User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
63 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Üst Devirlerde Tork düşmesi

  1. #39

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    downpipe filan destek sağlamazmı bana?yada intercooler?

  2. #40
    MuratGürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Onur turbonun kapasitesi bu kardeşim .Senin bunu yapmanın tek çaresi büyük turbo.
    Yada dp wg ile birazcık arttırabilirsin. Bunuda dp wg tek başına yapmaz yazılımla biraz daha basınç verirsin istersin bu etmenlerden kaynaklı rahatlama ile yapabildiği kadar artış sağlar. Ama çok deği yani senin istediğin gibi değil. Her halukarda üstlerin bitik olcak. İntercooler ilede sadece düzgün soğutursun gene kapasitede artış sağlamassın.

  3. #41

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wastegate e napılcak murat?kim yapar

  4. #42

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    downpipe filan destek sağlamazmı bana?yada intercooler?
    downpipe konusunda bi yorumum yok, ama sisteme intercooler sana basınç kaybı olarak geri dönecektir diye düşünüyorum.. (Bu arada 1.4 TSi larda intercooler yok diye biliyorum doğru mu??)

    çünkü bu tip soğutucularda mutlaka basınç kaybı vardır..

    Fakat hava soğuyacağı için, özellikle limitlerde kullanıyor olduğundan turbo fazlasıyla sıcak hava üflüyor, araç daha iyi gidecektir

  5. #43

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    water cooler var araçta

  6. #44

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MuratGürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onur turbonun kapasitesi bu kardeşim .Senin bunu yapmanın tek çaresi büyük turbo.
    Yada dp wg ile birazcık arttırabilirsin. Bunuda dp wg tek başına yapmaz yazılımla biraz daha basınç verirsin istersin bu etmenlerden kaynaklı rahatlama ile yapabildiği kadar artış sağlar. Ama çok deği yani senin istediğin gibi değil. Her halukarda üstlerin bitik olcak. İntercooler ilede sadece düzgün soğutursun gene kapasitede artış sağlamassın.
    wastegate e müdahale etsekte bişi olmaz.. ikinci log da gözüküyor.. beyin 1720 mbar a izin vermiş ancak en fazla 1520 mbar olabilmiş basınç.. wastegate in çalışmasına fırsat olmamış zaten..

  7. #45

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    water cooler var araçta
    hocam o zaman intercooler faydasız.. senin soğutucu zaten işini yapıyordur..

    tek yol turbo büyütmekte..

  8. #46

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arabayı katalizör hiç sıkmıyormu?onun yerine 60 lık downpipe yapsam turbodan biraz daha verim alamıyormuyum yani?millet bosamı downpipe takıyor o zaman?

  9. #47

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arabayı katalizör hiç sıkmıyormu?onun yerine 60 lık downpipe yapsam turbodan biraz daha verim alamıyormuyum yani?millet bosamı downpipe takıyor o zaman?
    faydası elbette olur ama istediğin gibi üst devirlerde şahlanma olmaz..


    downpipe değiştirince turbo üflediği hava dolayısıyla motorun basıncı artmaz.. belki orta devirler peak basınç oluşur biraz daha.. ama oda bu turboyla şüpheli

    adamlar lag olmasın diye iyice ufak turboya gitmişler ya..

    6000 devirde 0.5 bar anca görüyor

  10. #48
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence downpipe büyütme ve eksoz kontrolü hatta çap büyütme işini atlamayın derim .

    gaz çıkışı fazla sıkışık olursa, turbo basamaz .

    daha dün buna güzel bir örnek yaşadık
    forumdan bir arkadaş T70 koca turbo takmış araca, araç ford ztec 2.0
    diyorki 5500 devir çeviriyorum, 0.1 barın üzerine çıkamıyoruz deliricem .

    eksozu kontrol et dedim ,
    1 tane susturucu tıkalı çıkmış, ondan sonra düzelmiş herşey .

  11. #49
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    demek istediğim şu

    istenen basınç 1 bar ,turboda 1 bar bastı eyvallah turbo yetiyor ..

    ama bunun tam tersi olduğu zaman kesin turbo yetmiyor DIYEMEYIZ.

    ya bir sorun varsa ? ya eksoz tıkalıysa? ya katalitik tıkanmışsa ?

  12. #50

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman faydasını göreceğiz sanırım

  13. #51

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    191
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eklenen dynosheet benim yaptığım bir araca ait. Stage1 yazılım.

    Sanırım Türkiye'de ilk 1.4 TSI 122 hp aracı ben yaptım çünkü okuyup yazabilmek için update i bir hayli bekledim, bana gönderilen beta bir yazılımla, hazırladığımız yazılımı 3 gün bekleyip byteshooter dan ok geldikten sonra aracı yazabilmiştim.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim, 1.4 122 hp de k03 yok. TD025M2 Turbo çıkıyor. Bir ara fotoğrafını konuya eklerim.

    Bu turbonun wastegate hortumunu söküp ve bypass valve i iptal edip limitini gördüm, bunun loglarını aldım, Şu an şehir dışındayım ofise dönünce eklerim fakat bu turbo ile üst devirlerde 0.5 bar üzeri basmanın hayal oldugunu söyleyebilirim cünkü peak 1.1 barı bile gecmiyor.
    as known as Umit DOGAN

  14. #52

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dogan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eklenen dynosheet benim yaptığım bir araca ait. Stage1 yazılım.

    Sanırım Türkiye'de ilk 1.4 TSI 122 hp aracı ben yaptım çünkü okuyup yazabilmek için update i bir hayli bekledim, bana gönderilen beta bir yazılımla, hazırladığımız yazılımı 3 gün bekleyip byteshooter dan ok geldikten sonra aracı yazabilmiştim.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim, 1.4 122 hp de k03 yok. TD025M2 Turbo çıkıyor. Bir ara fotoğrafını konuya eklerim.

    Bu turbonun wastegate hortumunu söküp ve bypass valve i iptal edip limitini gördüm, bunun loglarını aldım, Şu an şehir dışındayım ofise dönünce eklerim fakat bu turbo ile üst devirlerde 0.5 bar üzeri basmanın hayal oldugunu söyleyebilirim cünkü peak 1.1 barı bile gecmiyor.
    hiç k03 lü 1.8t araç yaptınız mı? std halde basınç nedir üst devirlerde? ve üst devirler k03 ün maksimum kapasitesi nedir?

  15. #53

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    191
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hiç k03 lü 1.8t araç yaptınız mı? std halde basınç nedir üst devirlerde? ve üst devirler k03 ün maksimum kapasitesi nedir?
    bir sürü araç yaptım ama özellikle standart halini loglamadım, bugün yarın gelir bir kaç tane bakar, logları buraya eklerim.
    as known as Umit DOGAN

  16. #54

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dogan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir sürü araç yaptım ama özellikle standart halini loglamadım, bugün yarın gelir bir kaç tane bakar, logları buraya eklerim.
    valla süper olur

    elinde chipli halinin de logu varsa bizimle paylaşabilirmisin? k03 6000-6500 da ne kadar basınç oluşturabiliyor

  17. #55
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    knka td03 teyken 3. viteste 5000rpm den sonra basınç 1 bardan 0.9 0.8lere doğru düşüyordu... şimdi td04 turboya geçtim, 4. vitesi 5. vitesi bitirdim banamısın demiyor.....

  18. #56
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hakan abi yazdıklarını şimdi okudum, bu durumda benim yazdıklarımın bi anlamı yok....

  19. #57

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin cuk diye oturuyodu tabi manifold derdi yok bişey yok

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •