JCW ile aynı değildi yalnız motor. DS3'te sadece turbo büyük JCW piston kol tertibatı da farklı + daha güçlü, intercooler filan daha büyük turbo zaten büyük vb.
Yazılımı çok fazla güncellendi bunun. ki ben işi bırakalı 9 ay oldu. Bir ara bujilerinin peşine düştüm ancak sonra adam gibi bir NGK'cı bulamayınca bıraktım ben de.
JCW'de kullanılan motor için "EP6DTS HP"(bazı yerlerde EP6DTHP kullanılıyor ama bu yanlış)
DS3 ise RC gibi EP6DTS motor.. Ama setup kodu 5FY değil 5FD idi yanlış hatırlamıyorsam.
silindir, kapak vb. içlerinde veya Japon ağzıyla internallerde değişiklik olmadığı sürece motor kodu aynı kalıyor ama setup kodu değişiyor.
Bir de bu 5 adet satıldı mı onu hiç bilmiyorum. 5 adet getirip bir daha getirmeyeceklerini distribütörün direk kendi söylemişti. o 75bin TL dialogu nasıl oldu bilemedim, benim kaynağım pek sıkacak cinsten bir insan değildir halbuki.
Benim tercih edeceğim bir araç değildi, içerideki piano turuncu kaplamalardan ötürü.
Pazarlama ve Sınıflandırma Peugeot ve Citroën'in kronik kabızlığıdır zaten. Beceremedikleri için Fransa ve Almanya haricinde başarı elde edemezler. Türkiye'de %5'e peak atıp %3 ortalamalarda dolanırlar. Peugeot TR tamamen Fransa'nın kuklası modunda çalıştığından zaten ülke pazarını anlayabilmeleri mümkün değil. Bu konuda Citroen Türkiye hep daha başarılıdır, daha serbesttirler zamanında ve mantıklı hareketlerle Fransa'nın yanlış politikalarını daha iyi kıvırabiliyorlar.
Bu yüzden, bana göre, ürünler hakettiği satış rakamlarını yakalayamıyorlar. Yoksa şu anki ürünler gerçekten oldukça iyi kalitedeler.
Mesela şu an 208 bayilerde.. Ama lansmanı eyl-ekim de yapmak istiyorlar. 20 küsürden başlayan fiyatları var. Gerçekten iyi fiyat bana göre. Millet zaten duyacak bayilerde araba olduğunu. İsteyecekler.. Ama Peugeot lansmanı yapmadan araba dağıtmayacak. Acayip bir talep oluşcak ama kimse araba bulamayacak. 2013'ler geldiği için millet hemen diğer markalara yönelecek. Bu sefer Peugeot Lansmanı yapmış olacak piyasaya 208 yağdıracak fakat bu sefer satacak adam bulamayacaklar :)
Sonra ve yukarıdaki sebepten kaçırdıkları talebi karşılamak için abuk subuk kampanyalara girecekler. Lansman fiyatı dedikleri fiyatların altına araba bulabiliyor olacak. Bu sefer alanlar kendilerini kazıklanmış hissedecek. Marka imajı sadece bu yüzden yerlere inecek. Kimse Peugeot'ya bindiğine yine sevinmeyecek vs vs.
Talep yine yaratılamayacak. Bu sırada aracın fiyatı yükselmesin diye arabalar yavaş yavaş kuşa dönecek.
Bu hep böyle olur
Böyle olmazsa yönetici bünye nickimi Eşşşek olarak değiştirsin lütfen :D
Zamanında bununla ilgili genel müdürlerden birine(hepsi Fransız olup, Türkiye tecrübeleri sıfırdır ve zorunlu olarak 2.5 senede bir değiştirilirler) böyle yapmayın şöyle yapın dedik. Fransa kafamı keser dedi adam bizzat işittim. Ama yaptı. %6,5 pazar payı hedefi koyduğu yıl %9,1 sattı Peugeot. Bu kişi Türkiye'den sonra Britanya bölge müdür oldu. Şu anda EMEA genel müdürlüğüne oynuyor. Gittiği sene yeni genel müdürle pazar %4,5 a indi.