Kim ne derse desin o motor sesi RC lerde yok vtec açar gibi çok güzel çıkıyor MaşAllah..
Peugeot araba yapamıyor diyenlerin bu araçla biraz turlamaları yeterli.Uzun dönemini bilemem ama benim ilk izlenimim çok olumlu oldu...
Printable View
Kim ne derse desin o motor sesi RC lerde yok vtec açar gibi çok güzel çıkıyor MaşAllah..
Peugeot araba yapamıyor diyenlerin bu araçla biraz turlamaları yeterli.Uzun dönemini bilemem ama benim ilk izlenimim çok olumlu oldu...
RC lerde afr optimum afr değerlerini nereden bulabiliriz?
Bende rolantide 16,5-17,5 aralığı görülüyor tapa gazı aklımda değil?
207oc de gezerken bulduğum fotoğrafları sizlerle paylaşmak istiyorum bence süper olmuş..
Amcam ön logoyu da RCZ şn aynısı yapmış (bilenler bilir RCZ de logo arkası petek yok düz,parlak siyah zemin var ve çok şık duruyor)
Araç 1.6 hdi 90 lık
http://lh5.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/S-...0/DSC02453.JPG
http://lh4.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TA...0/DSC02826.JPG
the trunk is still under construction :P
http://lh6.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TA...0/DSC02840.JPG
http://lh3.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TB...6/DSC02915.JPG
http://lh3.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TB...0/DSC02916.JPG
http://lh3.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TC...0/DSC02971.JPG
http://lh6.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TC...6/DSC02976.JPG
http://lh6.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TC...0/DSC03155.JPG
http://lh6.ggpht.com/_6tA7WlCtY_c/TC...0/DSC03152.JPG
Bu arada daha önce verilmişti sanırım ama 207 RC turbosu ile ilgili tüm bilgiler...
http://eng.turbo3k.com/catalogue/d-11611/
o kadar çok RCZ lafı geçti ki gidip bakayım dedim :D çok güzel araç gerçekten ama fiyatı düşündürüyor o kadar para verilir mi diye ;)
abi rölanti çok fakirde :( 14,7 civarında olması lazım. tapa gazdada 11-12 olması lazım diye tahmin ediyorum. 17,5 aşırı fakir. arabanın çalışmasında düzensizlik yoksa ya sensör bozuk yada sensör açısı tutmamış. eksoz borusunun düzleştiği yerden 1karış (25cm) ileriye 30derece açı ile monte edilecek. sensör deliği açarken umarım üstünde kaynatmamışlardır...
Emrah baktım tapa gazda 11 e kadar düşüp sabit kalıyor ama rolantide dediğim gibi sabah çalıştırdım baktım 14.5 civarı idi.Sıcakken 16,5-17,5 arası ya sensör bozuk yada biz buna kalibrasyon yapmadan takmıştık opnu öğreneyip yapayım dioyrum..:confused:
Yok önce cıvatasını tornacıda yaptırıp onu kaynattık...Açı işine bakamadım ama eğimli takılacak demiştim..
Dediğin gibi spiralden sonraya takıldı..Benim bunu bir kontrol etmem lazım..
Bu arada boost peak 1.1 vurup uzun süre orada kalıyor sonra düşüyor..
abi kalibrasyon, kağıdında yazıyor aklımda değil şu an. ama sensörü yerinden çıkarıp birşeyler yapıyorduk. 17,5 eğer doğruysa çok fakir kişisel görüşüm motora zarar verir. yazılımdanda kaynaklanabilir bu durum.dip gazda ztn orj rc daha zengin 11in çok altında.eğer kalibrasyon doğruysa dip gaz değeri çok iyi.
sensörün açısı ise yere tam yatay pozisyondan 20 30derece yukarıda olacak abi. kontrol edersen iyi olur... katalogta yazıyor açıklamaları...
AFR'ı nasıl okuttunuz?
Benim Generic OBD-II okuyamıyor
Deniz Aem wideband taktırdım ya ben.. Ordan görüyoruz..
http://www.qsrproductions.com/store/...20wideband.jpg
http://imgur.com/e4kLm.jpg
sensör açısı bu, hassas biraz yanlış konumda olursa yanlış ölçüyor. üstünde durulması gereken nokta bu bence
rcz i dizinin birinde kullanmaya başlamışlar.. Dün herkes kanald yi açsana diye arayıp durdu..
sürekli değişken sübap zamanlamasının adı vti değilmi?
bu kaynakta 207rc sürekli değişken sübap zamanlaması var gözüküyor deniz?
http://www.upload.gen.tr/d.php/s14/k...C_Foy.pdf.html
Sanırım 10 güne dönüyorum. Baya bir liste yaptım zaten ama önce şu güç kaybı sorununa göre güncellenen parçalardan yürüyüp deneyecem. Selenoid valfi de yapabilir deniyor şimdi.. O da kafamı karıştırdı.
Aslında bildiğin BMW'deki VALVETRONIC.. Ama ticari teliflerden ötürü V-Vti gibi birşey kullanılıyor.
Peugeot Türkiye'yi neden eleştirdiğim daha iyi anlaşılıyordur :)
http://www.psa-peugeot-citroen.com/d...1103281940.pdf
Linkteki dosya kaynağın kendinden Euro5'ler hariç tüm Prens motorlarının hikayesini detaylı ve İngilizce olarak anlatıyor. Güzel bir makaledir. Şurdan şu gücü almak için şurda şunu yaptık şeklinde anlatıyor. Sayfa 5 ve 19'un 2. paragrafında belirtildiği üzere ve ayrıca en sonda speclerde yazdığı üzere EP6DT ve DTS'lerde valvetronic yok. Peugeot Türkiye sanırım laf ebeliği yapıyor. Ayarlanabilir intake camshafti sanırım değişken sübap zamanlaması olarak yazıyorlar.
Daha da detaylı bilgiler için: http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/en-gb
adresi çok şahane bir adrestir :)
Geçen servisten biri RCZ lansmanına katışmış birisi dedi ki motorda 3 egzantrik var nasıl yani dedim 3.sü subapların açılıp kapanmasını kontrol ediyor gibi bir şeyler söyledi :)
Bayramdan sonra ön tampon çıtası-ön ve arka logo-sis farı çerçeveleri piano black olacak , ızgaramız da mat siyah ..
elimiz değmişkem yan çıtayı da siyah mı yapsam diyorum ne dersiniz?
http://i290.photobucket.com/albums/l...8/100_1306.jpg
http://i290.photobucket.com/albums/l...8/100_1296.jpg
http://i290.photobucket.com/albums/l...8/100_1309.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_...0034_large.jpg
yan cıtaları elleme bence.güzel durmayacagından emınım. jantlar ne alemde pianomu? bendde düşünüyorum ön tarafı ve jantları
yan citalar bence de orijinal kalsin :) boyle yandan guzel duruyor
Çok aklını kurcalıyorsa siyah kaplamayla deneyebilirsin :)
Ne oldu ses seda yok kimseden...?
Şu farklı şanzıman yağı kullanan arkadaşlar neden farklı yağlar tercih ediyordu?
Neydi o yağlar?
Bir de bu farklı yağlarla yanlış vitese geçiş hadisesi oluyor mu?
Teşekkürler :D:D
vites geçişlerindeki cırtlama sebebiyle farklı şanzıman yagı kullanılıyodu... yanlış vites olayına şanzıman yagının çözüm üretecegini sanmam ;)
geçen hafta yüksek devirli kullanımda arabayı aldığımdan beri ilk defa arıza ışığını yaktı (antipollution faulty)
savaş ustaya gittim hatayı söndürdü ve hata olarak da yüksek basınç diye bir hata vermişti
neyse sildik aradan bir hafta geçti normal sakin kullanımda hiç bir arıza ışığı uyarı yok
bu gece devirli kullandıktan sonra yine arıza ışığını yaktı ve sürekli yanıyor
kontağı açıp kapattım hala yanıyor demek hafızaya almış arızayı
neyden yapabilir bir fikri olan varmı?
ilk arıza ışığını yaktığında depoda würth'ün enjektör temizleyici katkısı vardı
katkıyla alakalı bir durum olabilirmi ateşlemeye yani bujilere falan bir zarar vermiş olabilirmi acaba yoksa tesadüfen katkıya mı denk geldi ?
Bizim kullandığımız yağ bu
http://www.mobil.com/USA-English/Lub..._LS_75W-90.asp
Kullanma sebebimiz 2 . viteste hızlı atışlardaki cırtlama problemi idi..Genel olraka başarılı buluyoryum..
http://shop.advanceautoparts.com/wcs...3_pri_detl.jpg
Ben de RCkid den öğrenmiştim yağı o da kullanıyormuş.Motula o kadar para vermeye gerek yok bence...
Hmm cırtlama olayı bende yok..
hehe yağdan sonraki yanlış vites olasılığını kastettim :) Bazı yağlar vites ayraçlarını kayganlaştırıyor bazı şanzımanlarda 4-3 yapiym derken 4-5 yapıp kuş gibi kalabiliyosun ortada :D
Araçta herhangi bir yazılım yoksa ve genelinde stock ise;
1. elektrovana kontrolü
2. dump valve kontrolü gerektirir..
Bunlar Peugeot'nun sırasıyla tavsiye ettiği prosedürler yüksek basınç arızası için.. Arıza saliselik bile olsa ışık 3-4 gün yanmaya devam eder ve araç kendini kolayca güvenli mod a alıp kasılmaya başlayabilir.. buji enjektör zararı olduğunu düşünmüyorum ben şahsen. Araç garantideyse yukarıdaki prosedür dahilinde parçaları değiştirirler.. Özellikle elektrovanayla çözülmezse turbo değişimine gidilebilir, duruma göre Peugeot karar verir.