110hdi le 72kmh ort. 5.0lt şu anda. yeni yakıt ile sıfırlamıştım önceki veri 48kmh 4.8 di.
Printable View
110hdi le 72kmh ort. 5.0lt şu anda. yeni yakıt ile sıfırlamıştım önceki veri 48kmh 4.8 di.
Herkese merhaba
Bende bir soru sormak istiyorum. Bildiğim kadarıyla volvo v40 d2 lerde tdci kullanılıyor 115lik
Bizim v40 da ilginç bir problem var. Arabayla kısa mesafe sürüş sonunda (6-7 km) motoru kapatıp giderken sorun yok ama biraz uzun (15-20 km) ve şehir içi trafikli sürüş sonunda motoru kapattığımız zaman sanki motor kulağı kırılmış gibi titreterek kapatıyor.
Bu durum motorun ısısına göre değişmiyor bu arada (sıcak soğuk aynı). Araba 2014 model powershift 14k kmde
Başına gelen varmı, endişelenmem gerekirmi, neyden dolayı olur merak ediyorum
Şimdiden teşekkür ederim
1.6 hdi da kac litre yakiyorumcular haricinde performansa yonelik yogunlasan var mi aranizda ? Yada motor sagligiyla ilgili ufak tuyolar verebilecek olan. ? Bi ufak bilgi benden olsun. 10 binde bir yapilan yag bakimi icin soyluyorum 3 bakimda bir karterinizi temizletincunku yagi karter tapa yuvasinin yapisindab dolayi yaklasik 150ml kirli yag karter icinde kaliyor. Turbo icin buyuk skinti demek bu olay.
arkadaşlar 2005 model 1.6 tdci ford focus için KN 33-2874 ürünü uyumluluk sağlar mı acaba ?
Yağ boşaltıldıktan sonra karter kapağı sökülüyor güzelce temizleniyor.temizlik yöntemi böyledir. Yağ değişimi sırasında komple sökülmesi gerekir sadece bu işlem icin. Bazı tamirciler ya abi ne gerek var vs gibi karsı cevap verebilir:D Kılım ben dicem hasta ruhluyum ondan istiyom parası neyse vericem dicen :D
Neyse gelelim esas yazacaklarıma.. Bugün itibari ile aracı bakıma aldık.Aracım 2008 model 1.6 HDİ 207. Aracı alırken performans testince cok azda olsa düşüklük cıkmıştı birde şehir icinde herkesin dediğinin aksine 7 lt civarında bi yakıt tüketimim vardı.Aldığım şahıs güya bakımlarını yaptığını desede aracta yağ kartı cıkmadı bende almadım dedi vs biton salak sacması muhabbet oldu bende aklımda kalacagına sıfırlarım ben bilirim dedim bakımını yaptık bugun.
Orjinalleri ile Yağ filtresi-hava filtresi-polenfiltresi-mazot filtresi birde cok tereddütte kaldık ama baya bi incelemeden sonra mobil 3000 serisi 5/30 tam sentetik yağ koydum. bilmiyorum hala kafamda soru işareti mobil 1 esp mi koysaydım keske dedim sonradan.
Bakımdan sonra cekişte artık var rahatladı resmen yavrucak.yakıtımı cok deneme imkanım olmasada gecen gün aynı mesafede 7 lt civarı yakan arac bugun 5.3 e düştü.. cok sıkısık trafik yoktu ama genede hani sabit hızdada ilerlemeden olan yakıt
http://i1036.photobucket.com/albums/...psjmxxaa7b.jpg
yaklaşık 400+ km yaptım aracla aldıktan buyana ama sanırım bu hdi motor beni hem yakıt hem performans olarak baya mutlu edicek :D
bakalım ilerleyen zamanlarda söyle yazılım+dp komple egsozla baya bi eglenceli olacak gibi...
3 kapi 1.6 hdi 110 luk hocam bu 207 Rc nin dizel versyonu bendeki. Gumruk girisli
Buarada gecen yaz duz borudan dolayi ceza yedim cok ama cok guzel sesi vardi :) sonrasinda son susturucuyu takmistim oule kaldik.. Bu ara soft yazilim dpf iptali ve egr iptali yaptirdim . Downpipe zaten vardi ancak dpfyi yazilimdan kapatmamislar. Onu hallettim hersey istedigim gibi oldu. Simdi aku onune gelecek sekilde simota acik hava filtresi . Ardindan felaket derecede yag buhari veren pcv icin oil catch tank takip yola devam edicem
Aynen hocam turuncu tek kapi.Bu hava filtre kutusuna akunun ordan gelen besleme borusu yerinden cikiyor tam filtre kutusuna giris kismindan. Ciktiginda belirgin performans dusuklugu oluyor. Sicak hava cektiginden dolayi. Eger acik hava filtresini soguk hava alcak bir yer bulup koyarsam artisi olacak gibi geliyor. 207 Rc ciler akunun onune cekmis filtrelerini ayni sekil yapmayi dusunuyorum . Focus 1.6 tdci turbo emiş borusunu kullanip.
Ahahah aynen Samsunda potansiyel var bu konuda
2.0 da cok keyifli olur 206 da
peki bu hdi motorların hangilerinde dpf var? yada 207 lerde hangi modellerinde cıktı bu dpf?
Focuslarin tek kapi 1.6 tdci olanlari olabilir mesela :) gerci cok para istiyolar onlarada.ustad ben seni opelim netten hatirliyorum galiba basik olmasina ragmen arka pacaliklari sokmedigin corsa n vardi yanlis hatirlamiyosam
Muhabbetimiz olmamisti ustad ama arabani takip ediyodum. Ben bu arabayi iyi tutturdum :) daha uzun surede boyle bisey denk gelirmi bana bilmiyorum
Ustalara sorular. 216 bin km deki 110 1.6 HDİ için planladıklarım konusunda bilgili arkadaşlara sorular.
Öncelikle kurum temizliği ve egr iptali ne kadar gerekli ve faydalı ?
antipollition faulty uyarısı var sürekli sanırım dpf dedikleri şeyden dolayı veriyor bu uyarıyı. Bu dpf yi iptal etsek nasıl olur.
Araç otomatik yazılım yaptırsak şanzıman ile ilgili sorun yaşar mıyız ?
Bu bahsettiğim işlemlerin maliyeti hakkında bilgisi olan buradan ya da özelden yazabilir mi ?
Ayrıca c4 lerde arka diskler proya ile beraber mi bunu nasıl öğreniriz sökmeden.
6700 km de 40 km/h ile yakıt tüketimim 5.8 şuan. Çok insani kullandığım söylenemez.
Dün baskı balatamı değiştirdim pejo citroen etiketli luk marka valeo ile ortak üretimmiş parça kodunu sorgulattım orijinal dedi her yer. Fakat teslim aldığımda araba kalkerken kavrama bitene kadar lakır lukur titriyor. Çok az azaldı gibi düne göre ama hala rahatsız edici boyutta, titremeyi yaptığı kavrama noktasında tutarsanız devri göğüs bildiğiniz lak luk sallanıyor.Arabayı çalıştırırkende ufaktan titreme oluyor, 2000li devirlerde de debriyaj pedalına hafif ayagınla dokunduğunda matkap gibi titriyor. Biraz araştırdım baskı balata değişirken volanın tornalanması gerekiyormuş benim gittiğim tamirci öyle bişey yapmadı sorunun bundan olduğundan emin olmak istiyorum çünkü pazartesi tekrar söktürecem volanı torlanatacam eğer titreme giderse para vermicem gitmesse bir daha sökme takma parası vermek durumunda kalacam, kafam biraz karışık kimisi baskı balatadan da olabilir diyor ama çoğunluk volan diyor başına gelen yada etrafından duyan bilen var mıdır ?
abi volan yamuksa titrer, takılan baskı sıfır ve yüzeyi düz sonuçta. takmadan volanın da yuzeyını tıraşlamak lazım ki titremesin. hele dizel torklu arabada iyice titrer
Arac 110 luk mu hocam ? 110luksa volant yaylari kirilmistir. Bendede ayni sorun var volant i degismek lazm Q3 kodlu olanlar zatif tip guncellenmis hali Q4 kodlu volan. Alirken ona dikkat edin
Merhaba sevgili hdi motorcular.
Aracı alalı yaklasık 1 haftadan fazla oldu neredeyse 750 km den fazla yol yaptım. bakımlardan öncesinde yakıt 7 lt ve üstüydü şimdi max 6-6.5 civarı oldu fakat yakıtı aldıgım günden buyana shellden alıyorum.filtreler yenilendi.
ama bu arac biraz sanki hantal gibi geldi bana.üstünde orjinal yazılımı var turbonun ordaki su meshur parcalanan kelepce yeni değişmiş. ama ne bileyim kayınbiraderimde 2013 model i20 var 1.4 90 hp aralarında 50 kg fark var 207 biraz daha agır ama sanki i20 ucuyor gibi geliyor bana.
hani benmi cok abartıyorum diyorum bazen ama ne bileyim arac yola oturdumu 180 km civarına cıktım sıkıntı yaratmadı bazen deli gibi cekiyor arac koltuga yaslıyor bazense inip itesim geliyor. bi arkadasım turbo lag yapıyor olabilir dedi ama bu kadar cok etkilermi acaba?
yakınımda birinde olsa aynısından denicem yolda bi ama yakında kimsedede yok..
Bugün mudanya rampasında 110 dedi arac yok gitmiyor daha fazla valla dert oldu pazar pazar icime...
Akismetrenin fisini cekip kullanin turbonun 3000 devire kadar varligini hissettirmemesi normal degil. Buyuk bir ihtimalle fisi cektikten sonra arac kendine gelecek
arkadaşlar merhaba,
c3 hdi 92 hp sahibiyim 110,000 kmde
2 - 3 gün önce aracın performansında düşüş olmaya başladı.
sanki basınç yok gibi ve vites geçişlerinde biraz nazlanma tekleme gibi bi aptal aptal gitme var.
yağ bakımıda gelmişti ustaya bıraktım turbo şarteli arıza verdiğini söyledi değiştirildi. yağı filtreler vs bakım yapıldı.
başka arıza da vermiyor ama aracı aldığım gibi de değil performans. zeki ustamdan da gelen cevap bunlar böyle yaaa oluyor.
baskı balata triger 100,000 de yani 10.000 km önce değişti.
turbodan mı kaynaklanıyor yoksa enjektör pompadan mı?
yada akışmetre falan mı?
arabaya yabancıyım ama bu arabanın aptal aptal gitmesi canımı sıkıyor. her gün aktif olarak kullanmak zorundayım(işe git gel)
tecrübe eden başına gelen arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim.
Alakasız bir yerden de çıkabilir arıza. 1.6 HDİ 110 luk c4 var. Enjektör dibinden mazot atıyor diye söktürdük, yapıldı takıldı araç gitmiyor.
Turbo basıncı geliyor ama araba sanki atmosferik. Tekrar baktılar mazot hortumu tıkanmış onunla ilgili bir işlem yaptılar araç eski haline döndü.
Böyle bir şey de olabilir sorun.
Sabahları soğuk havalarda bazen ilk marş ta bazen beyaz duman atıyor kızdırma bujisi mi acaba.
Kızdırma bujisine sıkıntı gozuyle bakmıyor servıstekı ler..
Ben aracı ilk aldıgımda kızırma arızası veriyordu söktük hepsini 4 üde patlak cıktı :D ama aracta hic sıkıntı yaratmıyordu ilk calısmada... ilkte alıyordu marş.
benimde şöyle bi sıkıntım var. katı söktük boşalttık düz boru cektik ama sanki arac biraz alt devirlerde öldü gibi :D kat varken asılan arac daha stabil hızlanmaya basladı bu normalmi dizelde? illa yazılımlamı çözücez bu işi :D
Günaydın arkadaşlar,
Hdi 110 luk sahipleri, rica etsem sağ taraftaki taşırma kabına bakabilir mi iç çeperinde yağ ya da benzeri bir tabaka var mıdır ?
Aracın yağına bakayım dedim, taşırma kabının iç çevresi simsiyah olmuş. Aklım gitti dedim contayı aldık elimize, ama içerideki sıvıya (kırmızı) baktığımda herhangi bir bozulma / yağ karışması yok.
Sadece o yuvarlak kabın iç çevresinde yapışmış bir siyah katman var. Söktüm temizledim, suyunu tamamladım biniyorum, hararet yada başka bir sorunum yok.
Böyle bir şey yaşayan var mı ? Bir de bu allahın cezası enjektör diplerimden halen mazot geliyor çözüm ?
@burak sevinmem mi üzülsem mi. Allahtan suya yağ karışmamış. Ama bu yağ nerden gelir oraya onu çözemedim. Enjektörle ilgili soran arkadaşım 1 enjektör revize oldu. Dibindeki pullar keçeler takım olarak değişti. Olmadı gönderdim bir daha değişti. Şimdi baktım yine olmamış. Verdiğim para 450 TL falan bu paraya bu değişim işlemleri yapılır mı? Değişmesi gereken ne ise ben alayım götüreyim değiştirsinler en son. Hdı yazan kapağı sökünce gördüğüm manzara içimi karartıyor.