User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
50 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Turbo sıkıştırma oranı

  1. #20
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim yazdığım kaynak 2006 yılında çıkan soru kitapçığından. Soru muhtemelen 2006 öncesinde sorulmuştur. O zamanlar kimse bu kadar bilgili değildi zaten.......
    kusura bakmayın ama ben Onno ustanın bu formülü bulacak ya da hesaplayacak durumda olduğunu hiç zannetmiyorum, ilk yazısından itibaren 7-8 sene kesintisiz takip ettim, her yıl bir önceki yıllarda söylediklerini inkar edecek duruma geldiğinde ise eğlence amaçlı okumaya başladım... turbo cinsi, ebadı, manifold uzunluğu çapı vs kaale alınmayan bir formülün geçerli olabileceğini düşünmüyorum...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #21
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar onno ustayı çekiştirmeniz çok yersiz
    zamanının en iyi ustası o, yapmayın etmeyin haksızlık ediyorsunuz gibi geliyor bana.

    siz şimdi rahatsınız ohh adsl internet google forumlar havalarda uçuşuyor
    wideband-egt-aftermarket ecular, launch controller cut outları herkes biliyor

    ya bi gidin 15-20 sene önceye bakalım??

    günümüzde bu başlıkta olduğu gibi arkadaşın biri
    hangi turbo acaba diye soru soruyor, turbo haritasını verip
    15-20 sene önce turbo nedir diye sorarlardı

    kapatın onno konusunu bence.

    dayanamıyorum gene onno ustaya gelen bir soru ile bitireyim lafımı.

    sevgili onno usta, 1.6 şahin arabam var
    bu motora turbo takabilirmiyim?
    takabiliyorsam kaç tane takabilirim?

  3. #22

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar onno ustayı çekiştirmeniz çok yersiz
    zamanının en iyi ustası o, yapmayın etmeyin haksızlık ediyorsunuz gibi geliyor bana.

    siz şimdi rahatsınız ohh adsl internet google forumlar havalarda uçuşuyor
    wideband-egt-aftermarket ecular, launch controller cut outları herkes biliyor

    ya bi gidin 15-20 sene önceye bakalım??

    günümüzde bu başlıkta olduğu gibi arkadaşın biri
    hangi turbo acaba diye soru soruyor, turbo haritasını verip
    15-20 sene önce turbo nedir diye sorarlardı

    kapatın onno konusunu bence.

    dayanamıyorum gene onno ustaya gelen bir soru ile bitireyim lafımı.

    sevgili onno usta, 1.6 şahin arabam var
    bu motora turbo takabilirmiyim?
    takabiliyorsam kaç tane takabilirim?
    hahaha her silindire iki tane olmak üzere 8 tane takabilirsin. Bu ne yaw. Abi tamam şu an herşey varda o zaman da bir sürü dergi geliodu yurt dışından. Yaw benimde bahsettiğim 23 sene önce falan yaw. Adam enjektör yerine çift karbüratör ya da büyük karbüratör daha verimli dedi yaa.
    IN BOOST WE TRUST

  4. #23
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar onno ustayı çekiştirmeniz çok yersiz
    zamanının en iyi ustası o, yapmayın etmeyin haksızlık ediyorsunuz gibi geliyor bana.

    siz şimdi rahatsınız ohh adsl internet google forumlar havalarda uçuşuyor
    wideband-egt-aftermarket ecular, launch controller cut outları herkes biliyor

    ya bi gidin 15-20 sene önceye bakalım??

    günümüzde bu başlıkta olduğu gibi arkadaşın biri
    hangi turbo acaba diye soru soruyor, turbo haritasını verip
    15-20 sene önce turbo nedir diye sorarlardı

    kapatın onno konusunu bence.

    dayanamıyorum gene onno ustaya gelen bir soru ile bitireyim lafımı.

    sevgili onno usta, 1.6 şahin arabam var
    bu motora turbo takabilirmiyim?
    takabiliyorsam kaç tane takabilirim?
    hocam haklısın ama emin ol bizim de yıllarımız bu verilen yanlış bilgileri düzeltmekle geçti...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #24
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu bilgi Onno Usta'nın zamanında sorulara verdiği cevaptan alınıp yazılmıştır.
    Herkes herşeyi anlayıp, detay bilmek zorunda değil. Onno usta dergiye yazdı zamanında bende oradan aldım.
    Sen adamin ne demek istedigini anlamamissin ustune gelip burda bize satiyorsun. Hatta tam aksine sanki konu uzerinde ihtisas yapmis gibi yaziyorsun. Bakalim ne yazmissin...

    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kompresyon ve turbo basıncı arasındaki ilişki yaklaşık olarak şöyledir:
    Kompresyon oranı x (Turbo basıncı +1)= Maksimum 16 olmalı.
    Kafana göre kompresyon-turbo basıncı seçemezsin.
    Gercekten de verdigi formulun ne oldugunu anlamamis ve detayini bilmeyen birinin mesaji bu, baska turlusu dusunulemezdi zaten.

    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Örneğin sıkıştırma oranın 8 olsun. Turbo basıncını bulmak için:
    16/8=2
    2=turbo basıncı + 1
    Turbo basıncın max 1 bar olmalı.
    Bu formül benzinli arabalar için geçerli, dizellerden emin değilim.
    Peki ya bu nasil? Hangi araclar icin gecerli oldugu, turbo basincinin kac bar olmasi gerektigi filan net net tarafindan yazilmis. Hatta not dusulmus dizellerden emin değilim. diye.

    Arkadas senin hicbir bilgin yok ki konu ile ilgili, hicbir konuda emin olma durumun yok yani. bosver sen formul mormul, yorma kafani bunlarla, git aracini filan yika.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  6. #25
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapilmaz edilmez diye bir sey yok sikistirmada arttirila bilinir aracin motor karakteristik ozellikleri bilinmeli ve ona gore bir hesaplama ile max ne sikistirma kullanacagini teorik olarak hesaplayabiliriz

    Gunes yine kendini yipratiyosun
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  7. #26
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dergi yada gazetede kesin bir cevap vermesi gerektiği için böyle saçma bir formül sunmuştur. Araç ne olursa olsun böyle bir formül vermek çok saçma. Silindir kapağından tutunda aracın egzoz manifoldu dizaynına. Oradan egzantrik derece ve liftlerine kadar bir sürü etken var. ERgzantrik dereceleri çok düşük ise dinamik sıkıştırma da yüksek olucak yada manifold tasarımı kötü ise EGT yüksek olucak ve her halükarda çok değişken önceden formüle edilemeyecek bir durum ortaya çıkacak.

    Turboyu bilmeden basınç söylemek zaten komik birde üstüne 16 avans diye limit koymakta enteresan.
    bunu her türlü yorumlayabilirsin. Yani işine geldiği gibi. Onno ralli arabası motoru bile yapsa bir sezon o motora anahtar değmeden yarış bitiren motorlar yapardı. İstersen günümüzdeki teknoloji ile yapılan femuarlı motorlara bir bak derim.

    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onno Usta ne derse doğrudur, turbo zaten mosselmandır, çeşidi falan olmaz, mosselman yapar gönderir, beyni kimse ayarlayamaz öyle bir olay tavsiye edilmez ama kendisi yaparsa yapabilir...
    mosselman turbo dediğin zaman 1995 yılına gittim birden......
    birde tv tamircisi vardı otomobil epromu programladığını söyleyen.

    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Heheh aynen 15 yaşımdayken otohaber de yazardı o zamanki bilgimle bile gülerdim yazdıklarına. Hala yazdığına inanmıyorum kesin dergide çalışan biri onun adına yazıodur. Herif o zaman ef civic için birisi d16 enjektör sistemi mi ne sormuştu bu enjektör çok yeni teknoloji yüksek verim alamazsın büyük karbüratör ya da çift karbüratör kullan demişti. Hay dedim senin ustalığına
    O zaman renkli tv varmıydı???? Yada ecu programlanması diye bir şeyler...
    15 yaş bilgi birikiminin en üst seviyesi olmalı.


    1984 de turbo bu arabalar dediğimde, turbo düğmesi nerede diye soranlara, düğme gösteremeyince inanmazlardı. O zamanlar karaşimşek çok popüler bir dizi idi.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  8. #27
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o yıllarda yarış otolarını ya da turbolu araçları sadece İstanbul ve Onno mu yapıyordu? hyat sadece internetten ibaret değil, şu anda en azından teorik olarak internetten bir şeyler öğreniliyor doğru, ama o yılların gerçek ustalarının da hakkını yemeyelim...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  9. #28
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o yıllarda yarış otolarını ya da turbolu araçları sadece İstanbul ve Onno mu yapıyordu? hyat sadece internetten ibaret değil, şu anda en azından teorik olarak internetten bir şeyler öğreniliyor doğru, ama o yılların gerçek ustalarının da hakkını yemeyelim...
    bir sürü vardı. hiç birinin hakkını yemeyelim doğru... Alfacı sından başlar ve gider.
    bahsettiğin ustalardan kimleri tanıyorsun bilmem. Performansa yönelik çalışan ustalar bir elin parmaklarını geçmez. şimdiki ustaların bir çoğuda bahsettiğimiz ustaların yanında çalışmış olanlar. Ankarada turbolu arabaları yapanlar vardı. Ne kadar yapabildiklerini tartışırım. O yıllardan denemişliğimiz var yapılan arabalar ile. Yada orada beceremeyip en son çare istanbula gelip arabayı yaptırıp ankaraya götürenlerde olmuştur. Yada yarış otomobili yapan bir sürü usta vardı. Sonuç ortada bak sıralamaya kimin arabaları yarışı bitirmiş. O zaman zaten bu işlerle uğraşan bir kaç kişi vardı. 10 yaşındayken dergi okuyup orada yazanın yanlış olduğunu söyleyen ne kadar doğru söyleyebilir. yada 1993 senesinde yapılmış bir arabaya neden orijinal ecu kullandın ms kullansaydın diyen sence bu işi ne kadar biliyordur. bu arada 1993 de daha doğmamış bu lafı eden. işin en acı tarafı bir hanımkızımız (oto dergisinde yazar veya test editörü ) .... usta sayesinde öğrendim onun dükkanından çıkmazdık dediğinde okuduğun tüm dergilerin bir usta üzerine çıktığını düşünmezmisin. Herkes her şeyi biliyor olamaz. Bazı bilgiler tecrübeye dayandığı için daha değerlidir. yoksa karşındakine sen ne biliyorsun dediğinde o işi yapmış olacaksın yoksa sana da biri aynı cümleyi kullanabilir.
    ustalık ile al tak arasında fark var. bunuda unutmayın derim.
    bahsettiğiniz ustalar olamasaydı bu gün modifiye buralarda olmazdı.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  10. #29
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir sürü vardı. hiç birinin hakkını yemeyelim doğru... Alfacı sından başlar ve gider.
    bahsettiğin ustalardan kimleri tanıyorsun bilmem. Performansa yönelik çalışan ustalar bir elin parmaklarını geçmez. şimdiki ustaların bir çoğuda bahsettiğimiz ustaların yanında çalışmış olanlar. Ankarada turbolu arabaları yapanlar vardı. Ne kadar yapabildiklerini tartışırım. O yıllardan denemişliğimiz var yapılan arabalar ile. Yada orada beceremeyip en son çare istanbula gelip arabayı yaptırıp ankaraya götürenlerde olmuştur. Yada yarış otomobili yapan bir sürü usta vardı. Sonuç ortada bak sıralamaya kimin arabaları yarışı bitirmiş. O zaman zaten bu işlerle uğraşan bir kaç kişi vardı. 10 yaşındayken dergi okuyup orada yazanın yanlış olduğunu söyleyen ne kadar doğru söyleyebilir. yada 1993 senesinde yapılmış bir arabaya neden orijinal ecu kullandın ms kullansaydın diyen sence bu işi ne kadar biliyordur. bu arada 1993 de daha doğmamış bu lafı eden. işin en acı tarafı bir hanımkızımız (oto dergisinde yazar veya test editörü ) .... usta sayesinde öğrendim onun dükkanından çıkmazdık dediğinde okuduğun tüm dergilerin bir usta üzerine çıktığını düşünmezmisin. Herkes her şeyi biliyor olamaz. Bazı bilgiler tecrübeye dayandığı için daha değerlidir. yoksa karşındakine sen ne biliyorsun dediğinde o işi yapmış olacaksın yoksa sana da biri aynı cümleyi kullanabilir.
    ustalık ile al tak arasında fark var. bunuda unutmayın derim.
    bahsettiğiniz ustalar olamasaydı bu gün modifiye buralarda olmazdı.
    Oğuz Bozkurt var mesela, OMS olarak hala rallilere otomobil hazırlar, kendi yaptığı araçlarla sponsorsuz bile şampiyonlukları vardı... ben de onun yanından çıkmazdım, çok şey öğrendik sayesinde, ben Onno-ms beyin chip turbo vs tartışmıyorum, sonuçta adı geçen ustanın yanlışları şimdiki modern dünyanın iletişim çağıyla alakalı şeyler değildi, tamamen ticari şeylerdi benim de itirazım bunlaradır...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #30

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.056
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen adamin ne demek istedigini anlamamissin ustune gelip burda bize satiyorsun. Hatta tam aksine sanki konu uzerinde ihtisas yapmis gibi yaziyorsun. Bakalim ne yazmissin...



    Gercekten de verdigi formulun ne oldugunu anlamamis ve detayini bilmeyen birinin mesaji bu, baska turlusu dusunulemezdi zaten.



    Peki ya bu nasil? Hangi araclar icin gecerli oldugu, turbo basincinin kac bar olmasi gerektigi filan net net tarafindan yazilmis. Hatta not dusulmus dizellerden emin değilim. diye.

    Arkadas senin hicbir bilgin yok ki konu ile ilgili, hicbir konuda emin olma durumun yok yani. bosver sen formul mormul, yorma kafani bunlarla, git aracini filan yika.
    Kitapçıktaki soru benzinli araç içindi, onun için dizelden emin değilim yazdım. Ben 2004 belki de daha eski bir kaynaktan buldum ve yazdım. Bu formül ampirik olarak size her zaman fikir verir. Avans ile falan oynayacaksan ona göre bilgin vardır zaten. Nasıl her konuda ampirik formüller varsa (örneğin kendi sektörümden bilgi vereyim istanbulda klima seçilirken m2 x 400 yaparsın sana btu olarak yaklaşık değer verir veya ısıtma için m2 x 100 kcal yaparsın sana odanın ısınma ihtiyacını verir) detay/net sonuç istersen mühendisliğe girersin.
    Araba yıkama lafını ise, en basitinden, sana aynen iade ediyorum...........
    Okumadan imzalamam.....

  12. #31
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Wink

    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    16'yı geçerse avans vurur, avansla oynamak vb düzeltmeler yapmak lazım diye ek bilgileri de vardı. Düz atmosferiğe direkt turbo takılması durumu için geçerli bu formül muhtemelen.
    Düz atmosferikte olsa direk turbo takıp 1 bar basamazsın. Yakıt açmadan nasıl boost basacaksın? Öyle bir dünya yok.

    Kısaca internetten okuduğunuz ama kesin doğruluğundan emin olmadığınız bilgileri burada kesin doğruymuş gibi paylaşırsanız tartışma çıkması normaldir.

  13. #32
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kitapçıktaki soru benzinli araç içindi, onun için dizelden emin değilim yazdım. Ben 2004 belki de daha eski bir kaynaktan buldum ve yazdım. Bu formül ampirik olarak size her zaman fikir verir. Avans ile falan oynayacaksan ona göre bilgin vardır zaten. Nasıl her konuda ampirik formüller varsa (örneğin kendi sektörümden bilgi vereyim istanbulda klima seçilirken m2 x 400 yaparsın sana btu olarak yaklaşık değer verir veya ısıtma için m2 x 100 kcal yaparsın sana odanın ısınma ihtiyacını verir) detay/net sonuç istersen mühendisliğe girersin.
    Araba yıkama lafını ise, en basitinden, sana aynen iade ediyorum...........
    Yahu arkadas bilmiyorsun, bir yerlerden birseyler okumussun alt yapin yetmemis onu bile anlamaya, gelip hala konusuyorsun yok efendim ampirik formul, aman efendim Onno usta yazmis.

    Bir laf ediyorsan, hele hele formul filan vermek gibi bir seviyeye cikartiyorsan konuyu, o zaman o formuldeki virgule kadar bileceksin, sonra biri sordugu zaman aciklayacaksin boyle boyle diye.

    Ortaya formul diye birsey yaz, soru gelince yok ben bilmiyorum kuzenim biliyor de, ustune yok efendim ampirik formul bu, her zaman fikir verir filan de, siyril aradan.

    Bu arada verdigin formul ampirik olarakta gercek disidir, boyle bir formul olmaz, boyle genelleme olmaz.

    Yalan yanlis bilgi vermeyin forumda.

    Unutmadan Sonax oto sampuanlarinda indirim varmis, kacirma derim.



    Alıntı PPR engineering Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yapilmaz edilmez diye bir sey yok sikistirmada arttirila bilinir aracin motor karakteristik ozellikleri bilinmeli ve ona gore bir hesaplama ile max ne sikistirma kullanacagini teorik olarak hesaplayabiliriz

    Gunes yine kendini yipratiyosun
    Sorma ya, formul filan gorunce artik dayanamadim yazdim yeter diye
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  14. #33
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kompresyon ve turbo basıncı arasındaki ilişki yaklaşık olarak şöyledir:

    Kompresyon oranı x (Turbo basıncı +1)= Maksimum 16 olmalı.

    Kafana göre kompresyon-turbo basıncı seçemezsin.
    Kendi aracım için konuşayım. Aracım 9 sıkıştırma oranına sahip, 0.8 bar basıncı var. 9x1.8=16.2 ediyor. Fabrikasyon bozuk o zaman benim araç.
    .

  15. #34
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jeandan-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kendi aracım için konuşayım. Aracım 9 sıkıştırma oranına sahip, 0.8 bar basıncı var. 9x1.8=16.2 ediyor. Fabrikasyon bozuk o zaman benim araç.
    senin araban 2004 den önce üretimmi???
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  16. #35

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu tepkiler biraz abartili geldi bana..

    En basitinden kaba formullere gore turbo ve enjektor hesaplanip seciliyor dimi?

    Aracini yukleyen herkez oturup VE mi hesapliyor veya hesaplatiyor?? ona gore mi turbo seciyor veya enjektor pompa seciyor?

    o formul %100 dogru degil belki ama birkac sikistirma oranina gore turbo basinci hesaplatirsaniz cok da anlamsiz sonuclar cikmadigini goreceksiniz..

    Ve madem aracin ve sine gore turbosuna gore egzantrigine gore secmek lazim bi tane case study yapalim da gorelim dediginiz kadar basit olacak mi sikistirma orani belirlemek.. Yoksa kaba saba formul daha anlamlimi gelecek gorelim.

  17. #36
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o yıllarda yarış otolarını ya da turbolu araçları sadece İstanbul ve Onno mu yapıyordu? hyat sadece internetten ibaret değil, şu anda en azından teorik olarak internetten bir şeyler öğreniliyor doğru, ama o yılların gerçek ustalarının da hakkını yemeyelim...
    Dergide yazmak dışında yaptığı örnekler varsa bilen arkadaşlar paylaşın, harikaayar yapardi boncuk demekle olmuyor, en büyük ustalık emekli olmadiysa yeniliklere öncü olmak e bide yeniliklere ayak uydurmak
    Hesap yapan adaminda üstüne fazla gitmeyin boş bulup kanıtlanmış bir formül gibi atmış ortaya talihsizlik olmuş.
    Benzinine yazilimcisina güvenen varsa yüksek sıkıştırma yapsin yurusun cokta gzl olur ama bizde ikiside yok

  18. #37
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin araban 2004 den önce üretimmi???
    Benim aracım 2005, meggy 2003de tanıtıldı ama.
    .

  19. #38
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı G_TT_I Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dergide yazmak dışında yaptığı örnekler varsa bilen arkadaşlar paylaşın, harikaayar yapardi boncuk demekle olmuyor, en büyük ustalık emekli olmadiysa yeniliklere öncü olmak e bide yeniliklere ayak uydurmak
    Hesap yapan adaminda üstüne fazla gitmeyin boş bulup kanıtlanmış bir formül gibi atmış ortaya talihsizlik olmuş.
    Benzinine yazilimcisina güvenen varsa yüksek sıkıştırma yapsin yurusun cokta gzl olur ama bizde ikiside yok
    o zamanlar trt de programı yayınlanıyordu siyah beyaz.. Arşivlerden bakın bulursunuz..
    şimdi peşinden koşulan bir çok usta, bahsettiğiniz yada beğenmediğiniz ustanın yanında çıraklık yapmakla övünüyor. bu işler yapılırken neden aem yada ms almadın diye soran kadar talihsiz olmuş. bu modifikasyonlar yapıldığında 90 lı yıllardı.


    Alıntı Jeandan-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim aracım 2005, meggy 2003de tanıtıldı ama.
    YANLIŞ ben 2000 de prototipini görmüştüm o yüzden sendeki kaç model diye sordum.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •