User Tag List

Sayfa 3/7 İlkİlk 12345 ... SonSon
130 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: CAM ve CAMSHAFT sensör testi hakkında???

  1. #39
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    .................................

  2. #40
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oz' da, Maxi de tam onikiden vurmuşlar meseleyi.

    Benim de bu konuda bir önerim olacak:

    Alınan alınsın, darılan darılsın ama, bir konu açalım, eğitimsizliğini ukalalık ile örtüp müşterisine sıkıntı çektiren "usta" ları teşhir edelim.

    Eminim bu konuda işini doğru yapanlar da sıkıntı çekiyordur. Çünkü, memnun kalmayan müşteriler sektör hakkında genelleme yapabilirler.

    Ne dersiniz?
    abi düşünce süper ama malesef bu tip bir uygulamayı forumdan direk yapamayız
    genelde üstü kapalı açıklamaları tercih ederiz veya özelden bilgi veririz
    zira, öbür türlü böyle bir teşhir veya suçlama forum olarak bizi zor durumda bırakabilir .

    ayrıca bu tip şeyler bir noktadan sonra kişiselleşiyor
    bazı insanlar, serviste bakıma giren aracına 2000 tl ödeyince aracın yıkanmamış olduğunu bile görünce servise düşman kesilebiliyor ?

    ucu fazlasıyla açık yani

  3. #41
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bonus süper olmuş haha

    sonuca doğru giderken ilk aşama:
    bugün gittim kendime bi voltmetre buldum.. doğru arabanın başına sonra.. önce sensörü yerinden söküp arabayı çalıştırıyım dedim ama elimdeki alyansla açamadım nasıl bi sıkmışlarsa sağolsunlar sonra sensörün hemen arkasından giden kabloda dış korumayı yatay bi şekilde keserek yaklaşık işimi görecek kadar 3 cm ayırdım... alttan ben üç tane bekleme rağmen 2 tane kablo çıktı biri siyah biri sarı.. ) yalnız orjinal sensörü araştırdığımda netten üç pinli yani soketinde üç pin olan bi sensör çıkıyo) neyse..

    genellikle elektrikçilerin yaptığı gibi iki kabloda da ölçüm cihazının unu içindeki kabloya temas edecek biçimde iki delik açtım.. aracın kontağını açarak ölçüme başladım... ölçümleri volt ve mili volt cinsinden yaptım değişen tek şey basamak... sadece kontak açıkken iki kablodan da 0.006 gibi bi değer aldım.. aceba bi yanlışlık olabilir mi die gittim çakmaklığı ölçtüm 12 küsür volt çıktı.. yetmedi geldim gaz kesicinin ordan ölçtüm yine 12 küsür volt çıktı...

    Allah Allah dedim bi de şunu çalıştırıp ölçüyüm dedim... çalıştırdım araba.. ilk kes çalışıyo gün içinde soğuk yani.. -bi şey fark ederse die yazdım bu detayı- araç çalışırken bu sefer değerler biri 0-0.3 lere kadar değişkenlik gösterdi diğerini de tam hatırlamıyom ama o onlar basamağına bile çıkmadı.. yani benim araba çalışırken bile iki kablodan da aldığım değerlerim volt cinsinden değeri 0.3 ü geçmedi...

    dur dedim bi de fişini çekiyim de deneyim ama m42 motor bilen arkadaşlar vardır öyle bi yere koymuşlar ki fişini çıkarmayı beceremedim... yarın sanayiye gidip önce bi sensörü çıkarıp çalıştırmayı deneyecem.. muhtemelen şu an ki çekişinden bişey kaybetmeden çalışacak... sonra bi fişini söküp deneyecem... muhtemelen arıza kodu verecek.. vermez de çalışırsa napacaz bilmiyom o zaman iyice ayvayı yedik sanırım hiç çıkamayız işin içinden sonra da gidip hata kodlarını sildirip bu makinalarından girip sensör değerlerine bakan birini bulursam bi de ordan baktırcam...

    aklıma gelen bi soru: bu değerlerin çok düşük olması kablalardan bi yerde iletkenlik azalmış, az temas vs gibi bi sorundan olabilir mi ki???


    Bu arada Maxi ye çok çok hatta çooook teşekkür etmek istiyorum.. biraz sanki kızdığını hisseder gibiyim ben size en doğru yolu gösteriyom da siz hala niye bunlarla uğraşasıyosunuz der gibi.. ama benim o osiloskop la test ettirme imkanım yok bakıyım daha sonuç alamazsam sensörleri söküp size gönderiyim ben iyisi

    Yarın gelişmelerden haber etmeye devam edeceğim.. keep in touch...

  4. #42
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bonus süper olmuş haha

    sonuca doğru giderken ilk aşama:
    bugün gittim kendime bi voltmetre buldum.. doğru arabanın başına sonra.. önce sensörü yerinden söküp arabayı çalıştırıyım dedim ama elimdeki alyansla açamadım nasıl bi sıkmışlarsa sağolsunlar sonra sensörün hemen arkasından giden kabloda dış korumayı yatay bi şekilde keserek yaklaşık işimi görecek kadar 3 cm ayırdım... alttan ben üç tane bekleme rağmen 2 tane kablo çıktı biri siyah biri sarı.. ) yalnız orjinal sensörü araştırdığımda netten üç pinli yani soketinde üç pin olan bi sensör çıkıyo) neyse..

    genellikle elektrikçilerin yaptığı gibi iki kabloda da ölçüm cihazının unu içindeki kabloya temas edecek biçimde iki delik açtım.. aracın kontağını açarak ölçüme başladım... ölçümleri volt ve mili volt cinsinden yaptım değişen tek şey basamak... sadece kontak açıkken iki kablodan da 0.006 gibi bi değer aldım.. aceba bi yanlışlık olabilir mi die gittim çakmaklığı ölçtüm 12 küsür volt çıktı.. yetmedi geldim gaz kesicinin ordan ölçtüm yine 12 küsür volt çıktı...

    Allah Allah dedim bi de şunu çalıştırıp ölçüyüm dedim... çalıştırdım araba.. ilk kes çalışıyo gün içinde soğuk yani.. -bi şey fark ederse die yazdım bu detayı- araç çalışırken bu sefer değerler biri 0-0.3 lere kadar değişkenlik gösterdi diğerini de tam hatırlamıyom ama o onlar basamağına bile çıkmadı.. yani benim araba çalışırken bile iki kablodan da aldığım değerlerim volt cinsinden değeri 0.3 ü geçmedi...

    dur dedim bi de fişini çekiyim de deneyim ama m42 motor bilen arkadaşlar vardır öyle bi yere koymuşlar ki fişini çıkarmayı beceremedim... yarın sanayiye gidip önce bi sensörü çıkarıp çalıştırmayı deneyecem.. muhtemelen şu an ki çekişinden bişey kaybetmeden çalışacak... sonra bi fişini söküp deneyecem... muhtemelen arıza kodu verecek.. vermez de çalışırsa napacaz bilmiyom o zaman iyice ayvayı yedik sanırım hiç çıkamayız işin içinden sonra da gidip hata kodlarını sildirip bu makinalarından girip sensör değerlerine bakan birini bulursam bi de ordan baktırcam...

    aklıma gelen bi soru: bu değerlerin çok düşük olması kablalardan bi yerde iletkenlik azalmış, az temas vs gibi bi sorundan olabilir mi ki???


    Bu arada Maxi ye çok çok hatta çooook teşekkür etmek istiyorum.. biraz sanki kızdığını hisseder gibiyim ben size en doğru yolu gösteriyom da siz hala niye bunlarla uğraşasıyosunuz der gibi.. ama benim o osiloskop la test ettirme imkanım yok bakıyım daha sonuç alamazsam sensörleri söküp size gönderiyim ben iyisi

    Yarın gelişmelerden haber etmeye devam edeceğim.. keep in touch...
    demekkı senın sensorun ınductıve yanı magnetic tip.aldıgın deger normal. rolentıde genelde 0.2-0.5volt arası pulse verır.devır yukseldıkce verdıgı voltajda + ve -(eksi) olarak yukselecektir.magnetıc sensorler dısardan besleme almaz dolayısıyla o sensor pin kablolarında motor calısmazken voltaj goremessın.magnetıc sensorlerı jenerator gıbı dusun.reluctor kasnak dondukce alternatıf voltaj(ac) uretır ve devır yukseldıkce yukselır.fakat ecu voltajı cok tınlamaz.ecu pulse darbelerını takıp eder.ecu voltajı tınlamaz derken genelde 0.2 nın altında olmaması gerekır yoksa pulse u ecu goremez. yukarısı problme degıl.
    bu arada magnetıc sensorun voltajını olcerken multımetrenın problarını sensorun uclarına baglayarak olcmen lazım bı ucu arabanın sasesıne dokundurarak degıl.

  5. #43
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada magnetıc sensorun voltajını olcerken multımetrenın problarını sensorun uclarına baglayarak olcmen lazım bı ucu arabanın sasesıne dokundurarak degıl.
    valla bunu okuyunca höng oldum resmen

    şimdi asıl olay yarın ben bu sensörü yerinden söküp çalıştırınca ve soketini sökünce ortaya çıkacak ama..

    buraya kadar o zaman ben iki kablo bulunca bu iki kablonun birini artı birini eksi gibi kabul edip o ikise birden ölçüm cihazının ucları değdirerek bi değer almam gerekiyodu ve bu değer kaç olması gerekiyodu o zaman....??

  6. #44

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    multimetre ile dalga şeklinde voltajları düzgün ölçülmez, misal: oksijen sensörü gibi.. voltaj 0,1 ile 0,9 volt arası dalgalanır.

    multimetre anlık ölçer, sabit voltajları sorunsuz görürsün.

    dalga şeklinde voltajları Osiloskop ile anlamlı şekilde ölçebilirsin, zamana yayılmış şekilde voltaj değişiklikleri ekranda gözükür.

    Osiloskop imkanı yok demişsin ama adam akıllı bir elektrikçide vardır osiloskop. Hele kayseri gibi bir şehirde bulunmamasına imkan yok diyorum.

  7. #45
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya bide anlamadığım bunun içinden iki kablo çıkması çok saçma ..

    12141721968 - Google'da Ara

    o kadar aratıyom karşıma daha hiç iki pinli bi soketi olan sensör çıkmadı..

    oem no: 12141721968 ve bosch no: 026121005

    bi soketi sökseydim.. peki iki kablo ama sokette üç pin olur mu ki...?? olursa bile niye olsun ki???

  8. #46
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla bunu okuyunca höng oldum resmen

    şimdi asıl olay yarın ben bu sensörü yerinden söküp çalıştırınca ve soketini sökünce ortaya çıkacak ama..

    buraya kadar o zaman ben iki kablo bulunca bu iki kablonun birini artı birini eksi gibi kabul edip o ikise birden ölçüm cihazının ucları değdirerek bi değer almam gerekiyodu ve bu değer kaç olması gerekiyodu o zaman....??
    rolentıde benım arabada 0.2-0.3 goruyorum senınde oledır.dedıgım sekılde olcersen bıraz daha yuksek cıkacak.

  9. #47
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    multimetre ile dalga şeklinde voltajları düzgün ölçülmez, misal: oksijen sensörü gibi.. voltaj 0,1 ile 0,9 volt arası dalgalanır.

    multimetre anlık ölçer, sabit voltajları sorunsuz görürsün.

    dalga şeklinde voltajları Osiloskop ile anlamlı şekilde ölçebilirsin, zamana yayılmış şekilde voltaj değişiklikleri ekranda gözükür.

    Osiloskop imkanı yok demişsin ama adam akıllı bir elektrikçide vardır osiloskop. Hele kayseri gibi bir şehirde bulunmamasına imkan yok diyorum.

    yarın ola hayr ola.. özellikle araştıracam bu sensörün çalışıp çalışmadığına bakacak kim var die

  10. #48
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rolentıde benım arabada 0.2-0.3 goruyorum senınde oledır.dedıgım sekılde olcersen bıraz daha yuksek cıkacak.
    biraz daha yüksek derken?? hangi değerleri almalıyım??

  11. #49
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya bide anlamadığım bunun içinden iki kablo çıkması çok saçma ..

    12141721968 - Google'da Ara

    o kadar aratıyom karşıma daha hiç iki pinli bi soketi olan sensör çıkmadı..

    oem no: 12141721968 ve bosch no: 026121005

    bi soketi sökseydim.. peki iki kablo ama sokette üç pin olur mu ki...?? olursa bile niye olsun ki???
    3 pınlı magnetıc sensor gordugumu hatırlamıyorum.eger varsada 3. pin şase baglantsı vardır.

  12. #50
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 pınlı magnetıc sensor gordugumu hatırlamıyorum.eger varsada 3. pin şase baglantsı vardır.
    o da tamam kardeş de üç pinli bi soketin devam eden kablosunda iki kablo gitmesi normal mi???

  13. #51
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz daha yüksek derken?? hangi değerleri almalıyım??
    reluctor kasnagındakı dıs sayısı bu konuda etken ama rolentıde 0.5-0.6 cıvarı olabılır.aracın sevıs manuelinde en dogrusu yazıyordur mutlaka.benım soyledıgım degerler kendı aracım ıcın daha oncekı arastırmalarımdan hatırladıklarım.

  14. #52
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o da tamam kardeş de üç pinli bi soketin devam eden kablosunda iki kablo gitmesi normal mi???
    ben rastlamadım ole bıseye.daha onceden uydurma yapılmıs olabılırmı?

  15. #53
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben rastlamadım ole bıseye.daha onceden uydurma yapılmıs olabılırmı?
    yok.. zannetmiyorum.. kablo gayet orjinal bi biçimde çıkıp gidiyo ek filan yok... ama ben soketi sökemediğim için nette gördüklerimle bulduğum iki kablolu sensorü karşılaştırıyorum.. yarın arabanın üztündeki soketi söküp bakınca belli olur herşey..

    çok cinz bi durum yaa.. arba çalışıyo gidiyo ama tork yok arabada olması gereken..

  16. #54
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok.. zannetmiyorum.. kablo gayet orjinal bi biçimde çıkıp gidiyo ek filan yok... ama ben soketi sökemediğim için nette gördüklerimle bulduğum iki kablolu sensorü karşılaştırıyorum.. yarın arabanın üztündeki soketi söküp bakınca belli olur herşey..

    çok cinz bi durum yaa.. arba çalışıyo gidiyo ama tork yok arabada olması gereken..
    bılırım bılırım leş gibi .arabamı gıdıyo sen mı itiyosun anlamassın.cıldırtır adamı bu durumlar.

  17. #55
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bılırım bılırım leş gibi .arabamı gıdıyo sen mı itiyosun anlamassın.cıldırtır adamı bu durumlar.
    Allahtan çok kötü değil arabayı devirli kullanınca gidiyo da... ben önceden aynı motor arabadan aldığım o torku hatırlayınca deli oluyom şimdi... önceki arabam yola sığmazdı gaza dokununca..

  18. #56
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pekı sen kompresyonunu vs olcturdun mu arabanın yani mekanık bısey olmasın?

  19. #57
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pekı sen kompresyonunu vs olcturdun mu arabanın yani mekanık bısey olmasın?
    sen aklına gelebilece yerlerin bi listesini yap ben onlara tik atıyım yaptırdım yaptırdım die

    kompresyon 12 çıkıyo her silindirde...
    benzin pompası basıncı vs de gayet iyi.. sen sormadan ben söyleyim..
    buji buji kabloları O2 sensörü yeni... sincir yeni.. sente yerinde

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •