Günaydın, an itibariyle omuruiliği 5cm kaymış bir insanoğlu olarak yazıyorum yazı biraz yamuk olabilir :)
Şaka bir yana araç içinde dar alanda çalışmak hele ki sırt üstü pedalların olduğu yerde iki büklüm çabalamak gerçekten çok zormuş.
Şimdi efendim akşam biz neler yaptık gelelim oraya,
Öncelikle hava filtre kazanını sökerek bağlıyoruz işe. Sonrasında aşağıdaki fotodaki kalorifer borularının metal kilitlerini düz tornavida ile çekip kilit kısmını açıyoruz.
Sonra ufak bir arbede yaşanıyor o bölgede, zira bu geçmeli kısımlar öyle hemen sökülmüyor, ittir kaktır derken biraz uğraşıyorsunuz.
https://blogger.googleusercontent.co....05%20(1).jpeg
Nihayetinde bunları söktüğünüzde azda olsa bir sıvı kaybı yaşanıyor, ben daha çok sıvı akar sanmıştım.
Sonraki durum bu, araç içinde ben aldığımda 17 derece antifiriz olmasına rağmen benden önceki hayatında bir süre muhtemelen çeşme suyu görmüş.
https://blogger.googleusercontent.co...008.13.05.jpeg
Sonra geliyorsunuz araç içine, araç içinde ufak tefe söküm işlemlerini yaptıktan sonra peteğe ulaşıyorsunuz bu kısmı hızlı geçiyoruz zira çok zor iş değil.
Torx tornavida setiniz varsa 5 dk da halledersiniz.
Asıl mevzu bundan sonra başlıyor, sistemi şöyle paint terk çizim yeteneğim ve excel sevgimle birleştirip aşağıdaki şekilde izah edeyim.
Kalorifer peteği boruları motor tarafından gelen boruların içine geçiyor. Söktüğümde buranın sıvı conta ile bir onarım gördüğünü fark ettim.
Zaten sıvı contadan dolayı da sökmekte biraz zorlandım.
https://blogger.googleusercontent.co...YAT%C3%96R.png
Bu kısmı da aştıktan sonra çıkan radyatörü ters çevirdim ve tahmin ettiğim gibi içinden balçık benzeri bir sıvı çıktı.
İçine hava bastım ve tıkanmış olduğuna %100 ikna oldum. Şimdi sıra yeni radyatörü takmakta. Mevzu da burada başlıyor zaten.
Üstteki görselde göreceğiniz üzere petek tarafında oringli bir yapı var bunu motor tarafından gelen borunun içine itmek gerekiyor.
Ama bunu arabanın içinde ters dönmüş haldeyken yapmak imkansız (Ben beceremedim en azından) Hatta 2. bir kişi motor tarafından ittirmesine rağmen yine beceremedik.
Tabi bir de gelen parçada yine oring yoktu, satın aldığım yere sordum oring siz gönderiyorlarmış.
Neyse elimde tesadüfen şanzıman yağ soğutucusu işiyle uğraşırken aldığım oringler vardı dedim bunu takayım.
Oringi taktım, ama oring çok etli okunca bu sever bunu diğer borunun içine sokmak imkansız hale geldi. Gözüm kenarda asılı duran dremel'e takıldı, aldım elime verdim kutsal zımparayı oring'e dışında aşındıra aşındıra uygun hale getirdim. Olay tabi tamamen göz kararı.
Tabi bu göz kararı deneme tekte olmuyor, 5 defa takmayı denedim ama takamadım. Yat kalk yat kalk derken bel omur ufaktan kaymaya başladı.
birbirine geçecek 2 boruda ittirme kaktırma çektirme yapılacak alan yok, ufacık bir pay motor tarafından gelende onu da papağan pense ile sıkarken baktım yamultmaya başlıyorum, geri dönülmez bir zarar vermeden vazgeçtim.
Tam pes edecektim aklıma (kendimi öveyim biraz) dahiyane bir fikri geldi. Saat de baya geç oldu bu arada çıktım kelepçe aramaya, tesadüfen açık bir yerden 2 tane kelepçe aldım geldim.
Amaç şuydu bu 2 kelepçeyi boruların üzerine sıkıp, boruya zarar vermeden birbirine yakınlaştıracak bir işlem yapabilmek.
Sonrası aşağıda,
https://blogger.googleusercontent.co...008.13.03.jpeg
Kelepçeleri ilk boruya güzelce sıktım, sonra bu 2 kelepçeyi arayada kalacak şekilde papağan pense ağzına oturttum, elle ittir kaktır yapamadığımız işi neredeyse limon sıkma şeklinde bir güç harcayarak şak diye bitirdim. İcatlar ihtiyaçlardan doğar sözünü de burada hatırlamakta fayda var.
Sonra kelepçeleri söktüm diğer boruya taktım, tabi bu arada boruların uçlarında bir tur teflon döndüm, 2 boru öpüşünce arada güzel bir sızdırmazlık oluştu.
Şu fotonun dili olsa da nasıl zorlukla çekildiğini anlatsa :D
https://blogger.googleusercontent.co....04%20(1).jpeg
En sonunda da bu birleşen 2 borunun üzerinde bir özel tip kelepçe var, öpüşen dudakları mühürlüyor bu kelepçe. Bu kısmı da halettim. Hatta sonradan aldığım kelepçeleri de üzerinde bıraktım olur kaçırır eder tekrar sök takla uğraşmak istemedim.
En sonunda da çıktım test ettim, 15 km kadar bir denemede kaçak yok, kalorifer de müthiş güzel şekilde çalışıyor.
fiziksel olarak beni en çok zorlayan iş bu olabilir bu güne kadar, ama bunu da hallettik. Ha tavsiye eder misin dersen etmiyorum, götürün verin ustaya yapsın.