User Tag List

Sayfa 4/6 İlkİlk ... 23456 SonSon
113 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: timing ayarı hakkında

  1. #58
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben denedim ne soruyorsun

  2. #59
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5 derece R ile kıyasladığında durum ne?

  3. #60
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabanın gitmemesi neden yurtdışında adamlar 5 derece A oluyorda bizde 5 derece R oluyor

  4. #61

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı racing3000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soner abi sen ilk taktığında kasnaktan derece vermeden denedinmi hiç, o derece yani.
    valla kasnak almadan önce orjinal kasnakla taktık gayet iyiydi.. kasnak sonrası da aynı gibi geldi bana.. açıkçası çok bi fark hissedemedim...

  5. #62
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yurtdışında d 17 a2 lere 3-4 derece (A mı R mı bilmiyorum) üzerinde veren görmedim. sen peki A tarafında deneme yapmadın mı, ya şöyle sorim, en iyi verimi nerde yakaladın?

    edit: sorum yıldıray'a

  6. #63
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herşey motora daha fazla hava sokmak

    emme zamanı diye bildiğimiz zamanın sonunda piston sıkıştırma için üön ya tırmanmaya başlarke bile emme supapı açıktır bu bir ara zamandır ve emme rötarı diye geçer.

    aynı şekilde hep bildiğimiz egzoz zamanında piston aön dan üön a çıkarken egzozu atar kısmıda tam doğru değil.

    egzoz zamanı avansı denilen bir ara zaman daha var iş yapılan evrede piston aön ya inerken egzoz supapı açılarak egzozun kendi basıncıyla silindir dışına kaçması isteniyor.


    buna iyi kafa yordum zamanında olayın özü yüksek devirlerde motora fazla hava sokmak için emmeye kapanma rötarı verip içeri dolan havanın yarattığı dinamik koşullar piston sıkıştırma için üön ya çıkarken bile silindire hava çeksin ama ayar öyle olsun ki piston emme yoluna geri karışım basmasın

    aynı şekilde egzoz zamanına ise öyle bir avans verilsin ki işe yaramaz gazları piston itip kakmakla uğraşmasın ama öyle bir avans olsun ki motorun tam iş yaptığı yerde gücünden çalmasın..

    ha birde bu iki ufaklığın bindirdiği overlap durumu var oda akışkanlar mekaniği olayları söz konusu sanırım, egzoz sistemi iyi ayarlanmış bir motorda egzoz gazları kaçarken oluşan basınç değişikliği emmeyi açık bulursa burdan silindire yakılmak üzere az da olsa bir karışım çeker.

    düşünün overlapta çekiyor + emme esnasında zaten kendi çekiyor + emme rötarıyla hız kazanan gazın kendisi biraz daha doluyor.

    işte yüksek devir çeviren makinalarda bu 3 noktada kafa yorulursa güç alınıyor.



    kafa karıştırıcı şeyler ama ford Ti-VCT tamda bunu yapıyor
    belki vvt-i da belkide vtec te

  7. #64
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla kasnak almadan önce orjinal kasnakla taktık gayet iyiydi.. kasnak sonrası da aynı gibi geldi bana.. açıkçası çok bi fark hissedemedim...
    bizim otomatik avans buna neden olmuş olabilirmi, daha da açmak gerekirse şöyle sorim abi, aracı hiç bir elektrik aksamını çalıştırmadan 10-12 dk rolantide çalıştırdın mı hiç kasnak sonrasında?

  8. #65

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı racing3000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bizim otomatik avans buna neden olmuş olabilirmi, daha da açmak gerekirse şöyle sorim abi, aracı hiç bir elektrik aksamını çalıştırmadan 10-12 dk rolantide çalıştırdın mı hiç kasnak sonrasında?
    hatırlamıyorumki valla.. 6 aydan fazla oldu takılalı...

  9. #66

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı daredevil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu R ve A yazıların açılımı nedir ??????
    A Advance. (Süpaplar standart pozisyona göre erken açılıyor)
    R Retard (Süpaplar standart pozisyona göre geç açılıyor)
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #67

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    :

  11. #68
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı racing3000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yurtdışında d 17 a2 lere 3-4 derece (A mı R mı bilmiyorum) üzerinde veren görmedim. sen peki A tarafında deneme yapmadın mı, ya şöyle sorim, en iyi verimi nerde yakaladın?

    edit: sorum yıldıray'a
    A noktasında hiç deneme yapılmadı bir kere ayar yapıldı tamam o kadar tek ayar anlayacağın şimdi düştük derdine

  12. #69
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e peki sen kendin avans tarafında ufak ufak denemeler yapıp en iyi timingi yakalasan? tabii dikkatli, küçük adımlarla ve kulağı dört açarak, birden bire sıkmamak lazımmış. yarım mark yarım mark denenebilir.

  13. #70
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bakalım biraz daha araştırma yapıyorum birşeyler çıkar gibi olmadı yapacağız artık kendimiz ama yazılımada müdahale etmek gerekecek bence

  14. #71
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben aracıma motor toplattım ve tüm ayarlarını yaptırdım rodajımıda bitirdim ve mevcut p28 ecu'ya S300 taktırdım ama bir türlü ayar tutturamadık çünkü aracın timing ayarı ve sibop ayarı olması gerektiği gibi ayarlanmamıştı.bu timing işi çok hassasiyet isteyen bir iş yani 15-20 yıl tecrübeli motor ustası bu işi yapamayabilir çünkü uzmanlık alanı bu değil..bu işi istanbulda yapabilen nadir kişiler var saysan 5 parmağı kesinlikle geçmez..stndrd araçlarda hata payı çok daha az fakat atmosferik yüklü araçlarda bu iş çok zahmetli olduğundan ilgisizlik oluyor..

  15. #72
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı daredevil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bakalım biraz daha araştırma yapıyorum birşeyler çıkar gibi olmadı yapacağız artık kendimiz ama yazılımada müdahale etmek gerekecek bence
    sanmıyorm ya, yazılımda en fazla rol rev limiterı biraz yukarı kaydırmak oldu bence (eksantriğin max verim aralığına yaklaşmak için) .yine de özgün bilir en iyisini.

  16. #73
    CallMeInsane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul/Büyükçekmece
    Mesaj
    1.088
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer adı ayarsa birden cok defa yapıla bilmesi gerekir yaparsın tutmaz bidaha yaparsın istedigin gii olmaz degistirirsin en iyisini bulana kadar

  17. #74
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar birşeyler buldum gibi video izlerseniz
    http://www.youtube.com/watch?v=zVbwQ-O0Jlg

  18. #75
    racing3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yıldıray bu videodan ne sonuç çıkarttın peki

  19. #76
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı racing3000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yıldıray bu videodan ne sonuç çıkarttın peki
    valla sen ne anladıysan bende onu anladım racing 3000

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •