User Tag List

Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast
Results 58 to 76 of 95

Thread: Yüksek viteste güçten kayıp

  1. #58

    Üyelik
    May 2009
    Age
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by s2k View Post
    iste sorunuzun cevabi
    Nasıl yani

  2. #59
    s2k's Avatar
    Üyelik
    Oct 2005
    Age
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by BlackStone View Post
    Nasıl yani
    diger aracin sikistirmasindan dolayi fark oluyor
    Quote Originally Posted by ef186 View Post
    Halka kapılarımız sonuna kadar açık Ama bu demek değilki evimize misafir gelen adamın salona sıçmasına izin veiririz .
    Quote Originally Posted by XoR View Post
    +35 doktorunki kısmı parasaldır doktor tripod değil reklam olmasın

  3. #60

    Üyelik
    May 2009
    Age
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by s2k View Post
    diger aracin sikistirmasindan dolayi fark oluyor
    Diğer aracın sıkıştırmasını bilmiyoruzki. Siz karıştırdınız sanırım. Yukarıdaki yorum benim aracın kompresyonu için.

  4. #61
    s2k's Avatar
    Üyelik
    Oct 2005
    Age
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2,777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by BlackStone View Post
    Diğer aracın sıkıştırmasını bilmiyoruzki. Siz karıştırdınız sanırım. Yukarıdaki yorum benim aracın kompresyonu için.
    pardon ben doger arac icin kapakmi tasli diye sormuslar sandim
    Quote Originally Posted by ef186 View Post
    Halka kapılarımız sonuna kadar açık Ama bu demek değilki evimize misafir gelen adamın salona sıçmasına izin veiririz .
    Quote Originally Posted by XoR View Post
    +35 doktorunki kısmı parasaldır doktor tripod değil reklam olmasın

  5. #62

    Üyelik
    May 2009
    Age
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by s2k View Post
    pardon ben doger arac icin kapakmi tasli diye sormuslar sandim
    Anladım sorun değil Ama halen derdimize derman bulamadık. Yok mu fikri olan? Denemediğimiz bir tek maf sensörü kaldı sanırım.

  6. #63

    Üyelik
    Apr 2006
    Age
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7,520
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tekere kac verdın dynoda ?
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  7. #64

    Üyelik
    May 2009
    Age
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by M3CSL View Post
    tekere kac verdın dynoda ?
    Cümle biraz düşük olmuş ama anladığım kadarıyla dyno da tekerlek gücü ne verdi diye soruyorsunuz. 137 HP

  8. #65

    Üyelik
    May 2009
    Age
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyler sanırım sorunu çözmek üzereyim kaan hazırlan bu hafta içinde denememiz lazım

  9. #66
    punto_multijet's Avatar
    Üyelik
    Jan 2006
    Age
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2,611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by BlackStone View Post
    Beyler sanırım sorunu çözmek üzereyim kaan hazırlan bu hafta içinde denememiz lazım
    bu hafta zor guzkuyor walla. İşlerin yogunlugundan eşimi zor goruyom ondan pek zaman ayıramam sanırım bu hafta.

  10. #67
    Cimmeria's Avatar
    Üyelik
    Mar 2009
    Age
    44
    Şehir
    London
    Mesaj
    3,478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    neymiş acaba merak ettim bende

  11. #68
    Sierra Rs's Avatar
    Üyelik
    Sep 2007
    Age
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2,939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun neymiş?

  12. #69
    Cimmeria's Avatar
    Üyelik
    Mar 2009
    Age
    44
    Şehir
    London
    Mesaj
    3,478
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir gelişme oldu mu ?

  13. #70
    MacH's Avatar
    Üyelik
    Mar 2008
    Age
    36
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    55
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merak ettim cidden sorun nedir
    "It's not what you drive but how you drive it..."

  14. #71

    Üyelik
    May 2009
    Age
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bakmadığımız tek unsurun debimetre ve aracın hava emiş/filtre sistemi olduğunu düşünerek sorunu debimetreye yorduk. Ancak ne ben debimetreye bakabildim ne de kaan müsait olabildi. Sanırım gelecek hafta içerisinde deneme şansımız olacak. Bunun haricinde başka fikri olan varsa buyrun lütfen..

  15. #72
    Sierra Rs's Avatar
    Üyelik
    Sep 2007
    Age
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2,939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    debimetreleri takas edip öyle denersiniz belli olur.

  16. #73
    ERkut 205's Avatar
    Üyelik
    Feb 2009
    Age
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her iki arabada std. değerlerin üzerinde vermiş.
    Dyno doğruluğu yanlışlığı nedir bilemiyeceğim ama her ikiside aynı yerde ölçüldüğünden.
    Avantaj ve dezavantajları ortak.Oradan yola çıkaraktan şunu diyebilirim.
    Tekerde 2/3kw lik bir fark oluştuğunda.Yüksek süratlerde yavaş yavaş
    diğer aracın öbürünü geçtiğini gözlemlemek mümkün.

    Teker gücünü etkliyen unsurlar ise araçlarınızdaki sıkıştırma yüksekliği ve emisyon değerleriniz.
    Sıkıştırması yüksek aracın tekere aktarımı daha çoğalıcaktır.Bunun dışında benim önerim.
    Bir A.F.R alıp emisyon değerinizi ölçmeniz.Dip gazda 12,5 değeri yakaladığınızda mevcut vermesi gereken gücü vericektir.
    Bence bütün spor otomobillerde olması gereken birşey.
    Ama şunlarıda mutlaka hesaba katın.Lastik,baskı balata durumu,debriyaj ayarı,Elektrik tesisatındaki birinin diğerine olağan veri yolu hızı kaybı gibi.Düşüklükler sözkonusu olabilir.Kompresyon değerleri güzel.Üzerine yapılacak modifikasyonlara cevap verebilecek değerler.Ama bunun dışında değinmek istediğim ;

    Motorcuların sıkça yaptıkları hatayı belirteyim.. Ölçüm geyci genelde PSI gösterir.. örneğin ölçtünüz 150 PSI geldi.. hemen 15 bar deyip kesip atarlar.. 150 PSI / 14,123 = 10,5 bar eder.. Bu da motorun aslında 15 bar mukemmel bir değerde değilde 10,5 bar gibi kötüye yakın bir değer olduğunu gösterir.. 10 bar ve altı kesinlikle motor isteyen bir basınçtır.. Çalışırmı çalışır sorun çıkarmaz ama güç almak imkansızdır.. Bazı üniversal değerleri aşağıda veriyorum..

    100 PSI = 7,08 bar……………….Motor köfte olmuş
    150 PSI = 10,62 bar………………..Kötünün iyisi..
    200 PSI = 14,16 bar………………..Yeni yapılmış bir makinede olması gereken değer..
    250 PSI = 17,70 bar……………….Modifiye bir makinede olması gerken değer..
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  17. #74
    senna's Avatar
    Üyelik
    Nov 2005
    Age
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7,430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by ERkut 205 View Post
    Her iki arabada std. değerlerin üzerinde vermiş.
    Dyno doğruluğu yanlışlığı nedir bilemiyeceğim ama her ikiside aynı yerde ölçüldüğünden.
    Avantaj ve dezavantajları ortak.Oradan yola çıkaraktan şunu diyebilirim.
    Tekerde 2/3kw lik bir fark oluştuğunda.Yüksek süratlerde yavaş yavaş
    diğer aracın öbürünü geçtiğini gözlemlemek mümkün.

    Teker gücünü etkliyen unsurlar ise araçlarınızdaki sıkıştırma yüksekliği ve emisyon değerleriniz.
    Sıkıştırması yüksek aracın tekere aktarımı daha çoğalıcaktır.Bunun dışında benim önerim.
    Bir A.F.R alıp emisyon değerinizi ölçmeniz.Dip gazda 12,5 değeri yakaladığınızda mevcut vermesi gereken gücü vericektir.
    Bence bütün spor otomobillerde olması gereken birşey.
    Ama şunlarıda mutlaka hesaba katın.Lastik,baskı balata durumu,debriyaj ayarı,Elektrik tesisatındaki birinin diğerine olağan veri yolu hızı kaybı gibi.Düşüklükler sözkonusu olabilir.Kompresyon değerleri güzel.Üzerine yapılacak modifikasyonlara cevap verebilecek değerler.Ama bunun dışında değinmek istediğim ;

    Motorcuların sıkça yaptıkları hatayı belirteyim.. Ölçüm geyci genelde PSI gösterir.. örneğin ölçtünüz 150 PSI geldi.. hemen 15 bar deyip kesip atarlar.. 150 PSI / 14,123 = 10,5 bar eder.. Bu da motorun aslında 15 bar mukemmel bir değerde değilde 10,5 bar gibi kötüye yakın bir değer olduğunu gösterir.. 10 bar ve altı kesinlikle motor isteyen bir basınçtır.. Çalışırmı çalışır sorun çıkarmaz ama güç almak imkansızdır.. Bazı üniversal değerleri aşağıda veriyorum..

    100 PSI = 7,08 bar……………….Motor köfte olmuş
    150 PSI = 10,62 bar………………..Kötünün iyisi..
    200 PSI = 14,16 bar………………..Yeni yapılmış bir makinede olması gereken değer..
    250 PSI = 17,70 bar……………….Modifiye bir makinede olması gerken değer..
    sıkıştırma vs tekerlekteki gücü etkiler derken? zaten gücü etkileyecek zaten onları vermişlerki bu konuda çok alakası yok ölçümlerde çıkan sonuç eğer servis verilerinden farklı değilse

    AFR nin 12.5 olacağı diye bir kayde yok otomobile göre değişecektir, orijinal motor üzerine konuşuyorsak zaten servis datalarından bu kolayca bulunabilir.

    kompresyon değerinin universali olmaz taktığın egzantriğe derecelendirilmesine göre bir kaç faktöre göre değişir ki zaten her motorun kompresyon değeri farklıdır bunun genellemesi yapılmaz


    2jz toplanıyor egzantrik koyuluyor yüksek lift ve dereceye sahip 120 130larda çıkıyor şimdi köftemi bu motor?


    ayrıca bir bar 14.7 psidır
    körler sağırlar

  18. #75

    Üyelik
    Sep 2006
    Age
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2,084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet semihin dedigi gibi verilen sayilar referans kabul edilmesin her aracin, hatta motorun ustundeki malzemelere gore cikarmasi gereken deger farklidir. Bu bilgileri referans almamak lazim. cogu turbo arabada 4g63,ej207,ej257,2jz,rb26 vs vs 150 psi ust limittir hatta yaris makinelerinde, cok yuksek oktanli yakit kullanilmiyorsa bu deger tercih edilmez, cok daha dusukleri kullanilir. 12.5 de cok genel bir soylem olmus, hicbir afr degeri referans olarak kabul edilmez. 11.5 de yuruyen bir araba 12.5 yuruyeni gecebilir veya 13.5 yuruyen bir araba 12.5 yuruyeni gecebilir o tarz bir genelleme yanlis olur.

    bence sizin sorununuz buyuk ihtimal maf veya baski balatadan kaynaklaniyor.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  19. #76
    BAR22's Avatar
    Üyelik
    Feb 2009
    Age
    43
    Şehir
    istanbul/Beylikdüzü
    Mesaj
    1,253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni rolling sonucunu merakla bekliyoruz

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •