User Tag List

Sayfa 4/6 İlkİlk ... 23456 SonSon
110 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Viraj soru

  1. #58
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunun üstüne tekrar düşündüm ve şöyle bir şey geldi aklıma; çok kuvvetili önden çeker kullanalım her virajda arka attığı sürece full gazla yoldan çıkmadan devam edelim olur yani virajları istediğimiz hızda dönmek olur bu. Yanılıyor muyum?
    kafadan kaymıcak mı hiç

    arkadan itiş 4 çekerden iyi konusunda porsche mi bmw mi daha iyi o zamn
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  2. #59
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Temellendirir misiniz, biraz detayla ?
    Basitçe dünya üzerinde yapilan pist yarişlarina bakabilirsiniz f1 den başlayarak

    Googledan kaynaklaraa bakabilirsiniz bulamazsaniz bir makale cevirip foruma aarim onumuzdeki gunlerde ...
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  3. #60
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    virajın şekline çıkıştan sonraki düzlüğe ve arabasına göre değişir

    o an çizginiz ne gerektiriyosa onu yaparsınız

    bazen son düzlükte viraj girişinde ufak bi zmn kaybetmek pahasına nispeten düşük hızda girilip son düzlüğe daha hızlı girilmeye çalışılabilir (ivmelenerek) öndeki rakibi yakalamak yada son düzlükte ondan daha hızlı olabilmek için

    tamamen virajın durumuna arabaya girilen km viraj çıkışına düzlük uzunluğna ye göre değişir

    bazen dez avantajdır bazende öndeki aracı geçmek için avantaj haline getirilebilir

    viraja pistine kullanılan araca göre değişir kısacası
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  4. #61
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Aykut106 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kafadan kaymıcak mı hiç

    arkadan itiş 4 çekerden iyi konusunda porsche mi bmw mi daha iyi o zamn
    Arkadan iter daha iyidir bakiniz porsche gt2 vs turbo lap times
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  5. #62
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Aykut106 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kafadan kaymıcak mı hiç

    arkadan itiş 4 çekerden iyi konusunda porsche mi bmw mi daha iyi o zamn
    Ben kayacak diyorum diyorum da arkadaş kaymaz diyor.

  6. #63
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöle düşün sabit hiz A - sonradan hizlanan B .
    Arkadan iter kilitli bir yaris otomobili diyelim yani otomobil rijit ve viraj donmek icin hazirlanmis da diyelim agirlik dengeside %50 ye % 50 olsun.

    A araciyla 120 ile girip 120 ile cikarken sabit gaz olacagindan ivme olusmayacak bu durmda agirlik dengesi degismeyecek .

    B araciyla viraj icinde sabit bir ivmelenme olacagindan agirlik arkaya kayicak limitlerinde de olsa tutunma devam ediecek .
    İpadden yazmasam cizip yolliycagim

    Bu yukarda yazdiklarimda bile 100 tane degiskenlik var ...
    Merkez kac kuvvetinin hangi noktada yukseldigi eğimi vs..vs... Virajin cikisi genisligi darligi hersey etken .

    O nedenle arkadasinla anlasin kafa yormayin buna bigun gelirsiniz piste dener gorursunuz yoldada denemeyin gaza gelip allah korusun

    Cok guzel yazmisiniz ama aklima birsey takildi. Arkada itisli bir arabada gaza yuklendiginizde agirlik arkaya kayar deyimi sizce dogrumudur peki? Mesela ilk aklima gelen Bmw lerde agirlik dengesi 50:50 dir genelde ve bu dengenin gazlamayla degisicegini zannetmiyorum. Ama viraj icinde gaza yuklenme veya ani gazdan kesme durumlarinda oversteer durumlarini zaten yazmaya gerek yok. Acaba sizde bunumu kastediyorsunuz?
    Ali Can Calis

  7. #64
    Emir-Sb3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Yeşilköy
    Mesaj
    563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben kayacak diyorum diyorum da arkadaş kaymaz diyor.
    kaymaz demedim , sen anlamadın , belirli miktarda gaz ile dönersin evet , kaymaz da , çünkü girdiğin hız zaten viraja uygun bi hız , viraj bitene kadar atıyorum çeyrek gaz ile ivmeleneceğin miktar zaten belli , sen diyosun ki istediğimiz hızla döneriz o zaman , 80le girip bu şekilde 300le mi çıkacağını sanıyosun ?

    şahsen benim arabam 160 hp ben çıkamıyorum

  8. #65
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok guzel yazmisiniz ama aklima birsey takildi. Arkada itisli bir arabada gaza yuklendiginizde agirlik arkaya kayar deyimi sizce dogrumudur peki? Mesela ilk aklima gelen Bmw lerde agirlik dengesi 50:50 dir genelde ve bu dengenin gazlamayla degisicegini zannetmiyorum. Ama viraj icinde gaza yuklenme veya ani gazdan kesme durumlarinda oversteer durumlarini zaten yazmaya gerek yok. Acaba sizde bunumu kastediyorsunuz?
    Agirlik dengesi transfer olur gaza basmak frene basmak yada gazdan cekmek agirlik dengesini one arkaya hareket ettirir virajda saga solada yer degistirir .
    Hangi bmw % 50 oraninda bilemiyorum bu arada ornek varmidir ?
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  9. #66
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöle düşün sabit hiz A - sonradan hizlanan B .
    Arkadan iter kilitli bir yaris otomobili diyelim yani otomobil rijit ve viraj donmek icin hazirlanmis da diyelim agirlik dengeside %50 ye % 50 olsun.

    A araciyla 120 ile girip 120 ile cikarken sabit gaz olacagindan ivme olusmayacak bu durmda agirlik dengesi degismeyecek .

    B araciyla viraj icinde sabit bir ivmelenme olacagindan agirlik arkaya kayicak limitlerinde de olsa tutunma devam ediecek .
    İpadden yazmasam cizip yolliycagim

    Bu yukarda yazdiklarimda bile 100 tane degiskenlik var ...
    Merkez kac kuvvetinin hangi noktada yukseldigi eğimi vs..vs... Virajin cikisi genisligi darligi hersey etken .

    O nedenle arkadasinla anlasin kafa yormayin buna bigun gelirsiniz piste dener gorursunuz yoldada denemeyin gaza gelip allah korusun
    Konu, aracın ağırlık merkezine kayıyor sanırsam. Bunu arabada değil de, kütükte olay ne olur tartışması yapsak daha verimli olacak gibi.

  10. #67
    Emir-Sb3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Yeşilköy
    Mesaj
    563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konu, aracın ağırlık merkezine kayıyor sanırsam. Bunu arabada değil de, kütükte olay ne olur tartışması yapsak daha verimli olacak gibi.
    sen şimdi 4 sayfayı çöp yaptın zaten..

  11. #68
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BAH30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen şimdi 4 sayfayı çöp yaptın zaten..
    Tesekkur butonu aradim bi an
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  12. #69
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadan iter daha iyidir bakiniz porsche gt2 vs turbo lap times
    tmm bugra abi onu anladımda arkadan itiş ama motor konumu farklı olanlar için dedim
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  13. #70
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Aykut106 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tmm bugra abi onu anladımda arkadan itiş ama motor konumu farklı olanlar için dedim
    Konu derinlestikce derisnlesiyor agirlik merkezi isin ipucu motorun yeri o dengeyi tutuurmak icin firmalarin yaptigi tasarim farki bence
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  14. #71
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BAH30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaymaz demedim , sen anlamadın , belirli miktarda gaz ile dönersin evet , kaymaz da , çünkü girdiğin hız zaten viraja uygun bi hız , viraj bitene kadar atıyorum çeyrek gaz ile ivmeleneceğin miktar zaten belli , sen diyosun ki istediğimiz hızla döneriz o zaman , 80le girip bu şekilde 300le mi çıkacağını sanıyosun ?

    şahsen benim arabam 160 hp ben çıkamıyorum
    Hayır demek istediğim o değil di. Yazdıklarınıza göre böyle mi olması gerekir diye, ironi yaptım. Olay çok karıştı aslında içinden çıkılamayacak bir hal aldı, çok fazla bilinmeyen çok fazla içerik eklendi. Benim anlamadığım max hızın üstüne çıkma imkanı var mı tek şeritli bir yolda idi. Sizde arkası kaysa da gaza basarak toparlanır falan dediniz bende sanırım biraz yanlış anladım tekrar kusura bakmayın. Çöpe atmak değilde konuyu bu kadar bilinmeyen olayları azaltmak amacı ile kütüğü olaya katalım dedim.

  15. #72
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Agirlik dengesi transfer olur gaza basmak frene basmak yada gazdan cekmek agirlik dengesini one arkaya hareket ettirir virajda saga solada yer degistirir .
    Hangi bmw % 50 oraninda bilemiyorum bu arada ornek varmidir ?
    Bmw 3 serisinde on arka aks yukleri yanlis hatirlamiyorsam esittir, yani 50:50. zaten zannedersem bizde burada cok yumusak aile arabalarindan bahsetmiyoruz. Pistte sure yapicak arabalarin cok sert amortisorlere sahip oldugunu, yere cok yakin olduklarini hepimiz biliyoruz. Dolayisiyla bu soruyu cevaplarken bence 'nasil bir arabayla' diye tekrar konu sahibine sormamiz lazim.
    Ali Can Calis

  16. #73
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw 3 serisinde on arka aks yukleri yanlis hatirlamiyorsam esittir, yani 50:50. zaten zannedersem bizde burada cok yumusak aile arabalarindan bahsetmiyoruz. Pistte sure yapicak arabalarin cok sert amortisorlere sahip oldugunu, yere cok yakin olduklarini hepimiz biliyoruz. Dolayisiyla bu soruyu cevaplarken bence 'nasil bir arabayla' diye tekrar konu sahibine sormamiz lazim.
    Aks derken ix serisi icinmi konusuyoruz ? Benim kafam karisti yada
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  17. #74
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tesekkur butonu aradim bi an
    Olayı direk çözme açısından öyle bir sonuca götürdüm ama müsait olduğunuz bir zamanda çizerek anlatırsanız arabayla olan olayı gerçekten çok sevinirim.

  18. #75
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aks derken ix serisi icinmi konusuyoruz ? Benim kafam karisti yada
    BMW Technology Guide: 50:50 weight distribution
    Ali Can Calis

  19. #76
    Emir-Sb3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Yeşilköy
    Mesaj
    563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır demek istediğim o değil di. Yazdıklarınıza göre böyle mi olması gerekir diye, ironi yaptım. Olay çok karıştı aslında içinden çıkılamayacak bir hal aldı, çok fazla bilinmeyen çok fazla içerik eklendi. Benim anlamadığım max hızın üstüne çıkma imkanı var mı tek şeritli bir yolda idi. Sizde arkası kaysa da gaza basarak toparlanır falan dediniz bende sanırım biraz yanlış anladım tekrar kusura bakmayın. Çöpe atmak değilde konuyu bu kadar bilinmeyen olayları azaltmak amacı ile kütüğü olaya katalım dedim.
    yoo rica ederim burası bunun için zaten
    kütük derseniz herşey değişir , cevap da aynen sizin dediğiniz gibi olur
    yani limit hızın üzerine çıkılamaz dairesel kesit olan bir virajdan..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •