User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
110 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: Viraj soru

  1. #77
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.zamazing.org/imaj/karbeyaz/080628-3.jpg
    çok basarsan yoldan çıkarsın düz mantık
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  2. #78
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BAH30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yoo rica ederim burası bunun için zaten
    kütük derseniz herşey değişir , cevap da aynen sizin dediğiniz gibi olur
    yani limit hızın üzerine çıkılamaz dairesel kesit olan bir virajdan..
    Bakalım araba konusunu da çok merak ettim, içine baya bir faktör eklendi @ef186 çizim yaparsa bakalım daha neler çıkacak.

  3. #79
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Check out this video on YouTube:

    Experience BMW 50/50 Weight Distribution - YouTube


    Sent from my iPad
    Ali Can Calis

  4. #80
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bakalım araba konusunu da çok merak ettim, içine baya bir faktör eklendi @ef186 çizim yaparsa bakalım daha neler çıkacak.
    Yok okadarini anca pistte gosterebilirim 40 bilinmeyenli bir denkleme 45 cizim yapmak lazim ki anlasilsin siz dedigimi dinleyin en iyisi bosverin bu sevdadan
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  5. #81
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla ben geride kaldim o halde çekişin olmadigi on tekerlerde de aks kullanimi varmis bmw da bilemedim ben bunu
    Bu arada 50:50 orani gayet muntazam bmw icin sanirim bu sn kasa icin gecerli degilmi ?
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  6. #82
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok okadarini anca pistte gosterebilirim 40 bilinmeyenli bir denkleme 45 cizim yapmak lazim ki anlasilsin siz dedigimi dinleyin en iyisi bosverin bu sevdadan
    Sizde haklısınız. En iyisi sizde bende haklıyız diyerek olayı sonlandırmak. 3 e 1 fikrini savunmak gerekince insan asabileşiyor.

  7. #83
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla ben geride kaldim o halde çekişin olmadigi on tekerlerde de aks kullanimi varmis bmw da bilemedim ben bunu
    Bu arada 50:50 orani gayet muntazam bmw icin sanirim bu sn kasa icin gecerli degilmi ?
    DSC katkısı ile terazide gibi dengede bir aracın sürüş dinamiklerini sunuyoruz demek istiyor. Yoksa önden motorlu sedan bir araçta %50-%50 ağırlık dağılımı imkansıza yakın.

    S2000 gibi safkan roadsterlar bile %49-51 gibi oranlarda bunu sağlamaya çalışıyor. Tente tavan vs.vs. ile. Belki BMW'de Z serisi buna yaklaşmıştır.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #84
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Aykut106 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://www.zamazing.org/imaj/karbeyaz/080628-3.jpg
    çok basarsan yoldan çıkarsın düz mantık
    Virajlarda yavaş kullanın diye bir nasihat verdik mi tamamdır.

  9. #85
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DSC katkısı ile terazide gibi dengede bir aracın sürüş dinamiklerini sunuyoruz demek istiyor. Yoksa önden motorlu sedan bir araçta %50-%50 ağırlık dağılımı imkansıza yakın.

    S2000 gibi safkan roadsterlar bile %49-51 gibi oranlarda bunu sağlamaya çalışıyor. Tente tavan vs.vs. ile. Belki BMW'de Z serisi buna yaklaşmıştır.
    BMW'nin bir cok araci fabrika cikisi 50-50 cikiyor diye hatirliyorum, son zamanlarda takip edemedim pek ama.

    Kaput alti fotolarina dikkat edersek motor zaten cok geri konumlaniyor, haliyle sanziman da ortalara dogru geliyor ve arka aks agirligiyla da denge saglaniyor diye dusunuyordum

  10. #86
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizlere iyi muhabbetler sabah is guc bekler ben kacar iyi geceler
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  11. #87
    Emir-Sb3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Yeşilköy
    Mesaj
    563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DSC katkısı ile terazide gibi dengede bir aracın sürüş dinamiklerini sunuyoruz demek istiyor. Yoksa önden motorlu sedan bir araçta %50-%50 ağırlık dağılımı imkansıza yakın.

    S2000 gibi safkan roadsterlar bile %49-51 gibi oranlarda bunu sağlamaya çalışıyor. Tente tavan vs.vs. ile. Belki BMW'de Z serisi buna yaklaşmıştır.
    Z serisini bilmem ancak eski ve yeni 1 serileri &50-50 ağırlık dengesine sahiptir

  12. #88
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizlere iyi muhabbetler sabah is guc bekler ben kacar iyi geceler
    Size de iyi geceler. Yorumlar için herkese çok teşekkürler.

  13. #89
    azrail - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Virajın girişinden çıkışına kadar olan bölümde 120 km hızın üzerine çıktığında araç savruluyorsa, ne kadar yavaş girip yarıdan sonra yada herhangi bi bölümden sonra 120 km hızın üzerine çıkması durumunda araç yine savrulacaktır diye düşünüyorum

  14. #90
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BMW'nin bir cok araci fabrika cikisi 50-50 cikiyor diye hatirliyorum, son zamanlarda takip edemedim pek ama.

    Kaput alti fotolarina dikkat edersek motor zaten cok geri konumlaniyor, haliyle sanziman da ortalara dogru geliyor ve arka aks agirligiyla da denge saglaniyor diye dusunuyordum
    Şimdi şase aynı. 3 serisi kupa. Adam 3.16'sından tutta 3.35 twinturbo modeline kadar sana çeşitli motor ve düz otomatik smg diye çeşitli şanzımanlar sunuyo. Arka deponun koltukların şekli ile mi oynayarak hepsini yada çoğunu %50-%50 dağılıma eşitleyecek.
    He ama şu var ön ve arka tekerler tamponlara çok yakın. Ağırlığı mümkün olduğunca ortaya topluyorlar. Ağırlık dağılımı eşit olmasa bile gravity center dedikleri ağırlık merkezi aracın ortasına yakın bir yerde. Buda çok dengeli bir sürüş sağlıyor.

    Alıntı BAH30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Z serisini bilmem ancak eski ve yeni 1 serileri &50-50 ağırlık dengesine sahiptir
    İşte HatchBack vari (1 serisi. MZ3) yada ne bilim tente mekanizması (Z3-Z4 roadster) ile felan daha kolay %50 olayı.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #91
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı azrail Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Virajın girişinden çıkışına kadar olan bölümde 120 km hızın üzerine çıktığında araç savruluyorsa, ne kadar yavaş girip yarıdan sonra yada herhangi bi bölümden sonra 120 km hızın üzerine çıkması durumunda araç yine savrulacaktır diye düşünüyorum
    Bende öyle düşünüyorum ama tam bilimsel cevap çıkmadı açıkçası bilinmeyende fazla olunca.

  16. #92
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok guzel yazmisiniz ama aklima birsey takildi. Arkada itisli bir arabada gaza yuklendiginizde agirlik arkaya kayar deyimi sizce dogrumudur peki? Mesela ilk aklima gelen Bmw lerde agirlik dengesi 50:50 dir genelde ve bu dengenin gazlamayla degisicegini zannetmiyorum. Ama viraj icinde gaza yuklenme veya ani gazdan kesme durumlarinda oversteer durumlarini zaten yazmaya gerek yok. Acaba sizde bunumu kastediyorsunuz?
    o da var

    owesteer understeer ztn pistte kesinlike bazı durumlar harici kabul edilemez

    önden çekiş arkadan itiş 4 çeker mühim değil tabiki hepsinin karakteristiği farklı

    önemli olan konu burda rijitlik şasi yapısı arabanın kullandığı ayar güç lastiğin yapısı o anki durumu hepsi bi etken liste daha da uzar ...

    denge gazlamayla da değişir motorun komprasyona binmesiylede

    değişken çok fazla demek istiyorum sadece

    şu araç şu ayarda şu virajda şu hızda vs bişi olsa evet tartışmak mantıklı olur

    bu durumda sadece kör kurşun atıyoruz
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  17. #93
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 çeker olayı bir kere tamamen bambaşka birşey. Subaru'ların kafadan kayması meşhur mesela. Ama EVO için aynı şey söylenmiyor. Her 4 çeker ayın değildir. Olay 4 çeker olunca dahada fazla değişken devreye giriyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #94
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 dk 1 dk

    nası bi viraj bu giriş hızıyla çıkış hızı 120 km yani aynı aklım almadı bnm öyle bi viraj varmı

    evet o virajda daha düşük hızda girilip daha yüksek hızda çıkılır apex noktasının nerde olduğuna yada kaç apexli olduğuna bağlı

    daha evel yazdığım gibi viraj çıkışına bağlı

    120 yle çıkmak mantıklıysa 120 girip 120 çıkılabilir

    daha yüksek hız gerekiyosa düzlüğe çıkılıyosa yada peşine daha hızlı bi viraja giriliyosa araç apexin durumuna göre apexin en üst hızında çıkış yapılabilir

    120 yse bu aracın yanal tutunmasına göre değişir keza apex ten max 120yle çıkarsınız daha üstü aracın sınırını aşmaktan başka bişey değildir

    belki erken driftle piste viraja göre sektör derecesi kısaltılabilir ama bu tamamen sürücünün yeteneğine bağlıdır her baba yiğidin harcı değildir
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  19. #95
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 çeker olayı bir kere tamamen bambaşka birşey. Subaru'ların kafadan kayması meşhur mesela. Ama EVO için aynı şey söylenmiyor. Her 4 çeker ayın değildir. Olay 4 çeker olunca dahada fazla değişken devreye giriyor.
    aktarma ve şasi işin içine girer

    evolar 70 30 aktarabiliyo bildiğim kdryla ama subiler 50 50 buda tabiki bazen kafadan kaymaya sebep olabilicek bi durum

    ha eer aktarmalar aynıysa işin içine şası ağarlık merkezi rijitlik gibi değişkenler giriyo

    orda ince hesap yapmak şart
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •