eskiden fabrika agirligindan - 100 kg, -150 kg gibi secenekler vardi, o neden dusunulmuyor?
Swap icin de degisik bir algoritma yapilsa?
Printable View
eskiden fabrika agirligindan - 100 kg, -150 kg gibi secenekler vardi, o neden dusunulmuyor?
Swap icin de degisik bir algoritma yapilsa?
hacimlere göre kilo kısıtlaması iyi olmuş, şahsen ben arabanın hızlanması için arabadan birşeyler sökülmesi yerine birşeyler takılması taraftarıyım düşünmeden sökülen şeyler yerine düşünülüp çalışılıp yapılan şeyler bence gerçek emek onlardır ve çok emek harcayan kazansın.
amaç kendimizi gelirştirmek erkutun arabası hızlı düşünülmüş yapılmış mesela Ahmet abide Saxo öyle ne bilim aklıma gelenler bunlarneden 997 turbo ile kalkıyor abi erkuthızlımı seni geçermi ? geçebilirmi geçsin hem onu izleyelim hemde elediklerinle eylenelim olay hem izlenicek bişiyler çıkarmak hemde Saniye görüp grupları ayırmak saniye bazından olucak sıralama zate erkut 14 koştuysa sen 15 koştuysan eeee yani ilk turdan Erkut atabası eşekgibi hazırlamış sökmüş kapısını ama öne ağırlık koymuş kalksın die ee eozaman
baskanım zaten herifin düştüğü kilo 10 litre de düş 970
tamam söksün kapısını öne ağırlık koysun stroker koysun mesela anladınmı bagajını carbon koysun ama once 10 kilo ağırlığı ollsun amac araçları geliştirmek abi
f1 de bile birinci olana ondan sonraki sene kilo artışı yapıyorlar adamların ne günahı var:)
@schumi
Sürücüz ve ortalama yakıtsız;
1.6lt hacimde 815kg ağırlık
1.8lt hacimde 865kg ağırlık
2.0lt hacimde 965kg ağırlık
2.4lt hacimde 1015kg ağırlık
Bu ağırlıklardan 50 şer kilo daha attığımızı varsayarsak.
aracı kesmeden güvenlik zaafiyeti oluşturmadan , kaç tane araç bu istediğin ağırlıklara inecek?
örnek vererek yazar mısın?
106 gti kesmeden,fabrika orjinal görüntüsünü bozmadan 765kg düşer mi? ben bilmiyorum inan. Düştüğünü varsayalım bu araç sence güvenlik zaafiyeti oluşturur mu oluşturmaz mı?
Ben bir otomobili menteşeli yada vidalı parçaları eksiksiz ama hafif olanları ile değişebilecek ama kaynaklı hiçbir parçası ellenmeyecek şekilde hafif olmasından yanayım. Evet ağırlık limiti adaleti sağlıyor haklısınız bencede olabilir. Ama bu limitin olduğu yer Türkiye şartları ve Türkiye'de tercih edilen araçları düşünülerek seçilmeli. Ancak limitlerin şu anki halinin Honda dışındaki araçların hafifletebilme olanaklarını ciddi kısıtlayarak dengenin ters tarafa kaydığını düşündürüyor bana.
1.6 kategorisinde yarışması beklenen araçlar nedir ve fabrika verisi ağırlıkları nedir?
Burada amaç herkese eşit kurallar olmasıdır. birinin diğerine avantajlı olması istenmemektedir.
1123kg standart ağırlığı olan bir vti ile 925kg 106 gti için sence alt limit ne olması gerekir? (eşitliği bozmadan)
hep 50 ser kg artarken 1.8 ile 2.0 arasinda 100 kg atmis
ortalama 70 er kg ye cekilse daha iyi olmaz mi
1,6 ile 1,8 arasi 50 kg 0.2 hacim
1.8 ile 2.0 neden 100 kg 0.2 hacim
2.0 ile 2.4 neden 50 kg hele burada 0.4 litre hacim artmis
hayır desekkki :) 925 %3 min inebilir oqwww daha kötü :D 925 oldu sana 897 :) eee adam klima sökemedi la :D
Güzel sormuşsun. Yazayım cahil aklımın yettiği kadarını. 106 gti için başlayalım. Araç içini tavan ve taban halısı dahil saca kadar soyup ancak kapı içi gibi sivri kenaları kapatıcak kontraplak gibi malzemelerin eklenmiş hali ile bile 765 kilo zor bir limit. Ama yapılabilir. Bunu yapmayı düşünen adamda bence bir zahmet motor modifiye eden adam kadar saygı görsün.
Güvenlik olarak zaten yazmışsınız bir çok kuralı. Ön cam kesinlikle normal cam olucak. Farları stopları süs olmayacak çalışacak. Tavan carbon fiber olabilir ama fiber olmaz. Keza kapı ve bagajda öyle. Bence carbon parçalar, tel maşa olmayan bir koltuk, çalışan bir emniyet kemeri, en ve arka frenlerin çalışması halinde 600 kilo bile olsa güvenlik zafiyeti oluşturmaz.
2000cc bir araç içinde 915 kilo bence çok iyi bir değer. Belki kurallara (ben göremedim) yarış sırasında yakıt koyulamaz kuralı eklenebilir. Böylece iyi bir hesap kitap gerektirir pit stop stratejisi gibi. Tartıya girdiği yakıttan fazla koyamaz.
Edit: VTI kesmeden 106 kadar hafif olması zor evet. Ama VTI toplamda 106'dan daha fazla kilo atabilir üstünden.
kurallar güzel olmuş. bence 1 sınıf daha ilave edilebilir. yerli imalat otomobiller.sayı max. 15-20 araçla filan sınırlandırılabilir.böyle bir grup olursa seyirci ilgisi artar. şimdi konuyu apaçilik olaylarına filan getirmeden mantıklı şekilde düşünürsek reklamın hertürlüsü bu sporun gelişmesine katkı sağlar ilk etapta.