User Tag List

Sayfa 6/11 İlkİlk ... 45678 ... SonSon
197 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: Del Sol + turbo

  1. #96
    delsol07
    Misafir
    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malzeme celık
    Zaten bende ne kadar aptalca bir soru sorduğumu farkettim

  2. #97
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben sahsen block guard'ın bir ise yarayacagını dusunmuyorum bunu kullanamdan yapılan bir suru setup ornegi var
    kaç beygir civarlarındalar ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #98
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delsol07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben şöyle düşündüm; Motorun sağlıklı olduğunu varsayarak:

    1 - İntegra yağ + su pompası
    2 - walbro benzin pompası
    3 - block guard ? ( yorumları bekleyeceğim )
    4 - Skunk2 Intake Manifold+68mm Throttle Body (yabancı forumlarda b16a2 üzerindeki stok + turbo setuplarda ve hazır kalite kitlerde , greddy-elderbrock gibi mutlaka intake kullanılıyor? )
    5 - Rc 440 -550 enjektor
    6 - Arp head studs
    7 - Arp main studs
    8 - SUPERTECH DUAL VALVE SPRINGS TURBO B16A nedense bunu mutlaka uygulayın yararını görürsünüz diyorlar?
    9 - MSD COIL WIRES PLUGS DISTRIBUTOR CAP KIT
    10 - AEM High Flow Fuel Rail

    11 - neptune

    Bu elemanlara + iyi bir turbo setup la 230whp/166tq gibi rakamlardan bahsediliyor?
    12 - Kalın conta ( STP söylemişti msn de tam olarak anlıyamadım ama sanırım komprasyonu bir nebze düşüreceğinden bahsetmişti, eğer yanlış hatırlıyorsam affola )

    Şimdi, bu yazdığım maddeleri yabancı sitelerde problem çıkarmadan kullanan 10 larca kişinin setuplarından alıntı yaparak yazdım, yorumlarınızı bekliyorum.
    kırmızılı olanlara gerek yok 6-7 psi için ama 300Whp gezemesssin kimse hayal kurmasın
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #99
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kalın conta iyi bişey değil 6-7 psi içinde gerekyok kesinlikle


    AMa lşunu düşün amerikada b16 400 500 dolar bloğu işletme sorunu yok dert yasa yok senini 1 tane var ve işletmesi gerçekten 1~1.5 milyara gelir öyle bir riski alıyorlar çünkü sürüyle var senin öle bi riske gerek varmı ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #100
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaç beygir civarlarındalar ?
    sen benden daha iyi bilioysun kac beygirlerde olduklarını bone-stock motorlar ile

    neyse abi benim okdugum ve ogrendigim su guard ile ilgili, bizim bloklar bildiginiz hibrid alimunyum alasım olarak geciyor block guardlar ise 6061 aluminyum oluyor bunların genlesme oranları dolayısı ile birbirinden farklı, guard daha çok genisliyor ve yuksek basınc altında gomleklere cok fazla yuk bindirerek erkenden ovallesmeye vs.. ye neden oluyor
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  6. #101
    delsol07
    Misafir
    Şimdi sonuçta block guard ve kalın conta, görecelimi?

  7. #102
    delsol07
    Misafir
    Stokoğlu stok bir b160a ;

    Bone stock b16a2 112k miles on it.
    MSD 750cc injectors.
    Custom 3" exhaust
    Hondata S300

    Fullrace stg3 setup @ 10-11psi
    (t3-t67 .63a/r)

    Sadece enjektör takviyesi yapmış 10-11 psi ile kullanıyor?

    Buda başka bir örnek;

    Fully Stock B16A2
    Ramhorn Mani
    T3/T04E 57 Trim
    2.5" I/C Piping
    Tial 38MM
    Tial 50MM
    3" Exhaust
    Walboro 255
    EVO 3 510cc Injectors

    169.9 FWKW @ 5.8 PSI
    196.7 FWKW @ 9.1 PSI

  8. #103
    Ryhn
    Misafir
    Sadece enjektörden ötesi var Fullrace stg3 diğe adam belirtmiş Fullrace in sayfasından detaylarına bakabilirsin.

  9. #104
    delsol07
    Misafir
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece enjektörden ötesi var Fullrace stg3 diğe adam belirtmiş Fullrace in sayfasından detaylarına bakabilirsin.
    Evet belirtmişte, anlıyamadım dahafazlası var derken ne anlamda söyledin?

  10. #105
    kmince
    Misafir
    7 PSI 0,5Bar der ki bana göre herkese az gelsede stok bir motor için %50 daha fazla hava sokmak demek, CR artışına bağlı patlama basıncı logaritmik olduğundan onun için daha fazlası eder. Sonuçta orijinal kolların limit dayanım değerleri ve fatik testi sonuçları bilinmiyor, bu durumda piston ve kollara bincek stresi azaltmak için biraz torkdan feragat edip ben dekompresyon contası (kalın çelik conta) kullanırdım 0,5 Bar için. Bu arada o contanın hesabı kitabı vardır, hesaplanır. Düşmek istediğiniz CR için, kafaya göre hadi bir olsun yok bir tek sayı uğursuzluktur iki milimetre olsun diye kestirilmez.

  11. #106
    delsol07
    Misafir
    Alıntı kmince Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7 PSI 0,5Bar der ki bana göre herkese az gelsede stok bir motor için %50 daha fazla hava sokmak demek, CR artışına bağlı patlama basıncı logaritmik olduğundan onun için daha fazlası eder. Sonuçta orijinal kolların limit dayanım değerleri ve fatik testi sonuçları bilinmiyor, bu durumda piston ve kollara bincek stresi azaltmak için biraz torkdan feragat edip ben dekompresyon contası (kalın çelik conta) kullanırdım 0,5 Bar için. Bu arada o contanın hesabı kitabı vardır, hesaplanır. Düşmek istediğiniz CR için, kafaya göre hadi bir olsun yok bir tek sayı uğursuzluktur iki milimetre olsun diye kestirilmez.
    Peki bu hesabı nasıl yapıyoruz, bilgin varmı? Benim baktıklarım genelde 1,33mm e denk geliyor.

  12. #107
    kmince
    Misafir
    Bana çap stroke ve sıkıştırma oranını söyle lütfen, şimdi burda formülleri yazması çok uzun iş.

  13. #108
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    81x77.4 10.2:1 cr
    Failure is not an option.

  14. #109
    delsol07
    Misafir
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    81x77.4 10.2:1 cr

  15. #110
    kmince
    Misafir
    1,23mm conta ile 9:1 CR ye düşersin. 1,90mm conta ile 8,5:1 CR ye düşersin.

  16. #111
    delsol07
    Misafir
    Alıntı kmince Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1,23mm conta ile 9:1 CR ye düşersin. 1,90mm conta ile 8,5:1 CR ye düşersin.
    Komple stok motor + 1,23 cnta ve 9:1 sıkıştırma, peki bu ne anlama geliyor? ne kadar basınç güvenli noktada olur turbo ile? Bu konuda bir fikrin varmı?

  17. #112
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0.5 bar üstünde kol olmadan her türlü risk olabilir ayrıca yataklar sıfır olsa çok daha güzel olur.

    Bir süre sonra kesmeyecek basınç açmak isteyeceksin mümkün olmayacak. En güzeli ki ben öyle yapacağım orjinal gömlek 81.5 mm 9:0.1 cr forget piston ( Muhtemelen CP marka ) Eagle kol veya farklı bir marka kol ve komple oem rektifiye edilmiş motor. Benim istediğim güç günlük 200 250 max 300 350 hp arası. Ona göre hedefimi belirleyip parça alıyorum.

  18. #113
    kmince
    Misafir
    Onu sana kimse söyleyemez. Ama 0,5 Bar mı basacaksın, 9 sıkırtırmaya basmak 10,2 sıkıştırmaya basmaya göre daha güvenlidir, kırılır kırılmaz ayrı mevzudur. Yada şöyle söyleyeyim 2m yüksekten yer atlamak, 5m yüksekten atlamaya göre daha güvenlidir ama 2m den düşünce ölmeyeceksin diye bir kural yok.

  19. #114
    delsol07
    Misafir
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 bar üstünde kol olmadan her türlü risk olabilir ayrıca yataklar sıfır olsa çok daha güzel olur.

    Bir süre sonra kesmeyecek basınç açmak isteyeceksin mümkün olmayacak. En güzeli ki ben öyle yapacağım orjinal gömlek 81.5 mm 9:0.1 cr forget piston ( Muhtemelen CP marka ) Eagle kol veya farklı bir marka kol ve komple oem rektifiye edilmiş motor. Benim istediğim güç günlük 200 250 max 300 350 hp arası. Ona göre hedefimi belirleyip parça alıyorum.
    Evet üstad haklısın ama iş o zaman "olmuşken" moduna geliyor? Yapmışken egzantrik , yapmışken, krank + yapmışken, yapmışken.... Ürkünç rakamlar oluşuyor, beraberinde turboda da fark yok aynen o da öyle... İyisi olsun sağlıklı olsun iş bir onunlada bitmiyor diyelimki 500whp oldu araç, e bunun devamı var motoer tamamda, e bunun üzerinde taşındığı birde şasi var, aktarma organları var difransiyeli var , var oğlu var, öyle değilmi? Süspansiyonu var, rodu var.. eee ne oldu ha tamam yapılmaz değil bunların hepsi yapılır. Ama 15 liralık arabaya 45 lira harcamak var Ben bu yüzden mevcut motor şasi + aktarma organları + fren sistemini minumum yükseltme ve maksimum güvenlik olacak şekilde turbo ile yüklemek niyetindeyim. yani şu anki hedefim 200whp. Bunun için harcayabileceğim rakamda herşey dahil max 8000tl.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •