User Tag List

Sayfa 4/6 İlkİlk ... 23456 SonSon
105 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Orijinal yayların ısıtılarak esnetilmesi hakkında yardımm

  1. #58

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ciddi ciddi merak ettiğimden soruyorum.

    Kutusundan çıkan stock bir yayı 700 derecede ısıtıp şekil değiştirdiğimde hiçbirşey olmaz mı?

    Bunu anlıyorum yorumlardan ve hayretle okuyorum. Birşey olmazsa neden para verip yay alıyoruz ki? Isıtır kısaltırız boyunu.
    çeliği östenit formuna dönüşecek şekilde ısıtacaksınız (900 derece civarları). sonra hemen şekil vereceksiniz. hemen ardından yağda veya suda soğutacaksınız. ardından 400-500 derecede tavlayarak kırılganlığı gidereceksiniz. ama bu işlem çok hassas bir operasyondur. çok ısıtılırsa tanecik büyümesi olur, çeliğin sertliği ve mukavemeti azalır. yani bunu oto sanayicisi beceremez.. yaylarınızla oynatmayın arkadaşlar...

  2. #59
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çeliği östenit formuna dönüşecek şekilde ısıtacaksınız (900 derece civarları). sonra hemen şekil vereceksiniz. hemen ardından yağda veya suda soğutacaksınız. ardından 400-500 derecede tavlayarak kırılganlığı gidereceksiniz. ama bu işlem çok hassas bir operasyondur. çok ısıtılırsa tanecik büyümesi olur, çeliğin sertliği ve mukavemeti azalır. yani bunu oto sanayicisi beceremez.. yaylarınızla oynatmayın arkadaşlar...
    İşte benim anlamadığım nokta bu.

    "çeliği östenit formuna dönüşecek şekilde ısıtacaksınız (900 derece civarları). sonra hemen şekil vereceksiniz. hemen ardından yağda veya suda soğutacaksınız. ardından 400-500 derecede tavlayarak kırılganlığı gidereceksiniz"

    Şu aşamadan sonra ( bu aşama fabrikada yapılıyor neticede ) tekrar ısıtıp ( sanayi koşullarında ısıtıldığı değerlerde ) pres uyguladığımda birşey olmaz mı?

    İlk mesajdan beri olur diyorum ben ama

  3. #60

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ciddi ciddi merak ettiğimden soruyorum.

    Kutusundan çıkan stock bir yayı 700 derecede ısıtıp presle şekil değiştirdiğimde hiçbirşey olmaz mı?

    Bunu anlıyorum yorumlardan ve hayretle okuyorum. Birşey olmazsa neden para verip yay alıyoruz ki? Isıtır kısaltırız boyunu.
    Şimdi tam olarak çeliğin ne olduğunu bilmemiz gerekir. Lakin bizim kabul ettiğimiz normal bir çelikse bişey olmaz diyebiliriz.(700 derece için) Tabi bunu söylerken yapım aşamasında ısıl işlem işlemini bilmemiz gerekir net bişey söylemek için. bu durumda prensipte bişey olmaz ama yay kısalınca maruz kaldığı yük değişebilir bunları bilen biri kabaca hesaplayıp daha doğru bilgi verebilir..

  4. #61
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki bir soru sorucam şimdi opel meriva aracımda vogtland 3.5 cm spor yay kullanıyorum

    yaylara ve amortisörlere + olarak hiç bir oynama yok

    şimdi yayı tutan üst tabla'ya diş açtırılarak yayın takıldığı alanı küçültüyorlar ( sanayi işi coil )

    aynı yay aynı amortisör sadece arabada yük varmış gibi aşşağıya iniyor

    bunun bir zararı varmıdır veya bu aracı 2 cm daha nasıl düşürebiliriz kimisi tabla almaktan felan bahsediyor bu işlem nasıldır nasıl olur

    not: aracıma göre yay olarak sadece 3.5 cm vogtland yay var coil veya 5cm spor yay amortisör kit'i felan yok

  5. #62
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı s7158 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi tam olarak çeliğin ne olduğunu bilmemiz gerekir. Lakin bizim kabul ettiğimiz normal bir çelikse bişey olmaz diyebiliriz.(700 derece için) Tabi bunu söylerken yapım aşamasında ısıl işlem işlemini bilmemiz gerekir net bişey söylemek için. bu durumda prensipte bişey olmaz ama yay kısalınca maruz kaldığı yük değişebilir bunları bilen biri kabaca hesaplayıp daha doğru bilgi verebilir..
    Arabamızdaki yaydan bahsediyoruz

    Extrem bir çelik değil mevzu bahis. Kısalma konusunda da mantık olarak kısaldığı kadar kalınlaşması lazım. İmkan ve tanıdık varsa hesaplatıp bilgi verebilirsen sevinirim.

  6. #63

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabamızdaki yaydan bahsediyoruz

    Extrem bir çelik değil mevzu bahis. İmkan ve tanıdık varsa hesaplatıp bilgi verebilirsen sevinirim.
    ben bi yarın araştırayım yazarım burdan bende merak ettim şimdi.
    Çok genel konuştuk zaten

  7. #64
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı s7158 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bi yarın araştırayım yazarım burdan bende merak ettim şimdi.
    Çok genel konuştuk zaten
    Benim mantığım henüz alamıyor "birşey olmaz" durumunu. Luzumsuz para harcıyoruz durum buysa. Çok makbule geçer bir araştırabilirsen.

  8. #65

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eibach, Tein, Koni, H&R, D2R, FK gibi süspansiyon üzerine sözüm ona uzmanlaşmış ve yay üreten firmalar boşu boşuna AR-GE ye yüzbinlerce dolar harcıyorlar valla..

    Ne gerek var ki.. Her markanın OEM yaylarını al şöyle 10-15bin er tane, at depona,
    sonra önce ısıt, eğ, bük, ölç bi de şerit metrenle,
    yapıştır üstüne markanı, koy kutuya, yolla gitsin.. Hakkaten ne saftirik adamlar ya..

  9. #66

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz baktım internetden Sonerin dediği gibi sertleştirilmiş.. Bundan dolayı ısıtınca yumuşar.
    Buda fazla konfora neden olur. Kısa yay ve aracın çok esnemesi, istemediğimiz bişeydir heralde... En iyisi spor yay almak

  10. #67
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı s7158 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biraz baktım internetden Sonerin dediği gibi sertleştirilmiş.. Bundan dolayı ısıtınca yumuşar.
    Buda fazla konfora neden olur. Kısa yay ve aracın çok esnemesi, istemediğimiz bişeydir heralde... En iyisi spor yay almak
    İyi de pratikte ısıtılarak kısaltılmış yay kullanmış araç sahipleri hep sertliğin artmasından, konforun düşmesinden bahsediyor. ( vakti zamanında 1 hafta kullanmışlığım var, ben de aynı tecrübedeyim. ) Gariplik var bu durumda..

  11. #68
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çOK SAKAT bir iş sakın deneme
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  12. #69

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evren o sertlik, plastik deformasyondan dolayı oluyor. yayın boyu kısaltılarak deforme ediliyor.. bu deformasyon ise sertliğin artmasına yol açıyor.. üniversite günlerime döndüm

  13. #70

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyi de pratikte ısıtılarak kısaltılmış yay kullanmış araç sahipleri hep sertliğin artmasından, konforun düşmesinden bahsediyor. ( vakti zamanında 1 hafta kullanmışlığım var, ben de aynı tecrübedeyim. ) Gariplik var bu durumda..
    Bilmiyoruz işte belki yapılırken 900 derecenin üzerine çıkıldı. Sonra usta elim yanmasın diye su sıktı üstüne. Bu durumda sertleşti.. Tabi bu işlem uzun vadede kırılmasına neden olacaktır yayın..

  14. #71
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evren o sertlik, plastik deformasyondan dolayı oluyor. yayın boyu kısaltılarak deforme ediliyor.. bu deformasyon ise sertliğin artmasına yol açıyor.. üniversite günlerime döndüm
    Yahu az evvel meslektaşın esneklik artar, yumuşama olur dedi. Bi karar verin yahu Cidden kafam karıştı benimde, anlamaya çalışıyorum anlayamıyorum.

    Kastedilen şey mi yoksa.

    10 cm yay ısıtılır ve kısaltılmazsa esnekliği ve konforu artar.

    10 cm yay ısıtılır ve kısaltılırsa, kısalma payı esneklik artışını absorbe edip sertliğe sebep olur.

    ?

  15. #72

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya bu konular derin mevzuular.. yaylarla oynatmayın diyorum ben... ömrü kısalır kesinlikle... ha "benden sonrası tufan" diyebilirsiniz onu bilemem...

  16. #73
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya bu konular derin mevzuular.. yaylarla oynatmayın diyorum ben... ömrü kısalır kesinlikle... ha "benden sonrası tufan" diyebilirsiniz onu bilemem...
    Oynamama konusunda hemfikiriz zaten.

    Ömrü kısalır da ne olur peki? Yani ömür sonu neye tekabül eder?

  17. #74

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya bu konular derin mevzuular.. yaylarla oynatmayın diyorum ben... ömrü kısalır kesinlikle... ha "benden sonrası tufan" diyebilirsiniz onu bilemem...
    Aynen katılıyorum. Çok derin konular...

  18. #75

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oynamama konusunda hemfikiriz zaten.

    Ömrü kısalır da ne olur peki? Yani ömür sonu neye tekabül eder?
    kabaca 20 sene sonunda kırılacak bir yay, 10 sene sonunda kırılır..

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fatigue_(material)

  19. #76
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SONE-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kabaca 20 sene sonunda kırılacak bir yay, 10 sene sonunda kırılır..

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fatigue_(material)
    E baştan beri bunu diyorum işte ben

    Bir de şunun olabileceğini düşünüyorum,

    Tamamen atıyorum, 30 cm lik bir tümseğe 150km/h hızla stock yayda girildiğinde orjinal yay kırılmaz iken aynı tümseğe aynı hızla ısıtılarak kısaltılmış bir yayla girildiğinde kırılma olasılığı artabilir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •