User Tag List

Sayfa 3/6 İlkİlk 12345 ... SonSon
110 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Viraj soru

  1. #39
    Emir-Sb3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Yeşilköy
    Mesaj
    563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında çok güzel bir yerden yakaladınız olay tamda bu diyebilirim. 120nin üstüne hiç bir durumda çıkmaması gerek heralde böyle bir olayda. @ef186 da bu konuda yorum getirirse tekrar çok memnun olurum.
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Viraj çizgisinde şaşılmayacak şekilde dönülecek ekstra bir şerit olmayacak yani.
    o zaman sen haklısın da , sadece iddaa olmuş bu gerçek hayatta pek işinize yaramaz bu tez

  2. #40
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soyle dusunmek lazim; virajin sadece 1 araba genisliginde oldugunu dusunup kesinlikle tek cizgi disinda bir cizgi donulemeyecek

    O zaman 120'den bir gram daha hizli donemez orayi
    Sevgili takaşi buda yalis

    Virajin 500 metre uzunlugunda oldugunu varsayalim
    250 metreyi 100 km hizla gectigini varsayalim
    Sonra hizlanarak gerikalan 250 metreyi gecsin
    Aracinda arkadan iter kallavi bir otomobil oldugunu varsayalim bu baglamda arac hizlanirken agirlik merkezi Hizlanma devam ettigi surece arkaya kayacagindan ve tutunma ust seviyede olacagindan belki 1 belki 5 km ama daha hizli cikar virajdan .
    Tabi bu durumda sadece virajdan hizli cikmis olur virajin tamaminda gecirdigi sure yuksek olur
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  3. #41
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soyle dusunmek lazim; virajin sadece 1 araba genisliginde oldugunu dusunup kesinlikle tek cizgi disinda bir cizgi donulemeyecek

    O zaman 120'den bir gram daha hizli donemez orayi
    ben yazarken en son yiğitin mesajı vardı aynı şeyden bahsetmişiz
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  4. #42
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kilitsiz dif. FWD bir araç virajda hızlanmaya çalışırsa önden kayar ve patlar ..

    4 Çeker de merkezkaç kuvveti sanki daha da artıyormuş gibi virajın dışına sürükler...

    RWD'de Dirifit moduna geçer...
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  5. #43
    Emir-Sb3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Yeşilköy
    Mesaj
    563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kilitsiz dif. FWD bir araç virajda hızlanmaya çalışırsa önden kayar ve patlar ..
    naptın ya ağırık merkezi meselesi o

  6. #44
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada bilgilendirmek acisindan soliyim birkez daha genel olarak bilinenin aksine arkadan iter otomobiller 4 çeker otomobillerden daha iyi viraj donerler
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  7. #45
    ertutez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    S muhabbetlerınde örnek verıyorum 100 le gırdım 110 la çıktım dıyor herkez hız değişiyor tabı bende denedım açıkcası 90la gırıyosam vıraj bıttığında 10-15 km daha hızlı çıkyorum ama ne kadar mantık işi dusunmek gerekır bugun 60la dondugum hafıf vırajda botan çıkıntısından geçtım araba kendını bırden sola bıraktı

  8. #46
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BAH30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    naptın ya ağırık merkezi meselesi o
    Ben de burda yeni bir boyut açıyorum LSD candır diyorum ...
    Çok bilmiş smilemı da yapayım
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  9. #47
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili takaşi buda yalis

    Virajin 500 metre uzunlugunda oldugunu varsayalim
    250 metreyi 100 km hizla gectigini varsayalim
    Sonra hizlanarak gerikalan 250 metreyi gecsin
    Aracinda arkadan iter kallavi bir otomobil oldugunu varsayalim bu baglamda arac hizlanirken agirlik merkezi Hizlanma devam ettigi surece arkaya kayacagindan ve tutunma ust seviyede olacagindan belki 1 belki 5 km ama daha hizli cikar virajdan .
    Tabi bu durumda sadece virajdan hizli cikmis olur virajin tamaminda gecirdigi sure yuksek olur
    Araba gaza basınca iyi tutundu ama tek şeritte 120yi geçtiği anda tekrar savrulma yaşamaz mı yani? Herkesten özür diliyorum biraz başınızı ağrıttım biliyorum.

  10. #48
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ertutez Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    S muhabbetlerınde örnek verıyorum 100 le gırdım 110 la çıktım dıyor herkez hız değişiyor tabı bende denedım açıkcası 90la gırıyosam vıraj bıttığında 10-15 km daha hızlı çıkyorum ama ne kadar mantık işi dusunmek gerekır bugun 60la dondugum hafıf vırajda botan çıkıntısından geçtım araba kendını bırden sola bıraktı
    yaya geçidi gibi çizgilerde de arka salıyo tutuyo sonra
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  11. #49
    ertutez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Aykut106 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaya geçidi gibi çizgilerde de arka salıyo tutuyo sonra
    Yenı yapılan şerit çizgilerınınde etkısı var içindekı ham maddeden dolayı sanırım dusunulmıcek ufak detaylar konu dışına çıktıysam affola

  12. #50
    Emir-Sb3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Yeşilköy
    Mesaj
    563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de burda yeni bir boyut açıyorum LSD candır diyorum ...
    Çok bilmiş smilemı da yapayım
    mesela ben naparsam yapayım kafadan kaymıyorum , arkası bomboş çünkü , zaten hafif bi araba ve burnu da hiç olmadığı için ön lastiklerin üzerindeyim , arkası bazen sağdan bazen soldan takip ediyo bizi

  13. #51
    Aykut106 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Şehir
    Artvin-Istanbul
    Mesaj
    938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ertutez Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yenı yapılan şerit çizgilerınınde etkısı var içindekı ham maddeden dolayı sanırım dusunulmıcek ufak detaylar konu dışına çıktıysam affola
    şu an kuru zemindeyiz hem fikir olunca o konularda dahil olur sanırım
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g

  14. #52

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    49
    Şehir
    06-42
    Mesaj
    236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    türkiye de yollar ben öğrenci iken 80km/s üzerinden hesaplanırdı. gidiş-geliş yollar. bu hesaplar yapılırken viraj çapı, yolun dever hesabı yapılır. viraja girerken yolda %2-%2 ile başlar. viraj çapı boyunca %4-%2, %6-%2 olarak yolun bir şeridi düz tutulur, diğer tarafı düşürülür. viraj biterken %6-%2, %4-%2, %2-%2 olarak yoldaki dever düzelir. bu da virajdaki merkez kaç kuvvetine karşı alınan bir emniyettir.
    bahsettiğiniz konu karayolları hesapları içinde bulunur. yani her virajın(kurp) çapına göre dever değişir.
    işte bizdeki araçların basılıp, geniş taban lastik kullanılmasının nedeni de bu. aracı basarak ağırlık merkezini yere yaklaştırarak, lastik genişleterek yere basan alanı genişleterek, yapılan bu hesaplara karşılık virajdaki yol tutuşumuzu artırırız.
    yoldaki dever hataları kaza riskini artırır.
    ankara için bildiğim dever hatası, ank-esk şeyir yönünden bilkent te dönerken köprünün üstü. burada çok kaza olur.
    konya için ihsaniye, koyuncu alt geçitleri örnek verebilirim.
    ön çekişli araçla viraja geniş girer, virajı dar açı ile tam gaz çıkar, diğer viraja da aynı şekilde geniş girip dar açı ile çıkılabilir.
    dikmen-gölbaşı inişlerde sol viraja 4 şeridi en sağdan girerek sol şeritte tamamlar, sağa geçerken yine sağa 4 şerit keserek en sağa girer ve bu şekilde radar noktasına kadar tam gaz inerim.
    incek çıkışından gölbaşı radarlara varana kadar 200 km/s hıza ulaşırım.
    aracım 2007 1,3 multijet albea
    tabi ki en önemlisi bunu yaparken aracının tüm huylarını, yolun her çukurunu iyi bilmen. yoksa refüjlere patlarsın allah korusun.
    ankara bilkent-konya hava lojmanları hava ve trafik şartlarına göre 2-2,5 saat. her türlü...

  15. #53
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araba gaza basınca iyi tutundu ama tek şeritte 120yi geçtiği anda tekrar savrulma yaşamaz mı yani? Herkesten özür diliyorum biraz başınızı ağrıttım biliyorum.
    Şöle düşün sabit hiz A - sonradan hizlanan B .
    Arkadan iter kilitli bir yaris otomobili diyelim yani otomobil rijit ve viraj donmek icin hazirlanmis da diyelim agirlik dengeside %50 ye % 50 olsun.

    A araciyla 120 ile girip 120 ile cikarken sabit gaz olacagindan ivme olusmayacak bu durmda agirlik dengesi degismeyecek .

    B araciyla viraj icinde sabit bir ivmelenme olacagindan agirlik arkaya kayicak limitlerinde de olsa tutunma devam ediecek .
    İpadden yazmasam cizip yolliycagim

    Bu yukarda yazdiklarimda bile 100 tane degiskenlik var ...
    Merkez kac kuvvetinin hangi noktada yukseldigi eğimi vs..vs... Virajin cikisi genisligi darligi hersey etken .

    O nedenle arkadasinla anlasin kafa yormayin buna bigun gelirsiniz piste dener gorursunuz yoldada denemeyin gaza gelip allah korusun
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  16. #54
    İug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Bursa-Hannover
    Mesaj
    272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BAH30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu soru ancak araba hiç kopmadan viraj dönülecek şartı üzerine sorulabilir , yoksa arkadaşlarınızın dediği doğru olur , mesela önden çekişli bir arabada o limit hızın üzerine çıkılırken araç arkadan kopsa bile o esnada halen ivmelendiği için bikaç ufak kontrayla atıyorum 130km hızla virajdan çıkılabilir
    Bunun üstüne tekrar düşündüm ve şöyle bir şey geldi aklıma; çok kuvvetili önden çeker kullanalım her virajda arka attığı sürece full gazla yoldan çıkmadan devam edelim olur yani virajları istediğimiz hızda dönmek olur bu. Yanılıyor muyum?

  17. #55
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada bilgilendirmek acisindan soliyim birkez daha genel olarak bilinenin aksine arkadan iter otomobiller 4 çeker otomobillerden daha iyi viraj donerler
    Temellendirir misiniz, biraz detayla ?
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  18. #56
    Emir-Sb3R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Yeşilköy
    Mesaj
    563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunun üstüne tekrar düşündüm ve şöyle bir şey geldi aklıma; çok kuvvetili önden çeker kullanalım her virajda arka attığı sürece full gazla yoldan çıkmadan devam edelim olur yani virajları istediğimiz hızda dönmek olur bu. Yanılıyor muyum?
    yine belli limitler içinde istediğimiz hız desek daha doğru olur , en azından bende durum böyle istersen deneriz beraber

  19. #57
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hepsini okumaya vaktim yok ama dikdörtgen prizmasına 4 tane teker çakıp viraj aldırmak ile otomobile viraj aldırmak arasında fark var. Basit lise fizikinde arkadan itilmiş giden 4 tekerlekli bir kütüğün merkezkaç kuvvet varmış gibi (aslında öyle bir kuvvet yok) aldığı viraj ile akalı problemler vardır.
    Süspansiyon, teker, ağırlık dağılımı. Çekişin olduğu tekerlek, Motorun konumu felan bir yana hız başka bir yana.

    Ancak.

    Otomobilin hızlı viraj alabilmesi için çekiş gerekmektedir. Virajı güvenli alabileceğiniz maksimum hız 100 km ise siz o viraja 100 km hız ile yaklaşıp arabayı boşa atıp virajı alırsanız korkudan altınıza yaparsınız. Araçta gaza basıp diferansiyele güç iletip herhangi bir tekerden çekiş sağlamazsanız saçma sapan tepkiler alırsınız. Ama 100 km ile girilecek bir viraja birazda yetenek ile 90 km ile girip 110 km ile çıkabilirsiniz.

    Sonuç
    Viraj gaza basılarak alınır. Tapa gaz değil ama tekerde güç olması gerekiyor. Bunun için yavaş gir hızlı çık denir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •