gereken yerlerde gerektiği kadar avans verilirse, tablodaki yeşil eğri yakalanırsa EGT artmaz, hatta bazı durumlarda azalır bile.

    Bu durumda yapılması gereken aracın ateşlemesinin her devir ve yük için ayrı ayrı düzenlenmesidir. Alt devirlerde artı avans idealken, bu artı avans miktarı orta devirlere doğru azalır ve üst devirlerde eksi avans, avansı düşürmek bile gerekir.

    Benim kullandığım LPG ECU'sunda bu mümkün;



    Yukarıdaki tablodaki mavi eğri gibi eğriyi komple yukarı veya aşağı kaydırmak sakala veya bıyığa dokunur. Marifet, sakala da, bıyığa da tükürmeden işi halletmektir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #46
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugun 2 ayrı yere gıttım.mesut abıyı gorunce zaten tanıdım cıvıcı kendısıne gosterıyordum.2 yer de aynı seyı soyledı.hava akısımetresınden dolayı sıkıntı olacagını aracın sureklı fakıre dusecegını soyledı.mesut abı standalone onerdı fakat halı hazırda zaten aynı aractan var ve o zaten standalone vs hersey oldugu ıcın bununla oynamak ıstemıyorum.aslında standalone sayesınde avansı,ateslemeyı vs daha pro kontrol edıp herseyı daha ıyı yazmak mumkun tabıkı.hem dıst ıptalı hemde akısımetreden kurtuluorum ama bu aracta orjınal beyın vs degıstırmek ıstemıyorum.hem maddı acıdan da rakam hıc de kucuk gelmıo.doları da dusununce bu ıs bana 3bınden asagıya cıkmayacak.aynı zamanda soylenılen hangı lpg markasını takarsam takayım aracın dsuk basınclarda gayet ıyı yuruyebılecegını fakat yuksek oldugu zaman lpgyı unut dendı.aracın orjınal basıncı zaten 0.7 bar.max 1bar basmayı dusunuordum aracıma ama lpg ıle bunun mumkun olmadıgını belırttıler.aslında gazladıgımızda benzınde gundelık de kullanırken lpg de kullanmak mantıklı ama malesef akısımetre herseyı bozuo.sırf onun ıptalı standalone ısı bana 1500e patlayacak.2000 de tup desek rakam ucuo.su an gazlamadan gıdersem ortalama 40krs cıvarı yakıo sanırım.bu tam net olmamakla bırlıkte ıstedıklerıme tam yanıt vermemesı yuzunden lpg sanırım olmayacak.cunku gundelık kullanımda lpg ıle arasında ucurum bır fark yaratmayacak benım ıcın.benım ıstedıgım en azından 1bara kadar lpg ıle yurumektı.bu da olmadıgına gore bu kadar masrafa pek gerek kalmıo gıbı.hayallerım suya dustu desem yerıdır aslında.1 bar cıvarı lpg ıle arabası yuruyen arkadaslar var mı?onların akısımetre vs gıbı durumları varmı?yıgıtın forester mesela nasıl yuruyor merak ettım.sonucta onun aracı da yuksek basınc da ve standalone fln da yok.kafam allak bullak oldu desem yerıdır valla

  9. #47
    BurakCengizhanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu takip ediyorum. 1.4 t-jet puntoma lpg taktırmayı düşünüyorum ? Önerirmisiniz? İstanbulda nerde taktırabilirim güvenilir sağlam ayar yapabilen bi yer var mı ?Hangi marka iyidir?

  10. #48
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu ısımız olmadı madem pekı benzını daha az harcamakla ılgılı neler yapılabılır?bır programda ızlemıstım bı tane 306 gtı a benzın hattına benzın pompasına benzeyen bırsey takmıstı arac sahıbı.250euro ya satın aldım vs demıstı.aracın performansını etkılemeden yakıt tasarrufu saglıyormus vs.ne gıbı seyler yapabılırız bılenler paylasırsa sevınırım

  11. #49
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet konunun devamı TURBO ARAÇTA YAKIT TASARRUFU SAĞLAMANIN YOLLARI?

    Sakın fazla gazlama yazmayın

  12. #50
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JDMazda_GTR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugun 2 ayrı yere gıttım.mesut abıyı gorunce zaten tanıdım cıvıcı kendısıne gosterıyordum.2 yer de aynı seyı soyledı.hava akısımetresınden dolayı sıkıntı olacagını aracın sureklı fakıre dusecegını soyledı.mesut abı standalone onerdı fakat halı hazırda zaten aynı aractan var ve o zaten standalone vs hersey oldugu ıcın bununla oynamak ıstemıyorum.aslında standalone sayesınde avansı,ateslemeyı vs daha pro kontrol edıp herseyı daha ıyı yazmak mumkun tabıkı.hem dıst ıptalı hemde akısımetreden kurtuluorum ama bu aracta orjınal beyın vs degıstırmek ıstemıyorum.hem maddı acıdan da rakam hıc de kucuk gelmıo.doları da dusununce bu ıs bana 3bınden asagıya cıkmayacak.aynı zamanda soylenılen hangı lpg markasını takarsam takayım aracın dsuk basınclarda gayet ıyı yuruyebılecegını fakat yuksek oldugu zaman lpgyı unut dendı.aracın orjınal basıncı zaten 0.7 bar.max 1bar basmayı dusunuordum aracıma ama lpg ıle bunun mumkun olmadıgını belırttıler.aslında gazladıgımızda benzınde gundelık de kullanırken lpg de kullanmak mantıklı ama malesef akısımetre herseyı bozuo.sırf onun ıptalı standalone ısı bana 1500e patlayacak.2000 de tup desek rakam ucuo.su an gazlamadan gıdersem ortalama 40krs cıvarı yakıo sanırım.bu tam net olmamakla bırlıkte ıstedıklerıme tam yanıt vermemesı yuzunden lpg sanırım olmayacak.cunku gundelık kullanımda lpg ıle arasında ucurum bır fark yaratmayacak benım ıcın.benım ıstedıgım en azından 1bara kadar lpg ıle yurumektı.bu da olmadıgına gore bu kadar masrafa pek gerek kalmıo gıbı.hayallerım suya dustu desem yerıdır aslında.1 bar cıvarı lpg ıle arabası yuruyen arkadaslar var mı?onların akısımetre vs gıbı durumları varmı?yıgıtın forester mesela nasıl yuruyor merak ettım.sonucta onun aracı da yuksek basınc da ve standalone fln da yok.kafam allak bullak oldu desem yerıdır valla

    Hocam, birisi seni bunun olmayacağına inandırmış. Ama yazdıklarından hiçbiri bana makul, mantıklı gerekçeler olarak görünmüyor.

    Akışmetre ile LPG'nin alakasını sanırım lambda'dan kurdular. Subaru'cular bunu çok sever zaten.

    Arabada akışmetre olması, 1, hatta 1.5 bar basması LPG'de yürümesine engel değil. Ben akışmetre olmayan arabaya akışmetre takıp, akışmetreyi LPG ecusuna bağlayıp da akışmetre ile haritalama yaparak yürüttüm. Bu bir sorun olamaz. Bir arabanın haritası ister MAF, ister MAP üstünden işlesin, bunlar LPG için sorun değil.

    Turbo 1.5 bar basıyorsa siz de ona göre regülatör takarsınız. Piyasada öyle regülatörler var ki ben bu regülatörleri fakire düşürecek araba görmedim. Örneğin BRC'nin genius max'ı... Önüne taktığınız enjektörü dahi yüksek basıncından dolayı balon gibi patlatan güçte regülatörler bunlar. Millet gözünün gördüğü 1.6 arabadaki 1200mb'lık regülatörlere göre yorum yapıyor. Örnek verdiğim brc genius max atmosfer basıncı+1.5 bar turbo basıncını çok rahat bir şekilde kaldırır. Başka bir iki markada daha bu kapasitede regülatör olabilir.

    Avans için standalone'a gerek yok. Benim aracım standalone değil. Ama ateşleme LPG ECU'suna bağlı. Ve ateşlemeyi istediğim MAP ve devir aralığı için ayrı ayrı değiştirebiliyorum. Eğer ateşlemeyi de kontrol edebilecek bir ECU kullanılırsa standalone'a gerek yok.

    Kısaca işi bilen, konusunda uzman insanlar için bunlar sorun değil.

    Ben bu işi yapıyor olsam, şu bahsettiğim özelliklerde bir kiti arabana takar, fakire düşür, getir arabanı satın alacağım der gönderirim. Bu mümkün.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #51
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi her devire göre ayar yapılabilen ecular genelde hangi marka kitlerde mevcut ?
    Atiker ? Prins ? Brc ?....

  14. #52
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi her devire göre ayar yapılabilen ecular genelde hangi marka kitlerde mevcut ?
    Atiker ? Prins ? Brc ?....
    Her devire göre haritalama yapabilen ECU'lar birçok markada var.

    Her devire göre TPS düzeltmesi, zenginleştirme yapabilen veya her devire göre ateşleme haritası oluşturabildiğin, ateşlemeye müdahale edebildiğin ECU olarak BRC'nin eski FAST ECU'su ve güncel ve eski 6&8 silindirli araçlar için olan BRC ECU'su(sequent56+sequent plug&drive) destekler. Diğer markalarda görmedim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #53
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürederim...
    Buna dikkat edip ayar yapabilcek LPG ustası da bir hayli azdır muhtemelen...

  16. #54
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam, birisi seni bunun olmayacağına inandırmış. Ama yazdıklarından hiçbiri bana makul, mantıklı gerekçeler olarak görünmüyor.

    Akışmetre ile LPG'nin alakasını sanırım lambda'dan kurdular. Subaru'cular bunu çok sever zaten.

    Arabada akışmetre olması, 1, hatta 1.5 bar basması LPG'de yürümesine engel değil. Ben akışmetre olmayan arabaya akışmetre takıp, akışmetreyi LPG ecusuna bağlayıp da akışmetre ile haritalama yaparak yürüttüm. Bu bir sorun olamaz. Bir arabanın haritası ister MAF, ister MAP üstünden işlesin, bunlar LPG için sorun değil.

    Turbo 1.5 bar basıyorsa siz de ona göre regülatör takarsınız. Piyasada öyle regülatörler var ki ben bu regülatörleri fakire düşürecek araba görmedim. Örneğin BRC'nin genius max'ı... Önüne taktığınız enjektörü dahi yüksek basıncından dolayı balon gibi patlatan güçte regülatörler bunlar. Millet gözünün gördüğü 1.6 arabadaki 1200mb'lık regülatörlere göre yorum yapıyor. Örnek verdiğim brc genius max atmosfer basıncı+1.5 bar turbo basıncını çok rahat bir şekilde kaldırır. Başka bir iki markada daha bu kapasitede regülatör olabilir.

    Avans için standalone'a gerek yok. Benim aracım standalone değil. Ama ateşleme LPG ECU'suna bağlı. Ve ateşlemeyi istediğim MAP ve devir aralığı için ayrı ayrı değiştirebiliyorum. Eğer ateşlemeyi de kontrol edebilecek bir ECU kullanılırsa standalone'a gerek yok.

    Kısaca işi bilen, konusunda uzman insanlar için bunlar sorun değil.

    Ben bu işi yapıyor olsam, şu bahsettiğim özelliklerde bir kiti arabana takar, fakire düşür, getir arabanı satın alacağım der gönderirim. Bu mümkün.
    vallaha bana soylenenler bunlardı ama sız de cıddı bılgı sahıbı olarak tersını soyluyorsunuz.ben dukkana gırerken 2jz bı alet gıdıodu.mesut abı herseyın en ust sevıyesını kullandık onda ama ıs yuksek basınc da degısıyor dedı.yanlıs anlama osman abı sen fakıre duserse arabanı alırım der gonderırım dıosun bıldıklerıne dayanarak,gıttıgım 2 yer ıse bız de para kazanmak ısterız ama bosyere bırsey yapmayız dıolar.ben cahıl bırı olarak anlam veremıyorum.soyledıklerınız mantıklı fakat ne bılıyım burda sızde gordunuz bır cok kısının onerdıgı ve gercekten baya guclu araclara lpg takmıs,bugun de 2jzlı ornegını de gordum,bu soyledıklerınızı ornegın ateslemeyı kontrol edecek bır ecuyu,brc genıus max ı bılmıyorlarmıdır?ya da aracımda farklı bır durum mu soz konusu da buna degınmedıler

  17. #55
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JDMazda_GTR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vallaha bana soylenenler bunlardı ama sız de cıddı bılgı sahıbı olarak tersını soyluyorsunuz.ben dukkana gırerken 2jz bı alet gıdıodu.mesut abı herseyın en ust sevıyesını kullandık onda ama ıs yuksek basınc da degısıyor dedı.yanlıs anlama osman abı sen fakıre duserse arabanı alırım der gonderırım dıosun bıldıklerıne dayanarak,gıttıgım 2 yer ıse bız de para kazanmak ısterız ama bosyere bırsey yapmayız dıolar.ben cahıl bırı olarak anlam veremıyorum.soyledıklerınız mantıklı fakat ne bılıyım burda sızde gordunuz bır cok kısının onerdıgı ve gercekten baya guclu araclara lpg takmıs,bugun de 2jzlı ornegını de gordum,bu soyledıklerınızı ornegın ateslemeyı kontrol edecek bır ecuyu,brc genıus max ı bılmıyorlarmıdır?ya da aracımda farklı bır durum mu soz konusu da buna degınmedıler

    Ateşlemeye müdahale bu işin advanced pro kısmı. Olmadan da birçok araç yürüyor. Örneğin Yiğit hocamın aracı ateşleme müdahalesi olmadan yürüyor. Onda Genius max var.

    Genius max'ı bilmiyorlar mı? Hangi firma ile çalışıyorlarsa onun regülatörünü kullanmak isterler ve haklılar da. O markayı tanıyorlar çünkü. Ama piyasada birçok üst düzey malzeme var. Örneğin teleflex'de bu kadar yüksek basıncı destekleyecek bir regülatör yok. Ama BRC'de var. Prins'te var. vs... Ama bu markalarla çalışmıyorsa takmaz bunları. Sonuçta programını da bilmiyor, ayarını da...

    Eğer aklında soru işareti varsa bekle. Sıvı püskürtme bir seneye kadar geldiğinde sıvı püskürtme taktırırsın. Onda öyle beslememe, EGT, ateşleme sorunları olmaz. Ve hatta sıvı LPG püskürtme ile benzin performansından en az +%5 artış da elde edersin. Son derece de sağlıklı bir sistemdir. Yurtdışında başladı. Türkiye'de de bir yıla kadar yaygınlaşacaktır. Yalnız fiyatı ilk aşamada biraz tuzlu olur o kadar.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  18. #56
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ateşlemeye müdahale bu işin advanced pro kısmı. Olmadan da birçok araç yürüyor. Örneğin Yiğit hocamın aracı ateşleme müdahalesi olmadan yürüyor. Onda Genius max var.

    Genius max'ı bilmiyorlar mı? Hangi firma ile çalışıyorlarsa onun regülatörünü kullanmak isterler ve haklılar da. O markayı tanıyorlar çünkü. Ama piyasada birçok üst düzey malzeme var. Örneğin teleflex'de bu kadar yüksek basıncı destekleyecek bir regülatör yok. Ama BRC'de var. Prins'te var. vs... Ama bu markalarla çalışmıyorsa takmaz bunları. Sonuçta programını da bilmiyor, ayarını da...

    Eğer aklında soru işareti varsa bekle. Sıvı püskürtme bir seneye kadar geldiğinde sıvı püskürtme taktırırsın. Onda öyle beslememe, EGT, ateşleme sorunları olmaz. Ve hatta sıvı LPG püskürtme ile benzin performansından en az +%5 artış da elde edersin. Son derece de sağlıklı bir sistemdir. Yurtdışında başladı. Türkiye'de de bir yıla kadar yaygınlaşacaktır. Yalnız fiyatı ilk aşamada biraz tuzlu olur o kadar.
    abı soyle dıyım genıus max ı bılmıorlar dıyemem sadece soylemedıler ama soylemeyen yer brc anabayısı dırek turbo oldugu ıcın olmaz dedı akısmetre dedı.mesut abı ise akısımetre her turlu sıkıntı yaratacagını o olmazsa atıker tak prıns tak ne ıstersen tak yurur dedı.ozellıkle tek bır markayı yapan bırısı degıl mesut abı bıldıgım kadarıyla.yanlıs anlasılacak dıye bırsey soylemeye cekınıyorum.sadece soylenıne soyluyorum akısımetre varken yaparım dıyene ınanma olmaz her turlu sorun olur dendı.ben sadece bana soylenenler bunlar dıorum.o dogru bu yanlıs dıyecek bırı zaten degılım.bılmedıgım ıcın sızın gıbı bılenlerden ogrenmeye dogru kararı vermeye calısıyorum.bulunmaz hınt kuması degıl ama benım ıcın cok degerlı bır arac topu topu 2 adet var o yuzden en dogru olanı yapmaya calısıyorum.dedıgınız sıstem bu tıp seylerle ugrastırmayacaksa 1 yıl uzun bır zaman degıl benım ıcın.sımdı bunu yapıp sonra da ona donmeye calısmaktansa onu beklerım daha ıyı

  19. #57
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JDMazda_GTR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abı soyle dıyım genıus max ı bılmıorlar dıyemem sadece soylemedıler ama soylemeyen yer brc anabayısı dırek turbo oldugu ıcın olmaz dedı akısmetre dedı.mesut abı ise akısımetre her turlu sıkıntı yaratacagını o olmazsa atıker tak prıns tak ne ıstersen tak yurur dedı.ozellıkle tek bır markayı yapan bırısı degıl mesut abı bıldıgım kadarıyla.yanlıs anlasılacak dıye bırsey soylemeye cekınıyorum.sadece soylenıne soyluyorum akısımetre varken yaparım dıyene ınanma olmaz her turlu sorun olur dendı.ben sadece bana soylenenler bunlar dıorum.o dogru bu yanlıs dıyecek bırı zaten degılım.bılmedıgım ıcın sızın gıbı bılenlerden ogrenmeye dogru kararı vermeye calısıyorum.bulunmaz hınt kuması degıl ama benım ıcın cok degerlı bır arac topu topu 2 adet var o yuzden en dogru olanı yapmaya calısıyorum.dedıgınız sıstem bu tıp seylerle ugrastırmayacaksa 1 yıl uzun bır zaman degıl benım ıcın.sımdı bunu yapıp sonra da ona donmeye calısmaktansa onu beklerım daha ıyı
    Turbo araçların çoğunluğunda MAF vardır. Bugün piyasada en çok LPG dönüşümü yapılan VW grubu 1.8 turbo motorda da MAF vardır. Sana bunu söyleyen bayii acaba hiç mi passat'a, golf'e, a4'e LPG takmamış şaşırdım doğrusu.

    Vaktim var diyorsan sıvı püskürtmeyi beklemende fayda var. Böylesi bir araca sıvı püskürtmeyi beklediğine değecektir.

    Her halükarda arabana güle güle, kazasız belasız binmeni dilerim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •