User Tag List

Sayfa 7/11 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
197 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Del Sol + turbo

  1. #115
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi bak kompresyonun normal çıksada metal yaşlanması denilen bişey var boost'u görünce o yataklar parçalanmasın sonra. Hadi kol bi yere kadar dayanırda bari yatakları falan değiştir.

    Önemli olanda ne istediğin ve bu isteğinin süreklilik arz etmesi. 200 whp bolt-on max kaç km gideceksin buda önemli.

  2. #116
    delsol07
    Misafir
    Alıntı MiaMi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi bak kompresyonun normal çıksada metal yaşlanması denilen bişey var boost'u görünce o yataklar parçalanmasın sonra. Hadi kol bi yere kadar dayanırda bari yatakları falan değiştir.

    Önemli olanda ne istediğin ve bu isteğinin süreklilik arz etmesi. 200 whp bolt-on max kaç km gideceksin buda önemli.
    Evet daha önceki sayfalarda bu konuda uyarıldım, öncelikle komple motoru açtırıp kontrol ettireceğim ve alıntı tabir ile "cincık" hale getirip tekrar toplandıktan sonra bolt-on olucak ne kadar gider bilmem?

  3. #117
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı kmince Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1,23mm conta ile 9:1 CR ye düşersin. 1,90mm conta ile 8,5:1 CR ye düşersin.
    1.23mm conta ile 9.7:1
    1.90mm conta ile 9.1:1
    olur sıkıştırman.
    Failure is not an option.

  4. #118
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.23mm conta ile 9.7:1
    1.90mm conta ile 9.1:1
    olur sıkıştırman.
    +1


    ama kesinlikle kalın conta tavsiye etmem
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #119
    delsol07
    Misafir
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +1


    ama kesinlikle kalın conta tavsiye etmem
    Neden üstadım? teknik olarak ve benim anlıyacağım şekilde açıklayabilirmisin? bloklar arasındaki temas yüzeyi öpüşmediğinden, bütün denge ve stabilite saplamalara ve contaya kalıyor gibi, bunun gibi bir sebepten dolayımı olumsuz bir düşüncedesiniz yoksa ben saçmaladımmı?

  6. #120
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kmince Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7 PSI 0,5Bar der ki bana göre herkese az gelsede stok bir motor için %50 daha fazla hava sokmak demek, CR artışına bağlı patlama basıncı logaritmik olduğundan onun için daha fazlası eder. Sonuçta orijinal kolların limit dayanım değerleri ve fatik testi sonuçları bilinmiyor, bu durumda piston ve kollara bincek stresi azaltmak için biraz torkdan feragat edip ben dekompresyon contası (kalın çelik conta) kullanırdım 0,5 Bar için. Bu arada o contanın hesabı kitabı vardır, hesaplanır. Düşmek istediğiniz CR için, kafaya göre hadi bir olsun yok bir tek sayı uğursuzluktur iki milimetre olsun diye kestirilmez.


    basıncın artışının illaki logaritmik olması gibi bir durum yokki? bu diğer etkenlerlede alakalı?

    %50 hesabında garip ayrıca
    körler sağırlar

  7. #121
    delsol07
    Misafir
    Alıntı delsol07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden üstadım? teknik olarak ve benim anlıyacağım şekilde açıklayabilirmisin? bloklar arasındaki temas yüzeyi öpüşmediğinden, bütün denge ve stabilite saplamalara ve contaya kalıyor gibi, bunun gibi bir sebepten dolayımı olumsuz bir düşüncedesiniz yoksa ben saçmaladımmı?
    Benim sorduğum soru halen havada?

  8. #122
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delsol07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden üstadım? teknik olarak ve benim anlıyacağım şekilde açıklayabilirmisin? bloklar arasındaki temas yüzeyi öpüşmediğinden, bütün denge ve stabilite saplamalara ve contaya kalıyor gibi, bunun gibi bir sebepten dolayımı olumsuz bir düşüncedesiniz yoksa ben saçmaladımmı?
    diğer conta bu görevi yapmıyormu?

    kalın conta çok sağlıklı olmaz çünkü çok iyi bir sızdırmazlık göstermeyebilirler sıkıştırma oranını daha farklı şekilde düşürmek daha uygun olur
    körler sağırlar

  9. #123
    delsol07
    Misafir
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    diğer conta bu görevi yapmıyormu?

    kalın conta çok sağlıklı olmaz çünkü çok iyi bir sızdırmazlık göstermeyebilirler sıkıştırma oranını daha farklı şekilde düşürmek daha uygun olur
    Daha farklı derken motorun stok bileşenlerine dokunmayacağımızdan, nasıl olucak peki?

  10. #124

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.23mm conta ile 9.7:1
    1.90mm conta ile 9.1:1
    olur sıkıştırman.
    Bu hesap yanlış gibi geldi bana.

    çap :81
    strok :77.4
    sıkıştırma :10.2

    alan= çap/2^2 x pi=51.52992998
    hacim = (çap / 2)^2 x 3.14159 x strok 398.841658

    yanma odası((hacim/sıkıştırma-1 ) = 43.35235413



    1.23mm conta olursa kapak 1.23 mm daha yükselecek demektir. (tek conta kullanılıp altına Hylomar blue sıvı conta kullanıldığını varsayıyorum)

    ek hacim 6.338181387cc (alan x conta yüksekliği)

    yeni yanma odası 49.69053552cc (mevcut yanma odası + ek hacim)

    yeni sıkıştırma 9.026511565 (CR= (hacim+yeni yanma odası) / yeni yanma odası))

    Yok 1.9 mm kalınlığında conta olacaksa;

    ek hacim 9.790686695 cc
    yeni yanma odası 53.14304083 cc
    yeni sıkıştırma 8.505059022
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  11. #125

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %50 hesabında garip ayrıca
    WOT ta MAP değeri atmosferik arabalarda 100 kpa civarında dolaşıyor. Eğer 05 bar boost basarsan bu değer MAP değerin 150 kpa ya fırlayacak demektir. Eğer bu MAP değeri stabil duruyorsa teorik olarak birim zamanda silindirin içine giren havanın kütle bazında %50 artışı sözkonusu.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #126
    VeNoM_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    KSK
    Mesaj
    2.822
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  13. #127
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu hesap yanlış gibi geldi bana.

    çap :81
    strok :77.4
    sıkıştırma :10.2

    alan= çap/2^2 x pi=51.52992998
    hacim = (çap / 2)^2 x 3.14159 x strok 398.841658

    yanma odası((hacim/sıkıştırma-1 ) = 43.35235413



    1.23mm conta olursa kapak 1.23 mm daha yükselecek demektir. (tek conta kullanılıp altına Hylomar blue sıvı conta kullanıldığını varsayıyorum)

    ek hacim 6.338181387cc (alan x conta yüksekliği)

    yeni yanma odası 49.69053552cc (mevcut yanma odası + ek hacim)

    yeni sıkıştırma 9.026511565 (CR= (hacim+yeni yanma odası) / yeni yanma odası))

    Yok 1.9 mm kalınlığında conta olacaksa;

    ek hacim 9.790686695 cc
    yeni yanma odası 53.14304083 cc
    yeni sıkıştırma 8.505059022
    valla bu hesapta var yanlışlık.
    piston tdc iken silindirlerde 0 noktasına gelmez. aşağıda kalır. (piston-to-deck height) aşağıdaki linkten bakabilirsin.
    pistonun tepesi veya derinliği,piston kompresyon yüksekliğide sıkıştırmaya etkendir. senin hesabında bu gözükmüyor.

    Honda için en doğru sıkıştırma oranını hesaplamak için bu programı kullanabilirsin.

    http://www.zealautowerks.com/bseries.html

    orjinal conta kalınlığı 0.026" tir. conta kalınlığını inch çevirerek girip statik kompresyon değerlerini bulabilirsin.
    Failure is not an option.

  14. #128
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    senin hesabını bulmak için programda baktım,şu şekilde oluyor ama bu böyle kabul edilmez.

    piston ile silindir arasını 0 kabul edicez piston tepesi olmayacak 0 flat piston olucak.
    yanma odası da 42.7cc iken sen başka bir hesapla 43.3 bulmuşun onuda öyle yazarsak. senin sıkıştırma doğru çıkıyor.
    Failure is not an option.

  15. #129
    kmince
    Misafir
    Merruse TDC'de piston silindir 0 noktasına gelir dememiş ki. Statik CR hesabının temeli V@bdc/V@tdc değil mi? Honda demişki ben 10,2 birim havayı alırım bunu 1 birime sıkıştırırım demiş. Merruse'da basit matematik kullanmış, Hacim/(Sıkıştırma-1)=Yanmanın gerçekleştiği hacim demiş. Belki orda kafa karıştıran yanma odası hacmi lafı olmuş olabilir. Bu hesapda ki değerin içerisinde yanma odası+conta+kapağa olan mesafenin hacmi+piston hacmi var. Yani toplam değeri bulup buna konulacak contanın oluşturacağı ek hacimide kalınlığı ve çapı kullanarak hesaplamış.

    Kendisi gelince mutlaka daha iyi şekilde açıklayacaktır.

  16. #130
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delsol07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden üstadım? teknik olarak ve benim anlıyacağım şekilde açıklayabilirmisin? bloklar arasındaki temas yüzeyi öpüşmediğinden, bütün denge ve stabilite saplamalara ve contaya kalıyor gibi, bunun gibi bir sebepten dolayımı olumsuz bir düşüncedesiniz yoksa ben saçmaladımmı?
    ufacik detenasyonda contan yanıyor hem yüzeyini bozuyor bloğun yada kapağın hemde orda silindir in en dayanıksız yeri olan contayı iyice dayanıksızlaştırmış oluyorsunuz
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  17. #131
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı kmince Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merruse TDC'de piston silindir 0 noktasına gelir dememiş ki. Statik CR hesabının temeli V@bdc/V@tdc değil mi? Honda demişki ben 10,2 birim havayı alırım bunu 1 birime sıkıştırırım demiş. Merruse'da basit matematik kullanmış, Hacim/(Sıkıştırma-1)=Yanmanın gerçekleştiği hacim demiş. Belki orda kafa karıştıran yanma odası hacmi lafı olmuş olabilir. Bu hesapda ki değerin içerisinde yanma odası+conta+kapağa olan mesafenin hacmi+piston hacmi var. Yani toplam değeri bulup buna konulacak contanın oluşturacağı ek hacimide kalınlığı ve çapı kullanarak hesaplamış.

    Kendisi gelince mutlaka daha iyi şekilde açıklayacaktır.
    bu hesap yaklaşık hesaptır. tam net sonucu söylemez. verdiğim linkten bakabilirsin. meeruse tdc de piston 0 a gelir dememiş ama öyle kabul etmiş olması gerekiyor. bu hesap yöntemi ile yaklaşık değeri bulabilirsın. verdiğim linkten dediğim değerleri girersen sizin hesapladığınız oran çıkar.

    piston comp height:30.55mm ( piston ile deck height arasını 0 yapmak için, normalde 0.022" aşağıda duruyor)
    piston dome volume cc:0
    Combustion Chamber Volume (cc): orjinali 42.7cc siz yaklaşık 43.3 kabul edip. conta kalınlığını 0.048" girersen sizin bulduğunuz sıkıştırma oranı çıkıyor.
    Failure is not an option.

  18. #132
    delsol07
    Misafir
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ufacik detenasyonda contan yanıyor hem yüzeyini bozuyor bloğun yada kapağın hemde orda silindir in en dayanıksız yeri olan contayı iyice dayanıksızlaştırmış oluyorsunuz
    "DETENASYON: Karışımın buji tarafından ateşlenmesinden sonra yanmanın düzensiz olarak gerçekleşmesine detenasyon denir. Karışımın ani yanması sonucu yükselen basıncın oluşturduğu vuruntu çok şiddetli olursa, motor parçaları yıpranır."

    Burdan yola çıkarsak, conta kalınlığı diğer contaya göre oldukça fazla olduğundan meydana geliyor anladığım kadarı ile? Yoksa bu durum " DETENASYON" İnce conta için de zaten geçerli değilmi? Bence aradaki fark kalınlıktan kaynaklanıyor?

  19. #133
    delsol07
    Misafir
    Bir turbo setup daha;

    b16a2 (stock bore, stock sleeves)
    stock head
    JE 9.0 Pistons
    Eagle Rods
    Precision SC61 compressor housing (SC5031E .48 a/r exhaust housing and wheel)Precision 1025 FMIC (known as the 600hp IC)
    ITR IM
    InlinePRO SS Manifold
    2.5" DP and Exhaust
    550CC Injectors
    Hondata s200b w/ chipped ECU
    Greddy ProfecB spec2
    GSR tranny

    Full Interior, A/C, P/S, everything.... (my daily driver)

    Best Time: 12.9 @112mph with a 2.1 60'

    Dyno: (Temp: 92degrees, Humidity: 80%)
    305fwhp @ 15.5lbs
    204.9wtq @ 15.5lbs


    Bu setupda stok motora ; piston + kol + intake + enjektör yükseltmesi yapmış, Ama örneğin gömleklere dokunmamış? Bunun gibi en az 15 örnek gördüm. Bu konu için ne dersiniz? Yani motor içinde sadece piston+kol değişimi ve mevcut gömleklerle sorun olmaması ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •