abi bak bir daha soruyorum, şimdi bu konuda mevzu bahis RS için..
basınç 1.1 oluyor, sonra devir bandında ilerledikçe 1.0 bara sonra 0,9 bara düşüyor..
sence bunu aracın yazılımımı sağladı? yoksa turbonun üfleyebileceği hava artık daha fazla artamadı limitlerine geldi ve basınç üst devirlerde düştü..
oem bir araç olsa, turbonun ömrünü korumak için üst devirler basıncını kısabilirler, ama aftermarket bir yazılımdan bahsediyorsun, kim takar turbo ömrünü..
buna bi cevap söyle.. basıncı düşüren bu araçtaki yazılım mı? yoksa turbonun yetersiz hava debisimi?
üst devirlerde piston daha çok hareket edeceğinden hava ihtiyacı artar
ben sana tamamiyle fiziki bir olaydan bahsediyorum, akışkanlar mekaniği..
"basıncı oluşturan debinin kendisidir"
ama sen sistemde basınç debiden bağımsız oluşur diyorsun, dolayısıyla basınç ne kadar fazla olursa motora o kadar hava girer diyosun? nerden geliyor bu hava, turbo pompalıyor.. ee turbonun üfleyeceği hava belli, limitleri belli.. o zaman nasıl istediğimiz basıncı oluşturabiliyoruz?
kaldıki 19T nin 2.0 motorda oluşturacağı basınç 1,3 - 1,4 bar arası, güç de 320-340 hp arasıdır, çeşitli volvo 1.9T, 2.0T dynolarını incelersek bunu görebiliriz.. ee ne kadar hava o kadar güç *****, dolayısıyla bu araçtaki "custom" turbo, senin düşündüğün 19T ayarında değil, onun kadar hava üfleyemiyor..
hava üfleyemediğini de üst devirlerde set edilen 1.1 bar basıncı koruyamamasından anlıyoum zaten, ben bu konudaki ilk mesajımda bunu anlamak içinde zaten.. redline a kadar 1.1 bar gidebilseydi bu haliyle, daha turbonun potansiyeli var biraz daha basınç arttırılabilir diyebilirdik..