Dizel olsun, benzinli olsun tüm enjeksiyonlu motorlarda DFCO(decceleration fuel cut off) stratejisinden 1500 devir gibi ara devirlerde anlık olarak çıkılsa da asıl yakıt püskürtmesi rölanti devri, yani genelde 1000 devir gibi başlar. Bunun üstündeki devirlerdeki, 1500 devir vb devirlerdeki püskürtmeler boşta devirlendikten sonra rölantiye düşüşü yumuşatmak için yapılan küçük destek püskürtmeleridir.
Yani 1000 devir üstündeyseniz viteste gaza basmadan kalabilirsiniz. 1000 devirin altına düşmeyin. Eğer yolun eğimi aracın hızını korumaya müsaitse mümkünse 1500 devir üstüne denk gelecek bir vites seçin. Bu sayede hem daha az fren yapmış, hem de sıfır yakıt tüketmiş olursunuz.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
vitesi boşa atınca azmı yakar çokmu yakar sorusuna gelirsek:
piyasadaki her marka otomatik ve manuel olan araçların tümünü test etmek gerekir,
bu ise mümkün degil + benzinli, dizel,karbüratörlü,enjeksiyonlu olmak üzere hepsini test etmek şart.
Çalışan araba her türlü yakıt yakar diyen arkadaşlara sesleniyorum..
Araba vurdurularak nasıl çalışıyor yakıt yanması olmadan açıklasanıza bir
Bunun her araba, her motor için ayrı ayrı birer denklemi yok. Hepsini tek denklemde toplayabiliriz;
Dizel, benzinli farketmeksizin, üstüne üstlük çoğu yeni nesil fuel cut-off'lu karbüratörlüler de dahil olmak üzere tüm araçlarda eğer viteste iken araç rölanti devrine kadar yavaşlıyor ve gaza basmadıkça hızlanmıyorsa, yani yolun eğimi motoru çevirmeye ve aracı ilerletmeye yetecek derecede değilse ve son vitese kadar vites yükseltmenize rağmen durum değişmiyorsa ancak o durumda araç boşa atıldığında daha ekonomik ilerler. Diğer tüm şartlarda viteste kalmak daha ekonomiktir.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
@o.b.k
Aracım golf 1.6 triptonik.Yokuş aşağı inerken gazdan ayağımı çekince şanzıman alabildiği en yüksek vitese alıyor ve devam ediyor.Fakat boşta gidişi bir yürüme değil.Sıfır mı yakıyorum o pozisyonda ?
#eksikpazar
Zaten şehiriçinde düşük viteslerde araç viteste pek ilerleyemez. İlerlese de düşük viteste gaza basmadan çok uzun ilerlenemez. Şehirdışı veya 5.vitese denk gelecek hızlarda zaten araç ayağını gazdan çeksen de en yüksek viteste kalmaya ve devir çevirmeye devam edecektir. Bu yüzden değişen çok da birşey olmayacaktır. Tıpkı manuel gibi ayağını gazdan çekerek ekonomi sağlayabilirsin.
Kaldı ki Golf4-5-6 lardaki yol bilgisayarının anlık tüketimi birebir gösterir. Yani orada sıfır gördüğünüz zaman sıfırdır. Veya gerçekte sıfır tükettiğiniz yani cut-off'a girdiğiniz zaman orada da sıfırı görürsünüz. Yani oradan da takip ve tespit edebilirsin.
Otomatik şanzımanlı araçlarda en iyi ekonomi gaza yumuşak basmakla sağlanır. Ani hızlanmalardan kaçınılırsa şanzıman gereksiz tork kaybetmemiş, gereksiz vites düşmemiş olur.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Halen daha inanmayanlar varmotora gaza baastığında yakıt yollayan sistem gazdan çektiğinde yakıtı kesebilmesi kadar kolay bir olaya nasıl inanamıyorsunuz
![]()
Benim Ladada kestiğini direk aracın yığılmasından anlıyorum. hatta bujileri bile kesiyor çünkü müzik sisteminde hafif bir parazit var biraz uzun bir kompresyon halinde parazitte kesiliyor![]()
peki şöyle bir şey sorsam, yokuş aşşağı boşa alıp gitmek ile viteste inmek arasında ne kadar yakıt farkı vardır? Kavgaya gürültüye deyecek bir fark var mı yani?
Seyir halindeyken boşa atmak sıkıntı çıkarabilir.
Bu konuda anlatılmak istenen vitesteyken aracın hiç yakıt yakmayacağıdır.
Boşta bir miktar yakacak fakat yolun durumuna göre size hangisi avantajlı geliyorsa onu uygularsınız.
Inceden salladigin cok bellidepon doluyken istedigin bayirda dur araban stop etmez. Uretici o kadar salak mi? Vito var bizde cok dusuk mazotla evin onundeki bayirda birakirsam ertesi gun calistirip 3-4 dk rolantide bekledigim anda stop ediyor ve hava yapiyor. Sen roverla 3km yolu kac dakkada geciyosunda stop ediyor? Pompalar deponun en dip konumuna yerlestirilir hattaa cogunda pompaya dogru meyil vardir. Pompayi zemin harici bir yere koymayacaklarina gore dolu depoyla boyle oluyodu demen bariz salladiginin gostergesidir. Hadi diyelim hakkatten boyle bir durum var. benzin hattinda geri donus vardir bak bakalim yeri nerde ne is yapio.
Inanmadigin konuya gelirsek kisin uludagda arabayi rolentide isitiyorum durdugu yerde. Su isisi 50 derecelere falan geliyo. Sonra asagi inerken kompresorle iniyorum ve hararetim 15-20 derecelere iniyo bana bunu aciklar misin?
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
güzel döküman olmuş eyw. eline klavyene motoruna sağlık![]()
Bu şartlarda Reno Candır =) Yl"CLio"DUR
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)