Abi mazot olduğuna emin misin? Tam bilmeyerek yazıyorum ama külbütör contasından terleme de yapıyor olabilir
Printable View
Abi mazot olduğuna emin misin? Tam bilmeyerek yazıyorum ama külbütör contasından terleme de yapıyor olabilir
Şehir ici yoğun trafikte ve uzun yolda hararetiniz hangi sıcaklık değerinde geziyor takip eden var mı?
206 2.0 hdi
Uzunda yada araba nefes alabiliyorsa 80, nefes alamaz trafikte dur kalkta 90
Mazot olduğuna eminim çünkü sıvı çok yoğun değil. Bildiğin parlıyor ve dokunduğunda mazot olduğunu anlıyorsun.
Bir de arabada son zamanda terleme dediğiniz şey oldu sanırım. Turbo nun solundaki intercooler a giden borular üzerinde yağ gibi kalıntı var nerden yapar nasıl çözülür.
genel tekniğede yazdım ama burayada yazayım aynısını belki daha cabuk dönen olur..
Aracım suan stock 1.6 hdi 90 hp motor olan 207. Üzerinde ne marka turbo var vs onu bilmiyorum.Balans sorunundan dolayı ıslık calmaya basladı turbo.Sözün kısası eni sonu bi değişim gercekleşicek.Fakat ilerisi icin yazılım downpipe gibi işlemleride uygulamayı düşündüğüm icin turbo değiştirirken benim aracın üstündeki ile 110 luk modellerinkisi farklı sanırım 110 luklarda geometrik turbo olması lazım. hani diyorum onlardan takılabilirmi? takılabilirse artı ve eksileri ne olur? yada sizlerin bu işlerden anlayan arkadasların tavsiyesi olabilir mi?
işin acıkcası ilk hem turbolu hem dizel ilk aracım.Turbo işinde cok bilgim yok.Aracımıda uzun vadede kullanmayı düşündüğüm icin hem sorunsuz hemde daha performanslı bişiler yapmak istiyorum... Bu durum kafamda hep soru işareti hani diyorum sadece kulaktan dolma edindiğim bilgiler ile sadece turbo pallerini büyütüp icini tornalatıp dısı aynı icindeki palleri daha büyük bi turbomu daha mantıklı olur? yada diyorum bu 110 luklardaki geometrik olanı uyum saglarmı? geometrik ile bizimkiler arasında fark nedir mesela?
Öyle gırtlak dolusu bişi beklemiyorum zaten.yazılım sonrası 120-130 hp bana fazlası ile yeter... aslında yetmez ama olduğu kadarı ile
Başka bi turbo takıldıgında birde orjinal yazılıma dönüldüğünde sıkıntı cıkarmı?
bu işlerden anlayan arkadaslar yardımcı olurlarsa en azından fikir olması icin sevinirim..
@Satanael bence hiç hibrit turbo işine girme. aracını günlük kullanıyorsun sonuçta. 110lukta ki turbo olur mu olmaz mı bilen arkadaşlar mutlaka vardır. 120-130 hp sana yetiyorsa bence orjinal turbona güvenmiyorsan revize ettir. Yada sıfır tak. hatırladığım kadarıyla zaten katalizör yoktu sende. yazılımı da yaptırdın mı tadından yenmez. 120 hp rahatlıkla olur zaten. Daha fazla da yüklenirsen bu sefer baskı balata isteyecek.
207 1.6 hdi lar üzerindeki turbo kötü bir turbo değil, garrett gt1544 diye hatırlıyorum. bu turbo da senin istediğin bg lerde sıkıntı yaratmaz, dp egzz egr iptali ve güzel bir remap ile istediğini alırsın, sağlıklı olsun istiyorsan oem sıfır turbosunu taktır devam et bence, sonuçta günlük biniyorsun amerikayı tekrar keşfetmenin anlamı yok. ne yapabileceği belli bir motor sonuçta günlük kullanım için.
Kötü bi turbo demedim zaten :) sadece turbom fıylamaya basladığı icin ileride yazılım vs de düşünüyorum hani değiştirmişken aklıma hep takılıyor işte diyorum su 110 luklardaki turbo olabilirmi dedim kendimce.. Hani diyorum onunla daha saglıklı olmazmı yazılım vs? benim merak ettiğim olay bu.Sonucta günlük kullandıgım bi arac olacak sadece yanlızken denk gelirsem gazlarım... yapmışkende bi kere yapayım diyorum işte.
1.6 hdi 110 luk la ilgili bir sorum olacak.
Geçen akşam biraz sıkıştırdım 10 km kadar önümdekiyle sağlı sollu gittik, devir de çevirdi , ani ara hızlanma da oldu.
Sorun şu ki, yonca bağlantısında hafif zıpladım ve araç bir anda stop etti. Durdum bir süre bastım çalışmadı.
Marş var kuvvetli basıyor ama sanki yakıt gitmiyor gibi. Böyle bir şey yaşayan var mı ?
1.6 110Luk kullanıcısı olarak Garrett gt1544 bizdeki turbo
95 hplik tdcilere yazilim yaptiran var midir? Ortalama ne kadar guc alinir dersiniz?
Arkadaşlar citroen c3 1.4 hdi nasıldır modeli 2008 kronik sorunu var mıdır acaba?? Biraz bilgiye ihtiyacım ??
1.6 HDİ da geç çalışma sorunu yaşayan var mı ? Bir de dün araç giderken tak diye durdu, çektim kenara marşa bastım çevirdi çalışmadı.
Kontak kapat / aç yaptım. Akabinde çalıştı. Nokta atışı şudur diyebilecek kimse var mıdır ? Sıcak motor da kızdırma bujisi sorunu yaşıyor olabilir miyim ?
Cevap için teşekkür ederim. Yarın bırakacağım umarım budur uğraşmam.
Şuan arıza sürekli yanıyor, araç kendini check ederken bir sürü hata veriyor. 1. Nedeni depo şamandırası arızalı, 1 de maf tan ötürü bir arıza veriyor.
Kızdırma bujilerini de bir değiştirelim bakalım ilk olarak. Sonra bakacağız yavaş yavaş.
Piyasadaki mevcut 1.6 Hdi'ların yarıdan fazlasında P1351 kızdırma bujisi arızası vardır. Ya da benim çevremde gördüğüm öyle :) Tek başına arıza yakmaz ancak başka bir arıza kodu daha düşerse arıza yakar depollution olarak. Psada kızdırma bujisi pek bi sorun göstermiyo Ford'lardaki gibi kesiklik yapmaz belki görece olarak geç çalıştırabilir. Debimetre arızası P0100 ise debi bozuktur P0103-P0104 gibi arıza veriyosa temizlenip belki kurtarılabilir. Ama anlık stop etmesi ve hemen ardından çalışamaması ya da zor çalışması rail müşüründen kaynaklı bence. Kızdırma bujilerini de dikkatli şekilde soğukken çıkarttırın ve takım olarak değiştirin bozuk olmasa bile sonra kapak açmak kapağı tornacıya götürmek vs uğraştırır.
Arkadaşlar/abiler Merhaba,
Corsadan sonra 1.4tdci fiesta nasip oldu. 2010 yani dpf si model. Orjinalde aşırı ölü olan aracı azıcık canlandırmak istiyorum ancak orjinaliyle de fazla oynamak istemiyorum. Sorularıma gelecek olursak;
1-) Soft yazılım ile kalsa sadece herhangi bir sorun yaşar mıyım ileride? Yoksa,
Soft yazılım + kat iptali + egr iptaliyle mi daha iyi olur?
2-) Soft yazılım + kat iptali + egr iptali + dp olarak bakarsak daha mı mantıklı olur? Gitsin diye bir derdim yok, ses ile de bir derdim yok. Çok az bi tok ses çıksa bile fazla fazla yeter ancak bu kadar oynamak mantıklı mı?
En mantıklı yol hangisi olur, neden olur bi fikir alışverişi yapabilirsek çok sevinirim. Birde hangisini neden yaptırsam daha mantıklı kalır? Fiyatlar nerelerde birde?
Sanırım soft yazılım+kat ve egr ile en kolay ve mantıklı yol olacak ama bir de sizlerden fikir bekliyorum.
2008 model Peugeot 308 110 luk aracımda özellikle alt devirlerde performans düşüklüğü hissediyorum araç 3.000 devire kadar ölü 2.800 3.000 e doğru açılmaya başlıyor. Turbo hortumlarından intrecol e giden, gaza basıldığında sertleşmesi gereken hortumda sertleşme olmuyordu yani turbo basıncı düşüktü usta sözde turboyu kontrol etmek için turbonun westagatesinden basınç açtı bi şey değişmedi tabi sonra turbo değişmesi gerek dedi inanmadım doğal olarak, başka bir ustaya gittim pc'ye bağladı basıncın düşük olduğunu söyledi elektrovana, egr, bir parçada daha arıza görünüyordu hepsini halletti egr temizlendi elektrovana düzeltildi arıza kaydı silindi. 3.000 devir sonrası çekişte biraz düzelme oldu araç tekrar arıza vermedi 1 haftadır kullanıyorum arıza lambası da yanmıyor fakat performans hala istediğim gibi değil.
Sizce başka bir sorun olabilir mi? Westagate oynandığı için (5-6 tur açmıştı sanırım basıncı) performans düzelmiyor olabilir mi? Yakıt basıncının biraz düşük olduğunu ve kızdırma bujilerinde de sorun olduğunu söyledi bujiler performans sorununa yol açar mı? Bujilerin sökerken kırılma ihtimali varmış doğru mudur? Yardımcı olursanız sevinirim.
Cihaza bağlandı araç, mazot basınç sensörü + maf + regülatör (ne olduğundan emin değilim ama serviste 1600 küsür fiyatı var, komple değişiyormuş) arızası var dedi arkadaşlar.
+ enjektörlere de bakılması gerek vs dediler. + arka amortisr ve burç lar da olunca çok yekünlü bir tutar çıktı beklesin. Masraflarını söyleyip satıp benzinli + düşük km li bir araç alsam daha sağlıklı olacak benim için.
Servis mantığı belli zaten, tamir ya da başka bir şeye bakmıyorlar. En ufak durumda değiştirmekten yanalar.
Ama çıkan maliyet beni aşar şuan, maf'ı yağsız kontak sprey ile kendim temizlerim. İşe yarar sanırım.
Rail üzerindeki sensörü de alıp taktırırım, fiyatlarına baktım uçuk kaçık bir rakam değil.
Sadece regülatör dedikleri (servis bizde tek satılıyor dedi) parça muamma. Onu net bilen var mı ?
Aracın yakıt sistemini tam manası ile ezbere bilmediğimden vereceğim cevap yanıltabilir. En mantıklısı parçayı görebilir miyim diyip ref. hafızaya yazmak.
Benim 2.0 hdi'da regülatör yüksek basınç pompasının çıkışında bulunan ve yakıtın belirlenen max. basıncı geçmesini engelleyen turuncu soketli bir parça mesela.
Bence en mantıklı seçenek, dpf + kat + egr iptali ve soft yazılım.
Hafif homurtu görülebilir ancak yaş ve km bakımından en mantıklı hareket olur bence
Akışmetreyi temizleyin bir de.Bujilerin kırılma ihtimali doğru. @E21hamza
Bu cevap banaydı sanırım. Araçta zaten dpf yok. Kat+egr+ soft yazılım ile devam edebilirim sanırım. Sadece ekstradan dp yapıp yapmama arasında kararsızım yani gerçekten gerek var mı yoksa masrafa gerek var mı asıl olay bu şuan :)
@RSX , tek kafamdaki soru dp ne kadar gerekli?