uzun zaman sonra bi bakayım dedim napıyonuz..
büyük turbo yapan var mı? piston kol vs? 300+ hp?
herkese selamlar
Printable View
uzun zaman sonra bi bakayım dedim napıyonuz..
büyük turbo yapan var mı? piston kol vs? 300+ hp?
herkese selamlar
deniz ben daha oncede soyledım 2. sılındırde sıkıntı olabılırmı dıye bendede 2 de verıyo cunku aynı sıkıntıyı
merhaba arkadaşlar Rc için acaba seat sport intercooler nerden buluruz kısa ve ucuz yollu şimdiden teşekkürler
ben de yeni sattım birader.. alırken çok heves etmiştim de 2 sene sonra soğudum.
şimdilerde aynısının azıcık biraz daha büyük turbolusunu sipariş verdik. iyi mi ettik bilmem ama. huyum kurusun bu motordan kopamıyorum.
mart gibi alta nın "billet in" dediği turbosu çıkıyor. 280 hp vaad ediyorlar. bakalım bekleyelim görelim
altanın kitini takan bi 207 vardı bildiğim kadarıyla 280+ hp aldılar sonra biraz kısıldı stand. kol dan dolayı
JCW 211 lik geliyor mart başı.. chilli paket dışında hiçbirşey koydurmadım arabaya. (spor amortisör hariç) 68 e bitirdik.
aralıktan beri bekliyorum. teslimatlar çok geç borusan da.
altanın kitini takan arkadaşta da sorun yoktu bildiğim kadarıyla evet.
ama ben pek tutmadım o gt2560R ı. birincisi boost çok geç geliyor. (en erken 3500 rpm). ikincisi de boru, bağlantı, devre vs. çok masraflı..
bence şu an en iyi seçim billet turbo olarak gözüküyor. bir bakın:
Turbo____________Air Flow lbs-min_____ Est. Engine HP______ Wheel HP seen
Stock MCS Turbo________ 21 lbs-min___________ 210HP______________ 210WHP
Stock JCW Turbo ________ 25 lbs-min___________ 250HP______________ 240WHP
ALTA Billet 56 Turbo______ 28 lbs-min___________ 280HP______________ ???
Garrett GT2560R Turbo___ 30 lbs-min___________ 300HP______________ 280WHP
http://www.altaperformance.com/share...6insidebig.jpg
http://www.altaperformance.com/share...rvevsstock.jpg
^^ dediğim gibi gt2560r da boost çok geç geliyor.
http://www.altaperformance.com/share...compar.jpg.jpg
^^ açık yeşil billet boost haritası. koyu yeşil stage 3 yazılım stok turbo.
http://www.altaperformance.com/share...compar.jpg.jpg
^^billet konulmuş tork ve güç eğrisi ile stage 3 mcs & 207 rc
http://www.altaperformance.com/share...cwstg3.jpg.jpg
^^ esas işte can alıcı diyagram budur: bildiğiniz üzere yazılım sonrası 5500 rpm den sonra nefesi kesilen ufak turbolarımız gidişimizi de kesiyordu. burada bunun önüne geçildiğini iddia ediyor.
kompresör pervanelerini karşılaştıralım
-ALTA Billet 56 Wheel
_____56mm exducer with 59.32mm extended tips.
_____43.3mm Inducer size.
_____Rated at 28lbs/min
-K03 compressor wheel from MCS (207 rc)
_____50mm exducer with 53.77mm extended tips
_____37.8mm inducer size
_____Rated at 20-21lbs/min
K04-S4 compressor wheel
_____50mm exducer
_____39.77 inducer
_____Rated at 23lb-min
induser pervanenin küçük olan çapı (giriş). exduser da büyük olan çap (çap)
http://www.altaperformance.com/share...elscompare.jpg
Türbin fanı karşılaştırması:
-ALTA Billet 56 Turbine Wheel 50mm major exducer , 42mm exducer.
-JCW Turbine Wheel 45mm major Exducer, 40.5mm exducer
-MCS Turbine Wheel 45mm major exducer, 40.5mm exducer (207 rc)
major exduser: fanın büyük çapı (giriş) exduser fanın küçük çapı (çıkış)
işlenmiş keysin görüntüsü
http://www.altaperformance.com/share...insideturb.jpg
bu harita ALTA Billet turbonun: 65% verimde, kabaca 27.8 lb-min --> 0.21kg/s, --> 280 HP
http://www.altaperformance.com/share...6/billet56.jpg
bu harita JCW turbonun: 64% verimde, kabaca 24.7 lb-min --> 0.19kg/s, --> 250 HP
http://www.altaperformance.com/share...6/comptest.jpg
bu harita MCS (207rc) turbonun: 65% verimde, kabaca 21.1 lb-min --> 0.16kg/s, --> 210 HP
http://www.altaperformance.com/share.../comptest2.jpg
Hayırlı olsun umarım kazasız belasız binersin:) Mükemmel bir araç. Çok zevkli...İlk başlarda virajlarda çok güvensiz gelmişti alışmadığımdan dolayı sanırım.Sonralarda insanın aklı almıyo virajdan çıkınca:) Kardeşim aldı.Bende artık arabaya tam anlamıyla hakim oldum sayılır:) Bundan 1.5 ay önce kırmızı vardı birtane neden onu vermediler anlamadım? Bahsettiğim aracı alan adam sıra falan beklemedi hoşuna gitti birtane bende alayım dedi 1 hafta sonra arabayla geldi.
seat cupra aldıgım için oyuncagımı sattım son hali. bir hafta sonra teslim edicem sizlerle paylaşmak istedim.
http://i52.tinypic.com/125p9fm.jpg
http://i52.tinypic.com/4gg2zo.jpg
http://i53.tinypic.com/2v9rwc3.jpg
http://i53.tinypic.com/2cr61l5.jpg
:) kilitli diff. (LSD) farkını buradan anlıyoruz işte.
ya zaten istinyede de bir tane vardı. siyah kırmızı JCW. ama arabayı full yapmışlar. 80 lira istiyolardı. sunroof koymuş ben istemem ki ağırlık yapar. vs.
herneyse gelsin de görelim bakalım. full alta dan gidecem bu sefer.. yazılım da hazır (accesport) uğraşmayacam bizim götüboklu yazılımcılarla.
İstanbul'dayken enjektörler söküldü iğneleri düzeltildi, o-ring leri iyi durumda değilmiş orjinali 200Tl imiş 8'li set.. Sanayiden ultra mega lüx kalitelilerinden alıp takmışlar tanesi 1 tl. Enjektörler de bu arada yer değiştirdi.
Iridiumlar gelince söktüğüm Platinum bujiler geri takıldı.
50 km yol yaptım. Biraz sıkışık trafik olduğundan 5-4-3-2 kompresör yaptım. Frenlerim iyi değil diskleri çok bozmak istemedim. 0-200 yaptım. 100-200 yaptım. Devamına çok çıkamadım trafik müsait değildi. Ama 200'e kadar kesintisiz ve stabil hızlandı. Araç mapin vermesi gerektiğini tam olarak vermeye başladığı için de map in hataları(bana göre) ortaya çıktı biraz. İlk 3 vites OK. 4'ün 6000den sonrası 5'in de 5900'dan sonrası yavaş devirleniyor.
50 km boyunca en ufak bir güç/çekiş düşüklüğü, detonasyon/vuruntu gerçekleşmedi. Yakıt sarfiyatı düştü. Bakalım bu depoyu aynı stil ile bitiricem bişi olucak mı..
RC'lerini satıp yeni araç alan arkadaşlara güle güle kullanmalarını dilerim :)
Olsun olsun o arkadaşlarımız da konudan kopmaz İnşAllah..
Kıvanç hayırlı olsun bu arada..:icon_tup:
İnşAllah TR nin en hızlı JCW ü senin olur..
Jantları da üstünde verdin dimi sen o paraya :(:(
saolasın özgürüm maalesef o şekil verdim be ne var ne yok.. yanlız o jantlarda bir süre sonra dökülme başladı. üzerindeki kaplama mıdır nedir pul pul döküldü. istemezdin yani. ben iyicene soğudum onları görünce dedim al gitsin.
jcw ye de siyah challenge jantı koydurdum. hastalık var siyah jant a karşı.
bir de naman arkadaşıma birşey söyleyecem 1.5 bar pik, 1.3 civarı cont. demişsin bi kaç mesaj önce. bana pek gerçekçi gelmedi. o turbolarla biraz zor. istediğin kadar yazılım yap..
Dostum mekanik saatli Le Mans göz kararı 1.4 üzeri görüyor peakte
Ben de diag la okutuyorum.
turbonun haritası orada. nefesi belli. artı bilmem farkında mısınız ama map sensörlerinin kapasitesi zaten max. 1.3bar. yazılımcıyla veya yazılımla olacak iş değil. diag ne var sende? ben zamanında boost port lu control üniteli bir defilerle okuttum. sonradan dash dyno taktım basıncı sonuna kadar açtık. vurmuyor o kadar. turbo ufak nefesi yok. piki de cont.u da o kadar olmuyor.
Peugeot'nun kendi diag ı var. Map'le aktüeli real-time gösteriyor mBar olarak.
Mekanik saatli olanda da boost porttan okunuyor zaten. Ama geri kalan tesisatını bilmiyorum.
mekanik saatlere güvenmeyin abicim. normalde boost port tan çektiğin ince hortumun mümkün olduğu kadar kısa olması lazım ki kayıp olmasın. doğru ölçsün. defilerde hava basıncını analog değere dönüştüren transmiter var. hortum transmiter e kadar gelir. oradan analog bilgiye dönüşüp kablolarla kabine gelir. doğru ölçen budur.
mekanik saatte transmiter yok. o hortum ta kabine kadar giriyor. nerden baksan 1.5 metre hortum doğru göstermez.
diagnostic le ölçüyorsun o zaman kayıt al. 4 veya 5 te full throttle da log al burada göster ben pek inanmıyorum.
farkında mısınız bilmiyorum ama burda sizi inandırmaya çalışmıyoruz; bilgi paylaşımı yapıyoruz; varsa tecrübeniz koyarsınız siz de plakanızı ve de dyno çıktınız ya da en olmadı yolda alınmış loglarınız da olabilir; biz de sizin dediklerinizi ciddiye almaya çalışırız...
Mekanik saatlerin tesisatları düzgün olduğu sürece en doğru değeri anlık zamanda verir. Yoksa dediğinde haklısın. Ancak kullanılacak olan hortumun iç cidar çapı ve kullanılan uzunluk bilindiği sürece ne kadar sapma ile çalıştığı da hesaplanabilir.
Kaldı ki bu dediğin bizim biri Le Mans diğeri normal ve camtavanlı olan RC'lerin mekanik ve elektronik okunuşları arasındaki farkı da anlamlı hale getiriyor.
Transmitter'da da converter üne göre haklı olabilirsin ama her converter ün de bir latency si olur ve değeri doğru ölçse bile zamanı arkadan gelecektir. Bu Peugeot'nun resmi diag ında da böyledir. Bu yüzden bu cihazda da ölçülenin hemen yanında da o anda olması gereken referans değer yazılı olur. Bu latency aracın her yerinde var, devir saati dahil.
log alırım tabi dostum problem değil. Ama sanırım screenshotlar almıştım. Ya birine mail attım ya da bu konuya koydum onu hatırlayamadım.
Ha şunu da söylemeliyim: VAG'ın DV'i bu değerlere herzaman dayanmıyor bence. Bu yüzden Forge'un sert yaylı DV'ini uygulicam arabaya şu silindirdeki problemi gerçek anlamda giderebildiğimiz vakit.
Kıvanç sen anlaşıldı bir süre İstanbul dasın..:D:D:D
Bu arada 'mapler orada' ya anlam verememiştim meğersem yukarıdaki postlarda curve ler varmış.
Şimdi şunu söylemeliyim ki daha önce söyledim. Şu an bendeki yazılımda 6000den sonra direk1000-900 mbar a iniyor. Kaldı ki Alta'nın reklamlı cümlesinde söylediği mevzu da mevcut: Son sürat sıkıntım var üst devirlerden dolayı.
Ben bazı yazım tarzlarından anlamıyorum. ben eskiden hangi devirde kaç bastığını yazardım insanlar anlamayıp peak ve cont istiyorlardı. Peak zaten tepe nokta ok ama cont hangi cont? Ben de 1500-6500 arası en uzun süre sabit kalan basıncı cont olarak yorumlayıp onu yazıyorum. Yoksa bu vites bitirene kadar devam eden bir basınç olarak yorumlanmamalı.
Map tamamen custom ve denemelerimiz sonucu şekilleniyor. Örneğin saatin 1400 mbar'ın üstünde peak gören arkadaşım çok yüksek olduğu düşüncesiyle yaklaşık 100 mbar kıstırdı. Şu an o şekilde takılıyor.
Komple Milltek'li bir RC olduğunu duymuştum istanbul'da. Çok dehşet gidiyor şeklinde lanse ediliyor. Sanırım RCPower'ın aracı :) Forumda ben başka Milltek'li görmedim..
^^ milltek le beraber verdim arabayı
sırf üst devir ve son sürat işi o turbo da canımı sıktığı için verdim diyebilirim esasen.
ben çok iyi hatırlıyorum 19 psi üstü boostcut problemleri yaratıyordu. 1400mbar ı görenler sanmıyorum çok oldu düşüreyim desinler boostcut lardan kafalarını kaldıramıyorlardır.
zaten 19 psi (1.3bar) istiyorsun ama onu sabit veremiyor. 5000 rpm den sonra turbo fön makinasına dönüyor. karakteristiği bu o turbonun. haritaları önceki sayfada koydum bi bakın onlara.
map sensörlerimizin kapasiteleri zaten o kadardı. alta da söylüyor. map sensörlerini değiştirenler falan var dışarda.
ben yanıltmıştım mesela mapı. daha fazla açtık basıncı ama bu sefer de afr yi kontrol edemedik. tehlikeli oldu vazgeçmiştik. sonra stoğa döndüm.
söz meclisten dışarı. ben kaprisli, karşısındaki adamı dinlemeyen, kendini bişey sanan yazılımcılarla da çalıştım. yardımcı olanlar da oldu. beraber başarısız da olduk başarılı da. kimseden de şikayetim yok ama sıtkımı da sıyırdım. şüpheyle bakar oldum yaparız ederiz diyene. bu yüzden lafım bunadır.
hayırlı olsun kıvançcım artık miniye mini deneyebilriiz senle :)