kardeşim naptın yaaaa :confused::confused::confused:
geçmiş olsun.çok üzüldüm yaaa.degil gibi ama inşallah sadece küçük bi sorundur.
Printable View
geçmiş olsun :( kırılan basıncı merak ettim ama sonuçta çok eski 1.2 motor..
sanırım c20xe takacaksınız :) çok iyi olur
Basınç 1 bar üzerindeydi net basıncı bende bilemiyorum boost saatim yoktu ancak 1 barın üzerinde çalıştırıyordum açıkçası böyle bir şeyi eninde sonunda bekliyordum sadece bu kadar erken değil biraz daha dayanır sanıyordum kadett in motoru oldukça eski teknoloji krank bile bloğa 3 ana yatak ile sabit mesela kadett in motoruna eş değer murat 124 lerdeki 1.2 motorlar bile 5 ana yatak ile bloğa sahiptir conta patlatmasaydın belkide krank kesecektik her neyse ne diyelim sağlık olsun yeterki çok daha iyilerini toplartız hep beraber Allahın izniyle.
1.24 bu olay her ikimize tecrübe olsun kardeşim nefsinin kurbanı olup sakın bar açayım deme açınca böyle oluyor :) motor olarak ya piç motor dedikleri eski tofaş kuş serilerinin motorunu sıfırdan turbo alt yapısını oluşturarak toplayacağım yada 2.0 ford pinto motor toplayacağım her iki durumda da kendi şanzımanlarını kullanarak 5 ileri vitese geçiş yapmış olacağım.
öncelikle geçmiş olsun
c20xe'yi düşün derim bende :) turbolanmış c20xe kadette güç verirse tam bir şaheser çıkar ortaya :)
geçmiş olsun allah yardımcın olsun ...........
bar olayı mesele???????
bende ilk takdıgım zaman ustaya westegate'i en acık konumda takmasını gerekirse bi yerlerden acık vererek turbonun hava kacırmasını söylemıstım.amacım basınca en kucuk sevıyeden baslayıp en guzel duzenı tutturuncaya kadar açmaktı.ama malesef ki usta ilgilenemedi.biraz da bu yuzden soktum turboyu.
ama yılmak yok.buna basladıysak bu olacak.:)
motor olarak ford motorunu tanımıyorum ama hacmin buyuk olması bir cok + getirecektir.ama pic motor dedigimiz motorda da malzeme sıkıntısı cekmezsın.(devirdaim,yag pompası yatak conta vsvsvs)..hangısıne kafan yatıyosa.canın hangısını ıstıyorsa onu yap.bılır bılmedık kısılerın soyledıklerıne kulak asma bence.
Allah yardımcın olsun kardeş.
c20let yap akmaz kokmaz 90bin km oldu tık yok 12bin km si gt30 ile :D
madem opel içine italyandansa opel devam edin
çok geçmiş olsun
Teşekkür ederim 1.24 ün de dediği gibi yılmak yok yarın yeni motorumu alıyorum inşallah ya düz tip bloktan egzantrikli bir tofaş motoru olacak yada üstten egzantrikli modeli bunu tamamıyla bütçem belirleyecek şanzıman ile birlikte alacağım motoru yani 5 ileriye geçiş yapacağım sonunda.Çalışan bir motor düşünüyorum yani motoru alır almaz turbo için girişmicem önce motor ile şanzımanı araç üzerine montajını yapıp aracı yürür hale getirecem zamanla turbo için alt yapıyı oluşturmaya ve turboyu uygulamayı düşünüyorum zaten kadett in motoru 65 hp idi tofaşın eski tip 1.6 lt. motoru 85 hp diye biliyorum atmosferik haliyle bile kadett in turbosuz halinden çok daha iyi gideceği zaten kesin gelişmeleri adım adım fotolayıp buraya eklerim bu arada tofaş motorunu tanıyan tüm arkadaşlardan teknik bilgi yardımı talep ediyorum turbo için ne gerekiyorsa vs. her şekil bilgiye açığım :)
palamut c20let şu an benim için çok erken eğer bulaşırsam hem kendimi bayağı bir sıkıntıya sokmuş olacağım hemde araç uzun bir süre yatacak bu işime gelmez ve o kadar sabırlıda değilim ne yazıkki ama gönül ister tabi hemde nasıl :)
Bakalım hayırlısı ne olur hurdacım ile bir görüşeyim de.
alabiliyosan üstten egzantrikli yeni tip motor al yapılmış örnekleride var tipo emme manifoldu ile çok nokta ejnejsiyona geçersin önce ms beyin falan turbolamak daha kolay olur daha verimli olur
gecmıs olsun...tecrube olmus oldu en azından...
Baştan sona zevkle okuduğum bir konu. Öncelikle aracınız hayırlı olsun, öte yandan orijinal motorun o hasarı alması ise şanssızlık vs ama geçmiş olsun diyorum. 1.6 lt 80 hp şahin - murat 131 tipi motor daha iyi bir sonuç vereceğine inanıyorum. Size bu motora turbo uygulayan arkadaşlardan bilgiler geldikçe bende faydalanmak istiyorum :) turbo uygulamasamda 83bin de olan 90 model 1.6 şahinimi daha performanslı hale getirmek istiyorum ufak oynamalarla. En azından nerelerde nasıl davranacağımı görmüş olurum. Bu arada opel record hayranı olarak :icon_tup: tekrar hayırlı olsun kadett 'i canlı da görmek isterim birgün.
kolay gelsin ;)
Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için ancak ben alacağım motora atmosferik olarak hiç bir yükleme yapmayacağım çünkü stok motorun sadece pistonlarının üzerinden 1,5 mm. alındığında 1 bara kadar hiç bir problem çıkarmıyormuş ve 1 bar da ortalama 150 hp leri yakalamak mümkün olabiliyormuş (bunlar farklı kişilerin tecrübeleri ile sabit şeyler) dereceli egzantrik düşünüyordum ancak sadece egzantrik ile bitmiyormuş geniş subaplar yaylar vs. komple takım olarak değiştirmek hatta bu aşamada krank ında değişmesi gerekiyormuş krank yurt dışından 800 euro ya getirtiliyormuş tabi bu işlemler 200 hp lere ulaşmak için ben şimdilik o kadar iddalı oynayamicağım motoru a dan z ye komple yenileyip sadece pistonların üzerinden aldırıp 1 barda kullanmayı düşünüyorum ileride mutlaka yenilikler olacaktır ama dediğim gibi bütçem kısıtlı olduğu içim şimdilik o kadar açılamayacağım ama yinede gelişmeleri adım adım yaza fotolayıp eklerim.
Aslında bu çok daha mantıklı evet az önce hurdacının yanındaydım elinde kazalı bir araçtan çıkma üstten egzantrikli karburatörlü bir motor var ancak sadece motora 1250 tl istiyor eski tip çalışan motorun fiyatı ise 350 tl peki senin dediğin tipo manifoldu vs. kullanarak çok noktalı enjeksiyon sistemi eski tip motora geçirme işlemi mümkünmü ? Ortalama neye patla bu iş ?
bu işi yapan arkadaşlar var ankarada en temiz işlemde bu bence
boosted_pug nickli mengü ye yada cgr38 e ulaşabilirsin
yeni tip motora bu emme manifoldu cuk diye oluyor diye hatırlıyorum hatta bir aracın konusunda da detaylı resimler falan vardı
cgr38 ile msn üzerinden görüşüyoruz zaten sağolsun onun yardımları doğrultusunda ilerliyorum oda bana senin tavsiye ettiğin motoru öneriyor bakalım sağa sola haber saldım maddi yardım gelirse üstten egzantrikli bir motor alacağım :)
eski tip motor için gerekli olan bilgi ve parçalarıda MST_ONLINE dan öğrenebilirsin elinde parçalarda olması lazım hatta
Çok teşekkür ederim iletişime geçeyim hemen bakalım o ne der.
rica ederim abi ne demek bu arada ben burdan da bişiler paylaşıyım istedim eğer alttan egzantrikli sohc motoru 4. nokta yapmak isteyen arkadaşlar warsa yakın bi arkadaşımın arabasını yaptık daha doğrusu 2 tane yaptık 2 sinde de tipo 2.0 cat motorun emme manıfoldunu kes biç yapıştır yöntemi ile uydurduk ama gazet güzel oldu üzerindeki gaz kelebeği yetiyo zaten turbo için üzerine bide standalone beyin olursa gayet güzel bi çalışma ortaya çıkar (krank sensorunun yerını iyi yapmak lazım ayrıca 3 tane daha sensör bağlancak ) , üsttten egzantrikli motor için zaten mpi tipo nun manıfoldu birebir oluo aynı blok ve kapak kullanıldığı için onun gaz kelebeği ebeyce küçük biz e34 520 nin gaz kelebeğini kullandık 60 mm tabi başka gaz klebekleride kullanılır daha bir çok yapılcak iş war tabi ama kabaca böle :icon_tup:
Dediğim gibi çağrı kendimi ayarlayabilirsem üstten egzatrikli bir motor alacağım ama olmaz ise mecbur bloktan egzantrikli motoru alıp bu motor üzerinde bir şeyler yapacağız artık bu bahsettiğin tipo manifoldunu temin etmemdede bana yardımcı olursın değilmi ? :)
o kolay abi buluruz bende bi tane war ama onu ilerde yapacağım gt28 li şahine saklıyorum :D ama bulurum sana
Kadett gsi motoru bulabilirseniz çok sağlam olur turbo ile küçük basınçlarda 200 hp yi rahat geçersiniz hatta turbosuz bile kullanılabilir ama fiyatları ne durumdadır size uyar mı onu bilmiyorum...
Geçmiş olsun yeni motorunuz da şimdiden hayırlı olsun...:)
çok geçmiş olsun kardeşim valla bu işlerde böle olaylar gerçekten üzücü
Eyvallah sağolasın sağlık olsun dediğim gibi çok daha iyi olacak inşallah sende dikkat et kendine Allah sana zeval vermesin :)
smooty sağolasın parçası çok daha kolay bulunan ve ucuz olan bir motor istiyorum bu yüzden en iyi seçenek tofaş motoru olacak.
çok şükür bizde 15bin km den beri tık yok inşallah da olmaz:D:D
Maşallah sen motorun alt yapısını turbo için hazırlamışmıydın yoksa direk stok motoramı uyguladın benim gibi ? Birde senin sıkıştırma oranın ile boost neydi acaba ?
Estafurullah daha iyi bildiğimiz yok bizde kurcalıyoruz işte :) Tofaşın ne yapılmış cevherleri var en azından kadett in motorundan 10 kat daha sağlam verimli motordur herhalde.
arkadaşım projeni takip ediyorum. dilerim yeni yapacağın motorda sorun yaşamazsın. bursada çok sayıda turbolanmış eski ve yeni motor şahin, doğan ve 131 var benimde duyduğum kulaktan dolma bilgiler var mesela slx karburatörü şart sonra subap büyütme tempra 2000cc 8v subapları ve subap yayaları çok verimli olduğunu duydum pistonları ise bmw pistonu yada nissan 200sx pistonu ile değiştirdiklerini duymuştum. umarım çok başarılı bir proje olur bu sefer.
Çok teşekkür ederim inşallah bir şeyler yağacağım.Bu gün bir motor almıştım bloğu çatlak çıktı geri verdim sakaryadan çalışır temiz durumda bir motoru buldum 1600 131 doğan motoru sanırım bu motoru alacağım yarın kargo şirketleriyle görüşüp kargo masrafı nedir öğrenecem yüksek ihtimal alacağım motoru.
Bence biraz zorlayıp iyi durumda bir c20xe alıp standart olarak bile binersen çok keyif alırsın
maşallah çok güzel proje
ömer abi bence motor için acele etme biraz daha bekle sohc üstten motor al