Teşekkür ederim, bilmiyordum tabi bunu. Dizel araç kullanırken en iyi motorin olarak lanse ediliyordu, bende o zamanlardan kalma bir alışkanlık.
Ben de BP'ye ve Shell'e ısınamıyorum bir türlü. Benim de onlardan kötü tecrübelerim var.
Printable View
Ben mazotu yaklaşık 30.000km'dir hep BP'den alıyorum.%8 indirimli veriyor telefon numarama.Hep aldığım istasyon (bp şireler) bu son 1 aydır acayip yavaş dolduruyor pompaları.2 kez özelliklede sordum abi dedi en hızlı şekilde dolduruyorum. Aklıma takıldı benimde biraz araştırdımda,filtrelerini falan temizlemiyorlarsa pislik dolduğundan yavaş doldururmuş...vs varmı abi doğruluğu ? yoksa bırakıcam o petrolü cidden öyle birşey varsa
Kalite menzilden degil cekisden anlasilir. Total gecen sene demirorene satildi.
Cok fazla yazma sansim yok,ben fikri veririm yorum sizlere kalmis.
senin yerine ben yazayım. akaryakıt la alakalı diğer konuya yazmıştım. totalden mazot aldım denemek için pendik şeyhli istasyonu.arabam otoparktaki yokuşu çıkamıyordu sabahları sonrası düz yol sıkıntı olmuyordu çekişte. ama ilk çalıştırmalarda araba rolantide gidiyordu anca yokuş yukarı okadar diyim. adamları şikayette edemiyosun ne sitesi çalışıyor ne bişi totale şikayet ettim direkt dönüşte yok.
Açıkçası çoğu insan aracını performans amaçlı değil günlük kullanımda kullandığı için menzil de önemli..
Motoru çok canlı tutan, doping etkisi yapan ancak önceden örnek veriyorum bir depo ile 500km gidiyorken 350-400km gidiyor olmak benim nazarımda prim kazandırmaz bu yakıta.. Farkındayım bu bir dengedir. Bir taraftan alırken öteki tarafa vermek lazım. Lakin ben öyle pistte süre yapmak için almak istemiyorum benzini.. Motor yığılmasın, ölmesin, teknik sorun çıkarmasın ve tabiki menzili de makul olsun..
Benim için iyi benzin, kaliteli benzin oktanlı benzin, patlama yapan benzin vs demek değil. Her açıdan en optimum değeri yüksek olan benzindir. Bu anlamda bu kalite konusunda aynı fikirde değiliz.
Total konusunda ise aklınızdan geçenleri tahmin ediyorum, ben de aynı şeyleri düşünüyorum.. Total konusunda benim tavrım net.. O grubun hiç bir markasını kullanmam. İhmalkarlığım sebepli yolda falan kalmış olmam gerek kullanmam için..
Herkesin her marka ile kötü bir hatırası var sanırım :) pompa bazlı doğruluk nereden anlaşılır? Arabayı aldığım günden bu yana yaklaşık 2.5 senedir başta sahibi tavsiye ettiği ve öyle alıştırdığı için total'den aldım, sonra konum olarak bana ters olduğu için opet'i denedim. Çekiş konusunda totalden bariz daha iyiydi bu sefer de menzil düştü. İkisinin ortası olarak shell'i buldum ve 2 senedir ondayım zor zamanlar haricinde. Sadece bir kez uzun yolda bir iki kez opetten aldım, onun haricinde hep şehiriçi ve shell. Ama benzer şekilde shell'den muzdarip olan arkadaşlarım da yok değil. Yok mu bu işin standardı?
Ya da istasyon bazında yapılan temizliği internet ortamında rahat rahat göreceğimiz bir platform var mı?
Son 1-2 aydır menzilim çok düştü, bu durumu kirlenmiş olan hava ve yakıt filtreme de bağlıyorum ancak değişimleri-temizlenmesi sonrasında bir değişiklik olmazsa yakıt kalitesini sorgulayacağım.
benzinde çok farkettiğine inanmıyorum aslında ederde ben türkiyede ettiğine inanmıyorum hepsi tüpraşdan çıkıyor neticede.. 100 oktan özel katkılı benzinlerden alınmadıkça ..
dizelde yakıt bariz farkediyor üç kuruş beş kuruş ucuz dizel alıyım diye üç bin liraya beşbin liraya enjektörlerden yada mazot pompasından olmayın..
Yahu bu yakıtların hepsi Tüpraş'tan çıkıyorsa birisi bana şu menzil ve yakıt sebepli avans sesi vs gibi sorunların neden kaynaklandığını söylese ya. Örneğin PO da Tüpraş, Opet de Tüpraş ise birisinden avans sesi gelir ötekinden gelmez. X de menzil kısalır Y de menzil uzar ama avans sesi olur, motor öksürür vs. İstasyon bazlı değil bu konu firmanın katkıları ile alakalı.
Büyük firmalar arasında teknik olarak farklı katkı veya alım yapan bir firma var mı? Atıyorum shell tüpraştan değil de X yerden alıyor gibi?
Hepsi tupras'dan cikiyorsa neden ben hep tupras dan almiyorum? Akaryakit konusunda sektorden olmayip,duyumlarla yazi yazmak sakincali.
Cekis iyi olursa,menzil duser. Aldiginiz yakitdan sonra cekis duserse daha fazla basmak zorunda kalirsiniz,menzil duser.
Yani pist vs hic dusunnedim.
Tr de 95 oktandir tum benzinler ancak kullanilan katkilar oktan puanini degistirir. Kimi koymaz,hazir gelir. Kimi aldigi gibi dagitir. Kim deposunda halleder.
Bu gece lpg'ye indirim varmış. Konuya yazılmamış, Miktarı bilen var mı?
4 kuruş abi.Lütfetmişler.
Gecen hafta yazdim,daha ne kadar erken yazabilirim?
maltepe e-5 shelden 2haftada 1 fullerim.
eğer acil durumum varsa 50tl lik en yakınımdaki petrolden alırım.
benim bildiğim hepsinin tüpraşdan çıktığı yakıttaki farkın sonradan katılan katkılardan dolayı marker denilen şeyden ötürü fark olduğu tabii sizler daha iyi bilirsiniz sektördensiniz neticede..
Ben aracı sattım arkadaşlar rahat olun bütün fiyatlar düşecek :D
bende şu sıvı lpg işine taktım kafayı eğer yakıt ekonomisi iyi olursa ve motora zararıda çok çok az ise normal sıralıya göre benim jaguara takıcam lpg yi .. c4 üde satarım tek araca düşerim.
Abi benzine indirim varmı ??
Suan ıcın yok,olsada az gelır,4 gun sonra....
geçen hafta Ank-İst yaparken 3,5 Tl den LPG aldım... kendime göre bir hesabım var, biliyorsunuz litre olarak LPG benzinden daha fazla yakıyor, LPG in tek avantajı fiyatının ucuz olmasıydı, eğer 4 lira olursa LPG, %30 fazla yaktığını düşünürsek 5,2 TL benzine denk gelir, üzerine bir de benzinle çalıştığı kısmı eklersek benzinle LPG eşit olur...
Lpg fazla yakar,dogru.Ancak %30 eskı model motorlar ıcın gecerlı.
Fıyatı cıdden pahalı almıssınız. buralarda(atasehır-umranıye) 2,80 cıvarı. Bızım rekabet etmedıgımız bolgelrde bıle 3.10 anca...(Ege-ıc ege-marmaranın guneyı)
Lpg ve dızel karsılastırmasını uzun vadede dusunmek gerek.Dızel 100-150.000km den sonra uzen harcamalar cıkartıyor...
Otobanda rekabet olmaz,zorunluluk olur :)
Hatta otobana yan yolda mazot ve lpg %10 dan fazla fark edebılır...
lpg yüksek hacimde bence her zaman yakıtsal açıdan ekonomik .. benim 3.0 s-type prins vsi-2 valve care düşünüyorum.. istanbulda uygun yerleride buluram düzenli oralardan alırım.. şehir içi ortalama 12.4- 12.7 yakıyorum kışın 13 lerede rahat çıkıyor.. şehir içinde beni litre bazında 8-9 litrelere düşürse.. öper başıma koyarım.. c4 ümüde satarım tek arabaya düşerim.
ama işte onun içinde motoru bir bobinleri oxgen sensörlerini motoru bir elden geçirip öyle lpg takmak istiyorum ekonomiyi verimi tam alıyım..
Ya bu dizelin uzun donemdeki masrafi neymis ya, yada bize denk gelmiyor. Babamin sirket araci 200 bine yaklasti hemde kotu mazotla. Tik demedi bipper. Yag degisimi disinda masrafi yok daha. Arkadasimda 300 binde 1.4 tdi var yazilimli hala yag degisimi disinda bir sey yapilmadi. Duzgun surulen bakilan dizele 100-150 bin km, km degildir..
Bu tıp motorlar sorun cıkarmıyor ama 2 lıtre ve ustu motorlar fena.
Bır cogunu sırkette kullandık.Bmw nın2.0 dızellerı aman dıyım.
3.0 dızellerı bır nebze ama yınede sorun cıkarıyor. Merc 2.2 ler 2014 e kadar olanları nalet. sonrakıler yıne bıraz daha ıyı. 3.0 dızeller ıyı ancak cok yakıt secıyor.
Reno yada multijetler ıyı durumda. Ama renoların 2014e kadar olanları terletme,turbo vs var.
Neyse yazdıkca sogudum,aklıma gelıyor...
fabrika kitapçığını iyi okuyunuz düzgün bakımı bile sorun çıkarmadan uzun vadede masraflıdır enjektör pompa bakımı gereklidir bizde ustalar genelde sorun çıkartana kadar hiç masraf yapmayalım kafasındalar..
bende dizelde yaptığım masrafı hiç bir benzinliye yapmadım sorento vardı bizde yıllar önde enjektörleri revizyona yollattım o zamanın parası 2500 tl param gitti bu zamanın parası deki 5-6 bin tl.. a6 ım vardı 2.0tdi turboyu revizyona yolladım güzel paraverdim hatta forumdan bir arkadaşa yaptırdım.. arkadaşın pompa arıza yaptı 1400 tl kaçtı.. dpf arıza yapıyor benim toplamalık aldığım dizel e coupe de yapdı yandı gülüm keten helva..
Hocam günümüzde turbosuz benzinli araba yok denecek kadar az.Bu yüzden turbo masrafını sırf dizel araç için konuşmak kıyaslamak anlamsız olur.Ayrıca nasıl her restoranda yemek yenmiyorsa her markanın dizeline de binilmez.Bu durum benzinli içinde geçerli yanlış anlamayın.Bu yüzden dizel sorunlu demek bakımı pahalı demek tamamen bana göre ön yargıdır.Dediğim gibi 300bin km yağ su harici enjektörüne turbosunu ellenmemiş fabiayı bizzat çok sevdiğim kardeşim dediğim arkadaşım kullanıyor.Babamın aracıda keza öyle.Ha enjektörün bir ömrü var mıdır tabiki vardır ama bu 100-150bin km değildir.Çok daha fazladır.DPF konusunda haklısınız ama o yüksek kmde negatif etki ve sorun yaratıyor.Objektif olmaya çalışıyorum.Ama günümüzde dizel masraflı demek bence biraz haksızlık olur.3.0 gibi yüksek hacimli motorlara karşı bir bilgim yok.Ama 2.0a kadar hem şirkette hem ailede kullanıyoruz.Bize rutin şeyler dışında bir sorun çıkaran aracımız olmadı.Passattan transite kadar geniş bir araç topluluğu bu.Çok şükür başımızı ağrıtan aracımız yok.
be de citroen C4 dizel kullandım, km si geldiğinde değişileceklere bir bakalım:
CITROEN C4 ENJEKTOR 1.6HDI 110HP (0445110259) fiyatı
4 adet enjektör 2500 tl
CITROEN C4 MAZOT POMPASI 1.6HDI EURO5 0445010552 2012 SONRASI fiyatı
mazot pompası ortalama 2.000 tl
PEUGEOT 1.6 HDI 110HP TURBO - 1,398.31 TL + KDV
turbo 1.600 TL
yani ben 20bin liralık dizel alıcam 2. el ve de bu parçaları değiştireceğim işçilik de verdiğimde 6-7 bin llira tutacak, bir de adam gibi yağ bakımı filtreler derken nerdeyse 10 liraya yaklaşacak masraf, dize araçlarda da bu parçalar er ya da geç değişiyor, benzinlilerde enjektör kolay kolay değişmez pompa ise en fazla 500-600 tl oluyor...
Bu zamanda gaz ile uyumlu guzel bir motor daha iyi bir secenek bence. Masrafi az. Duzgun lpgcide yapildimi mis. Gazda binen arkadaslarim var imreniyorum iyi bir gazcisi var cunku
dizel sorunlu yada bakımı pahalı diyen yok dizel belli bir km sonra büyük bakımlar isteyebiliyor.. tabiki her motor değil benimde konuşduğum bir dustercı taksici vardı daha yeni araç 467 bin km ye gelmiş daha motor kapağı açılmamış.. o başka..
ama genelde belli km sonunda dizelde revizyon edilmesi gereken parçalar olur bunlarda masraflıdır ne dizel düşmanıyız nede benzinli sevdalısı :) .. bunlar gerçekler bendede şu anda c4 1.6hdi var..
sadece genel giderleri dizelin pahalıdır.. senin aracın sorun çıkartmaz ama çıkartırsa sağlam çıkartır ben 3.0 motorlu jaguarın enjektörleri temizletmeye yollattım 150 tl verdim dizel motorun enjektörü olsa en az 4-5 bin tl enjektörlerin durumuna göre param giderdi..
dizelin genel giderleri benzine göre ağırdır.. benzinde dpf yoktur benzinde dizel pompası yoktur ...
dizel e coupe nin bir dpf fiyatı aldım bildiğin ikinci elden modelli bir araba alırsın o fiyata..
benzinin genel tamiri bakımı aşırı büyük masrafı yoksa her zaman makuldür..
yani sen sorun çekmemişsin arkadaşın çekmemiş olabilir ama sen git bir sanayiye motor ustasına deki abi de hangi motor daha masraflıdır pahalıdır arızaları dizel diyicektir.. turbo arızasıda aynı değil benzinlilerdeki turbolar genelde ufak turbolardır dönme ataleti dizele göre farklıdır.. zaten bir turbocuya girersen anlarsın masasında 30 tane turbo varsa 28-29 tanesi dizel turbolarıdır..
@dqn yukardaki yazıyı alıntı yapmamışım senin yazına itafen yazdım. :)
300-400bin yapan lpg li bir motor periyodik bakım dışında bir masraf çıkarmayacak eminiz demi bu konuda hocam. İyi bir lpg sistemi taktırsak 2bin tl.Mazot pompasının parası çıktı.Enjektörde ekstrem bir durum olmadıkça uzun ömürlü bir parça dediğim gibi.LPGli bir araca binmektense 300binde bir enjektör değiştiririm ben.
enjektör uzun ömürlü değil 30 bindede alırsın kucağa 50 bindede enjektör dizelde tamamen kullandığın yakıt kalitesiyle orantılı bir şey..
son olarak dizelde şuda var aracın normal değeri misal 6 litre yakıyorsa araç 8 litre yakıyor ama adam periyodik normal bakımları dışında büyük bakıma sokmuyor.. aslında araba derdini söylüyor belki araç sahibide biliyor ama şimdi girersem diyor gidicek 3-5 bin tl param . 2 litre fazla yakarım 3-5 bin tl cebimde kalır başımada iş almam mantığında çok araç süren var..
1.6 tdi, dsg ,300 bin zor bnce :) bızım motorlarda bu enjektor şıkırtısı başa bela.
Tabiki sizlerde haklısınız dediklerinizde.Yaş olarak benim iki katı tecrübeye sahipsiniz.Ben sadece kendi görüşümü söyledim.LPG bana göre değil.Çok şükür kullandığım dizellerde de bir problem çıkmadı.Şahsi olarak ilk arabam 1.4 tdı fabiaydı 100bin km yaptım yarısı yazılımlı öyle sattım.İkinci arabam gene tdı, golf 7.Ama sanıldığı kadar sorun çıkarmadığı görüşündeyim.