User Tag List

Sayfa 19/23 İlkİlk ... 91718192021 ... SonSon
419 sonuçtan 343 ile 361 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #343

    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    963
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öyle birşey var mı ? 1000rpm in altına inince sanki değişiklik oluyor, mümkünse vites küçültüyorum o zaman
    Yok 1200 de enjektör açıyorsa ona göre ivmelenip inelim yokuştan ve dizel oldugu için sistemi merak ettim + dec fuel cutoff limit opel olarak arattım veri bulamadım. 1000 alttına pek inmeyin derim mazot pompası arızalanır
    :ramo

  2. #344
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizel olsun, benzinli olsun tüm enjeksiyonlu motorlarda DFCO(decceleration fuel cut off) stratejisinden 1500 devir gibi ara devirlerde anlık olarak çıkılsa da asıl yakıt püskürtmesi rölanti devri, yani genelde 1000 devir gibi başlar. Bunun üstündeki devirlerdeki, 1500 devir vb devirlerdeki püskürtmeler boşta devirlendikten sonra rölantiye düşüşü yumuşatmak için yapılan küçük destek püskürtmeleridir.

    Yani 1000 devir üstündeyseniz viteste gaza basmadan kalabilirsiniz. 1000 devirin altına düşmeyin. Eğer yolun eğimi aracın hızını korumaya müsaitse mümkünse 1500 devir üstüne denk gelecek bir vites seçin. Bu sayede hem daha az fren yapmış, hem de sıfır yakıt tüketmiş olursunuz.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #345
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.413
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onno Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizel corsa cut off kapama devri kactır ? Essentia da yol pc yok anlık yakıt goremıyorum
    onu yaklasik olarak tespit etmek icin yeterince asagi egimli uygun bir yolda 2300 devir gibi kompresyona birakip arabayi yavaslatin (gerekirse hafif frenle). bir devire gelince enjektorlerin acildigini farkedersiniz

  4. #346
    Turbo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    52
    Şehir
    Türkiye / istanbul
    Mesaj
    707
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vitesi boşa atınca azmı yakar çokmu yakar sorusuna gelirsek:

    piyasadaki her marka otomatik ve manuel olan araçların tümünü test etmek gerekir,
    bu ise mümkün degil + benzinli, dizel,karbüratörlü,enjeksiyonlu olmak üzere hepsini test etmek şart.

  5. #347
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çalışan araba her türlü yakıt yakar diyen arkadaşlara sesleniyorum..

    Araba vurdurularak nasıl çalışıyor yakıt yanması olmadan açıklasanıza bir

  6. #348
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Turbo1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vitesi boşa atınca azmı yakar çokmu yakar sorusuna gelirsek:

    piyasadaki her marka otomatik ve manuel olan araçların tümünü test etmek gerekir,
    bu ise mümkün degil + benzinli, dizel,karbüratörlü,enjeksiyonlu olmak üzere hepsini test etmek şart.
    Bunun her araba, her motor için ayrı ayrı birer denklemi yok. Hepsini tek denklemde toplayabiliriz;

    Dizel, benzinli farketmeksizin, üstüne üstlük çoğu yeni nesil fuel cut-off'lu karbüratörlüler de dahil olmak üzere tüm araçlarda eğer viteste iken araç rölanti devrine kadar yavaşlıyor ve gaza basmadıkça hızlanmıyorsa, yani yolun eğimi motoru çevirmeye ve aracı ilerletmeye yetecek derecede değilse ve son vitese kadar vites yükseltmenize rağmen durum değişmiyorsa ancak o durumda araç boşa atıldığında daha ekonomik ilerler. Diğer tüm şartlarda viteste kalmak daha ekonomiktir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #349
    Jön Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4.553
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @o.b.k

    Aracım golf 1.6 triptonik.Yokuş aşağı inerken gazdan ayağımı çekince şanzıman alabildiği en yüksek vitese alıyor ve devam ediyor.Fakat boşta gidişi bir yürüme değil.Sıfır mı yakıyorum o pozisyonda ?
    #eksikpazar

  8. #350
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jön Türk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @o.b.k

    Aracım golf 1.6 triptonik.Yokuş aşağı inerken gazdan ayağımı çekince şanzıman alabildiği en yüksek vitese alıyor ve devam ediyor.Fakat boşta gidişi bir yürüme değil.Sıfır mı yakıyorum o pozisyonda ?
    Zaten şehiriçinde düşük viteslerde araç viteste pek ilerleyemez. İlerlese de düşük viteste gaza basmadan çok uzun ilerlenemez. Şehirdışı veya 5.vitese denk gelecek hızlarda zaten araç ayağını gazdan çeksen de en yüksek viteste kalmaya ve devir çevirmeye devam edecektir. Bu yüzden değişen çok da birşey olmayacaktır. Tıpkı manuel gibi ayağını gazdan çekerek ekonomi sağlayabilirsin.

    Kaldı ki Golf4-5-6 lardaki yol bilgisayarının anlık tüketimi birebir gösterir. Yani orada sıfır gördüğünüz zaman sıfırdır. Veya gerçekte sıfır tükettiğiniz yani cut-off'a girdiğiniz zaman orada da sıfırı görürsünüz. Yani oradan da takip ve tespit edebilirsin.

    Otomatik şanzımanlı araçlarda en iyi ekonomi gaza yumuşak basmakla sağlanır. Ani hızlanmalardan kaçınılırsa şanzıman gereksiz tork kaybetmemiş, gereksiz vites düşmemiş olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #351
    HkN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul-Bartın
    Mesaj
    1.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Halen daha inanmayanlar var motora gaza baastığında yakıt yollayan sistem gazdan çektiğinde yakıtı kesebilmesi kadar kolay bir olaya nasıl inanamıyorsunuz


    Benim Ladada kestiğini direk aracın yığılmasından anlıyorum. hatta bujileri bile kesiyor çünkü müzik sisteminde hafif bir parazit var biraz uzun bir kompresyon halinde parazitte kesiliyor

  10. #352
    asot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    20
    Mesaj
    1.133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki şöyle bir şey sorsam, yokuş aşşağı boşa alıp gitmek ile viteste inmek arasında ne kadar yakıt farkı vardır? Kavgaya gürültüye deyecek bir fark var mı yani?

  11. #353
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Seyir halindeyken boşa atmak sıkıntı çıkarabilir.
    Bu konuda anlatılmak istenen vitesteyken aracın hiç yakıt yakmayacağıdır.
    Boşta bir miktar yakacak fakat yolun durumuna göre size hangisi avantajlı geliyorsa onu uygularsınız.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  12. #354
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hadi ya bu forumda hiç orjinal benzin depolu tomcat yokmu acaba ? bide onlara sorsak basıma gelen olayı anlatayım belki yardımcı olur rover 220 tomcat "r8" tipli şasi tamamen coupe standartında bir arac, bundan 2 sene önce ozamn maltepe unisinde okuyordum bilirsiniz belki su kayısdagında , okuldan maltepeye sahilyoluna gitmek icin arkaya cevre yolu yapmıs devlet cıkıs problemli ama bayagı rampa bi yol abartısız 3 km bayır assaga , benim arac o dönemde 220ydi ve bizim araclarda kronik bi sorun vardı deponun sekli sasiye uygun olsun diye dizayn edilmiş ancak arac dik bayırlarda benzin cekemiyordu cunku depodaki benzin öne yıgılıyordu ve arac stop ediyordu ben okudugum 4 senenin 2 sinin rover 220 ile gecirdim ve aracta benzin tam depo olmasına ragmen o yokustan inince arac stop ediyordu yani vitestede olsam bostada olsam fark etmiyordu ARAC STOP EDIYOR DIREKSIYON SERTLESIYOR VE FRENLER SISIYORDU simdi sizin hesaba göre ben salağam boşuna sonraki sene yeni depo taktırdım bileydim hep devirli giderdim bakın birdaha söylüyorum arac enjektörleri kapatır eyvallah ama motorun içindeki yakıt bitene kadar yakıt bittimi motor havayla çalışmaz motorun çalışması için HAVA LAZIM DEĞIL YAKIT LAZIM YAKIT BITERSE MOTOR STOP EDER.. aynı benim eski aracımdaki gibi ; eğer sizin dediğiniz doğru olsa idi benim aracım bayır aşşağa inerken stop etmezdi arac viteste devirli giderken ki ben gaza basmıyoken bile benzin öne yığılma yapıyor ve MOTOR BENZIN CEKEMEDIGI ICIN "HANGI HALDE OLURSA OLSUN" STOP EDIYORDU basıma bu olay geldiği için depoyu değiştirmiştim , başıma bu olay geldiği için ve motor ustamdan bilgi aldıgım için sizin bu bilgilerin bir kısmının yanlış oldugunu söylüyorum...

    Inceden salladigin cok belli depon doluyken istedigin bayirda dur araban stop etmez. Uretici o kadar salak mi? Vito var bizde cok dusuk mazotla evin onundeki bayirda birakirsam ertesi gun calistirip 3-4 dk rolantide bekledigim anda stop ediyor ve hava yapiyor. Sen roverla 3km yolu kac dakkada geciyosunda stop ediyor? Pompalar deponun en dip konumuna yerlestirilir hattaa cogunda pompaya dogru meyil vardir. Pompayi zemin harici bir yere koymayacaklarina gore dolu depoyla boyle oluyodu demen bariz salladiginin gostergesidir. Hadi diyelim hakkatten boyle bir durum var. benzin hattinda geri donus vardir bak bakalim yeri nerde ne is yapio.

    Inanmadigin konuya gelirsek kisin uludagda arabayi rolentide isitiyorum durdugu yerde. Su isisi 50 derecelere falan geliyo. Sonra asagi inerken kompresorle iniyorum ve hararetim 15-20 derecelere iniyo bana bunu aciklar misin?

  13. #355
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Inanmadigin konuya gelirsek kisin uludagda arabayi rolentide isitiyorum durdugu yerde. Su isisi 50 derecelere falan geliyo. Sonra asagi inerken kompresorle iniyorum ve hararetim 15-20 derecelere iniyo bana bunu aciklar misin?
    Hava çok soğuk ondandır diyecek. Yoksa motorda enjeksiyon ve haliyle ateşleme olmadığından ısı üretecek bir durum yok gibi mantıklı bir cevap beklemiyosun bu arkadaştan dimi hocam.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #356
    _Burak_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı asot Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki şöyle bir şey sorsam, yokuş aşşağı boşa alıp gitmek ile viteste inmek arasında ne kadar yakıt farkı vardır? Kavgaya gürültüye deyecek bir fark var mı yani?

    yine mi bamya reklamındaki kadar fark vardır .

    Hakan abi konunun başından beri çok güzel makale şeklinde açıklamış(maxi).

  15. #357
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava çok soğuk ondandır diyecek. Yoksa motorda enjeksiyon ve haliyle ateşleme olmadığından ısı üretecek bir durum yok gibi mantıklı bir cevap beklemiyosun bu arkadaştan dimi hocam.

    EGT ney la? Ahhaah yok onu diyekez rolantide isitiyorum isiniyo rolantide kompresorde daha fazla yakit yakman lazim isinmasi gerekirken neden soguyo?

  16. #358

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Onno Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok 1200 de enjektör açıyorsa ona göre ivmelenip inelim yokuştan ve dizel oldugu için sistemi merak ettim + dec fuel cutoff limit opel olarak arattım veri bulamadım. 1000 alttına pek inmeyin derim mazot pompası arızalanır
    Kompresyon'da mı inmeyelim ? araç zaten 800-900 rpm'de rolantide çalışıyor

  17. #359
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla sırf egzoz sesinden dolayı bile cutoff da gitmeyi seviyorum
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  18. #360

    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    963
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kompresyon'da mı inmeyelim ? araç zaten 800-900 rpm'de rolantide çalışıyor
    Rolanti ile giden araç farklı yük bindiriyor *****. İttirme gücü için normal yolda pompayı zorlar
    :ramo

  19. #361
    CdemireL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    1
    Mesaj
    124
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel döküman olmuş eyw. eline klavyene motoruna sağlık
    Bu şartlarda Reno Candır =) Yl"CLio"DUR

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •