User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
113 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: timing ayarı hakkında

  1. #1
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    timing ayarı hakkında

    arkadaşlar bir dereceli egzantirikte timing ayarı neye göre hesaplanıp yapılır bu ayar sadece bir keremi yapılır yoksa en üst performans yakalanana kadar tekrarlanırmı
    http://www.crower.com/misc/cam_spec/...part_num=63462

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu bilen zor bulunur Türkiyede....

  3. #3
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bilen vardır da herkes paylaşır mı önemli olan o.
    Failure is not an option.

  4. #4

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilen vardır da herkes paylaşır mı önemli olan o.
    sanmıyorum olsun.. konuyu açan arkadaşımız parasıyla yaptırdı yine olmadı ayar tutmadı...

  5. #5
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanmıyorum olsun.. konuyu açan arkadaşımız parasıyla yaptırdı yine olmadı ayar tutmadı...
    e şimdi yapan usta bilmiyorsa hiçkimse bilmiyor mu demek oluyor? bide olup olmadığını neye göre anlıyorsunuz?
    Failure is not an option.

  6. #6
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e şimdi yapan usta bilmiyorsa hiçkimse bilmiyor mu demek oluyor? bide olup olmadığını neye göre anlıyorsunuz?
    abi ustaya birşey dediğim yok bu iş nasıl yapılıyor onu merak ediyorum ayar bir tek mi oluyor diyelim 2 derece emme yapıyorsun tamam orda bırakıyorsun yoksa arabanın gidişine göre tekrar yapılıyor mu kimseye herşeyi ile anlatsın istemiyorum

  7. #7
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    dyno üstünde denenerek yapılması gerekir. piston-supap ve supap-supap boşluklarınıda göz önünde bulundurmak gerekir ki tehlike olmasın.
    Failure is not an option.

  8. #8
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dyno üstünde denenerek yapılması gerekir. piston-supap ve supap-supap boşluklarınıda göz önünde bulundurmak gerekir ki tehlike olmasın.
    yani demek istediğin bir kaç kere yapılması gerekir burdan bu sonuç çıkıyor değilmi

  9. #9
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    istediğini bulana kadar bir kaç kere oluyor evet. güç bandını devir bandına yaymak istedğin yere göre vs. dyno üstünde eğrileri görerek gücü görerek yapılması gerekiyor. en azından bu benim ve takip ettiğim forum ve kişilerin yorumu,uygulamaları.
    Failure is not an option.

  10. #10
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında benim düşüncem bu işi paşa tuning savaş abinin dışındakiler pek ilgilenmiyor ya da önemsemiyorlar egzantriklerin lift ve duration ayarlarını hep ortalamada tutuyorlar yani araçta rolanti sorunu ve titreme gibi şeyler olmasın diye performansa pek bakmıyorlar diye düşünüyorum..yabancı bir sitede bi makale okumuştum adamlar 2 gün timing ayarı için uğraşmışlar ama bu extreme bir olay tabiki bizim ustalar bole bişe yapmazlar

  11. #11
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında benim düşüncem bu işi paşa tuning savaş abinin dışındakiler pek ilgilenmiyor ya da önemsemiyorlar egzantriklerin lift ve duration ayarlarını hep ortalamada tutuyorlar yani araçta rolanti sorunu ve titreme gibi şeyler olmasın diye performansa pek bakmıyorlar diye düşünüyorum..yabancı bir sitede bi makale okumuştum adamlar 2 gün timing ayarı için uğraşmışlar ama bu extreme bir olay tabiki bizim ustalar bole bişe yapmazlar
    sana katılıyorum ama elbet bununda ince bir noktası vardır.

  12. #12
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında benim düşüncem bu işi paşa tuning savaş abinin dışındakiler pek ilgilenmiyor ya da önemsemiyorlar
    Böyle birşey olabilir mi hiç. Bu işin bilincinde olan her firma garaj servis vs. ilgilenmeme veya önemsememesi gibi birşey olabilir mi..
    Failure is not an option.

  13. #13
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oktaykanlarda timing'e cok önem veriyor topladığı makinelerde mantar'da veriyordur paşada veriyordur bence..

  14. #14
    VM5590 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egzantirik ayarları pek kolay değil gerçekten ,satan firma hangi derecelerde olması gerektiğini ve max lift ve min. lift'i yayımlıyor. Bu değerlere ayalanıp ölçülüyor , optimum değeri yakalamk için dynoda bu aralıklar arası denenip hangisinin daha iyi olduğu bulunuyor. Bu işin en zor yanı ,liftleri ölçmek ölçü aletinin bağlanması. Bu işlemleri düzgün bir şekilde yapıcak firma yada şahıs azdır.

  15. #15
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dunyada da cok tartısılan bı olay. hesaplanarak yapılan tımıngten sonra dynoya cıkmaya gerek var mıdı yok mudur? yanı ayarın dyno uzerınde mı olması gerekır? dunyanın onde gelen fırmaları tımıngten sonra dyno kontrolu yapıolar. gercekten guc alıp almadıgızı baska turlu anlayamayız. ama ben sanmıorum kı ısını bılen bırısının yptıgı tımıng dynoda az guc versın. benım eskı setupımda tımıngı dyno ustunde yaptık. ** yapmadan once nerde guc alacagımızı bılıyorduk ve tam bekledıgımız noktada 11 hp aldık. ılk denememızde 11 hp almamıza ragmen toplamda 3 kez farklı ayar deneyıp aracı olcuk ısını bılen bır usta ve dyno sorununuza yardımcı olacaktır,kolay gelsın

  16. #16
    edo typer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hmn bı ekleme yapayım, 11 hp aldık en ıısı bu mantıgı yoktu,en guzel egrıde o ayarda ıdı. aracın dewır bandını butun olarak dusunmek gerekır. 8000-9000 dewır aralıgında aracım 5 hp guclu olucagına 8000 oncesının 2 hp guclu olmasını tercıh ederım hp olrak soledım ama dıkkat edılmesı gereken krıter tork egrısıdır. denersenız gorursunuz pık hp yakalayabılırsınız fakat homojen tork egrısı ıle aracınız daha hızlı olucaktır..

  17. #17
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki ortalamalarda tutulacağına stock kasnak kullanılması daha iyi olmaz mı? gereksiz yere zahmet ..

    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında benim düşüncem bu işi paşa tuning savaş abinin dışındakiler pek ilgilenmiyor ya da önemsemiyorlar egzantriklerin lift ve duration ayarlarını hep ortalamada tutuyorlar yani araçta rolanti sorunu ve titreme gibi şeyler olmasın diye performansa pek bakmıyorlar diye düşünüyorum..yabancı bir sitede bi makale okumuştum adamlar 2 gün timing ayarı için uğraşmışlar ama bu extreme bir olay tabiki bizim ustalar bole bişe yapmazlar

  18. #18
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanılacak motora uygun timing ayarını satan vermiyormu zaten?

    @erdem

    max güç devrin ne kadar arttı egzantrikten sonra?
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  19. #19
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorunda burda sanırım, verilen en uygun timing 4 decerece benim bildiğim. ama dyno aynı şeyleri söylemiyor. daredevil yıldıray arkadaşım da bu işin doğrusu nedir, ne olmalıdır diyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •