Benim kapıda var:goz:
Ama iyi birşeymi kötü birşeymi ve hatta ne işe yaradığını bile bilmiorm:o
Printable View
Benim kapıda var:goz:
Ama iyi birşeymi kötü birşeymi ve hatta ne işe yaradığını bile bilmiorm:o
(207 gt/rc için) tam açık ya da tam kapalı takılı kalsa kesin arıza verir diye düşünüyorum. p2262(underboost) veya p2263(overboost) gelmiyorsa boost control valfini, p0011(cam over-advance) veya p0012(cam over-retard) gelmiyorsa da vvt solenoidini değiştirmeye bence gerek yok. zira her 4 arıza da gecikmesiz gelen arızalar. 2263 ve 0011 bizzat başıma gelmişti.
RC de ön emme egzantriği 40 derece gibi bir oynama derecesine sahip kasnak üstünden. Fazla ileri geri giderse over-advance felan yakabilir. Ama sanmıyorum ki gerekli pozisyonda kalınca lambayı yaksın. He 207 RC daha yeni bir araç boost bilgileri felan dahil kontrol eden daha gelişmiş bir beyini var. İşlem ve arıza tespit açısından daha verimli olabilir.
oradaki over advance veya over retard, kasnağın, referanstan fazla ya da az açı kaydırmış olmasını ifade ediyor aslında. zaten ep6dt ve ep6dts motorlarda emme egzantriğindeki kasnağın 35 dereceden fazla dönmesi, kasnağın mekanik dizaynına göre mümkün değil. elektrovana tam açık veya tam kapalıda takılı kalırsa, kasnak referanstan ya daha az ya da daha çok kaydıracak ve ilgili arızanın gelmesine sebep olacaktır.
kısaca arıza yoksa, elektrovana da takılmamıştır bana göre.
Bu arada bildiğim kadarıyla rc ve gt beyinleri donanımsal olarak aynı, sadece yazılım farkı var. (bir de gt'de oil mist sensör girişi kullanılmıyor)
cam tavan ve bu dil benim gt'de de var. ilk gördüğümde, ağır ve uzun olan kapının yükünü sadece kilit taşımasın diye yapmışlardır demiştim içimden.
hız limitörünün ise yazılımla değiştirilebiliyor olması lazım. ama tam yükte devir limitlemiş olmalarının bir sebebi olabilir. o motordaki kapak gt/rc'dekilerden oldukça farklı.
bugün aracı bilgisayara bağlattım
daha önce arıza ışığı vs. hiç yanmadı
arabada ne bir kesiklik ne bir gaz yememe yada buna benzeyen hiçbir şey yok
hafızaya 2 tane arıza almış vuruntu ile ilgili birşeydi
düşük oktanlı yada kötü benzinden olduğunu düşünüyorum oradaki adam da öyle söyledi
bilgisi tecrübesi olan ?
Arıza kodlarını not aldın mı Tufan?
yok valla alamadım aceleye geldi arızaları sildik
neyse bakalım bir daha çıkarsa not ederim
Biraz önce elimdeki OBD ile arıza okudum U0028 Intake Valve Control Selonoid Circuit Range/Performance hatası aldım..Diğer arıza P0420 bu kat boş olduğu için normal zaten.
u0028 için bu kaynakta başka bir açıklama var;
Peugeot U0028 OBD/DLC Error Code - Vehicle Communication Bus A
radyo ıle alakalı bısey vardı o kodmu acaba zararsız sanırım
Stelios hibritlere sıcak bakmıyordu demekki fikrini değiştirmiş..
İşte şimdi çok mantıklı hale gelmiş emme ve egzos pallerini K04 le değiştirip revizyonu yapılmış Turbo ve stage 4 yazılım..
Gayet yeterli bence...
subap yayları upgrade de yapılmıyor böylece..
etuners : Tuning
Burdaki turbo isi ile ugrasan abimize mcs r56 turbosuna uygulicaktik. Deniz r56 turbosunun uymayacagini soyleyince geri verdim. Orj turboyu gozden cikaranlar icin denemeye deger ama adamlar 98 100 oktan kullaniyorlar. Biz bu beygirleri alamayiz. 256hp 380 tork guzel deger
silinebildiyse ve tekrarlamadıysa sorun edilmesine gerek olduğunu düşünmüyorum.
yayların sert olanlarla değiştirilmesi her şartta gerekli değil mi? yüksek devirlerde valf kapandıktan sonra yayın harmonik hareketini minimize etmek içindi sanıyordum.
egzost tarafı aynı da, emme tarafı için borulama gerekiyor r56 turbosu kullanılırsa. Naman uymayacağını söylediğinde plug&play olmayacağını söylemişti yanlış hatırlamıyorsam. makul fiyata bulsam hemen alır takarım.
İstanbul'un en hızlı 207 RC si:
Beyler maksat hem muhabbet, hem hareket, hem dostça rekabet, hem de bilgi paylasımı olsun.
Spektleri ve ek modifikasyonlarıyla istanbuldaki en hızlı RC yi birlikte belirleyelim. İsten gucten fırsat buldugumuz zamanlarda toplanıp denemeler yapalım. Ne dersiniz?
müthiş olur,bi buluşma yaparız:icon_tup:
Benden tamam Tolga, bu konuda ilgilenen olursa seviniriz ;)
bencede güzel olur:)
Yok hocam bugün yine baktık obd ile aynı hata yine var bu selenoidi bulup değiştirip değiştirmemekte kararsız kaldım :) Araç şu an gayet iyi gidiyor gaza tepkisi felan gayet yerinde en son yağını,yağ filtresini değiştim birde bujileri ama bunlardan dolayımıydı sıkıntı bilmiyorum..
Diğer 2 parçayı şu anda gündeme alıp değiştirmekten vazgeçtim çünkü 200 tl civarı bir meblağ + işçilik gerekli mi gereksiz mi belli değil...
Bakalım ilerleyen günlerde neler olacak.
aynı hata vardır da,"Intake Valve Control Selonoid Circuit Range/Performance" hatası "u" değil, "p" 0028'in tanımı. hatta p0028, dikine yerleştirilmiş V (veya boxer) motorlarda arabanın sağ tarafında kalan banktaki sorunun tanımı. çünkü tanımın sonunda "bank 2" olduğu belirtilmiş;
Diagnostic Trouble Code (DTC) P0028 Definition
demek istediğim şu ki, p0028 bizim arabalardaki gibi sıralı düz motorlarda değil, sadece V (veya boxer) motorlarda görülebilecek bir arıza. arabanda olduğunu düşündüğün sorun var olsaydı, arıza kodu p0026 olurdu, tanımın sonunda da "bank 1" yazardı.
arıza kodlarının başındaki harfin hangi gruba karşılık geldiğini ve p0026 ile p0028 arasındaki farkı buradan görebilirsin;
Brockway Engineering Digital Gauges
u0028 arızası gördüğünü yazmıştın, onun tanımı da şöyleymiş;
Diagnostic Trouble Code (DTC) U0028 Definition
bu karışıklığa rağmen boost solenoid değiştirmek istiyorsan ki bence gerekli değil, benden çıkma çalışan bir solenoid var arabanın torpidosunda.
Şu çakma OBD'lerle okuyorsanız çok ta güvenmeyin derim.. Şu turunculu mavili etiketi olan.
naman tel kıtıyle boğuşuyorum yıne haftasonu boş kaldım bluetooh a sardım yine bizim müzik ünitelerinde ki aux cıkışları ile ilgili döküman nerden bulurum aux1 ne aux 2 ne ne bağlanır hangi cihazda planet 2000 le nasıl aktif edilir v.s
biraz konu dısı olacak ama...arka kapı döşemelerini söken var mı?hoparlörleri baska modeller ıle değiştirmek ıstıyorum..
Evet sökmüştük..
Aracınız standart hoparlör donanımlıysa 16cm tek yollu
JBL donanımlıysa özel bir sabitleyici ile birlikte 13cm çift yollu(2-way,tweeter'lı ve evet daha küçük ama daha güçlü) hoparlörler var. Ayrıca eğer JBL'li ise besleme+sinyali bagajdaki sub'ın üzerindeki amfiden alıyor.