çekemeyenler renaultun jantını taksın beyler megane rs önden gider sizde öyle bakarsınız işte marka fanatikleri sizi
Printable View
çekemeyenler renaultun jantını taksın beyler megane rs önden gider sizde öyle bakarsınız işte marka fanatikleri sizi
Aracta stok olarak uzerinde vardi zaten direk pist odakli uretilms modeldi r26r
Ama sasi teknolojisini baya ileri tasidi yeni meganla reno..
Nese sonuc olarak birebir ayni amaclarla uretilmis araclar degil. Sirf sureyle cok iyi sürüş dinamiği ne sahip olunmuyor. Eminimki meganin virajlada verdigi keyifle leonunki bir olamaz. Leon cok daha hissiz ve suni kalir..
R26R dediğiniz aracın volanı hafif, camları pleksi, içinde half cage olan bir araç. Aracı direk pist aracı olarak satıyorlar. O yüzde üzerinde gelen stok lastikleri semislick R888. Tıpkı Mini JCW mi GP'mi nedir onun Kumho V700 semislick ile gelmesi gibi.
R26R da roll cage,toyo r888 ve titanyum egzoz ekstra donanım olarak seçiliyor.
Şimdi baktım cage opsiyon değil ama lastik ve egzoz opsiyonmuş. Ben standart diye hatırlıyordum lastiği. Hatta egzozun titanyum olduğunu R26R da unutmuşum bile.
Yahu Trophy-R ıle cupra 280 PP'ı kıyaslamayın artık.
Trophy 275 ıle cupra 280'i kıyaslamak gerek.
Markayı sevmek guzel ış,bunuda yadırgamayalım ama dogruları gormezden gelıp yazmakda fanatıklık olur. Gırdugum kadarıyla reno seat cılar araclarına baglı.
Insallahda seat da reno gıbı motorsporlarında karıyer yapar. O konuda reno ya kafa tutması ıcın yıllar gerek.
Trophy 275 ın suresı gelsınde rahatlıtalım yada dıger pıstlerdekı surelerını kıyaslıyalım.
Aslında su canına ot tıkadıgımın reno yonetımı cevap versede alıp kullansak 1 tam 2 ceyrek pıstımızde...
R888 pıst odaklı semı slıck dır. V700 ıse yolda kullanılabılen semı slıckdır(su tahlıye ve yanak yapısı)
Type R gelir bunlar anca kumda marka fanatikleri sizi Renault Seat Type Race demeyi yeni öğrendiler daha , siz hondanın bu kadar R model çıkartıp ring te reklam yaptığını gördünüzmü çok erken konuşuyorsunuz çok erken.Head Flowunuz kadar konuşun
konu yavaş yavaş çekirdeklik kıvama geliyor hazırlığa başlayayım en iyisi :D
Tabiki şaka Official fan page Renault Sport sayfasını bile her gün takip eden insanım , öenmli olan araçların gelişmesi bize daha stabil araçların sunulması satılması geri kalanı burda bizim muhabbetimiz , gönül isterki tek derdimiz bunlar olsa ama vergi cehenneminde yaşıyoruz artık iyice bunalttı yazık oluyor insanlarımıza.
Evo'nun şöyle bir testi var.
Renaultsport Megane vs SEAT Leon Cupra | evo TRACK BATTLE - YouTube
buradaki araç anladığım kadarıyla 280lik, renaultya göre çift kavrama avantajı var,
testteki araç 275lik trophy değil ki 265 ile 275 arasında dağlar kadar fark var.
renault bu halde bile öndeyse diyecek pek fazla söz yok.
ancak şurayı anlamlandıramıyorum daha iyisini daha basitiyle yapmak varken trophy-r nerden çıktı?
tartışmaları gülerek izliyorum. Herkes takmış pist derecesine. Her alan yarışçı ve pistte o dereceyi yapabilecek sanıo. F458 in Mclarenden daha pahalı olduğu halde daha fazla satmasının bütün testlerde önde olmasının nedeni Ferrari olmasımıdır sizce. Arabayı iyi yapan ortalama kullanma kabiliyeti ile en iyi pist derecesine yakın derece yapabilmesidir. İddia ediyorum herkes C63 AMG ile piste çıkmaya can atar ama kimse iyi bir pilotun yaptığı dereceye yakın bir derece yapamaz. İlk 2 tur sonunda da kanter içinde konsantrasyonu bitmiş olarak derecesi daha da bozulur. F458 in olayı o. Çıktığın zaman yorulana kadar birbirine yakın süreler çıkarabilirsin. Buradaki konuda aynı. Evet seat vs daha hızlı olabilir düzlükte ve kağıt üzerinde. Ama Megane karşısında ne kadar iyi olabileceğini nurburgring dereceleri değil program test sürüşlerinde ortalama sürücü profiline daha yakın kişilerin vereceği bilgiler daha belirleyici olacaktır bence.
Şöyle söylim o zaman,trophy cup şase ve sport amortisörleri yüzünden aşırı sert bi araç.fakat ne pistte arka arkaya tur atınca yoruyo,ne günlük kullanımda nede uzun yolda.pistte attığın ilk tur gibi son turuda zorlanmadan yorulmadan atıyosun.aslında bu recaro koltuklar,aracın sertliği ve virajlardaki ağırlık transferinin düşük olmasıylada alakalı biraz.aracın içinde çok sağa sola yatmıyosun,direksiyonla mücadele vermiyosun bu yüzdende kollara ve vücuda yük binmiyo zorlanmıyo dolayısıyla yormuyo kullanırken.yeni trophy-r kesinlikle bu konuda biraz daha iyidir bence.bu özelliği sayesinde istikrarlı tur zamanları çıkartabiliyosun.
Bu test ınsanı dusunduruyor. Zaten bunun gıbı 1-2 test daha okumustum.
Hala kodumun renosundan ses yok,M235 cup subata kadar dolmus.
Ne alıcagım aq,kafa gıttı...
Evo'nun testindeki rs trophy değil evet aynı şekilde cuprada standart nürburgring'deki gibi pp yok.Rs biraz daha önde gözüküyor yine en azından bu test için..
benim bahsettiğim yorgunluk o değil. Aracı kontrol etmek için vereceğin mücadele. Yoksa C63 AMG de trophy kadar başarılıdır koltuk vs konusunda. Megane ın avantajı önden çeker olmasına rağmen arkasını da direksiyon tepkisi ile kontrol edebiliyor olman. Megane 2 RS den en büyük farkıda o. Megane 2 rs daha kompact arkasını kolay kolay bırakmadığı için kafadan kayma daha fazla. Yay taktığın zaman zaten felaket o zaman direksiyon tepkisi de sapıtıo. Basa basa söyledim yaylar iyi bişey olsaydı 550 tl ye aldığım yayı 1 ay kullandıktan sonra çıkarıp 350 ye satmazdım diye. Candan da arabayı aldığın da yay vardı sonra benim megane ı aldı uzun süre benim arabayı kullanınca anladı. İlk başta benim araba senin arabadan daha iyi tutunuo dedi. Şimdi haklıymışsın diyo. Benim arabayı ne kadar yükleseydim kilitte taksaydım trophy olamayacaktı. Düzde evet hızlı olurdu ama viraj kabiliyeti yeterli olmayacaktı. bu sefer araba ile mücadele etmeye başlayacaktım.
A6 mesela çok daha yumuşak ama viraj içi kontrolü dengesi megane dan daha iyi ki daha piste çıkarıp zorlayamadım, hala limitini bilmiyorum normal yolda da zorlamaya çekiniyorum başa bela olur diye.
Kelalper hakli. Hep yazdim gene yaziyorum. Surus dinamigi denen olay cok fazla faktörün bir araya gelmesi ile olusur.Arabayi takoz gibi yapmadan hem pistte hem yolda ideal tepkiler vermesidir. Ayni zamanda ruhu olucak direksiyon yolu hissettirecek tepkili olucak vs cok sey sayarim . Bunlar en önemlileri... Trophydede bu ozelliklerin cogu var.. motorsporlari departmaninin ustun tecrubesi ile orraya cikar bunlar. Ornegin bmw m ler. Ford m sports. Seat ww hatta audinin yiyecegi ekmek cok:)
Şu durumu şöyle özetleyeyim bende. Bendeki araçta yay var, turuncuda yay yoktu. Benim aracım direksiyon tepkilerine daha direk cevaplar veriyordu, turuncu o hareketlerde esniyordu biraz daha. Ama sonra şunu farkettim limitte turuncuyu toplamak daha kolay, kendi aracım limitlerde kararsızlıklar yaşayabiliyordu. Yayın bana tek getirisi ağırlık merkezim biraz aşağı düştüğü için belki psikolojik olarak getirdiği yol tutuş, limitte biraz kararsızlık, yüksek hızda biraz daha stabil oluşuydu.(O da sanırım yine biraz aşağıda oluşundan aracın). Ben ama bizim rs'lerin quaife kilit ve coiloverla başka tepkiler vereceğine inanıyorum. Birde şasi burulmasını önlemek için alt gergi, dolgu vs. de yapılması lazım tabi, ha çok kafa kırılcaksa rollcage işin sonu olur.
A6 ile çok yol yaptım, ani ağırlık transferi değişiminde saçma sapan tepkiler veriyor, esp hiç izin vermiyor o duruma. Quattronun ünlü kafadan kayması araçta mevcut ki araç gerçekten ağır, ama viraja asgari bir süratle oturduğun zaman çizgisinden sapmıyor. Ufak birkaç izlenim oldu konu dışı idi belki ama paylaşmak istedim:)
Megane 2 rs yaysız haliyle daha kontrollüydü çünkü limiti daha düşüktü limitinde gittiğinde tutması daha kolaydı amatör direksiyon hareketlerinde daha stabil daha kumda oynar gibi.Yaylı hali kontrol olarak kesinlikle daha zor çünkü hızlar yüksek daha yüksek refleks ve hissiyat istiyor daha buzda oynar gibi.Bu onu yaysız daha çok yol tutar yapmıyor,sürüş stilinle alakalı.Yaylı hali lastiğe çok yük bindiriyor,yaysız hali viraj içindeyken yatınca kullanana...Direksiyonuna güvenen yaylı buz üstünde gider gibi kullanır sadece hata tölere oranı çok daha düşük.Kısaca yaylı pistte yüksek limitte gider(yüksek tutunan asfalt) yaysız normal yolda.Günlük kullananın yay takmasına gerek yok.
Yaw hala limitten bahsediosunuz. Kafanız mı güzel. Yayı taktığın zaman oo süper oldu gokart gibi oldu her verdiğimi alıo dersin ama araba dönmez çünkü arkası da takoz gibi olduğu için dümdüz gitmek ister. Esneme yapmaz viraja yatıramazsın. Evet yüksek hızda yere daha yakın olduğu için ahanda daha iyi dönüyor dersin esneme yaptığı zaman korktuğun için. Ama dar ve hızlı viraja geldiğin zaman abiii bu çok kafadan kayıyor yaa dersin. Neden tren gibi olduğu için. Arabanın kafasını sadece ön tekerleklerdeki direksiyon döndürmez. Arka kısmı döndürür. Arabanın arkasını kontrol ettiğin zaman kafasını da istediğin yere çevirirsin. Arkadan iterlerin daha iyi viraj almasının nedeni de odur. Arabanın arkasındaki aktarma arabanın kıçını viraj dışına kafasını da viraj içine sokmaya yarar. Renault gerzek ki nurburgring de daha iyi derece yapması için Ohlins ile anlaşmış. Kısa yay takıvereydi iş bitmişti. Beyler kendinizi kandırmayın. Fabrikalar gerzek değil o arabayı yaparken dünya kadar yay ve amörtisör denemesi yapıyor. Audi bile iki aynı arabada biri sline diye sadece yay takıp arabayı sana vermiyor. Komple amörtisör sistemi değişiyor. dünya kadar amortisör firması arabalar için sertlik ve yükseklik ayarlı amortisör sistemleri üretiyor. Arabaya sadece yay taktığın sürece arabanın yol tutuşla alakalı bütün dinamiğini çöpe atıyorsun demektir. Bunun limit ile alakası yok. Yay sana limiti daha ileri almanı sağlamaz sadece arabanın verdiği tepkileri yok ettiği için güvenlik hissi verir. Body roll azalır ama hızlı girdiğin virajda ani bir zıplamada amortisör düzgün çalışamadığı için kopar gidersin. şöyle örnek vereyim köprüden geçerken yay takılı bir arabada mı daha güvende hissedersin normal bir arabada mı. Yay takılı arabada amortisör düzgün çalışamadığı için araba zıplaya zıplaya gider. Yaysız araba ise daha akışkan ilerler. O nedenle şu yay geyiğini bi tarafa bırakın. Yay kozmetik olarak güzel bir üründür arabayı yere yaklaştırıp daha sportif görünüm sağlar. Ama hepsi o dur. Arabana yol tutturmak istiyorsan gidip spor amortisör takımı alacaksın.
Lastiklerden olmasın canım o. Olm o yanaklı lastiği kime takarsan tak saçmalar nan. Jant ve ince profil lastikten sonra araba kendine geldi. Sırf o lastikler yüzünden 50 dolar zarar ettim. Coilover aldım türkiyeye getirtemeden bu jant ve lastikleri taktım ahanda istediğim gibi oldu dedim coiloverları ebayden sattım. 50 dolar kargo bana saplandı. Şimdi buradan bazı aklı selim arkadaşlar bi saattir yay için tatava yapıo jant lastikle araba yol mu tutarmış demeye getirmesin. Arabanın yol tutuşu çok az fark etmiştir ama en azından artık su yatağında gider gibi seyahat etmiyorum. Amortisörden çok lastik yanakları esneme yapıyordu arabanın ağırlığından dolayı. Bump ı geçtiği halde araba aşağı yukarı sallanmaya devam ediyordu onlar kesildi konforu yerine geldi.
Yav he he kafam güzel saçmaladım kusura bakma sen gibi herşeyin en iyisini bilen bi otorite varken.Yaylı kaç km yaysız kaç km kullandın ne kadar test ettinde bu kadar eminsin bana söylesene 1 haftada sattım dyorsun?Köprüden geçerken hopur hopur zıplattığı için çukurda çakırda bam güm sertleştiği için satmış olman arabayı geri götürdüğü anlamına gelmek zorundamı.Renaultun ohlinsle anlaşması 2 dev marka arası sidik yarışında gelişme çabası tabiki tek yay takıp karşısına çıkmayacaktı saçma örnekler verip kendini haklı çıkarmaya çabalama herşeyde.Çocuğada öyle değilmi bilmem ne diye empoze etmeye çalışma ayıp olmasın diye üstü kapalı birşeyler anlatmaya çalışmış.Tatava yapan kim acaba lastikle arabanın yol tuttuğunu çok şükür biliyoruz yeterince test ettik herkesi aşağılama çabandan vazgeç artık saygıda kusur etmiyoruz diye küçük düşürücü konuşmana izin veriyoruz zannetme.Çık dedik 1kere çıkmadın üstüne durur durur içinden geçerim dedin birşeyler dedin ses çıkarmadık insanları aşağılamayı bırak.
Allahım ya bunu bana hayatında piste ilk defa beni yanına alıpta çıkan 3 kere istanbul parka çıkan adam diyor. Tamam zeki sen ustasın biz çırak. Yay dediğin zımbırtı coiloverdan da amortisör setinden de daha iyi çalışır. Bide okuduğunu anlayabilsen. 1 ay dedim 1 hafta değil. Pistte denedikten sonra çıkardım koçum. Bunun yaylı ne kadar kullandın yaysız ne kadar kullandın ile alakası yok. Yaysız uzun süre kullandım. Yayı taktıktan sonra tepkilerin yanlış olduğunu arabayı tren haline getirdiği için çıkardım.
Haa bu arada söylediğim hala geçerli. O pistte arkandan çıkiim geçer durur gene geçerdim DV ile.
Limit yukseltmesi onemli deilki surus dinanizmide onemliki. Duzgun zeminde yuksek hizda yay cok sey katar. Kotu zemindede gitmeyelm bi zahmet. O kdr ucuz parca beklentide o kadar olmali coil deil sonucta..
170le giderken sag sol yap yaysiz hali dagitir. Yay dinanizm katar..
İlk defa yanımda çıkman senin herşeyi süper bildiğin anlamına mı gelir ya da beni yol tutuş dinamiğini sürerken hissedemeyen bi takoz mu yapar?Yine çarpıtma kimse spor amortisör seti veya iyi ayarlı bir coiloverdan daha iyi tutar demedim standart amortisörlü yaysız megane 2 rs ten yaylı rs daha iyi tutunuyor dedik bide okuduğunu anlayabilsen.Bunu yaylı yaysız ne kadar kullandığınla denediğinle çok alakası var.Evet yaylı şehir içi tedirgin ediyor fazlaca kafadan kayma eğilimi var taaaki lastiğini düzgün tutunan birşey seçene kadar!DV ile anca düzlüklerde geriden gelip geçerdin gerisi için mastercard.
Ya zeki tamam 2 kez körfez 3 kez istanbul parka çıktın büyüksün. Körfezde kaç dönmüştün en son 59 mu. Benim 54.6 var stage 1 sendeki yazılım ile hadi canım meşgul etme dükkanın önünü.
20 kere söyledim renault mühendisleri gerizekalı ki o arabayı daha kısa yayla üretememişler.
Empoze durumu felan yok ben gözlemlediğimi yazdım ama herşeyi geçtim o yay yüzünden sağ arka amortisörüm yağ bıraktı dışarı, halk tabiri ile patladı. Ön amortisörlerde de sıkıntılı sesler var, bundan sonra amortisör upgrade etmeden yay takmam veya direk coilover alırım. Ha 120bindeki aracın amortisörleri zaten değişim ister o da ayrı konu.
Diyeceğim o ki coilover veya amortisör+yay olmadan bu iş biraz kelek, benim aracım şuan sert ama birşeyler eksik gibi. Biraz süre geçtikten sonra coilover'e geçip huzura ulaşmak istiyorum :D
Olay süre ve sidik yarıştırmaksa eğer çıkardın ist parka dönerdin 2.çıkmama 36.5 i görünce bi daha giren görmedik oraya yok balata oldu yok başka birşey oldu aracın hızlıydı ama düz yollarda gördük hep.Bu konuda tartışma benle hiç sevmem bu işleri hiç iddia etmedim şunu bunu geçerim diye hırsım yoktur.Ya sen otomotivde üretimde bulundun mu hiç bilirmisin o işleri??20 kere söyledim renault mühendisleri gerizekalı ki o arabayı senin yazılımınla salmıyordu piyasaya..<-Açtım dükkanın önünü.
Çok kez ist parka çıktığından amortisörleri yorulmuştur doğrudur ***** yaylı 34.9 döndü stok herşeyi yaysız olsa ne dönerdi kimbilir.Bende kesinlikle amortisör upgrade etmeden yay taraftarı değilim birşeyi yaptın mı tam yapmak gerek ama bu o araç yaysız daha iyi yol tutuyor demek değil.Şehir içinde ihtiyacı yok bencede söylüyorum asfalt tutunmuyor kafadan kaymaya zorluyor lastikle toparlıyorsun işi biraz(he pardon lastiğin yol tutuşu değiştirdiğini bilmeyiz biz yanaktan esneme azaldımı ne olur falan hiç hiç sallıyorum bakma).Kesinlikle iyi bir coille devam edersin hem estetik hem daha başarılı olur.