hmmm ozaman buyuk bır turbo kullansak mumkunlugu var tsk ederım=)
Printable View
dizellerin draglarında dikkat ederseniz vites değişimleri çok kısa çok kısa zamanda 4. viteslere geliyorlar
odaktan garantili şekilde 330 liraya faturası ile birlikte aldım. ve komple gm :) sebebi ise bizim turbo serilerinde büyük indirime girdiler ve banada yüzde 30 indirimleri var :)
eski turboyuda aldım sakladım fakat burda sorduklarımızda yapanlar memnun değiliz dediler onun yerine sıfır büyük al dediler sonrada işin ipi koptu zaten. sıfır 800 lira büyütülmüşün peki elimdeki turbo ne kadar mal olur?
aldığın 330 tl lik turboyu getirirdin 50-100 tl ye büyütürdüm..
insan haber verir alırız 3-5 tane dimi..bencil herif..
tshirtlerim nerde bnm
abi sana ozamanda dedim turbo bu kadar diye sana inandıramadım ki hiç. ben bu aralar kampanya olaylarına takılıyorum bana haber veriyorlar şu parça indirime girdi diye bende o saniye kapıyorum hee eğer istersen sana alabilirim yine...
eskinin paletlerini gördüm hepsi yamulmuş istersen onu getireyim ona bi girelim sağlam bi şekilde :)
tshirtlerine gelince abi sana resmen yalvardım yapalım diye fakat hiç takmadın tamam tamam dedin fakat bu aralar beni o konuda biraz bekle sana çok şekil bişey yapıcam bu sefer ben zaman istiyorum çünkü mağazada tekim bi yere takılamıyorum
nasıl fındık kadar.benım araca (2002 megane 1.9dti ) motor yapılırken sokulmustu adam demıstı eskı tıp turbo buyuk turbosu..adam mı yanlıs bılgı verdı yoksa bundamı fark var ?
Yüksek sıkıştırmalı atmosferik dizeller 5000 devir çevirebilir ancak dizel motorları yanma karakteri yüzünden yüksek devirlere çıkması zor. sonuçta önce sıkıştırıp yakıt püskürtüp yakıtın yanmasını beklemeniz lazım ve bu görece uzun bir süreçtir.
bunun yanında uzun stroklu olmaları, daha dayanıklı yapısı yüzünden hareket eden parçaların ağırlıklarının fazla olması ve ufak turbolar da motorun az devir çevirmesi denkleminde sayılabilir.
Dizelde niye 5000 i geçmek gerekiyor ki?
En verimli kısım 2000-4000 arası işte, sonra naparsanız yapın tork direk iner aşağı
O kadar roll yaptım bi kere bile 45-4600 ü geçme gereği duymadım, hatta çoğu zaman 4200 lerde atıyorum bir sonraki vites için..
muayene istasyonlarında artık egzoz pulu verilecek sebebi ise katı olamyan araçlar geçmeyecek biliginize
o biraz arabayı tanımakla alakalı bi olay bana göre :)
mesela ananem evreşede oturur geliboluya giderken tepelerin üstünden geçersin, tepeye gelirken atıyorum araba solladım 110-120 5. viteste hızım, önde araba var tam tepede karşımı görmüyorum 90a düşüyorum 4 e alıyorum görüş açım düzeldiğinde tekrar çıkıp yapıştırıyorum 5 e alıyorum selamletle diyorum :)
sollama yaptığın yere, karşı şeritteki boşluk mesafesine aracın devrine göre ister küçült ister küçültme :)
edit: mesela babam korkutelindeki virajlarda 3-4. vites kullanır, 110-140 arasında girer çıkar 120 ye kadar 3 te (3ile 125 yapıyor D4D) sonrasında 4. vitestedir o kullanırken :D
Aynen katılıorm dizel araçlarda çok sık vites deistirmek gerektıgı için virajlı yollarda can skıyo bence araba tanımakla alakası yok. sert bi viraja girersin,viraja gırdıgın hızda tam 2-3 vites arasında kalıosun ama devir bandın uzun olsa aracı zorlayıp rahat rahat virajına girersin bide vitesle ugraşmazsın. Yapılabilse pist araçları için muthıs olur.
yok anlamadınız demek ısteıdıgımı sız =) bende oyle yokuslar oluo 5. vteste turbonun calıstıgı yerlere getırıp cıkıorum o ayrı benım bahsettıgım vıraj kulanımı ornegın onu yasadıgım bır vırajı ızah edeyım tam performans kulanıorum vıraja yaklasırken 4 vıtesteyım gırerken fren yapıp 3 yapıorum 3 3500 arasına gelıo hemen sora bır vırajda fren yapıorum 2 e dussem 4.000 oluo hemde zorluorum 3 le gıtsem 2 2500 arası gelıo oda garıp burda gene 3 le gıtmemın avantaj oldugu bellı ama her vırajda emın olamıosun dusmekmı kalmakmı sure kaybettırır.:)
pisttemi gazlıyoruz? bence o kadar da kaybettirmez ;) konya antalya yolunu mesela komple 4. vitesle geçiyorum kamyon vs olursa vites ufaltıyorum bitek, düzlüklerde de 5 e takıyorum :) hem kompresyonu kullanıyorum güvenli oluyo hemde ekonomi sağlamış oluyorum bu sayede :)
80km hızda mesela benim 3. viteste 3000 devir civarında oluyor aracım, yoluna göre 3 yada 4. viteste gidiyorum 4 te de 2300 devir civarında oluyor aynı hızda :)
yolun durumu virajın durumu önemli burda, anamur yolunda mesela eski benzinli corolla varken komple 3. vites kullanırdı babam 60-130 arası hızlar diyelim, dizelde de 3 ve 4 kullanıyor.
devir bandı kısa diyoruz da dizel için şanzıman oranlarımız uzun mesela benimkinin benzinlisi 1.6 vvti 2 ile 95 yapar 3 le 130, ben 2 ile 85 yapıyorum 3 le 125 çokta fark yok, o benden 1300 devir fazla çeviriyor.
edit: 2300 devrin altına düşmedikçe vites ufaltmaya gerek yok bence yokuş tırmanırken dizel bi arabada.
dizelde tork devrinin üstünde kaldığınız sürece aşırı yük yoksa vites düşürmeye gerek yok bence
Hocam tartıştıgmız konu o degil devir bandını uzatmanın virajlı yolda nasıl bi etki yaratabilecegi.(turbonun destekledigi surece) ;)
mümkün değil arkadaşlar dediğiniz gibi olsa tamam o zman benzinli almaya zaten gerek kalmamış demektir :) dizellerde 5000 gören dizeller bile yüksek devir çeviren dizel anlamına geliyor :) 5k görmek yerine 0-4500 d/d arasını nasıl doldururum neler yapabilirim diye düşünmek daha mantıklı ve doğru olacaktır ....
bende 4000dd sonra arabayı dırek arkadan sankı bısı tutuyor:D rollerde falan 4bıne gelmeden degıstırıorum vıtesı..yokuslardada 2000den asagı dusmedgı surece kucultmuyorum vıtesı tork devrınde kalıyor araba çekiyor zaten
Tabiki o düşüncede dogru ama jetta tdi cup araçlarındaki devir bandı uzun gibi geldi bana youtube de videoları falan var.
Bu konuda elden çok fazla bişey gelmez.. Tüm dizel araçların turbolarını malesef beklenilenden daha küçük koyuyolar.. Tork kaybetmeden devir çevirmek isteyen arkadaşların büyük turboya geçmeleri gerekiyo tabiki de.. Ama turboyla bitmiyo.. Enjektör intercooler egzoz falan liste uzuyo :) Ha diyelimki bunu yaptınız.. 5200-5500 devirlere kadar dolu dolu döndünüz.. Ama bu sefer bizim araçların ekonomikliğini sağlayan alt devir gücünü kaybedeceksiniz.. 2000 2500 devirlerde turbo dolmamış olacak.. O devirlerde gitmek isterseniz gaza daha fazla basıp daha fazla yakıt yakacaksınız.. Turbo 3000 devirde dolacak.. Düşük viteslerde şehir içinde gereksiz yere patinaja kalacak tehlike yaratacak vs. O yüzden turbo büyütmek , öyle oluyosa en büyüğünü takalım mantığıyla değil hangisi bana en büyük verimi verecek , devir aralığını çok fazla değiştirmeden güç bandını yukarıya çekecek şekilde düşünülmelidir.. Varsın devir çevirmesin.. 2000 devirden arabayı toparlasın da gerisi lazım değil :D
Ha bu arada devir çevirmekten kastınız nedir bilmiyorum ama dizel araçta devir çevirmeden tatminkar hızlara çıkabiliyo merak etmeyin.. Fazlasını beklemek vtec gibi hızlar istemektir.. Mesela benim ibiza çok gariptir ki 4. vitesin sonu vtecle aynı :D
1. vites : 55 km
2. vites : 85 km
3. vites : 135 km
4. vites : 190 km ( 9000 devir dönen vtec 195te kesicide :D)
5. vites : 225 km
6. vites : 235 km (3800 devir gibi kalıyo turbo ufak oldugundan daha fazlasını gidemiyo henüz :))
Benim aracımın değerleri böyle.. 4500 deviri geçmem vites atarken..
Hmm anladım açıklamanız için teşekkurler.Tabiki şehir içi kullanımda hiç bi faydası olmıcaktır yani pist kullanımına çevirebilirmiyiz diye merak etmiştik onu araştırıoduk ki bunun mumkn oldugunu orendik. Turbo,enjektor ve bikaç deişiklikle devir bandını 53000 lere ceekebilir ve pist kullanımına uygn hale gelebiliriz:)
Bizim amacımız pist içindede benzınlı araçlar gibi randıman alabilmek yani devir bandını uzatarak vırajlarda vıtes kucultup buyuturken kaybettigimiz zamanı yok edip benzinlinin tamponuna yapışmak :D
supercharger nasıl olur acaba :)
en guzelı aynı dvırler arasında max guc yap chıp gıtsın:D
dizellerde son dişli uzun olduğu zaman ( uzun tabiri kişiden kişiye değişir we aracın motoruna göre tabide :) )
devir saati bir yerde takılıp kalıyor ilerlemiyor daha :) belki remapla artabilir yaw
benim yazıyla ilgil yazdıysanız ben özellikle son dişliyi kısa olarak görüyorum.Çünkü hızın kesildiği devir kesici devri ,, 3000 ler falan olsa haklısınız.Bi türlü pratik bi çözüm bulamadım o hız olayın.Stock hali ile o hızlara kadar çok iyi ama motoru yüklesemde yüklemesemde 182 183 te kalacağını bilmek can sıkıcı biraz.
1 52 2 85 3 125 4 165 5 221 e kadar izin veriyo ama 205 yaptım bikez haricinde 195 i geçmedi 3 kişi + bagaj + klima açık şekilde :D 190km @ 4500 rpm 5200 çeviriyor aracım.
remapla biraz egr ve kat iptaliyle bi 200-300 devir daha çevirir bence :)
standart bir common rail değişken geometrili turbo diesel araçta herhangi bir araç C segmenti olsun:) , remap uygulaması ile hangi ayarlarla oynanır değiştirilir detaylı bilen arkadaşlar varmı acaba ?
Multijet araçlardaki geberik alt devirlere birde turbo büyütülerek iice dezavantaj oluşuyorsa, bu işlemlere hiç girilmez. Çünkü 2500dd altı gerçekten çok kötü, ne yokuş çıkıo nede düşük viteste ilerlemeye imkan verio.
ilk sayfadaki dyno kağıdına bak lewo ,max hp yi 300 devir daha erken aldım max torqu da 700 devir gibi daha geç. Ezbere yorum yapmak yanlış olur araç üzerinde yapılan işlem ve o işlemin neleri değiştirdiği eğrilerin karakterini değiştirebilir. Torq ve hp eğrisi daha yakın oldu suan oncden 1800 devire 4300 du ( bunlar orjinal olması lazım ) Şimdi ise max torq 2500 devire max hp de 4000 devir civarlarına geldi. makas kapandı baya ;)
Şimdi bu ne demek oluyor diyeceksiniz Şu demek oluyor, dizelin torq avantajını yüksek devirlerde biraz daha fazla kullabiliyorum, max torq biraz daha üst devirde olsa daha çok benzinliler gibi olacak Rolllingde üst devirlerdeki dejavantaj dahada azalacak :)
Saygılar...
sımdı remap mı daha ıyı chıp mı arasındakı farkalr ne?