maşallah diyelim ozaman en kısa zamanda bende alper abi ile özgün abinin sevkatlı kollarına bırakacagım kendimi :D :D
Printable View
Bro 2009 larda pug o sente problemini çözdü diye biliyorum ben bilmem Deniz baba ne yazar bu konuda ama ;
Bu gece teste çıktım ; methanol ü iptal ettim ,motoru ısıttım (bu arada 3 gündür yanan arıza ışığı kendiliğnden sönmüştü)
Egzost açık denedim hafif kasma var gibiydi,kapattım egzostu Vadaaa!! :) köpek gibi gidiyor 1-2-3-4 ün sonuna kadar???
Ne iş anlamadım valla..
Filtrem AEM
Bu videoda ise DV değiştikten sonra çıkan ses bu sesin kaynağı ne olaiblir wastegate ile alakalı birşey mi acaba ?
YouTube - ‪207 GT Air Intake.avi‬‏
Çuflama tıkırdama karışık gidiyo :)
Bu normal mi anormal bir durum mu fikri olan var mı ?
http://cgi.ebay.co.uk/CAR-DIAGNOSTIC...item1c1a157f4e
şu aleti alsak laptopa bağlayıp gerekli değerleri kontrol edebiliyomuyuz ?
aynen surge sesi ve çok güzel çıkıyor....takılan filtrenin yeri ve boyutuna göre cıkıyo gibi sanki ses....
bu sesin çıkmasının sebebi dump valfin çalışmıyor olması olabilir, dump valften çıkamayan hava turbonun emişinden geri çıkıyor ve yaklaşık 100,000 devirle dönen turbonu terse döndürmeye çalışıyor
bence bi kontrol ettir dostum, surge yüzünden turbon zarar görebilir,
masraf çıkmasın boşa,
(not : videodan tam anlaşılmıyor ama surge sesine benziyor)
hocam bu surge dediğiniz ne oluyor ben teknik terimlere çok aşina değilimde kusura bakmayın....Bu olay arabanın yürüyüşünüde etkiler mi sanki bana mı öyle geldi..
Yazarken detayı görmemişim DV yeni takıldı ilk videodaki DV değişti 2.verdiğim linkte yine bir ses olayı var ama...
dediğin gibi olsun bro :D methanol ile deneseydın birde :o downpipe düz boru orj.son susturucu banada daha iyi gelmişti bi ara yanılmamısım demekki :D
peki s3 dv ile acık hava filtresi olan arkadaslar... devir yükselirken emiş sesi duyan varmı baya sesli bir sekilde. 2 gündür kafama takılıyor yaz geldı camlar acıkgezıyorum ondanmı olduda yenı farkettım çözemedım :icon_wack
hayırdır nooluyo arabalara böyle önce özgür abinin rc sonra mustafanın.... :(
Oğlum sen ne tatlıcı adamsın lan herkesten tatlı istiyon kaltieli olmazsa gelme filan yapıyon :D
tatlı isteyen yanıma gelsin pastanemiz var:D
pm atıyom...
Erkay sen ne iş yapıyosun pug servistemisin?
Abi ben bu map i bıraktım. Aynen dediğin gibi 220 in bir gıdım üstüne çıkamıyor düzde.. Hep aynı parkurda deniyorum dolayısıyla aracın nerde kaç yapabildiğini biliyorum. Şu an stoktayım. Tamam bu yazılım gibi canavar gitmiyor ama kesinlikle 5500 sonrası bu yazılımdan daha iyi devirleniyor. Ve de çeviriyor tabi. Pm'e bakayım hemen..
Filtre turboya 20-30 cm civarında sanırım. Eğer uzaktaysa ve bu ses varsa Dump Valve'i kontrol ettirin derim acilinden.
DeCat, orta/son iptal varsa da patırdıyabiliyor, özellikle bir süre topukladıktan sonra, bu normal :) Ama altdevirlerde çekiş düşüklüğü varsa bizim tespit edebildiğimiz 2 sorun noktası var: 1. aynen sente.. 2. VVT
Sende cut-out ta vardı sanırım değil mi? Zaten buna geçince orta ve son direk iptal oluyor sanırım.. Cut-out devredeyken bu kesikliği yapmıyor idiyse orta susturucu müdahelesinden değildir kesin diye düşünüyorum.
Bana çok kuvvetle muhtemel buji sıkıntısı gibi geliyor. Ama değişik sesler de duydum demiştin sanırım. bence bir diag a okuttur.. P1385 gibi hatalar loglanmış olabilir.Süper vuruntu hatası.. Lamba yakmıyor ama log tutuyor.. Peugeot bunun için şu 1-2 sayfa önce yazdığım TUNAP marka üründen 2 tüp uygula arabaya diyor.. Bir tür valf temizliği yapıyor bu ama motoru da bir 1 saat iptal ediyor. Oldukça ciddi bir kimyasal gibi geldi.. Bir araca uyguladık sahibi hissedilir fark oldu dedi ki onda da orta iptal ve bizim şu 4000 de vtec açan yazılımdan var bi gıdım düşürülmüş..
Bence mutlaka bi ppd okuması yaptır abi.. Şu 25$ lıklar da okuyor aynı arızaları.. Kod yeter..
Buji konusunda Iridiumların merkezindeki porseleni de kırdım toprak ucunu da kırdım.. Şu BRISK'lerden getirtmeyi başarırsak bunlardan denemek farz oldu.. Alta'nın önerdiği.. Termal iletkenliği bakırdan bile yüksek: Gümüş..
Bu vites attığında gaz almaması üst devirlerde güçten düşmesi ile ilgili stelios'un dediği valf yayları ve PCV hariç tüm teknik dosyalarını uyguladım sonuç sıfır.. Zira kendi teknik danışmanımın biraz da ben dalayım şu motora deyip te 50 kuruşluk 4 conta ile arabayı neredeyse sorunsuz hale getirmesiyle Stelios'un zihni sinir fikirlerine soğudum açıkçası :)
bu sente işlemi ne kadar sürüyo ve fiyat ortalama nedir arkadaşlar?
Abi jackal_Jazz'de attı sente.. 2009 çıkışlı trafiğe.. Halen atabiliyor.. Bende hiç atmadı..
Arıza lambası genelde 3 gün kadar yanık kalıyor abi, eğer arıza tekrar nüksetmezse lamba sönüyor lakin loglarda silinene kadar durmaya devam ediyor..
Egsoz açık kısmını anlamadım.. Açık derken cut out devrede mi yani?
Hiç hakim olmadığım Back Pressure diye bir olay var.. Bazı motorlar belli bir egsoz direncine daha iyi tepki verebiliyor diye duymuştum. Konuyla ilgili Muzaffer Abimin de kulağına su kaçırdım.. Söylediğimde hmm dedi.. Bu onun lugatında olabilir demek :D Honda Vtec'lerde de sanırım Back pressure olayı önemli oldukça.. Belki de VVT'den dolayıdır. Oturup okumak lazım..
Bu arada demin yazmayı unuttum Stelios bujinin toprak ucunu 0.2 mm yaklaştır demiş.. Muzaffer Abi buna olumlu yaklaştı.. Avansı keser dedi.. Bu da sorunun çözümü olabilir dedi.. Zaten şu BRISK'in de ebatlarında aslında şu 0.2mm fark var..
Bu videoda ben bi kere gergi sesi duyuyorum en başta.. Çok net anlaşılmıyor gerçi.. Zincir gergisi değişti mi? Bu değişmemişse sente atma ihtimali de çok yükseliyor aracın.
eBay'deki ürünün birebir aynısı var bende.. ECU'nun okuduğu değerleri ve ECU'da biriken arıza kodlarını okuyabiliyor. Ve PC'deki yazılıma göre bu kodların bir kısmını silebiliyor. Ama o kadar..
Senin açık filtre nerede? Orjinal kutunun yerinde mi duruyor?
Atlamamışsa 30-40 dk.. atlamışsa atıklık seviyesine göre 1-2 saat.. Sente kontrolü yapılacakken eğer zincir gergisi güncel olanıyla değişmemişse bunun da değiştirilmesi gerekir.. Süreyi yaklaşık 20 dk uzatır.. Takacak kişi ilk kez takacaksa süre 2 katına çıkıyor:D
fiyatta duruma göre değişiyo sanırım.