PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel Motor Modifiyesi



Sayfa : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9

_Burak_
20-05-2010, 21:26
Oooo 3 tane bora'n varda haberimiz yok sanırım :hehe:

yok koçbankta yumurta hesabımdaki iki yumurtamı bozdurdum :hehe:
senin araç 60-65 mi oldu :hahaha:

levent
20-05-2010, 21:26
Bende şikayetçiyim turbomdan,

Alt devirler leş, 2000 de peak vuruyor araç ama onun altı çok çok güçsüz.

BV39 galiba yanlış hatırlamıyorsam

Remap la biraz önüne geçilebilir sanki Dou :D

_Burak_
20-05-2010, 21:27
Remap la biraz önüne geçilebilir sanki Dou :D

ya cıncık gibi araba beğenmiyor rezil :D
isterse 100 yapsın , renonun ilk defa yapmış dediğim işlerden :)

Dou
20-05-2010, 21:28
Remap la biraz önüne geçilebilir sanki Dou :D

Yapacam, üstüne ufak tefek detayları da halledersem güzel hale gelecek.

Ama stock halde alt devirlerin bu kadar cansız olması bence kötü, herkes remap yaptırmıyor çünkü. Şehir içi kullanım için hiç mi hiç uygun değil.

_Burak_
20-05-2010, 21:30
Yapacam, üstüne ufak tefek detayları da halledersem güzel hale gelecek.

Ama stock halde alt devirlerin bu kadar cansız olması bence kötü, herkes remap yaptırmıyor çünkü. Şehir içi kullanım için hiç mi hiç uygun değil.

olm varya sana 6 ay albea kullanma cezası vermek lazım
kendine gelesin :D
şanzıman gitmişti artık o derece gitmiyor diye :D

levent
20-05-2010, 21:35
Yapacam, üstüne ufak tefek detayları da halledersem güzel hale gelecek.

Ama stock halde alt devirlerin bu kadar cansız olması bence kötü, herkes remap yaptırmıyor çünkü. Şehir içi kullanım için hiç mi hiç uygun değil.

sende 1500 devirde vites değiştirme dou ama haklısın geçen yaz bende dikili içinde sollama yapmak zorunda kaldım 1. viteste 2000den sonra resmen patlama yaptı :D
Benim D4D nin şuan 2000 devre kadar olan kısmı daha dolu, torklu bizim Coupe Dci'a göre :)

Burak1818 @ ahahah hakkaten en güzel işkence yöntemi :D

Dou
20-05-2010, 21:39
1500 devirde vites attığımı nereden biliyorsun?

Rampa yukarı alt devirlerde kaldığında anlıyorsun zaten bazı yerlerde zorunlu olarak 1 e taktığım bile oluyor, bir de sözde dizel aynı viteste rampa çıkarım hesabı olmuyor bu araçta direk yığılma yapıyor 1800 altı kalırsan.

erh
20-05-2010, 21:42
o devirleri turboyla canlandıramazsın.. kac kere dicem inat etme remap senin cozumun baska bişeyle bi yere varamazsın su an :)

levent
20-05-2010, 22:07
1500 devirde vites attığımı nereden biliyorsun?

Rampa yukarı alt devirlerde kaldığında anlıyorsun zaten bazı yerlerde zorunlu olarak 1 e taktığım bile oluyor, bir de sözde dizel aynı viteste rampa çıkarım hesabı olmuyor bu araçta direk yığılma yapıyor 1800 altı kalırsan.

takılıyorumda neden sert bu üslup ? benimde eskiden kaleye arka yoldan çıkarken klima kapalıyken 1600 devir altı kalınca 1 e almam gereken yerden şuan 1200 devirde klimam açık topluyor, sanırım biraz kurum attım 4 yerine 2 ye soktuğum zaman geçen yaz :)


o devirleri turboyla canlandıramazsın.. kac kere dicem inat etme remap senin cozumun baska bişeyle bi yere varamazsın su an :)

aynen remap = ilaç.

Dou
20-05-2010, 22:09
Üslubum sert değil, smiley koymadım sanırım ondan sert anlaşılıyor.

DR059
21-05-2010, 00:39
Remap yapılan araçlar servise gittiklerinde remap yapıldığı anlaşılır mı? Yani arabayı alıp deneyip kullanmadıkça remap'li olup olmadığı anlaşılır mı? Remap yapıldığı anlaşıldığında garanti dışı kalır mı? Şu an 1600 km'de 90 hp'lik focusum var, evet remap işlemi düşünmekteyim. Ama yukarıda yazdığım 2 sorudan dolayı, cesaret edemiyorum bu işe, çünkü 3 ya da 4 yıl gibi bir garantisi var aracın. Bunu bozmak istemiyorum. Çözüm öneriniz nedir?
Önceki mesajlarda okuduğum kadarıyla dumansız 110-115 gibi hpler mümkün sanırım bizim motorlar için. Bu iş için önerebileceğiniz firma ya da isim varsa pm atarsanız çok sevinirim. :)

TarikS
21-05-2010, 00:41
Dou benim de 2000 alti yok. paso vites degistirip duruyorum anasini satiyim, kimildamiyor araba hic bi sekilde :)

207'de rolantiden basinci basip gidiyoduk ne guzel :D

Dou
21-05-2010, 00:42
Stock vs. stock deneyelim tarık müsait vakitte :)

_Burak_
21-05-2010, 00:43
lewo doğu pamuk şekeri gibidir ürkütmediğin sürece iki senedir tanıyorum ama 10 sene tanıyormuş gibiyim :)

smileylere takılma bence o gayet geniş geniş okuyor :)


bak bilinç altıma yer ettin ota boka smiley koyuyorum :)

Dou
21-05-2010, 00:45
Olm beni gören pamuk diyo lan dopaçmıyım ben ahahahahaha :hehe:

Çok garip bir dil bizimki smiley koymayınca kızıyomuş gibi anlaşılıyor, bende olsam bende öyle düşünüyorum ama kişiye özel değil.

_Burak_
21-05-2010, 00:45
Stock vs. stock deneyelim tarık müsait vakitte :)

stoh stohhh deneyelim moruh :D

_Burak_
21-05-2010, 00:46
Olm beni gören pamuk diyo lan dopaçmıyım ben ahahahahaha :hehe:

lan oğlum gökten karpuz yağıyor traktör bul desem , bulup getireceksin ne diyeyim ben sana :D

levent
21-05-2010, 00:48
Remap yapılan araçlar servise gittiklerinde remap yapıldığı anlaşılır mı? Yani arabayı alıp deneyip kullanmadıkça remap'li olup olmadığı anlaşılır mı? Remap yapıldığı anlaşıldığında garanti dışı kalır mı? Şu an 1600 km'de 90 hp'lik focusum var, evet remap işlemi düşünmekteyim. Ama yukarıda yazdığım 2 sorudan dolayı, cesaret edemiyorum bu işe, çünkü 3 ya da 4 yıl gibi bir garantisi var aracın. Bunu bozmak istemiyorum. Çözüm öneriniz nedir?
Önceki mesajlarda okuduğum kadarıyla dumansız 110-115 gibi hpler mümkün sanırım bizim motorlar için. Bu iş için önerebileceğiniz firma ya da isim varsa pm atarsanız çok sevinirim. :)

teste diye çıkıp gazlamadıkları sürece anlaşılmaz, tabi yazılım güncelleştirmesi adı altında güncel yazılım yüklerlerse senin yazılımın silinir araçtan, bunu yaptırmamaya özen göstericeksin biraz :)


lewo doğu pamuk şekeri gibidir ürkütmediğin sürece iki senedir tanıyorum ama 10 sene tanıyormuş gibiyim :)

smileylere takılma bence o gayet geniş geniş okuyor :)


bak bilinç altıma yer ettin ota boka smiley koyuyorum :)

o zaman ürkütmeyelim yavru ceylanı :D

Dragger
21-05-2010, 00:48
Cumartesi deneriz atasehirde :D

Dou
21-05-2010, 00:50
Gebzeye kadar deneriz ahahaha nasılsa type-rların 100 yaktığı yerde 20 yakıyoruz

TarikS
21-05-2010, 00:50
Stock vs. stock deneyelim tarık müsait vakitte :)

.ikip atarsin oyle diyeyim sana :D


Cumartesi deneriz atasehirde :D

yazilim var kafa rahat :D

TarikS
21-05-2010, 00:51
Gebzeye kadar deneriz ahahaha nasılsa type-rların 100 yaktığı yerde 20 yakıyoruz

olm oyle diyerek .okunu cikardim zaten 1 haftada 1 depo bitiyor yine ayni paraya geliyor :D gerci hic inmiyorum arabadan artik o da var.. :hahaha:

Dou
21-05-2010, 00:52
Estağfurullah tarıkçım deneyelim makarasına işte,

2. viteste iyi tutunuyodum gt ye ama devir bitene kadar, 3 e atınca 2 boy ahahaah heyt bee

_Burak_
21-05-2010, 00:52
banane leyn dizeller deniyorsa bende gelecem :D

Dou
21-05-2010, 00:53
olm oyle diyerek .okunu cikardim zaten 1 haftada 1 depo bitiyor yine ayni paraya geliyor :D gerci hic inmiyorum arabadan artik o da var.. :hahaha:

100 liraya 800 km gidince en ekonomik benzinli araba bile zulüm geliyor valla,

Ben bundan sonra x ten y ye gitmek için benzinli araç tercih etmem, ancak gazlamak için alırsam alırım açık ve net yani.

Ömrüm çürüdü 3.2 v6 ile okula git gel, ne güzelmiş be

Mehmet Gazihan
21-05-2010, 01:20
Remap yapılan araçlar servise gittiklerinde remap yapıldığı anlaşılır mı? Yani arabayı alıp deneyip kullanmadıkça remap'li olup olmadığı anlaşılır mı? Remap yapıldığı anlaşıldığında garanti dışı kalır mı? Şu an 1600 km'de 90 hp'lik focusum var, evet remap işlemi düşünmekteyim. Ama yukarıda yazdığım 2 sorudan dolayı, cesaret edemiyorum bu işe, çünkü 3 ya da 4 yıl gibi bir garantisi var aracın. Bunu bozmak istemiyorum. Çözüm öneriniz nedir?
Önceki mesajlarda okuduğum kadarıyla dumansız 110-115 gibi hpler mümkün sanırım bizim motorlar için. Bu iş için önerebileceğiniz firma ya da isim varsa pm atarsanız çok sevinirim. :)

Kimse bişey anlıyamaz..

yaptığım yüzlerce focusdan kimse demediki anladılar ve başıma şu geldi..

Teknik olarak ordaki teknoloji buna elvermiyor..

Garantili temiz bir uygulama istersen buyur gel konuşalım..

DR059
21-05-2010, 01:41
Kimse bişey anlıyamaz..

yaptığım yüzlerce focusdan kimse demediki anladılar ve başıma şu geldi..

Teknik olarak ordaki teknoloji buna elvermiyor..

Garantili temiz bir uygulama istersen buyur gel konuşalım..

Abi senin foruma da önceden yazmıştım zaten. Corsa cdti alacaktım o iptal oldu, bunu aldım. Final dönemi bitsin yanına uğrayacağım inşallah. Çay sözün vardı bana hem. :)

Mehmet Gazihan
21-05-2010, 01:56
çayın çorban herşeyin hazır burda ..

araban hayırlı olsun..kazasız belasız..

egeturbo
21-05-2010, 09:26
k&n kutu içi nasıldır arkadaşlar ?
bence kutu içi filtrede en iyisi


Arda bnm garrett 1444v ye ne yapılabilir :D hiç kurcaladınmı benim turboyu?
toyota d4d grubunda emme kanatlarını büyüttüm


Bende şikayetçiyim turbomdan,

Alt devirler leş, 2000 de peak vuruyor araç ama onun altı çok çok güçsüz.

BV39 galiba yanlış hatırlamıyorsam
kp39 vnt tip turbo şuan emme pervanelerini bekliyorum gümrükteler

Remap yapılan araçlar servise gittiklerinde remap yapıldığı anlaşılır mı? Yani arabayı alıp deneyip kullanmadıkça remap'li olup olmadığı anlaşılır mı? Remap yapıldığı anlaşıldığında garanti dışı kalır mı? Şu an 1600 km'de 90 hp'lik focusum var, evet remap işlemi düşünmekteyim. Ama yukarıda yazdığım 2 sorudan dolayı, cesaret edemiyorum bu işe, çünkü 3 ya da 4 yıl gibi bir garantisi var aracın. Bunu bozmak istemiyorum. Çözüm öneriniz nedir?
Önceki mesajlarda okuduğum kadarıyla dumansız 110-115 gibi hpler mümkün sanırım bizim motorlar için. Bu iş için önerebileceğiniz firma ya da isim varsa pm atarsanız çok sevinirim. :)
merak etmeyin anlaşılmıyor


çayın çorban herşeyin hazır burda ..

araban hayırlı olsun..kazasız belasız..

yaw abi dün seni rahat 8 kere aradım sabah 11 12 gibi tellerin kapalıydı en son gökhan abiyi aradım valla nerdesin yaa :o

oğuzk
21-05-2010, 09:31
Satarken orjinal yazılım yüklemeli mi sizce?Yada chipli olduğu söylenmeli mi ?

egeturbo
21-05-2010, 09:36
Satarken orjinal yazılım yüklemeli mi sizce?Yada chipli olduğu söylenmeli mi ?

bizim dükkandaki ustanın astrasında chip vardı satarken sölemedi aracı alan orta yaş üstü biriydi ürkmesind iye sölemedi ama şahsen genç birine araba satarken söylerdim üzerinde chip war diye bazı insanlar chipte neymiş diip arabaya bakmıyorlar bile yani nabza göre şerbet vermek lazım

oğuzk
21-05-2010, 09:42
bizim dükkandaki ustanın astrasında chip vardı satarken sölemedi aracı alan orta yaş üstü biriydi ürkmesind iye sölemedi ama şahsen genç birine araba satarken söylerdim üzerinde chip war diye bazı insanlar chipte neymiş diip arabaya bakmıyorlar bile yani nabza göre şerbet vermek lazım

En iyisi yaşına göre söylemek o zaman :)

Tholl-ga
21-05-2010, 09:42
yazılım şart tarık :D

egeturbo
21-05-2010, 09:44
En iyisi yaşına göre söylemek o zaman :)

yok bea abi chip yaptırmaya 18 yaşındaki insanda geliyor 45 yaşındaki insanda yemin ederim taksiciler bile geliyor

Tholl-ga
21-05-2010, 09:48
bu arada kutu içi kn iyi demişsinde yağlı olduktan sonra feriştahı gelse mafı bozuo :D

levent
21-05-2010, 10:24
bu arada kutu içi kn iyi demişsinde yağlı olduktan sonra feriştahı gelse mafı bozuo :D

3 kat kilotlu çorap çeksek üstüste :D yine bozarmıyız :D

bende ister glu glu :D

Tholl-ga
21-05-2010, 10:36
ne kasıcan tak aem kafa rahat :D

levent
21-05-2010, 10:38
ne kasıcan tak aem kafa rahat :D

benimkide glugluglu diye seslencekmi bana? :D

CLIORS
21-05-2010, 11:36
selamlar

AEM kutu ıcı fıltremı tavsıyenız?

levent
21-05-2010, 11:45
Aem dry-flow, yağlı tip filtreler (kutu içi dışı farketmeksizin) maf ı bozuyor.

CLIORS
21-05-2010, 11:47
AEM dry flow kutu ıcı degıl sanırım, unıversal fıltre dogru mudur?

levent
21-05-2010, 11:52
doğrudur abi, tholl-ga kullanıyor şuan corsa cdti'ında.

emirhan sph
21-05-2010, 12:50
Sesi efsane ama :D

Bende istiorm yeni arabaya guluk guluk :D

MuratGürakan
21-05-2010, 13:48
Performans olarak ne diyorsunuz peki?
Aem dry flow mu?
k&n kutu içi filtremi
Yoksa cai sistemmi. Örneğin bmc cda var carbon direk soğuk alıyor?

levent
21-05-2010, 13:56
cai yapıp ucuna aem dryflow takmak derim :)

Tholl-ga
21-05-2010, 14:00
cai yapıp ucuna aem dryflow takmak derim :)

lafı ağzımdan aldın levo :D

levent
21-05-2010, 14:04
lafı ağzımdan aldın levo :D

kalplerimiz bir :D

MuratGürakan
21-05-2010, 14:15
Bencede güzel olur ancak dizeller için açık filtre sevmiyor diye biliyorum öyle bişey varmı yoksa bizim dizeller o kadarda kaprisli değilmi :)
Fiyataları ne alemde bu aem dry flow ların? Yüreğime indirmeden yavaş yavaş söyleyin ama

levent
21-05-2010, 14:32
Bencede güzel olur ancak dizeller için açık filtre sevmiyor diye biliyorum öyle bişey varmı yoksa bizim dizeller o kadarda kaprisli değilmi :)
Fiyataları ne alemde bu aem dry flow ların? Yüreğime indirmeden yavaş yavaş söyleyin ama

120 tl sıfır fiyatı dd-shop doğan'da ;)

o bence biraz kurgu olmuş ama yağlı filtre sevmediği kesin :)

MuratGürakan
21-05-2010, 14:49
baktım netten izmirdeymiş .Bende alayım bitane cebimde bulunsun :D
Kaç mm sini alcazki bizim turbolara hangisi iyi gelir acaba bilgisi olan varmı?
70 lik yada 76 lık diye düşündüm?
Küçük alıpta arabayıda kısmak istemem :S

levent
21-05-2010, 14:57
baktım netten izmirdeymiş .Bende alayım bitane cebimde bulunsun :D
Kaç mm sini alcazki bizim turbolara hangisi iyi gelir acaba bilgisi olan varmı?
70 lik yada 76 lık diye düşündüm?
Küçük alıpta arabayıda kısmak istemem :S

hava filtre kutunun maf kısmının giriş çapını ölç o kaç mm ise onu alıcaksın murat :icon_tup: sadece ağız çapı o :)

MuratGürakan
21-05-2010, 15:02
hava filtre kutunun maf kısmının giriş çapını ölç o kaç mm ise onu alıcaksın murat :icon_tup: sadece ağız çapı o :)

filtre Boyutları aynımı?
eski fitrem k&n di. Boğaz boyu küçüldükçe boyuttu küçülüyordu bayağa birde ondan sordum. :)

levent
21-05-2010, 15:07
filtre Boyutları aynımı?
eski fitrem k&n di. Boğaz boyu küçüldükçe boyuttu küçülüyordu bayağa birde ondan sordum. :)

filtre boyutları aynı diye biliyorum, msn@dd-tune.com adresinden doğan'la msnden iletişime geçip sorabilirsin :icon_tup:

kn'de 2600 3250 gibi kodlar vardı biraz hacme ve flow kapasitesine göre de boyutlandırma yapılıyor :)

haric_s2000
21-05-2010, 15:07
Maf sensoru ne yapacaksınız? Flanş şart oluyordu sanki bu arabalarda

levent
21-05-2010, 15:08
Maf sensoru ne yapacaksınız? Flanş şart oluyordu sanki bu arabalarda

valla benim maf sensörüm filtre kutusundan bağımsız olduğu için sorun değil benim için, ama kutuya bağımlı olanlar varsa bi çare bulmak gerek tabi.

haric_s2000
21-05-2010, 15:21
Gördüğüm kadarıyla multijetlerde maf kutuya bağlı, yani kutuyu çıkarıp attığın zaman maf sensorunu de çıkarıp atmış oluyorsun. Geriye sadece turboya giden boru kalıyor ağzı açık şekilde.

Tholl-ga
21-05-2010, 15:24
benim aracımda maf bağımsız

http://www.micksgarage.ie/img/td/QM726-0.jpg

haric_s2000
21-05-2010, 15:27
Sanırım kutudan sökülmüş hali bu, doğru etrafında vidalar görmüştüm. Evet bu şekilde çıkarınca yapılabilir. Sizin uygulanmış fotoğrafınız varsa resim eklerseniz arkadaşlara da örnek olabilir. Sizin motor da aynı olması lazım. Sizinki kaç mm ölçtünüz mü ayrıca

levent
21-05-2010, 15:31
65 mm sanırım tolganın aracının filtre boru çapı

Tholl-ga
21-05-2010, 15:31
http://4.bp.blogspot.com/_1XknPAfZhcs/SD6fel-dDZI/AAAAAAAABPQ/cWsO3yxFqwQ/s400/Opel+Corsa+2007+5+Door

filtre kutusunu ssöktükten sonra maf ın oraya taktım.takılı fotoğrafını çekmedim.
65 mm lik aem cuk diye oldu

MuratGürakan
21-05-2010, 16:55
Gördüğüm kadarıyla multijetlerde maf kutuya bağlı, yani kutuyu çıkarıp attığın zaman maf sensorunu de çıkarıp atmış oluyorsun. Geriye sadece turboya giden boru kalıyor ağzı açık şekilde.

Bizim kutuda görünürde bişey yokki :S Benimde kafamı bulandırdınız anlamadım gitti :D Bilen birisi yokmu? mjett te kutuyu çıkartıp direk filtreyi takınca olmazmı ?

levent
21-05-2010, 17:17
yakından bi filtre bölgesinin fotosunu çeksene murat daha rahat yardımcı olalım :)

egeturbo
21-05-2010, 17:33
murat abinin arabada gene corsa gibi sağ üst köşede

MuratGürakan
21-05-2010, 17:39
fotoyu pc ye aktaramıyorum malesef :(
Ama şunu diyim turboda filtre kutusuna kadar 30cm lik boru var orda sensörler dolu. Sonra aşağı kıvrılıyor filtre kutusu var onun ne üstüne ne sağında solunda ekstradan bir sensör malzeme bişey yok. Filtre kutum bundan ibaret sadece kutu ve içinde filtre :D

levent
21-05-2010, 18:51
http://i49.tinypic.com/25jv041.jpg

kırmızıyla çembere aldığım şey maf sensörü işte. aynı motordur umarım bu seninkiyle, nette anca bunu bulabildim 1.6 mjet diye aratınca

BlackEmperor
21-05-2010, 19:01
konu baya şenlenmiş tarık dizele geçeli :)

levent
21-05-2010, 19:07
http://g.mynet.com/i/184/113797-fiat-linea-16-multijet2.jpg

bak bundada aynı yerde , görebilirsin murat.

MuratGürakan
21-05-2010, 19:08
kırmızıyla çembere aldığım şey maf sensörü işte. aynı motordur umarım bu seninkiyle, nette anca bunu bulabildim 1.6 mjet diye aratınca

Çok saol tamamdır benimkindede kutudan bağımsız demekki. Bendede böyle kutudan önce var sensörler dediğim gibi. Tjette direk takmıştım sorunsuzca bundada sistem tamamen aynı ;) Artık takınca paylaşımı yaparım. Konuştumda boğaz çapına bakıp sipariş vericem. Bide ufaktan boru ile aşağı indiririm kendimce cai olur işte :p
-----
Neden beni kimse listeye eklemedi :heyoo:

levent
21-05-2010, 19:19
liste işi hamsinin işi (blackemperor) beni bile eklemedi o gerçi ben stockum daha :D

bekliyoruz, cai bence de güzel olur ki orda ısınır normal şekilde bırakırsan zaten filtre baya baya ;)

BlackEmperor
21-05-2010, 19:21
Çok saol tamamdır benimkindede kutudan bağımsız demekki. Bendede böyle kutudan önce var sensörler dediğim gibi. Tjette direk takmıştım sorunsuzca bundada sistem tamamen aynı ;) Artık takınca paylaşımı yaparım. Konuştumda boğaz çapına bakıp sipariş vericem. Bide ufaktan boru ile aşağı indiririm kendimce cai olur işte :p
-----
Neden beni kimse listeye eklemedi :heyoo:


liste işi hamsinin işi (blackemperor) beni bile eklemedi o gerçi ben stockum daha :D

bekliyoruz, cai bence de güzel olur ki orda ısınır normal şekilde bırakırsan zaten filtre baya baya ;)

Ekleriz yaw :D konu küflendiydi :p bi tozunu alalım yazın arabaları kimde ne var kac basıyo görelim :D

MuratGürakan
21-05-2010, 19:27
Murat Gürakan..... Bravo M-JET 105 hp
60mm komple düz boru.
No egzoz-no susturucu
Katalizör iptali
Booster custom performans remap
Beklediğimiz güç yürüdüğü arabalarla ve istanbuldabiraz daha düşük specteki benzer yazılımdaki bravonun dyno çıktısına göre kıyaslayınca 150hp ye yakın.
(Aem dry flow takılacak
egr iptali yapılacak)

Konuyu açınca sorumluluğunuda almak gerk :) Günde 3 posta en az kontrol edilcek kim yazmış etmiş diye olmazki arkadaş :D
-----
Bu arada duman spec dye listemi olurmuş :icon_tup:

Dou
21-05-2010, 19:32
Bu kadar kasmışken 120 lik alsaydınız, 2-0 yenik başlamasaydınız keşke :D

MuratGürakan
21-05-2010, 19:35
Bu kadar kasmışken 120 lik alsaydınız, 2-0 yenik başlamasaydınız keşke :D

Bende istedim ama bu düştü aldık. Babama almıştık zaten yaa ondan üstelememiştim sonra benzin parasına yetişemeyince benim sportu ona verdim buna ben çöktüm. :)
olduğu kadar yaa. Chippli bi 120 lik arıyorum denemek için. Sokakta falan denk gelirsem yapışacam yakasına :Deli: dene benle diye :hahaha:

emirhan sph
21-05-2010, 19:38
Bu kadar kasmışken 120 lik alsaydınız, 2-0 yenik başlamasaydınız keşke :D

:hahaha: :p

BlackEmperor
21-05-2010, 19:38
liste güncellendi Dyno sheet eklendi :)

edit: murat sonradan gördüm yazdıklarını düzelttim ;)

MuratGürakan
21-05-2010, 19:40
liste güncellendi Dyno sheet eklendi :)

edit: murat sonradan gördüm yazdıklarını düzelttim ;)


Tamamdır teşekkürler :icon_tup:
Ben 150 dememiştim 150ye yakın demiştimde neyse kelimelere takılmayalım :hahaha:

BlackEmperor
21-05-2010, 19:42
salla yaw :D ha 150 ha 250 yakınlık uzaklık göreceli bi kavram :p benimkide 350bg e yakın ama uzaktan :hehe:

levent
21-05-2010, 19:43
Ekleriz yaw :D konu küflendiydi :p bi tozunu alalım yazın arabaları kimde ne var kac basıyo görelim :D

full stock 1.1 bar cont basınçlı ciğerli D-4D :)

Seninki gibi Polo'ları geçmemezlik yapmıyo :D

BlackEmperor
21-05-2010, 19:45
full stock 1.1 bar cont basınçlı ciğerli D-4D :)

Seninki gibi Polo'ları geçmemezlik yapmıyo :D

Polo devri eskide kaldı kardeşim ;) 250 kg fark var aramızda oranla istersen güçleri Polo iyi gidiyor doğruya doğru :)

levent
21-05-2010, 19:47
Polo devri eskide kaldı kardeşim ;) 250 kg fark var aramızda oranla istersen güçleri Polo iyi gidiyor doğruya doğru :)

valla sen zor yakalıyodun eski meski, stock halinle zor baş ediyodun poloyla ben dalga geçiyodum resmen ama :heyoo::hahaha:

dynoya çıktınmı sen son konuştuğumuzdan sonra?

BlackEmperor
21-05-2010, 19:52
valla sen zor yakalıyodun eski meski, stock halinle zor baş ediyodun poloyla ben dalga geçiyodum resmen ama :heyoo::hahaha:

dynoya çıktınmı sen son konuştuğumuzdan sonra?

Olm stockken zaten 150 den sonra gene boy boy oluyordu fark Poloyla 2 de o kafa cıkartıyordu biraz derdim oydu benim ;) Dynoya çıktım 110 bg 240 Nm ama çıktı almadım ;) fansız dynoda gene Dumansız yazılımla

DR059
21-05-2010, 19:57
34) DRO59 - 2010 Focus sedan 1.6 tdci 90 hp

Stock, önümüzdeki günlerde chip olayına gireceğim sanırım. :)

_Burak_
21-05-2010, 19:59
yaz geldi ben ne yapacam :D

acaba komple motoru indirsek
fabrikanın fazla koyduğu 20 vidayı bulup tekrar motoru araca mı taksak :D

emirhan sph
21-05-2010, 20:00
34) DRO59 - 2010 Focus sedan 1.6 tdci 90 hp

Stock, önümüzdeki günlerde chip olayına gireceğim sanırım. :)

Hocam 110 hp olmasin o 90 hp versiyonudami var ??

DR059
21-05-2010, 20:01
Hocam 110 hp olmasin o 90 hp versiyonudami var ??

Maalesef 90 hp olanından bu. Collection paket diye geçiyor, Titanium paket olanlar 109 hp. :)

_Burak_
21-05-2010, 20:01
Hocam 110 hp olmasin o 90 hp versiyonudami var ??
var var olmamı :)
koç amca 90lık satacak ki 109 uğu 45 50den kilitlesin :D

emirhan sph
21-05-2010, 20:03
var var olmamı :)
koç amca 90lık satacak ki 109 uğu 45 50den kilitlesin :D

:hehe: Ne farki var acaba :D sadece yazilimmi :soru:

_Burak_
21-05-2010, 20:03
:hehe: Ne farki var acaba :D sadece yazilimmi :soru:

hiç fordum olmadı ki bilmiyorum :)

ikisindede intercooler var mı? belki o farklıdır
belki turbo farklıdır

DR059
21-05-2010, 20:04
:hehe: Ne farki var acaba :D sadece yazilimmi :soru:

109 hp olanlar değişken geometrili turboya sahip. Başka farklılık var mı bilmiyorum bunun dışında.

emirhan sph
21-05-2010, 20:05
Hmm valla bnde bilemiorm :D bi ara focus almaya megillendimde cok sirket araci gbi geldi bana yani beklentilerimi karsilamadi. Bilmiodum 90 hp yi.
Vay kocum benim :D
Turkiye versiynu falan degildir heralde dimi :D

_Burak_
21-05-2010, 20:06
valla beyaz sunrooflu bir ghia olsun yeter focusta :D

emirhan sph
21-05-2010, 20:07
:D 1.6 109 hp zaten beni alip goturendi...
Kismet diilmis ki napalim :D

levent
21-05-2010, 20:20
Olm stockken zaten 150 den sonra gene boy boy oluyordu fark Poloyla 2 de o kafa cıkartıyordu biraz derdim oydu benim ;) Dynoya çıktım 110 bg 240 Nm ama çıktı almadım ;) fansız dynoda gene Dumansız yazılımla

tamamda işte ben nerde kaçta basarsak basalım ayırıyodum :) 2. vitesleri iyi ama baya direniyodu :)

_Burak_
21-05-2010, 20:25
benim aracı ufaktan gıdıklayacak ne yapabilirim :)
filte falan olayına mı girsek :)

komple düz boruda şart oldu

BlackEmperor
21-05-2010, 20:26
34) DRO59 - 2010 Focus sedan 1.6 tdci 90 hp

Stock, önümüzdeki günlerde chip olayına gireceğim sanırım. :)

listeye eklendi... :)

_Burak_
21-05-2010, 20:28
listeye eklendi... :)
benimde dyno shit im var :hehe:
http://img297.imageshack.us/img297/8953/burak1.jpg

levent
21-05-2010, 20:30
benim aracı ufaktan gıdıklayacak ne yapabilirim :)
filte falan olayına mı girsek :)

komple düz boruda şart oldu

egr iptal deilse yazılımdan ve mekanik iptali, kat iptali + sona kadar komple düz boru, bide aem dryflow :)

BlackEmperor
21-05-2010, 20:31
benimde dyno shit im var :hehe:
http://img297.imageshack.us/img297/8953/burak1.jpg

eii koyalım hemen :p

kaç numarasın sen :D

Dou
21-05-2010, 20:31
egr yi yazılımdan iptal edince mekaniğe gerek kalıyormu?

emirhan sph
21-05-2010, 20:32
Aractan araca deisir die biliorm benim korsada sadece yazilim yapilmisti ama bazi araclardada sadece mekanik oluo.. Megane lerde mekanik sanirsam

_Burak_
21-05-2010, 20:33
egr iptal deilse yazılımdan ve mekanik iptali, kat iptali + sona kadar komple düz boru, bide aem dryflow :)

egr beyinden iptalli kafada bitirttim ben olayı :D

düz boru kaçlık olur komle benimkine acaba

aem dry flow a gelince dizeller hoşlaşmıyor diyorlar bilmiyorum:confused:
zaten bilirsin tdi ları traktörden beter çalışıyor sesinden durulmaz sonra birde :)


edit : yağlı filtre olarak düşündüm yazdım pardon:)

car wolf
21-05-2010, 20:36
bizim audi a6 2.5 V6 TDİ motora neler yapıla bilir acaba ? standart 150 hp 300 ntork yazılım düşünüyoruz ne önerirsiniz acaba ve yazılımda ne kadar bir güç alırız ve bun yazılımlarda galiba direk araç beynine değilde ek bir beyin verip onu takıyormuşuz orj. beyin yedek duruyor istenildiğinde takılıyormuş ne kdar bir maliyet çıkar egzos olarak ne takılırsa güzel ses ortaya çıkar, Teşekkürler.

emirhan sph
21-05-2010, 20:43
box istiosaniz 175 faln olur tahminimce o disardan takilio beyine dokunmadan. Bence adam gibi yazilim yaptirin hard bi yazilimla 185 380 lere gelebilirsiniz diye dusunuyorum.(yazilim yapildiginda orj yazilminiz yedekleniyo)

_Burak_
21-05-2010, 20:43
box tuning istiyorsunuz siz sanırım ?

chip yapın bence 190200hp alınır 400 de tork rahat alınır diye düşnüyorum

emirhan sph
21-05-2010, 20:44
Vuhuuu okadar alinirmi yau :D

_Burak_
21-05-2010, 20:46
Vuhuuu okadar alinirmi yau :D

373nm yi ben aldım 2,5 tdi asfaltı yerinden söker bence :D

emirhan sph
21-05-2010, 20:47
:D abovv iiymis yau. Sizin aracin orjinal degerleri neydi 1.9 110 lukmuydu?

car wolf
21-05-2010, 20:49
373nm yi ben aldım 2,5 tdi asfaltı yerinden söker bence :D

sen 1.9 tdi motorda iyi tork almışsın , bu işlerden pek anlamam bu halde bile güzel ama daha canlı gitmesini istiyorum maliyet ortalam nekdar tutar ve istanbulda bu chip i iyi yapan yer varmı direk racın beynine okuttursak ileride sorun çıkarmı ve motor ömründe azalma oluyor diyorlar doğrumu bu ?

BlackEmperor
21-05-2010, 20:49
bizim audi a6 2.5 V6 TDİ motora neler yapıla bilir acaba ? standart 150 hp 300 ntork yazılım düşünüyoruz ne önerirsiniz acaba ve yazılımda ne kadar bir güç alırız ve bun yazılımlarda galiba direk araç beynine değilde ek bir beyin verip onu takıyormuşuz orj. beyin yedek duruyor istenildiğinde takılıyormuş ne kdar bir maliyet çıkar egzos olarak ne takılırsa güzel ses ortaya çıkar, Teşekkürler.

insan gibi güç alınmaz o arabadan :D oyy oyy oyy :rolleyes:

car wolf
21-05-2010, 20:54
insan gibi güç alınmaz o arabadan :D oyy oyy oyy :rolleyes:

:D :hihih: toplam 4 egzantrik var her silindirde 2 adet o yüzden iyi yürütüyor aracı

_Burak_
21-05-2010, 20:58
:D abovv iiymis yau. Sizin aracin orjinal degerleri neydi 1.9 110 lukmuydu?

aynen 1,9tdi 110hp 240 nm idi normalde
ama 373 ü 2500devirlerde veriyor max o torku dyno sheet var zaten :)

car wolf
21-05-2010, 21:01
aynen 1,9tdi 110hp 240 nm idi normalde
ama 373 ü 2500devirlerde veriyor max o torku dyno sheet var zaten :)

güzel sonuç yakalamışsın , bizimki çook rahat 400-450 nm arası olur heralde ozamanda lastik dayanmaz :D

BlackEmperor
21-05-2010, 21:01
tam swaplık motor 2.5 V6 TDI ahh ulen ahh :D

_Burak_
21-05-2010, 21:04
sen 1.9 tdi motorda iyi tork almışsın , bu işlerden pek anlamam bu halde bile güzel ama daha canlı gitmesini istiyorum maliyet ortalam nekdar tutar ve istanbulda bu chip i iyi yapan yer varmı direk racın beynine okuttursak ileride sorun çıkarmı ve motor ömründe azalma oluyor diyorlar doğrumu bu ?

maliyet yapılan iş ve yere göre 500-1000TL arası değişir yapılan işin kalitesi v uygulama yapan yerle alakalı

benim yer tavsiye etmem uygun olmaz diye düşünüyorum bu işi burada ve forum dışında güzelce yapan çok iyi kişiler var :)

motor ömrü diyorsun fakat ben 200000de yaptırdım sen düşün
zaten 198lerde aldım aracı bloklarda aşınma dahi yoktu

ileride yazılımdan dolayı hiç bir sorun çıkmaz , aracı kıracak şekilde yüklenmiyor yazılımda zaten

optimum fabrika değerlerini maximuma yakın değerlere getiriyorlar sadece bu :)
motor ömründe azalma olacağını düşünmüyorum ; motoru kucağa alırsam ileride söylerim :D

yalnız kurum dahi yoktu araçta aldığımda şehirler arası iş için kullanımdan dolayı ; şimdi ise iyi kurum bağlayacağımı düşünüyorum ilerde bol dumanlı geziyorum çünkü köfteci spec :D

car wolf
21-05-2010, 21:14
yaz geliyor araçta oynamalar yapmayı düşünüyorum chip te dahil peki birşey daha sormak istiyorum :p dizel araca blow off taktırmak zararlımı ? turbonun ömrünü uzatırım diyede düşünüyorum blow off takarak ama kararsızım , zararı varmış galiba hep kulaktan dolma bilgiler duyuyoruz sizler bu işlerde daha tecrübeli olduğunuzdan bilginizi alayım dedim kafama takıldı ?

_Burak_
21-05-2010, 21:16
orjinalın kalkışı aman aman hızlı değilmiş ağırlıktan dolayı ama 310 torktan dolayı süper ara hızlanma değerleri alınabilir :)

_Burak_
21-05-2010, 21:18
yaz geliyor araçta oynamalar yapmayı düşünüyorum chip te dahil peki birşey daha sormak istiyorum :p dizel araca blow off taktırmak zararlımı ? turbonun ömrünü uzatırım diyede düşünüyorum blow off takarak ama kararsızım , zararı varmış galiba hep kulaktan dolma bilgiler duyuyoruz sizler bu işlerde daha tecrübeli olduğunuzdan bilginizi alayım dedim kafama takıldı ?

n.ş.a da turboyu korumaya yönelik bir uygulaam olur
ama herkes ses almak için yapıyor bu işlemi
ben yazılımı yaptıracağım yerde taktırmayı düşündüğümü söyledim gerek yok boşuna dizelde dediler vazgeçtim :)

car wolf
21-05-2010, 21:21
orjinalın kalkışı aman aman hızlı değilmiş ağırlıktan dolayı ama 310 torktan dolayı süper ara hızlanma değerleri alınabilir :)

zamanında video çekmiştim 0-100 km/h 9-9,5 sn ye yi buluyor , bu halde bile benzinli araçları geride bırakıyorum


n.ş.a da turboyu korumaya yönelik bir uygulaam olur
ama herkes ses almak için yapıyor bu işlemi
ben yazılımı yaptıracağım yerde taktırmayı düşündüğümü söyledim gerek yok boşuna dizelde dediler vazgeçtim :)

açıkçası birazda sesten dolayı takmayı düşünüyorum ama araç motor ısınınca hafiften blow off sesi veriyor katalizatörünü yurt dışında boşaltmışlar galiba egzos ta ısınınca ses çıkarıyor

BlackEmperor
21-05-2010, 21:33
denemelik 110 bg lık focus aranıyor :)

Dou
21-05-2010, 21:34
105 lik megane verelim :D

BlackEmperor
21-05-2010, 21:44
oda olur :) bursadan 105 lik meggy veya 110 luk focus aranıyor :)

MuratGürakan
21-05-2010, 23:16
oda olur :) bursadan 105 lik meggy veya 110 luk focus aranıyor :)

Bravo verelim 105 lik :)


benim aracı ufaktan gıdıklayacak ne yapabilirim :)
filte falan olayına mı girsek :)

komple düz boruda şart oldu

Bence sen şanzımanı gıdıkla golfun 6 ilerisini tak sonra araban 10 boy önde gitsin :icon_tup:

Dou
21-05-2010, 23:19
Bursada meganelar yürümüyomuş rakım farkından ötürü ahhaahah

emirhan sph
21-05-2010, 23:42
Ya blow taktirma hocam valla sklyo insna benim eski aracimda vardi 1.3 cdti. Turbosu kucuk oldugu icin lag yapiodu. Benzinli saalam turbolu araclarda hay hay onun turbo omrune zaten yarari var.

Bide surekli gazliyasin gelio. Mesela benim aracin cuff lamasi icin 2000 devire gelmesi lazimdi. Surekli gazliodum adami tahrik edio yau :D

M U R A T
22-05-2010, 08:44
gençler bov un dizelde hiçbir faydası yok turbo ömrünü uzatıyo demeyin..

Yogi
22-05-2010, 09:39
Benide ekleyin
2003 opel corsa 1.7 dti 75hp
sımdılık stock

levent
22-05-2010, 11:43
burak, 63 lük çekerim ben senin yerinde olsam ilerdede bi downpipe yaparım 70 lik komple 70 e dönerim üstüne yazılım güncellerim :)

oğuzk
22-05-2010, 12:26
Oy oy oy 2.5TDİ V6 160 küsür bg değil mi? SuperB de olan müthiş olur o ya :)

emretorlak
22-05-2010, 13:11
Oy oy oy 2.5TDİ V6 160 küsür bg değil mi? SuperB de olan müthiş olur o ya :)

150hp'lik motor 2002'den önceydi. 2002'den sonra 160hp'lik üretildi diye biliyorum. Muhtemelen arkadaşın aracı da 2002'den önce üretilmiştir.

levent
22-05-2010, 16:22
150hp'lik motor 2002'den önceydi. 2002'den sonra 160hp'lik üretildi diye biliyorum. Muhtemelen arkadaşın aracı da 2002'den önce üretilmiştir.

bide 180hp 370nm olanları vardı, bizim almanyada bi tanıdığımızda vardı a6 quattro 2.5tdi :)

car wolf
22-05-2010, 16:54
97 model benimki o modelde 150 ve 180 hp motorları var 2004 yılına kadar üretildi ama 180 hp tr de pek yok genelde 2002 de tr ye gelmeye başladı

_Burak_
22-05-2010, 17:01
burak, 63 lük çekerim ben senin yerinde olsam ilerdede bi downpipe yaparım 70 lik komple 70 e dönerim üstüne yazılım güncellerim :)

ozaman başlamışken hepsini bir arada yaptırırız :D
gıdıklanır mı acaba araç biraz :)

levent
22-05-2010, 17:15
ozaman başlamışken hepsini bir arada yaptırırız :D
gıdıklanır mı acaba araç biraz :)

hissettirir :)

MuratGürakan
22-05-2010, 17:52
ozaman başlamışken hepsini bir arada yaptırırız :D
gıdıklanır mı acaba araç biraz :)

Arabanın değil Senin gıdıklanman önemli :p

_Burak_
22-05-2010, 17:54
Arabanın değil Senin gıdıklanman önemli :p

:hehe: :hehe: doğru :D

MuratGürakan
22-05-2010, 17:58
Burak bence sen arabayı yada kendini gıdıklamaktan vazgeç .:icon_wack
Şöyle yapalım komple 60 lık egzoz yaptır bide turbonun emiş kısmını büyüt ( Dumanıda azaltmış olursun biraz ). Böylece arabanda ve sende sanki hamama gitmişte hamamın en haşin en bıçkın tellağı tarafından keselenmek giibi bir etkisi ile karşılaşırsın yüzülen derilerinini acısı geçene kadarda etkisi devam eder :hahaha::hahaha:

Dragger
22-05-2010, 18:14
Cok duman atıyorsa, carbon clean + manifold temizligi yaptırın.

Benimkini 1 ay da olsa rahatlatmıstı, tüm kurumu dökmüstü özellikle manifold temizligi.

Hos su an yine berbat, full duman :)

MuratGürakan
22-05-2010, 18:51
Duman iyidir yaa iz bırakmak gerek ben burdayım demek gerek :)
Bide araba konusunda anlamayan insanları ayıklamış oluyuoruz. Bi ortamda chipli dedikten sonra hala yağ yakıyor araban diyorsa araba muabbetini kesecen arkadaş

DR059
22-05-2010, 19:12
Dumansuz chip olmazmı ki? Her chipli araç duman atar mı? Ben okuduğum yorumlarda ve direk Mehmet Gazihan'a sorduğumda dumanısz bir yazılımın da mümkün olduğu yönündeydi. BlackEmperor'ın aracı da dumansız sanırım, benim yazılım konusunda ilk isteğim sorunsuz, ikinci isteğim de dumansız olması. :) 120 hp olmasın da 110 hp olsun ama dumansız, sorunsuz olsun. :)

MuratGürakan
22-05-2010, 19:23
Güç azalıyor diyelim o zaman ;) Olmaz demedim tabiki ama öncelik güç ise dumana katlanacaksınız öncelik duman ise tam performans olmayacaktır. Tercih meselesi. MEsela erhan benim bi arkadaşıma yazıolım yaptı önce bayağa yüklediler daha ilk sürüşte deli gibi olmuş dedi sahibi ama duman canını sıkınca kıstık biraz dumanda azaldı ;)

car wolf
22-05-2010, 19:27
maliyet nedir acaba bizim araca Audi A6 2.5 v6 TDİ ?

emirhan sph
22-05-2010, 21:56
Duman spec: Onumda araba var.... Oha bu duman da ne???... Aha araba yok... :D

Tholl-ga
22-05-2010, 22:29
listeye kendimi ekledim bu arada

DR059
22-05-2010, 22:31
listeye kendimi ekledim bu arada

Listede 34 nolu sırayı paylaşıyoruz. :)

Tholl-ga
22-05-2010, 22:38
Listede 34 nolu sırayı paylaşıyoruz. :)

edited :D .

TarikS
22-05-2010, 22:40
listeye kendimi ekledim bu arada

beni de ekleseydin ya gundi :D

Tholl-ga
22-05-2010, 22:40
speclerini ver :D

TarikS
22-05-2010, 22:41
speclerini ver :D

fabrika spec :D

_Burak_
22-05-2010, 22:46
ben niye 31. sıradayım
31. sırayı es geçmeyi öneriyorum :D

_Burak_
22-05-2010, 22:47
Burak bence sen arabayı yada kendini gıdıklamaktan vazgeç .:icon_wack
Şöyle yapalım komple 60 lık egzoz yaptır bide turbonun emiş kısmını büyüt ( Dumanıda azaltmış olursun biraz ). Böylece arabanda ve sende sanki hamama gitmişte hamamın en haşin en bıçkın tellağı tarafından keselenmek giibi bir etkisi ile karşılaşırsın yüzülen derilerinini acısı geçene kadarda etkisi devam eder :hahaha::hahaha:

aynen bir şeyler yapmak lazım :) yada böyle devam
dumana alıştım yahu deli gibi duman atınca temde ara hızlanmalarda arkadan sellektör atan bile var lan yanıyorsun diye :hehe:

R.I.P
22-05-2010, 22:49
dumandan sonra hb araçların arka tarafının durumu *****.sedanlarda nasıl :)

_Burak_
22-05-2010, 22:51
dumandan sonra hb araçların arka tarafının durumu *****.sedanlarda nasıl :)
eksoz uçları benim yere bakıyor bir sorun yok ama böyle daha şatafatlı dağılıyor duman yere vura vura :D aslında direk düz mü baktırsam egzoz ucunu katalatikten gelen havadan zehirlensin arkadan gelen :D

Tholl-ga
22-05-2010, 22:53
benım plaka karardı :D öndeki bembeyaz arkadakinin rengi tam istediğim gibi oldu :D

Özgünle ilk ayara çıktğmzda cami,stoplar,plaka hiç bişiy gözükmüodu :D

BlackEmperor
22-05-2010, 23:04
liste güncellenmiş :p benden habersiz ::D haneye tecavüz var :D cepten ilk msjda atmiş oldum bu arada

BlackEmperor
22-05-2010, 23:09
benım plaka karardı :D öndeki bembeyaz arkadakinin rengi tam istediğim gibi oldu :D

Özgünle ilk ayara çıktğmzda cami,stoplar,plaka hiç bişiy gözükmüodu :D

119 bg mi aldın :D maşallah bagajda mangal yapıyorsundur gazlayınca :p :D

Tholl-ga
22-05-2010, 23:28
yok öle çok aman aman duman yok

DR059
22-05-2010, 23:35
119 bg mi aldın :D maşallah bagajda mangal yapıyorsundur gazlayınca :p :D

Sinan abi, sende duman durumu nedir? Kısmet olursa haftaya Mehmet Gazihan imzalı bir yazılım yaptırmayı düşünüyorum tek çekincem duman olma ihtimali. Araç daha 2000 km'de olduğu için babam dumanı görürse neden diye sorar bana. :)

levent
22-05-2010, 23:39
Sinan abi, sende duman durumu nedir? Kısmet olursa haftaya Mehmet Gazihan imzalı bir yazılım yaptırmayı düşünüyorum tek çekincem duman olma ihtimali. Araç daha 2000 km'de olduğu için babam dumanı görürse neden diye sorar bana. :)

Mehmet abiye söylersin o dumansız yazılım atar :icon_tup:

DR059
22-05-2010, 23:42
Mehmet abiyle Cuma günü görüştüm custom garage'da. Hatta yanımda para olsa direk yaptıracaktım ama ***** öğrenci spec olunca, araya zaman girmek zorunda kaldı. :D Mehmet abi dumansız, sıkıntısız bir şeyler yaparız dedi. Turbon da ömürlük bir turbo sıkıntın olmaz dedi.. :)

Ben chip li 90 lıkların nasıl gittiğini merak ediyorum aslında.

MuratGürakan
22-05-2010, 23:56
Mehmet abiyle Cuma günü görüştüm custom garage'da. Hatta yanımda para olsa direk yaptıracaktım ama ***** öğrenci spec olunca, araya zaman girmek zorunda kaldı. :D Mehmet abi dumansız, sıkıntısız bir şeyler yaparız dedi. Turbon da ömürlük bir turbo sıkıntın olmaz dedi.. :)

Ben chip li 90 lıkların nasıl gittiğini merak ediyorum aslında.

109 lukla yakın gider belki 2 boy önde gider o kadar Dumansız bir yazılım ile benim görüşüm o yönde;)

DR059
23-05-2010, 00:00
109 lukla yakın gider belki 2 boy önde gider o kadar Dumansız bir yazılım ile benim görüşüm o yönde;)

Sıfıra yakın dumanla 109'lukla yan yana gitsem bana yeter. (Sıfır dumandan kastım bakımları düzenli yapılıp vs) :)

levent
23-05-2010, 01:01
Sıfıra yakın dumanla 109'lukla yan yana gitsem bana yeter. (Sıfır dumandan kastım bakımları düzenli yapılıp vs) :)

fazla bile yürür ;) aynı güçteki biri yazılımlı diğeri stock araç arasındaki rekabette yazılımlı araç önde olur :)

BlackEmperor
23-05-2010, 02:08
Sinan abi, sende duman durumu nedir? Kısmet olursa haftaya Mehmet Gazihan imzalı bir yazılım yaptırmayı düşünüyorum tek çekincem duman olma ihtimali. Araç daha 2000 km'de olduğu için babam dumanı görürse neden diye sorar bana. :)

benimki dumansız o yüzden 20 bg 50 Nm aldım Turbo kontrol altında ;) içim rahat o açıdan. Aşırı zorlamayacak bir yazılım ayarlattırırsan benimki gibi sıkıntı olmaz

initial-D
23-05-2010, 02:12
ayrıca kat iptalide yapmayacaksan kara duman olmaz bencede

MuratGürakan
23-05-2010, 11:00
ayrıca kat iptalide yapmayacaksan kara duman olmaz bencede

Oluyor oluyor hemde öyle bir oluyorki :D
Bende dpf li hali ile ve downpipe li hali arasında öyle çok aşırı duman artışı olmadı. Öncesindede gayet atıyordu :D

DR059
23-05-2010, 11:35
Biraz daha içim rahatladı şimdi. :) Ben zaten çok kasmayacak bir yazılım istiyordum minimum dumanlı, Sinan abi sen Sıfır dumanla 20 bg, 50 nm aldıysan çok çok güzel değerler bence. İlk final sınavları şokunu atınca, Dudulluya bir daha giderim artık inşallah. :)

MuratGürakan
23-05-2010, 12:02
Bi kere şunu bir netleştirelim dizel arabaya biniyorsan sıfır duman gibi bir şey diyemessin. Stok halinde bile duman vardır dzel araçların. Yazılım ile elde edilebilcek en az duman stok halindeki dumandır.

efe_
23-05-2010, 12:29
stock halde duman var tabiki o kadar sıkıştırmaya turboya karmakarışık bir yakıta normal fakat sürekli bir duman yoktur sağlık ise şayet araç ilk sıkıştırmada püf diye atar keser , remap sonrası alakasız dumanlar görüyorum ben : ) açıkcası çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum ne yalan söyleyeyim....

levent
23-05-2010, 13:19
benim aracımda 50 bin km yi geçti hala duman yok sadece tapagazda hafiften atmaya başlamış buda kat'ı işaret ediyor. yazılımdan sonra hallederim onu da :)

BlackEmperor
23-05-2010, 13:27
Biraz daha içim rahatladı şimdi. :) Ben zaten çok kasmayacak bir yazılım istiyordum minimum dumanlı, Sinan abi sen Sıfır dumanla 20 bg, 50 nm aldıysan çok çok güzel değerler bence. İlk final sınavları şokunu atınca, Dudulluya bir daha giderim artık inşallah. :)

bu arada tüketim değerlerim azaldı şehir içinde sakin kullanıyorum arada bir gazlamalı 5.4 lt ortlama ile 1000 km oldu son güncelemeden sonra :) Suanki halinden çok memnunum.

Eğer bi daha araba alırsam ki muhtemelen dizel olur gene 2.0 bişeler alıp gırtlak dolu büyük turbolu bişeler yapmayı düşünüyorum. 1.4 motor için bu kadar mıncıklama yeter. ;)

FaBeRgE
23-05-2010, 19:27
yaw abi bak senle bu konuyu konuşalı rahat 1 yıl oldu sen hala stok turboyla gazlıyorsun yaw :D

Yapıcaz bakalım bişiler :D

MuratGürakan
23-05-2010, 19:38
Yapıcaz bakalım bişiler :D

İboda kargo gibi doğal olaylara takıldı heralde :hahaha: Ondan biraz gecikme normal :p

M U R A T
24-05-2010, 09:09
2. 1.3 corsa c . kat iptali, EGR iptali ,( 51 duz boru vardı gittiii:) )
hazır konu aclmısken 2 gun önce mehmet gazihanın yanındaydm arkdasmn 1.3 astrası içn. ay sonunda dizeller için dereceli egzantirkler yolda.htta biz fiyat aldk siparis vermeye hazırırz:)bi corsaya uygulamıs cok guzelde tatmin etmis.ilerleyen gunlerde göruruz:)

egzantriklerin akıbeti ne oldu:D

seref1
24-05-2010, 10:49
egzantriklerin akıbeti ne oldu:D

o zmandan snra biraz dha bekleyelm dedk.kendisi evli cocuklu cnku. bi kac hp içn arabasız kalmak istemedi.bikaç bekar genç denesin sorun olmassa bzde deneriz dedi:D:D dyno ya ckarmadk ama suanki güç yetio.

Mehmet Gazihan
24-05-2010, 11:55
Yapıcaz bakalım bişiler :D

toplıyalım sanada benimki gibi bi turbo..üstlerde yürü accık..

http://img10.imageshack.us/img10/9183/megachipsturbo.jpg

baymustang
24-05-2010, 17:29
arkadaşlar sormam gereken bazı şeyler belki tecrübe yapmış birileri vardır yoksa ustalara kalırsak daha çok masraf yapıcam.

aracımda max. devirlerde ivmelenme resmen kaybaluyor ve araç 4. viteste 150 görürken bu sefer 125 zor görüyor. 5 .viteste 150yi geçemiyorum bunun sebebin veya başına gelen var mı?

şimdiden söyliyeyim araçta turbo dahil herşey değişti

levent
24-05-2010, 17:48
basınç kaçırıyodur aracın bence.

MuratGürakan
24-05-2010, 19:02
Enjektörlerde sıkıntı olabilir diye düşünüyorum.

emirhan sph
24-05-2010, 19:06
Enjektorlerde tikanma falan varsa arada bi tekleme yapar. Ilk calistiginda muazzam bi sallanti olur,zorlandiginda cok ses cikartir. Bole seyler oluosa enjektordur.

R.I.P
24-05-2010, 21:29
çevre yolu rapması(iyi bi rampadır) orda sıkıştırıp geldiğimde 150-160 çıktığımı biliyorum düzdede ıkına sıkına 160 çok zor 170.ilginç bu 1.3 fındık dizeller :) zaten 70hp lik stock dizelle 200+ üstü görenlere gıptayla bakıyorum

_Burak_
24-05-2010, 21:47
çevre yolu rapması(iyi bi rampadır) orda sıkıştırıp geldiğimde 150-160 çıktığımı biliyorum düzdede ıkına sıkına 160 çok zor 170.ilginç bu 1.3 fındık dizeller :) zaten 70hp lik stock dizelle 200+ üstü görenlere gıptayla bakıyorum

albea mj izmir-aydın otobanında shell rampasını inerken 205 görmüştü hey gidi hey :D
son dın dın dın diye ses gelmeye başladı :D

emirhan sph
24-05-2010, 21:49
Benim corsada 90 hp valla 180-200 cok rahat gidiodu ama 200 den sonrasini hic zorlamadim :D Ilk 200 u gordugumde cok sasirmistim 6 ileri olduundanda anirmiodu:)

Dragger
24-05-2010, 22:02
Ben her Tekirdağa gidisimde birkac kez 190 200 görüyorum :D

Bazen 190 tıkanıyor ama neden bilmiyorum.

Bir de araba basıkken daha iyi gidiyordu, simdi fazla rüzgar yiyor sanırım, 8cm farkediyor herhalde :D

emirhan sph
24-05-2010, 22:07
:D 8cm cok etkiler ve hissetirdigi his cok berbat olur...
Benim corsada yay yokken 100 120 de kullanmaktan yoruluyodum valla :D

levent
24-05-2010, 22:49
albea mj izmir-aydın otobanında shell rampasını inerken 205 görmüştü hey gidi hey :D
son dın dın dın diye ses gelmeye başladı :D

ahah hacı albea sözde 180 le giderken bizim başka bi arkadaş o arkadaşı 170 le geçmişti :D

erh
24-05-2010, 23:02
ahah hacı albea sözde 180 le giderken bizim başka bi arkadaş o arkadaşı 170 le geçmişti :D

bir arkadasım da palio ile 140 gosterirken gps ten 90 okudugunu soylemişti :)

_Burak_
24-05-2010, 23:03
ahah hacı albea sözde 180 le giderken bizim başka bi arkadaş o arkadaşı 170 le geçmişti :D


inanmak böyle bir şey olsa gerek :D
inanmışım :)

levent
24-05-2010, 23:07
bir arkadasım da palio ile 140 gosterirken gps ten 90 okudugunu soylemişti :)

radar'lar albea palio türevlerini hiç sevmez o yüzden :p

_Burak_
24-05-2010, 23:12
radar'lar albea palio türevlerini hiç sevmez o yüzden :p

borada gitmiyor gibi geliyor
acaba oda çok mu gidiyor :p

erh
24-05-2010, 23:24
radar'lar albea palio türevlerini hiç sevmez o yüzden :p

hatta arkadasım olm surekli basıyorum hiç radar yemiyorum hiçbiri gormuo beni galiba sanıodum diyodu.. sonradan gps ten bakınca nedeni belli oldu :D

Dou
24-05-2010, 23:25
albea mj izmir-aydın otobanında shell rampasını inerken 205 görmüştü hey gidi hey :D
son dın dın dın diye ses gelmeye başladı :D

işte o anda 180 ile içinden geçmek vardı ahahahahahahaha

oğuzk
25-05-2010, 12:27
arkadaşlar sormam gereken bazı şeyler belki tecrübe yapmış birileri vardır yoksa ustalara kalırsak daha çok masraf yapıcam.

aracımda max. devirlerde ivmelenme resmen kaybaluyor ve araç 4. viteste 150 görürken bu sefer 125 zor görüyor. 5 .viteste 150yi geçemiyorum bunun sebebin veya başına gelen var mı?

şimdiden söyliyeyim araçta turbo dahil herşey değişti

4500den sonra basmanın gereği yok ki comboda :)

4. 5. vitesle alakası yok bence.. 2 de var mı aynı devirden sonra kesiklik?

_Burak_
25-05-2010, 12:48
işte o anda 180 ile içinden geçmek vardı ahahahahahahaha

:hehe: :hehe:
dumur olurdum :D :D herhalde
neyse canım sattık gitti :D

borada climatronicten gerçek hızı görebiliyorsun nasıl olsa :)

Mehmet Gazihan
25-05-2010, 14:02
4500den sonra basmanın gereği yok ki comboda :)

4. 5. vitesle alakası yok bence.. 2 de var mı aynı devirden sonra kesiklik?


2 deki yükte pek belli olmayabilir..

adam gibi basınç testleri yapılsa böyle paranla rezil olmazdın..ustayım diye geçinen o servis müsfetteleri deneme yanılma yöntemi ile bu arızanıda bulacaklardır rahat ol..

baymustang
26-05-2010, 15:25
2 deki yükte pek belli olmayabilir..

adam gibi basınç testleri yapılsa böyle paranla rezil olmazdın..ustayım diye geçinen o servis müsfetteleri deneme yanılma yöntemi ile bu arızanıda bulacaklardır rahat ol..

evet bütün yaptığım masraflar deneme yanılma olarak yapıldı fakat 4 sene boyunca motora hiç dokunmadık 4 senede ise değişmesi gerekenleri değiştirdik ama bu sorunu çözeriz diye bekledik fakat çözemedik.

araç bütün viteslerde yapıyor bunu 3 ay öncesinde 5000deviri 1 ve 2.viteslerde kaymak gibi gidiyordu sonrada hıza bağlı kalıyordu şimdi ise 3000 devire kadar iyi gidiyor sonrasında tork ölüyor ivme yavaşlıyor

yapılanlar ise;
-hava demimetresi takas edilerek denendi
-sabit volant ve baskı balata takıldı
-zincirler
-kayışlar
-turbo
-mazot pompası
-krank sensörü çalışan değiştirildi denendi
-kurum temizleme
-marş motoru takviyeli
-kat iptali
bu sorunların hepsini yaptırdım sebebi ise hem 130000 oldu zamanıda gelmişti hemde bu ivmelenme problemini kaldıralım diye yaptık

mehmet usta sana gelmek gerektiğini biliyorum fakat 1.si yerin çok uzak 2.si çok yoğunsun. maşallah diyorum fakat ben öğrenci değilim zaman sıkıntım söz konusu

oğuzk
26-05-2010, 15:28
Kaça maal oldu bunlar?

bu arada jantlar güzel olmuş

baymustang
26-05-2010, 16:01
Kaça maal oldu bunlar?

bu arada jantlar güzel olmuş

-hava demimetresi takas edilerek denendi (ücretsiz serviste olan bi corsa c ile denendi?
-sabit volant ve baskı balata takıldı (550 liraya işçilik dahil)
-zincirler (250 lira işçilik dahil)
-kayışlar(30 lira)
-turbo(400 lira işçilik dahil)
-mazot pompası (120 lira)
-krank sensörü çalışan değiştirildi denendi (ücretsiz serviste olan bi corsa c ile denendi?
-kurum temizleme (50 lira)
-marş motoru takviyeli (220 lira)
-kat iptali (150 lira)
-şanzıman yağı gm (80 lira)
-devirdaim su pompası (200lira)

takılanların hepsi gm hiç bir ürün yan sanayi takılmadı sonuçta 4 sene kullandım ve sağlam kullandım

MERTECE54
27-05-2010, 18:12
arkdaslar merak edıpte cevabını bulamadıgım bırak soru sorcam dızel hakkında 4000 rpm den sonra dızel aracın gıtmemesının sebebı (turbo basıncı dusuo sanırım bellı bır devrden sonra)materyelın dayanamamasımı bunun sebebı?benzınlı bır aracın devır bandı gıbı bır devır bandı elde edebılırmıyız?(external wesgate vs kulansak)

douu
27-05-2010, 18:45
arkdaslar merak edıpte cevabını bulamadıgım bırak soru sorcam dızel hakkında 4000 rpm den sonra dızel aracın gıtmemesının sebebı (turbo basıncı dusuo sanırım bellı bır devrden sonra)materyelın dayanamamasımı bunun sebebı?benzınlı bır aracın devır bandı gıbı bır devır bandı elde edebılırmıyız?(external wesgate vs kulansak)

devir cevirdikçe tork kaybedeceksin.. 4000 devirden sonra dizel araçlarda turbo basıncı düşmesi ve tork kaybı yaşanıyor.. o yüzden gitmemesi.. en kral dizel araçta seri kullanımda 4500 devir gibi vites atılması gerekmektedir..

levent
27-05-2010, 19:13
arkdaslar merak edıpte cevabını bulamadıgım bırak soru sorcam dızel hakkında 4000 rpm den sonra dızel aracın gıtmemesının sebebı (turbo basıncı dusuo sanırım bellı bır devrden sonra)materyelın dayanamamasımı bunun sebebı?benzınlı bır aracın devır bandı gıbı bır devır bandı elde edebılırmıyız?(external wesgate vs kulansak)

egr, katalitik konvektör de turbonun basıncının düşmesinin yanında rol oynayan etkenlerdir ;) tabiiki yazılım da.

BlackEmperor
27-05-2010, 22:24
egr, katalitik konvektör de turbonun basıncının düşmesinin yanında rol oynayan etkenlerdir ;) tabiiki yazılım da.

katalitik iptali bir miktar basıncı artırır 0,05 bar gibi, teorik olarak egr iptalinde de artması lazım daha temiz hava karışımı daha iyi patlama ,ama emin değilim

levent
27-05-2010, 23:01
katalitik iptali bir miktar basıncı artırır 0,05 bar gibi, teorik olarak egr iptalinde de artması lazım daha temiz hava karışımı daha iyi patlama ,ama emin değilim

kankacım bana geçer yada geçmez de şimdi bi sorum var;

kat'ı iptal edip ara boru çeksem kasım ayındaki muayeneden geçebilirmiyim kesin olarak?

MuratGürakan
27-05-2010, 23:07
kankacım bana geçer yada geçmez de şimdi bi sorum var;

kat'ı iptal edip ara boru çeksem kasım ayındaki muayeneden geçebilirmiyim kesin olarak?

Orda katalizöre benzer bişey olmadığı sürece geçemessin. Yani içi boşta olsa başka arabanında olsa, 50000000km lik katta olsa geçersin. Yeterki orda bişey olsun :icon_tup:

levent
27-05-2010, 23:13
sinan (blackemperor) kat yokken geçti de murat :) emin olmak lazım :D

MuratGürakan
27-05-2010, 23:19
VAlla ankarada çok kesin ve net. Orda kata benzeyen bişey olmadığı taktirde geçemiyorsun. İçi boşta olsa orda görüntü olcak ;)

erh
27-05-2010, 23:29
içi boş falan olmayacak.. bildigin katalitik olacak.. bu yuzden bi muayene yaktım ben.. katalitik olmadan hiçbir sekilde gecirmiyorlar. fotograf cekip gonderiyorlar merkze cevabı bekliyorlar.. kolayd eğil artık.. cok zor değil gecici bi katalitik takarsınız ;)

depresif
27-05-2010, 23:31
banada aynı şekilde kat yüzünden geçirmiyorlardı. içinin dolu olup olmadığını demir bir çubukla vurarak anlıyorlar. boşsa geçemiyorsun. tabi bu normal prosedür.

MuratGürakan
27-05-2010, 23:37
Ben bizzat şahit oldum içi boş katalizör ile geçene ;) Hemide yeni sistemde. Ondan sen sus erhan. Sen büyütme işlemlerini düşün katalizör falan fani işler. KAtalizör kırdırıyosun dpf çıkıyor peh :p

bilalMW
27-05-2010, 23:51
katalitik iptali bir miktar basıncı artırır 0,05 bar gibi, teorik olarak egr iptalinde de artması lazım daha temiz hava karışımı daha iyi patlama ,ama emin değilim

mantıklı :icon_tup:

Dou
28-05-2010, 00:27
dizelde kat aramıyolar dıye biliyorum muayenede..

FaBeRgE
28-05-2010, 00:39
toplıyalım sanada benimki gibi bi turbo..üstlerde yürü accık..

http://img10.imageshack.us/img10/9183/megachipsturbo.jpg

yapcaz yapcaz , arabanın dışı ile birkaç oynama yapıyorum onlar bitince sendeyim ;)

_Burak_
28-05-2010, 00:56
dizelde kat aramıyolar dıye biliyorum muayenede..

bende öyle biliyorum ceyarım

levent
28-05-2010, 13:06
içi boş falan olmayacak.. bildigin katalitik olacak.. bu yuzden bi muayene yaktım ben.. katalitik olmadan hiçbir sekilde gecirmiyorlar. fotograf cekip gonderiyorlar merkze cevabı bekliyorlar.. kolayd eğil artık.. cok zor değil gecici bi katalitik takarsınız ;)

yok o yüzden değilde, kasımda ben evde olmayacağım okuldan dolayı erhan, peder beyde küfür etmesin bana neyse kasım sonrası gidişi bekleriz artık yada kurban bayramı o döneme gelirse muayeneyi aradan çıkartıp katı iptal ederim artık.

baymustang
28-05-2010, 14:07
bugün aracı servise bıraktım benim derdime çare bulucaz artık
opelde ise yeni yazılımlar gelmiş fakat komple resetliyorlar herşeyi chipye gidecek bunla beraber bakalım başıma daha neler gelicek

MERTECE54
28-05-2010, 15:23
devir cevirdikçe tork kaybedeceksin.. 4000 devirden sonra dizel araçlarda turbo basıncı düşmesi ve tork kaybı yaşanıyor.. o yüzden gitmemesi.. en kral dizel araçta seri kullanımda 4500 devir gibi vites atılması gerekmektedir..

olay devır cevırdıkce torkun dusup turbo basıncınındamı dusmesı yanı?

levent
28-05-2010, 15:33
olay devır cevırdıkce torkun dusup turbo basıncınındamı dusmesı yanı?

turbo basıncının düşerek torku düşürmesi desek daha doğru olur :)

MERTECE54
28-05-2010, 15:37
turbo basıncının düşerek torku düşürmesi desek daha doğru olur :)

ıste ozaman benım sorumun cvabı olmadı=) yanı ben dıorumkı turbo normalde stock dızellerde 2000 3000 rpm lerde en gusel calısıo ben onu wesgatele yazılımla vs 3000 4500 arasında calıstıramazmıyım calıstıramıosam bunun sebebı materyelın dayanamamasımı ?:o

levent
28-05-2010, 15:51
dayanamaması değil aslında, dizellerin turboları ***** fındık kadar belli bir devire kadar üfleyebiliyor sonrasında nefesi kesiliyor, yazılımla üst devirler biraz daha canlandırılabilir ama basınçla oynayarak ama tabiki turbo ömrün azalır ;)

Mehmet Gazihan
28-05-2010, 15:53
turbondaki 2-3 cm lik eksoz pervane capını büyütmeden üst devirlerde verim alamazsın..

benim orj eksoz pervanemi bu hale getirdim de anca 5000-5200 rpm e kdr yürütebildim..

http://img526.imageshack.us/img526/8384/megachipseskiturbo.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/7439/megachipsyeniturbo.jpg

baymustang
28-05-2010, 15:54
ilk yazılımda üst devirler iyiydi fakat sondaki yazılım akt devirler daha iyi fakat üst ölü

MERTECE54
28-05-2010, 15:56
dayanamaması değil aslında, dizellerin turboları ***** fındık kadar belli bir devire kadar üfleyebiliyor sonrasında nefesi kesiliyor, yazılımla üst devirler biraz daha canlandırılabilir ama basınçla oynayarak ama tabiki turbo ömrün azalır ;)

hmmm ozaman buyuk bır turbo kullansak mumkunlugu var tsk ederım=)

baymustang
28-05-2010, 15:58
turbondaki 2-3 cm lik eksoz pervane capını büyütmeden üst devirlerde verim alamazsın..

benim orj eksoz pervanemi bu hale getirdim de anca 5000-5200 rpm e kdr yürütebildim..

http://img526.imageshack.us/img526/8384/megachipseskiturbo.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/7439/megachipsyeniturbo.jpg

bize nasip olmadı

MERTECE54
28-05-2010, 15:59
turbondaki 2-3 cm lik eksoz pervane capını büyütmeden üst devirlerde verim alamazsın..

benim orj eksoz pervanemi bu hale getirdim de anca 5000-5200 rpm e kdr yürütebildim..

http://img526.imageshack.us/img526/8384/megachipseskiturbo.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/7439/megachipsyeniturbo.jpg

anladım turboyla cozuluo yanı hadıse :icon_tup:

Mehmet Gazihan
28-05-2010, 16:00
bize nasip olmadı

o paraya GM turbo imkansız gibi gelio bana ama..bişi demicem..

madem turbo değiştiriyorsun büyütülmüşünü taksana..

baymustang
28-05-2010, 16:01
dizellerin draglarında dikkat ederseniz vites değişimleri çok kısa çok kısa zamanda 4. viteslere geliyorlar

baymustang
28-05-2010, 16:04
o paraya GM turbo imkansız gibi gelio bana ama..bişi demicem..

madem turbo değiştiriyorsun büyütülmüşünü taksana..


odaktan garantili şekilde 330 liraya faturası ile birlikte aldım. ve komple gm :) sebebi ise bizim turbo serilerinde büyük indirime girdiler ve banada yüzde 30 indirimleri var :)

eski turboyuda aldım sakladım fakat burda sorduklarımızda yapanlar memnun değiliz dediler onun yerine sıfır büyük al dediler sonrada işin ipi koptu zaten. sıfır 800 lira büyütülmüşün peki elimdeki turbo ne kadar mal olur?

Mehmet Gazihan
28-05-2010, 16:06
aldığın 330 tl lik turboyu getirirdin 50-100 tl ye büyütürdüm..

insan haber verir alırız 3-5 tane dimi..bencil herif..

tshirtlerim nerde bnm

baymustang
28-05-2010, 16:11
aldığın 330 tl lik turboyu getirirdin 50-100 tl ye büyütürdüm..

insan haber verir alırız 3-5 tane dimi..bencil herif..

tshirtlerim nerde bnm


abi sana ozamanda dedim turbo bu kadar diye sana inandıramadım ki hiç. ben bu aralar kampanya olaylarına takılıyorum bana haber veriyorlar şu parça indirime girdi diye bende o saniye kapıyorum hee eğer istersen sana alabilirim yine...

eskinin paletlerini gördüm hepsi yamulmuş istersen onu getireyim ona bi girelim sağlam bi şekilde :)

tshirtlerine gelince abi sana resmen yalvardım yapalım diye fakat hiç takmadın tamam tamam dedin fakat bu aralar beni o konuda biraz bekle sana çok şekil bişey yapıcam bu sefer ben zaman istiyorum çünkü mağazada tekim bi yere takılamıyorum

Kadyr
28-05-2010, 19:29
nasıl fındık kadar.benım araca (2002 megane 1.9dti ) motor yapılırken sokulmustu adam demıstı eskı tıp turbo buyuk turbosu..adam mı yanlıs bılgı verdı yoksa bundamı fark var ?

BlackEmperor
28-05-2010, 23:08
kankacım bana geçer yada geçmez de şimdi bi sorum var;

kat'ı iptal edip ara boru çeksem kasım ayındaki muayeneden geçebilirmiyim kesin olarak?

geçersin kardeşim rahat ol ;) ben kat yokken geçtim. dizellerde kat aranmıyor diye duydum bende
zaten motor koruma kapagın varsa istesede goremez kolay kolay.

katılırsınız veya katılmazsınız ama aile spec arabalara pek takılmıyorlar :D

OmerRS
29-05-2010, 01:56
arkdaslar merak edıpte cevabını bulamadıgım bırak soru sorcam dızel hakkında 4000 rpm den sonra dızel aracın gıtmemesının sebebı (turbo basıncı dusuo sanırım bellı bır devrden sonra)materyelın dayanamamasımı bunun sebebı?benzınlı bır aracın devır bandı gıbı bır devır bandı elde edebılırmıyız?(external wesgate vs kulansak)

Yüksek sıkıştırmalı atmosferik dizeller 5000 devir çevirebilir ancak dizel motorları yanma karakteri yüzünden yüksek devirlere çıkması zor. sonuçta önce sıkıştırıp yakıt püskürtüp yakıtın yanmasını beklemeniz lazım ve bu görece uzun bir süreçtir.

bunun yanında uzun stroklu olmaları, daha dayanıklı yapısı yüzünden hareket eden parçaların ağırlıklarının fazla olması ve ufak turbolar da motorun az devir çevirmesi denkleminde sayılabilir.

MERTECE54
29-05-2010, 02:10
Yüksek sıkıştırmalı atmosferik dizeller 5000 devir çevirebilir ancak dizel motorları yanma karakteri yüzünden yüksek devirlere çıkması zor. sonuçta önce sıkıştırıp yakıt püskürtüp yakıtın yanmasını beklemeniz lazım ve bu görece uzun bir süreçtir.

bunun yanında uzun stroklu olmaları, daha dayanıklı yapısı yüzünden hareket eden parçaların ağırlıklarının fazla olması ve ufak turbolar da motorun az devir çevirmesi denkleminde sayılabilir.

tsk ederım bılgıler ıcın pekı pıst kulanımına uygun bır dızel motor yapılabılırmı devır bandı uzatılabılrmı? bırde atesleme sıstemınde bujı kulanamazmıyız benzınlı bır motor gıbı olmazmI?

Dou
29-05-2010, 03:52
Dizelde niye 5000 i geçmek gerekiyor ki?

En verimli kısım 2000-4000 arası işte, sonra naparsanız yapın tork direk iner aşağı

O kadar roll yaptım bi kere bile 45-4600 ü geçme gereği duymadım, hatta çoğu zaman 4200 lerde atıyorum bir sonraki vites için..

baymustang
29-05-2010, 10:06
muayene istasyonlarında artık egzoz pulu verilecek sebebi ise katı olamyan araçlar geçmeyecek biliginize

emirhan sph
29-05-2010, 17:41
Dizelde niye 5000 i geçmek gerekiyor ki?

En verimli kısım 2000-4000 arası işte, sonra naparsanız yapın tork direk iner aşağı

O kadar roll yaptım bi kere bile 45-4600 ü geçme gereği duymadım, hatta çoğu zaman 4200 lerde atıyorum bir sonraki vites için..

Tamam işte devir bandı uzasa 5000 lere kadar,turboda desteklese cıllop olmazmı?
Yani düşünsene 2000 den 5000 dd ye kadar turbo desteklio dibine kadar zorlıyabilirsin.
Böle bşey yapılamazmı?

MERTECE54
29-05-2010, 18:46
Dizelde niye 5000 i geçmek gerekiyor ki?

En verimli kısım 2000-4000 arası işte, sonra naparsanız yapın tork direk iner aşağı

O kadar roll yaptım bi kere bile 45-4600 ü geçme gereği duymadım, hatta çoğu zaman 4200 lerde atıyorum bir sonraki vites için..

zaten suan kı dızel arabalarla bende gecmıorum varsayım uzerıne soruorum roll yaparken falan bır onemı yoktur ama pıst tarzında vırajlı bır yolda kulanınca tuhaf oluor fren yapıp vıraja gırıosun vıtes dussemmı dusmesemmı anlamıorum=)

levent
29-05-2010, 18:57
zaten suan kı dızel arabalarla bende gecmıorum varsayım uzerıne soruorum roll yaparken falan bır onemı yoktur ama pıst tarzında vırajlı bır yolda kulanınca tuhaf oluor fren yapıp vıraja gırıosun vıtes dussemmı dusmesemmı anlamıorum=)

o biraz arabayı tanımakla alakalı bi olay bana göre :)

mesela ananem evreşede oturur geliboluya giderken tepelerin üstünden geçersin, tepeye gelirken atıyorum araba solladım 110-120 5. viteste hızım, önde araba var tam tepede karşımı görmüyorum 90a düşüyorum 4 e alıyorum görüş açım düzeldiğinde tekrar çıkıp yapıştırıyorum 5 e alıyorum selamletle diyorum :)

sollama yaptığın yere, karşı şeritteki boşluk mesafesine aracın devrine göre ister küçült ister küçültme :)

edit: mesela babam korkutelindeki virajlarda 3-4. vites kullanır, 110-140 arasında girer çıkar 120 ye kadar 3 te (3ile 125 yapıyor D4D) sonrasında 4. vitestedir o kullanırken :D

emirhan sph
29-05-2010, 20:53
zaten suan kı dızel arabalarla bende gecmıorum varsayım uzerıne soruorum roll yaparken falan bır onemı yoktur ama pıst tarzında vırajlı bır yolda kulanınca tuhaf oluor fren yapıp vıraja gırıosun vıtes dussemmı dusmesemmı anlamıorum=)

Aynen katılıorm dizel araçlarda çok sık vites deistirmek gerektıgı için virajlı yollarda can skıyo bence araba tanımakla alakası yok. sert bi viraja girersin,viraja gırdıgın hızda tam 2-3 vites arasında kalıosun ama devir bandın uzun olsa aracı zorlayıp rahat rahat virajına girersin bide vitesle ugraşmazsın. Yapılabilse pist araçları için muthıs olur.

MERTECE54
29-05-2010, 21:00
o biraz arabayı tanımakla alakalı bi olay bana göre :)

mesela ananem evreşede oturur geliboluya giderken tepelerin üstünden geçersin, tepeye gelirken atıyorum araba solladım 110-120 5. viteste hızım, önde araba var tam tepede karşımı görmüyorum 90a düşüyorum 4 e alıyorum görüş açım düzeldiğinde tekrar çıkıp yapıştırıyorum 5 e alıyorum selamletle diyorum :)

sollama yaptığın yere, karşı şeritteki boşluk mesafesine aracın devrine göre ister küçült ister küçültme :)

edit: mesela babam korkutelindeki virajlarda 3-4. vites kullanır, 110-140 arasında girer çıkar 120 ye kadar 3 te (3ile 125 yapıyor D4D) sonrasında 4. vitestedir o kullanırken :D

yok anlamadınız demek ısteıdıgımı sız =) bende oyle yokuslar oluo 5. vteste turbonun calıstıgı yerlere getırıp cıkıorum o ayrı benım bahsettıgım vıraj kulanımı ornegın onu yasadıgım bır vırajı ızah edeyım tam performans kulanıorum vıraja yaklasırken 4 vıtesteyım gırerken fren yapıp 3 yapıorum 3 3500 arasına gelıo hemen sora bır vırajda fren yapıorum 2 e dussem 4.000 oluo hemde zorluorum 3 le gıtsem 2 2500 arası gelıo oda garıp burda gene 3 le gıtmemın avantaj oldugu bellı ama her vırajda emın olamıosun dusmekmı kalmakmı sure kaybettırır.:)

levent
29-05-2010, 21:19
yok anlamadınız demek ısteıdıgımı sız =) bende oyle yokuslar oluo 5. vteste turbonun calıstıgı yerlere getırıp cıkıorum o ayrı benım bahsettıgım vıraj kulanımı ornegın onu yasadıgım bır vırajı ızah edeyım tam performans kulanıorum vıraja yaklasırken 4 vıtesteyım gırerken fren yapıp 3 yapıorum 3 3500 arasına gelıo hemen sora bır vırajda fren yapıorum 2 e dussem 4.000 oluo hemde zorluorum 3 le gıtsem 2 2500 arası gelıo oda garıp burda gene 3 le gıtmemın avantaj oldugu bellı ama her vırajda emın olamıosun dusmekmı kalmakmı sure kaybettırır.:)

pisttemi gazlıyoruz? bence o kadar da kaybettirmez ;) konya antalya yolunu mesela komple 4. vitesle geçiyorum kamyon vs olursa vites ufaltıyorum bitek, düzlüklerde de 5 e takıyorum :) hem kompresyonu kullanıyorum güvenli oluyo hemde ekonomi sağlamış oluyorum bu sayede :)

80km hızda mesela benim 3. viteste 3000 devir civarında oluyor aracım, yoluna göre 3 yada 4. viteste gidiyorum 4 te de 2300 devir civarında oluyor aynı hızda :)
yolun durumu virajın durumu önemli burda, anamur yolunda mesela eski benzinli corolla varken komple 3. vites kullanırdı babam 60-130 arası hızlar diyelim, dizelde de 3 ve 4 kullanıyor.

devir bandı kısa diyoruz da dizel için şanzıman oranlarımız uzun mesela benimkinin benzinlisi 1.6 vvti 2 ile 95 yapar 3 le 130, ben 2 ile 85 yapıyorum 3 le 125 çokta fark yok, o benden 1300 devir fazla çeviriyor.

edit: 2300 devrin altına düşmedikçe vites ufaltmaya gerek yok bence yokuş tırmanırken dizel bi arabada.

efe_
29-05-2010, 22:18
dizelde tork devrinin üstünde kaldığınız sürece aşırı yük yoksa vites düşürmeye gerek yok bence

emirhan sph
30-05-2010, 01:20
Hocam tartıştıgmız konu o degil devir bandını uzatmanın virajlı yolda nasıl bi etki yaratabilecegi.(turbonun destekledigi surece) ;)

Dou
30-05-2010, 01:34
Tamam işte devir bandı uzasa 5000 lere kadar,turboda desteklese cıllop olmazmı?
Yani düşünsene 2000 den 5000 dd ye kadar turbo desteklio dibine kadar zorlıyabilirsin.
Böle bşey yapılamazmı?

Olur da dizelin doğası gereği 4500 den sonra tork direk iner aşağı, yanma benzinli kadar çabuk olamıyor çünkü.

Benzinli araçtaki tork eğrisi kadar lineer bir eğri yaratmak zordur.

efe_
30-05-2010, 10:06
Hocam tartıştıgmız konu o degil devir bandını uzatmanın virajlı yolda nasıl bi etki yaratabilecegi.(turbonun destekledigi surece) ;)

mümkün değil arkadaşlar dediğiniz gibi olsa tamam o zman benzinli almaya zaten gerek kalmamış demektir :) dizellerde 5000 gören dizeller bile yüksek devir çeviren dizel anlamına geliyor :) 5k görmek yerine 0-4500 d/d arasını nasıl doldururum neler yapabilirim diye düşünmek daha mantıklı ve doğru olacaktır ....

Kadyr
30-05-2010, 10:10
bende 4000dd sonra arabayı dırek arkadan sankı bısı tutuyor:D rollerde falan 4bıne gelmeden degıstırıorum vıtesı..yokuslardada 2000den asagı dusmedgı surece kucultmuyorum vıtesı tork devrınde kalıyor araba çekiyor zaten

emirhan sph
30-05-2010, 14:05
Tabiki o düşüncede dogru ama jetta tdi cup araçlarındaki devir bandı uzun gibi geldi bana youtube de videoları falan var.

douu
30-05-2010, 14:32
Bu konuda elden çok fazla bişey gelmez.. Tüm dizel araçların turbolarını malesef beklenilenden daha küçük koyuyolar.. Tork kaybetmeden devir çevirmek isteyen arkadaşların büyük turboya geçmeleri gerekiyo tabiki de.. Ama turboyla bitmiyo.. Enjektör intercooler egzoz falan liste uzuyo :) Ha diyelimki bunu yaptınız.. 5200-5500 devirlere kadar dolu dolu döndünüz.. Ama bu sefer bizim araçların ekonomikliğini sağlayan alt devir gücünü kaybedeceksiniz.. 2000 2500 devirlerde turbo dolmamış olacak.. O devirlerde gitmek isterseniz gaza daha fazla basıp daha fazla yakıt yakacaksınız.. Turbo 3000 devirde dolacak.. Düşük viteslerde şehir içinde gereksiz yere patinaja kalacak tehlike yaratacak vs. O yüzden turbo büyütmek , öyle oluyosa en büyüğünü takalım mantığıyla değil hangisi bana en büyük verimi verecek , devir aralığını çok fazla değiştirmeden güç bandını yukarıya çekecek şekilde düşünülmelidir.. Varsın devir çevirmesin.. 2000 devirden arabayı toparlasın da gerisi lazım değil :D

douu
30-05-2010, 14:37
Ha bu arada devir çevirmekten kastınız nedir bilmiyorum ama dizel araçta devir çevirmeden tatminkar hızlara çıkabiliyo merak etmeyin.. Fazlasını beklemek vtec gibi hızlar istemektir.. Mesela benim ibiza çok gariptir ki 4. vitesin sonu vtecle aynı :D

1. vites : 55 km
2. vites : 85 km
3. vites : 135 km
4. vites : 190 km ( 9000 devir dönen vtec 195te kesicide :D)
5. vites : 225 km
6. vites : 235 km (3800 devir gibi kalıyo turbo ufak oldugundan daha fazlasını gidemiyo henüz :))

Benim aracımın değerleri böyle.. 4500 deviri geçmem vites atarken..

emirhan sph
30-05-2010, 14:51
Hmm anladım açıklamanız için teşekkurler.Tabiki şehir içi kullanımda hiç bi faydası olmıcaktır yani pist kullanımına çevirebilirmiyiz diye merak etmiştik onu araştırıoduk ki bunun mumkn oldugunu orendik. Turbo,enjektor ve bikaç deişiklikle devir bandını 53000 lere ceekebilir ve pist kullanımına uygn hale gelebiliriz:)
Bizim amacımız pist içindede benzınlı araçlar gibi randıman alabilmek yani devir bandını uzatarak vırajlarda vıtes kucultup buyuturken kaybettigimiz zamanı yok edip benzinlinin tamponuna yapışmak :D

Ahmet Saraçoğlu
30-05-2010, 14:55
Ha bu arada devir çevirmekten kastınız nedir bilmiyorum ama dizel araçta devir çevirmeden tatminkar hızlara çıkabiliyo merak etmeyin.. Fazlasını beklemek vtec gibi hızlar istemektir.. Mesela benim ibiza çok gariptir ki 4. vitesin sonu vtecle aynı :D

1. vites : 55 km
2. vites : 85 km
3. vites : 135 km
4. vites : 190 km ( 9000 devir dönen vtec 195te kesicide :D)
5. vites : 225 km
6. vites : 235 km (3800 devir gibi kalıyo turbo ufak oldugundan daha fazlasını gidemiyo henüz :))

Benim aracımın değerleri böyle.. 4500 deviri geçmem vites atarken..



aaah ah ne güzel oranlarmış onlar öyle..... benim
3. : 100
4. : 140
5. :183..... 4600 ler gibi kesici...