Bence bütün yollar Megane RS'e çıkıyor,o bütçe ile daha verimlisi yok özellikle pist için..
Anlamadım.
Benim velet bu sene 15. yaşına bastı. Arkadaşlarım ABD'de 20 yaşında MX5ler ile Laguna Seca, TMS, Daytona, Sears Point, Lime Rock vs. gibi çok baba pistlerde kendilerinden 10 kat pahalı araçlar ile birlikte pist etkinlikleri ve yarışlar yapıyorlar.
Aramızdan hiçbirinin hiçbir yeri ayrılmadı.
Benim pist maliyetim ise (giriş ücreti, benzin vs dışında) tam 32 (otuz iki) TL idi.
Yaptığım fren soğutma kanalları için aldığım malzeme 30 TL, piste gelirken water injection sistemine koyduğum su da 2 TL tuttu.
Balatalarım standart sokak balatası, pistten çıkınca baktım, bir sene filan daha giderler.
Ama itiraf edeyim, dayanamadım ve yarış balatası (Hawk DTC-60) siparişi de verdim.
Bu arada, neyi tartıştığımızı da anlamıyorum aslında.
Otomobil yumurta gibi bir şey; herkes kendi zevkine göre pişiriyor işte.
Siz ve aracınız harikaydınız öncelikle onu söylemeden geçemeyeceğim.Şunu sormak istiyorum siz bu fren soğutma sistemini nasıl yaptınız,merak ettiğim balata ve diskler normalde aşırı ısınıyor ama siz su ile soğutma yaparken acaba disklerin çarpılması gibi bir durum söz konusu olabilme ihtimali yokmudur?Yani sistem tam olarak nasıl çalışır?
en uygun fiyatlı megane rs önerisini alabilirmiyim?. cam tavnlı ollabilir. gündelik kullanırsakta tabutta giddiyor gibi olmasın
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
arkadaşlar tüm cevapları okudum da, halen bütçenin 30bin ve Yedek parça vs. gibi unsurlarında önemli olduğu bölümü okumamış gibisiniz.
en mantıklısı Megane RS olucaktır.
-en başta hafifletme ile başlanabilir.
tavsiye edilirken, TR'de olduğunuzu unutmayın.
-dünya çapında nam salmış birçok araç var pistlerde...
-biz Tr şartlarına ve 30bin TL'lik bütçe ile iş çıkartmaya çalışıyoruz![]()
umarım konunun amacını anlamışsınızdır,
VTI track dog yapmak için çok pahalı bir araç. Güçsüz ama eğlenceli bir araç.
Ben Park'da yağmurda 2:52:490 yaptım stock VTI ile. Kuruda da 2:45 görebileceğimi düşünüyorum.
Slick lastik, fren geliştirmesi ve biraz daha tecrübeyle 2:30'lu sürelere inilebilir standart gücü ve süspansiyonu ile.
Ama ilk söylediğim parametreyi değiştirmiyor bunlar, satın alması çok pahalı bir araç (yaşına göre).
Önden çekiş atmosferik bir araç fikrine soğuk bakılmıyorsa Clio iyi bir alternatif olabilir. Torku sizi çok rahatlatır 1.6 bir araca nazaran, şanzumanla cebelleşmek zorunda kalmazsınız.
Öncelikli ya da tek amacı pist olacaksa aracın, hacimli bir arkadan itiş bulmaya bakın derim. Motorun gücü fabrikasyon olarak yüksek olsun, siz güçlendirmek zorunda kalmayın. 20 dk.lık seanslarda, limitleri zorlanarak güç çıkarılmış araçlar yağlama, soğutma gibi sorunlar yaşayacaktır.
Bu koşulları sağlayabilecek aklıma BMW'dan başka marka gelmiyor. BMW'dan anlayanlar size daha çok yardımcı olabilirler ancak bildiğim kadarı ile bütün jenerasyonları için bolca fren, süspansiyon, şase ve aerodinamik parçaları var.
Ayrıca pistte kullanacağınız düşük bütçeli bir araç için fazla maceracı davranmamak gerektiğini düşünüyorum. Minimum custom parça ve standarta en yakın araçlar size daha sürdürülebilir bir pist deneyimi yaşatacaktır.
Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
The fate of all mankind I see is in the hands of fools.
Hic bir seyi ayrilmaz nereye ayriliyor yahu ? Her yeri pas icinde degilse hic birsey ayrilmaz. Ayrica sasi gergisi yapmak ta maliyetli bir is degil mis gibi olur. Hatta cok da guzel oluyorlar, sadece biraz vakitle muhtesem seyler ortaya cikar. Pistteki Ghibli 18 yasinda falandir yada 17. S2000 9 yasinda, mx5 -15 yasinda. E36M3 ve E36turbo lan ***** 18 yas civarinda, Subaru GC8 ler keza o yas gurubunda. Bahsettigimiz arabalarda Sahin degilki ( Asagilamak icin soylemiyorum, sasileri cok zayif ), donemin en yuksek teknolojisiyle uretilmis araclar bunlarin cogu ve senelerce yarismis, hala yarisanlari da var.
Sasi ayrilmasi vs bu kadar kolay mi? Evet biraz metal yorgunlugu vardir fakat 2-3 gergiyle halledilemeyecek is degil. Bir arabanin sasisinin eskimesi cok zor is, bilmem kac yasinda Toyota Hilux u top gear da zor parcaladilar oyle dusun.
Bir ara 25-27 gibi bi fiyata sahibinden de rx-8 vardı aslında o bulunup alınsa fena olmaz düşüncesindeyim
Kalın marker ile işaretlediğim kısmı yapmak için biraz değil baya tecrübeli yarış pilotu olup ciddi risk ile ben bu süreyi yapıcam diye inanmak lazım. Standart süspansiyon yada standart süspansiyon üstüne yay ile olacak bir iş değil o. Ayrıca tam slick lastikli araçta daha sert yay ihtiyacı kesinlikle hissedilecek. O kadar sert yayıda OEM amortisör ile uyumlu çalıştıramazsınız. Her halukarda sadece slick ve fren takviyesi ile 2:30 gibi bir süre bence imkansıza yakın.
Edit : Ayrıca İngiltere gibi sürekli yağmur ve nem yüzünden nerdeyse bütün arabaların pas içerisinde olduğu durumlarda bile insanlar 20-25 senelik araçları ile piste çıkıyorlar. Hemde restorasyon yapmadan. En tutunan slick lastik ile bile kastırsan arabayı bir şasesi felan ikiye ayrılmaz.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
2:30 lu sure gormek o kadar kolay bir is degil. Belki yaparsin bilemem ama su konuya bakiyorum da herkesin agzina yapismis, lastik fren 2:30O gunki yagmurda araciniz biraz limitte gittiyse, lastikleriniz fena degilse 7sn fark etmez bunu da ekleyeyim. Bir sureyi 15 sn indirmek cok kolay degil.
Fren mevzusu, daha iyi fren derken balata disk ten bahsediyorsaniz sizin icin tek avantaji daha uzun sure isinmamasi olacaktir. Eger hizli turunuzda frenleriniz soguksa pek birsey inmez. Fren upgrade i ancak ve ancak ciddi gelistirmeler olursa durma mesafesinde fark yaratir. Ben simdi arka frenlerim bitik girdim, bildigin balatasiz car cur.. Daha iyi bir lastik ve fren upgrade iyle 15sn inecek miyim? O zaman supersporlarin suresine inerim oh mis.
Slick lastik.. Hic slick lastikli araci limitlere ittiniz mi ? Ne demek oldugunu biliyor musunuz? Hani mekanik tutunmadan bahsediyor ya herkes.. Slicklerle iyi durumda bir lastik arasinda istanbul park ta kac saniye fark olacak bilginiz var mi ? Hangi slick i alacaksiniz hangi compoundu alacaksiniz? Nasil bir yanak yapisina sahip olacak ? Kumho Ku36 larin yanaklari yumusacik, Hankook nasil belli degil.. O var bu var bilginiz var mi? Hangi kalinligi sececeksiniz? (Bulabilecek misiniz?) Ben 210 taban Advan larla girdim, 255 taban Contilerimle pek farkli olmadi mesela.
Arkadaslar bu sureler havadan sudan gelmiyor, herkes uzman olmus ( Sahsen direk sana yada birine ithaf etmiyorum belki benden de cok biliyorsunuz, genel bir analiz bu ). Ha birde insansiniz, gittiniz yaptiniz tum upgrade leri.. Onun verecegi heyecan, karsiniza cikacak araclar vs sure ayni yerde bile kalabilir ayrica. Bakin mesela ben, bir tur sureye gittim.. Son viraj hidrolik direksyon ariza verdi ve koptum.. Diger turlardan bir parca ekleyip montaj yaptim 2:32 cikti, 2:32 yapabildim mi? YapamadimEger daha iyi bir fren, daha iyi bir lastik ve biraz deneyimle 15 sn inebiliyorsa wuhuu 2:17 civarinda yaparim ben : )
Hepi topu 2 kere girdik Istanbul Park'a; arastirmadan, bakmadan, karsilastirmadan, deneyim yasamadan lutfen yazmayin. Tekrarliyorum bu demek degildir ki 2:30 yapamayacaksiniz belkide yaparsiniz ama ihtimalleri goz onunde bulundurursam cok zor.
ozaman ben yazılım cai egsoz ile arabamı 230 hp civarına getireyim. yay ile 5cm basayım. hanım bu defa tribünden izlesin bagajdakineşyalarada o bakar) ku 36 da aldımmı. birde pisti artık ezberlediğimi sayarsak 2:35 cepte benim.
konuyu kapatın ben araba almaktan vazgeçtim![]()
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
accord 4 aydır kapı önünde yatıyor. satılmayı bekliyor. vw cc le diyorum. accord ilk virajda baryere girer. çok yeteneksiz![]()
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)