User Tag List

Sayfa 4/7 İlkİlk ... 23456 ... SonSon
130 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: CAM ve CAMSHAFT sensör testi hakkında???

  1. #58
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    afr ne durumda wıdebandın war mı?enjectorlerı hıc temızletın mı?
    eksoz ,emme manıfoldunda hortumlarda vs kacak olabılır mı?
    rolentı valfı temız mı ? tam oturuyor mu ?kontrol etıtın mı?
    knock sensoru hıc arıza verdımı ?
    tesısat ta çurume vs olabılır mı komple kontrol ettın mı?

    aslında senın aracın servıs manuelı var mı?ordan butun sensor vs olması gereken degerlerı bulup tek tek kontrol etmek daha ıyı ollurdu.

  2. #59
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    afr ne durumda wıdebandın war mı?enjectorlerı hıc temızletın mı?
    eksoz ,emme manıfoldunda hortumlarda vs kacak olabılır mı?
    rolentı valfı temız mı ? tam oturuyor mu ?kontrol etıtın mı?
    knock sensoru hıc arıza verdımı ?
    tesısat ta çurume vs olabılır mı komple kontrol ettın mı?

    aslında senın aracın servıs manuelı var mı?ordan butun sensor vs olması gereken degerlerı bulup tek tek kontrol etmek daha ıyı ollurdu.
    afr ve wide band konusunda bi bilgim yok...

    enjöktörlerde bi sıkıntı yoktur die düşünüyorum zira LPG var LPG enjökterleriyle iyi yürümesi gerekir die düşünüyorum arabanın.. yanlışsa lütfen düzeltin..

    kaçaklar konusunda da eminim diyebilirim bi sıkıntı yok Ankarada Ferro usta ilk ordan başlamıştı olaya..

    knock sensör hatası hiç vermedi şimdiye kadar.. bi kere egzantrik bi kere krank söndörü arızası verdi sildik kodu sonra vermedi..

    tesisatta çürüme ve kopma vs olsa bu direk arıza kodu olarak kendini göstermez mi ki???

    servis manuel i bende yok.

  3. #60
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    afr ve wide band konusunda bi bilgim yok...

    enjöktörlerde bi sıkıntı yoktur die düşünüyorum zira LPG var LPG enjökterleriyle iyi yürümesi gerekir die düşünüyorum arabanın.. yanlışsa lütfen düzeltin..

    kaçaklar konusunda da eminim diyebilirim bi sıkıntı yok Ankarada Ferro usta ilk ordan başlamıştı olaya..

    knock sensör hatası hiç vermedi şimdiye kadar.. bi kere egzantrik bi kere krank söndörü arızası verdi sildik kodu sonra vermedi..

    tesisatta çürüme ve kopma vs olsa bu direk arıza kodu olarak kendini göstermez mi ki???

    servis manuel i bende yok.
    araba fakırde kalıyorsa yada cok zengınse yıne yurumez wıdeband lazım gormek ıcın.
    lpg olması buyuk sıkıntı olabılır tesısat kurcalanıyor cunku takılırken.devır sınyalını nerden aldılar acaba? tr de adam gıbı lpg takıp ayarını yapan cok cok az.

    egzantrık ve krank sensor kasnaklarını hıc kotrol edebıldın mı?dıslerın arasında ve sensor ucunda çamur pislık yag vs varsa temızlemeyı deneyebılrsın.
    tsısatta kablonu bırı curuyup şase ye falan degse arıza vermeyebılır ama sınyalı bozar.veya sensorlerın bazıları şaseyı dırek beyınden gelen kablodan alır.bunlarda problem olabılır yıne arıza vermeyebılır.
    manuel olsaydı tek tek kendın kontrol edebılırdın.nete arastırdın mı hıç?

  4. #61
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araba fakırde kalıyorsa yada cok zengınse yıne yurumez wıdeband lazım gormek ıcın.
    lpg olması buyuk sıkıntı olabılır tesısat kurcalanıyor cunku takılırken.devır sınyalını nerden aldılar acaba? tr de adam gıbı lpg takıp ayarını yapan cok cok az.

    egzantrık ve krank sensor kasnaklarını hıc kotrol edebıldın mı?dıslerın arasında ve sensor ucunda çamur pislık yag vs varsa temızlemeyı deneyebılrsın.
    tsısatta kablonu bırı curuyup şase ye falan degse arıza vermeyebılır ama sınyalı bozar.veya sensorlerın bazıları şaseyı dırek beyınden gelen kablodan alır.bunlarda problem olabılır yıne arıza vermeyebılır.
    manuel olsaydı tek tek kendın kontrol edebılırdın.nete arastırdın mı hıç?
    peki wide bandı nasıl görecez.. bunun yolu nedir??

    araç lpg olmadan önce de aynı durumdaydı ben taktırdım lpg yi... devir sinyali için ayrıca bi rpm cihaz takıldı elektronik bi parça... ayrıca LPg ci kankam olur kafasına çökerim bişi olursa iyide yapar ayar vs işlerini işçiliği de iidir..

    sensörü sökünce bakacam inşallah...

    internetten bi manual indiriyorum ama bu iş gittikçe içinden çıkılmaz bi hal alıyo gibi sanki benim açımdan.. ama hayırlısı..

  5. #62
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wideband afr için wideband cihazı lazım
    aem eugo veya innovate lc-1 gibi

    o tip sensörler 3 uçlu olabilir ama 2 tanesi canlıdır
    3. uç şaseye gider ama "şase sayılmaz" shield denir
    yani kılıf-koruma...
    parazitlerden etkilenmesin gibi düşünülerek kullanılır
    2 tane canlı kablonun etrafına sarılır.

    son olarak
    kızdığım falan yok kesinlikle yok
    ama bir şekilde skop olsaydı acayip vakit kazanmıştın
    belkide arıza başka birşey

    yanlız merak etme, biz yazıyoruz skop skop diye ama
    değil kayseride olman istanbulda bile olsan skop kullananı zor bulurdun o da acı bir gerçek

  6. #63
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    öçlümşekli bu... orda ince siyah kopmuş gibi gözüken kablodan bi tane daha var ama kopmuş dedğimin içinde hiç bi koblo yok...

    Vtecturbo 'nun dediği gibi sarı ve siyah koblolardan ölçtüm bi defa 0.2 gösterdi araç çalışırken.. çalışmazken ya da kontak açıkken 0... hiç bi değer yok.. kazara her zaman bu değeri göstermyo..

    aslında maxinin dediğiyle işmdi taşlar yerine daha iyi oturdu ben bu kablolara ulaşmak için bu kabloların hepsini birden içine alan bi nevi koruyan metal sargı şeklinde bişeyi de açtım.. bi kenarından yanii iyice koparmadım merak etmeyin

    ben hala bu egzantrik sensörünün çalışmadığını dşünüyorum.. akşam gidip söküp deneyecem sanayiye sökünce araba çalışıyo mu çalışmıyo mu die

  7. #64
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence aracın calısacak ama marş basma suren uzucak.ekzantrık sensoru atesleme-puskurtme sırasının hangi silindirde oldugunu ecunun anlayarak kolay calısmasına yarar dıye bılıyorum.deneyınce gorucez bakalım.

  8. #65
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence aracın calısacak ama marş basma suren uzucak.ekzantrık sensoru atesleme-puskurtme sırasının hangi silindirde oldugunu ecunun anlayarak kolay calısmasına yarar dıye bılıyorum.deneyınce gorucez bakalım.
    araba çalışsa bile gaz yemesinde sıkıntı olması lazım doğru mu??

  9. #66
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence fark etmez cunku calıstıktan sora krank sensorunu takıp edecek ecu.
    senın aractakı ecunun ısleme sıstemını bılsek daha dogru yorum yapabılırz aslında.deneyınce anlıcaz dogrusunu

  10. #67
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence fark etmez cunku calıstıktan sora krank sensorunu takıp edecek ecu.
    iyideçalışmasından sonra krank sensörünü takip edecekse egzantrik sensörünün tek görevi arabayı ilk çlaıştırma süresini kısaltmak için konmuş olamaz ki...

    ikinci bi durum da: zaten öyle olacaksa benim arabam şu anda hemen çalışıyo ve yürüyo.. bilgiyi sadece krank sensöründen alıyo demektir ki egzantrik sensörüne gerek kalmaz bi anlam çıkar bu da yanlış olur...

    ben zaten şu an bu iki sensörden birinden birinin çalışmadığını ve aracın ecu sünün çalışan sensörden gelen değerlere göre yürüdüğünü düşünüyorum...

  11. #68
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyideçalışmasından sonra krank sensörünü takip edecekse egzantrik sensörünün tek görevi arabayı ilk çlaıştırma süresini kısaltmak için konmuş olamaz ki...

    ikinci bi durum da: zaten öyle olacaksa benim arabam şu anda hemen çalışıyo ve yürüyo.. bilgiyi sadece krank sensöründen alıyo demektir ki egzantrik sensörüne gerek kalmaz bi anlam çıkar bu da yanlış olur...

    ben zaten şu an bu iki sensörden birinden birinin çalışmadığını ve aracın ecu sünün çalışan sensörden gelen değerlere göre yürüdüğünü düşünüyorum...
    bazı arabalarda tek gorevı o ve hangı sılındrde mısfıre ı ecunu bulmasına yarıyo.
    ıkıncı durumda egzantrık sensoru cıkarınca araban zor calısıyorsa senın egzantrık sensorun saglam anlamına gelır.

  12. #69
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bazı arabalarda tek gorevı o ve hangı sılındrde mısfıre ı ecunu bulmasına yarıyo.
    ıkıncı durumda egzantrık sensoru cıkarınca araban zor calısıyorsa senın egzantrık sensorun saglam anlamına gelır.
    son bi dersim kaldı şu derse de giriyim de bu işi de gidip bitirecem...

    o zaman egzantrik sağlamsa krank sensöründe bi sıkıntı varsa nasıl kendini belli edecek egzantrik sensörünü söküp çalıştırınca arabayı?

  13. #70
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    son bi dersim kaldı şu derse de giriyim de bu işi de gidip bitirecem...

    o zaman egzantrik sağlamsa krank sensöründe bi sıkıntı varsa nasıl kendini belli edecek egzantrik sensörünü söküp çalıştırınca arabayı?
    krank sensorun calısmasa araban calısmaz.fakat şoyle bı durum var.cam veya crank sensorunun sınyallerı zayıf da olabılır.mesela rolentıde vermesı gereken voltajı servıs manuel olmadıgı ıcın bılmıyoruz yada yururken sınyalde dusme mı oluyor kesılme mı oluyor veya sınyalı kaydırıp avansımı degıstıryor bılmıyoruz bunu bılmek ıcın de ıste osıloskopla bakıp boyle bısey oluyormu sınyal stabıl mı gormek lazım.

  14. #71
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sona doğru gelirken ikinci adım:

    arkadaşlar bugün gittim önce egzantrik mil sensörünü bulunduğu yuvasından söktük marşa bastık araba çalıştı aynı takılı gibi hiç bi değişiklik yok.. sonra gaz yiyo mu die baktık.. hiç bi sıkıntı yok aynı oranda gaz yiyo takılı durumdayken ki gibi.. devir kesiciye girmez vs diyen bazı ustalar oldu ama gazı verince 7200 e kadar çeviriyo hiç bi sıkıntı yok...

    sonra tuttuk fişi söktük egzantrik mil sensörünün.. (bu arada tırnaga bastırılacakmış ben yukarı kaldırıyodım ondan açamamışım ) fişi çıkarıp marşa bastık araba hiç zorlanmadan çalıştı... gaz verdik yine aynı oranda tekleme ıksırma tıksırma olmadan devir kesiciye kadar gitti hiç bi sıkıntı yok...

    Yani araba da egzantrik mil sensörü var yok fişi takılı çıkık hiç bi durumda bi değişiklik olmadı... ancak fiş çıkık iken benim arıza lambam da yanmadı...

    sonra dur dedim bi de krank sensörünün fişini çıkarıyım hızını alamadım krank sensörünün fişini çıkarıp bastık marşa araba hiç çalışmadı...

    burdan şu sonucu çıkardım: araba krankdan gelen bilgilerle yürüyo bu sensörde sıkıntı yok ama egzantrik ha var ha yok araba bişey değişmiyo...

    Sonrasında egzantrik sensörünün takılı olduğu dişi fişe konrak açıkken ve çalışıyoken baktık.. iki uçta -sağ ve solda- şase var yalnızca ordakinde yok.. bu normal bi durum sanırım..

    olmadı hala tatmin olmadık Kayserinin sadece Elektrik Elektronik işiyle uğraşan ünlü bi ustası var ona gittik o da baktı sensörün fişini çıkardı o da bizim gibi ölçtü hangisinden sinyal geliyo vs die.. sonuç aynı... yalnız o ölçümünde (ölçüm derken değerlere bakmıyo yanlış anlaşılmasın oraya elektrik geliyo mu gelmiyo mu die bakıyo normal geliyo) bi şeyi farklı yaptı... araba ilk marşa basarken o sinyal bi geliyo anlık bi şekşilde sonra gidiyo.. ustanın söylemi: o gelen de kranktan gelen bilgi diyo...

    Ustanın Çözümü: önce bu kabloların beyne tam olarak gidiyo mu gitmiyo mu bakacaz ondan sonra da sensör alacaz yeni ve orjinal olacak diyo... ha bu arada adamın oskiloskopu yokmuş... ben demiştim kayseride zor die adamın işi sadece elekt. elektronik kocaman yeri var ama bu oskiloskop yok alacam aslında bende vs de deyip durdu..

    Evet şimdi söz sizde

  15. #72

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ha bu arada adamın oskiloskopu yokmuş... ben demiştim kayseride zor die adamın işi sadece elekt. elektronik kocaman yeri var ama bu oskiloskop yok alacam aslında bende vs de deyip durdu..

    Evet şimdi söz sizde
    allah davul etsin o ustayı

  16. #73
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    allah davul etsin o ustayı

  17. #74
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    multimetrenin konumuda kesin dc dir.ac de bakilmasi lazim o zaman eksi degeride anlik gorurdunuz.

  18. #75
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    multimetrenin konumuda kesin dc dir.ac de bakilmasi lazim o zaman eksi degeride anlik gorurdunuz.
    ii de önce sensörün fişini çekince bile niye hiç bi değişiklik yok onu sorgulamak lazım değil mi???

  19. #76
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ariza isigi yanmadi demissin.cihazla baktinizmi ariza kodu varmiydi?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •