dostum sen kullanıyormusun? 75w90 mı?
Printable View
15 teneke 40 yanak lastik almıştım bgn takıp biraz sara sara geziyim dedim ön tamponla yer arasına 1 parmak zor girdi söküp satmak zorunda kaldım:(
207 Rc kullanıcıları intercooler olarak hangi aracın yada markanın coolerını takıyorsunuz intercooler değişimi yapan varmı içimizde ?
Ben Seat Ibiza Cupra intercoolerı kullanıyorum..Hacmini bilmiyorum..:p
Burdan bakabilrsin;
etuners : Technical File
http://www.etuners.gr/gr/technical_p...a-topviewi.JPG
http://www.etuners.gr/gr/technical_p...-prooptiki.JPG
http://www.etuners.gr/gr/technical_p...lainiphoto.JPG
http://www.etuners.gr/gr/technical_p...biza_cupra.JPG
etuners : Technical File
konuda aradımda bulamadım.bizim farlar h7'ydi dimi kafam karıştı :(
RCZ bujilerini taktım.
NGK ILZKBR7A-8G geldi tahmin ettiğimiz üzere.. Yani NGK'nın Laser Iridium serisi resmi MC JCW bujisi..
Fark ettiriyor bir nebze.. Bir kere platinumları istediğim zaman patlatabilmeme rağmen bunlar patlamıyor.. 1000km ye yakın km yaptım ve hiç sakin kullanmadım. Öte yandan gaz kesiklikleri halen mevcut ancak Platinumlardaki gibi değil..
BRISK'in BRSK MR12YS modeli bujilerini çekeceğim. Bunlar gümüş.. Takribi 15bin km dayanıyorlar ama değer bence. Bir de Muzo'da Forge'un DV'si var ama VAG aparatlısı.. Bizimkine uysun diye FlyingFinish'in tavsiyesiyle ATP TURBO'nun Boost Port'undan sipariş verdim. Bunsuz Forge'un kitini uyhulayamıyorum. Zaten Forge'ta da VAG ile RC arasındaki tek fark bu aparat. Aynı port hem Forge'ta hem Alta'da Plastik aksam ama ATP'de metal... O yüzden ATP'den istedim. FlyingFinish yardımcı oldu bayağı.
Tüm bunlar tamamlanınca mevcut yazılımla biraz daha oynatmayı düşünüyorum. Üst devirlerde zorlanıyor, bujiden olabilir, Brisklerle de olmazsa yazılımla biraz uğraşacağız.
Hala IC düşünmüyorum :)
Kat ışığını söndüren yazılım gayet başarılı.. Sadece kat arızasını içeri yansıtmıyor. xplod ile DV soketini söküp çalıştırdık ona uyarıyı aynen verdi.
DeCat'tan sonra düşük devirdeki egsoz patırdamaları çok güzel oldu. Rölantiye yakın hafif hafif pof puf yapıyor kafa da şişirmiyor :)
Bu arada xplod'un arabası da gün geçtikçe zevk vermeye başladı. 16 jant taktık. Gayet sessiz ve konforlu gidiyor. Kesintisiz de hızlanıyor. Ayrıca facelift yaptık arabaya :) . Ön tampon sisler farlar vs komple 2011 RC ile aynı oldu :)
xplod un kendisine söylemeyi unuttum ama sanırım jantlar hafifleyince fren performansı da oldukça arttı.
Evek.. Ziyadesi ile memnun performans konusunda.. Umarım daha fazla aksilik olmaz. Tekrar teşekkürler..
Bu arada yavşak fordu ayrıca tebrik ederim. O 5 lastik ve jantlar aynı arabadan çıkma. 2011 mondeodan söktüm onları. Alaşım jantlardaki dördünün PremiumContact-II olup stepnedekinin PremiumContact olması benim anlayabilme kapasitemi aşıyor..
Bence o arabaya IC gereksiz. Egzost tıkalı olduğu ve deli gibi EGT olduğu halde o motora birşey olmuyorsa daha da birşey olmaz.. :)
deniz brısk alırsan banada getırt
Deniz hastayım sana ya..;);) Abi autocar ın İzmir temsilciliğini alıp ar-ge ve testlerde yardımcı ol bence onlara..
Bu arada BRISK in o modelini ben bulamadım sitesinde linkini koyabilirmisin rica etsem?
RCZ bujileri perakende satışı ne kadar tanesinin..?
FMIC düşünmemekle çok hata ediyorsun bence.Bizim araçlarda intercooler uptade olmadan yazlımla oynamanın bir esprisi yok çünkü artan güçde yetersiz kalıyor..
Denedik biz burda olmadı olamadı..:icon13:
ozgur alta sıtesıne bak orda bujı kodu var
arkadaşlar bir sorum daha olacak,arabama soğuk hava filtresi yaptırırken dump valve ya da blow off yaptırmamın iyi olacağı söyleniyor,sizce gerekli midir,motora faydası olur mu...olursa RC için önereceğiniz modeller nelerdir
-işi tek soruda bitirmeye çalıştım,şimdiden sağolun-
blow off gereksız bence zaten fıltre takarsan aynı sesi alabılıyorsun dump valve de daha sağlma bişeyle değiştirebilirsin cupra valv veya s3 valv gibi
Nostalji olsun elimde yeni video yok :o
Stok RC vs Modlu RC farkı...
207 RC modded vs 207 RC stock 2.Rolling - Car Videos on StreetFire
207 RC modded vs 207 RC stock - Car Videos on StreetFire
Selamlar , şu posta bir bak abi istersen..
Şimdilik dump valve i değiştirmene bence gerek yok..
Eğer yazılım yaparsan şart oluyor çünkü standartı dayanmıyor..
Onunda çözümü s3 DV alıp sadece içini bizimkine takmak onun da kodu ;
new blowoff valve from group VAG (code 06H 145 710 D)
Onu da söktürdükten sonra aynen buradaki gibi içindeki yay ve valfini elle değiştiriyorsun..
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=2
PEUGEOT 207 1.6 TURBO (GT / RC) BLOW OFF VALVE | FORGE MOTORSPORT BLOW OFF VALVE (BOV) | OtoSuperMarket.com
urun hakkında bılgısı olan varmı ???
ust postlarda bahsetmısdık kullananlar işe yaramadığını söylüyor tavsiye eden kimse yok
anladım tesekkurler
Tamam abi en azından kargo masrafı anlamlı hale gelir :D Birkaç yerde buldum hepsi $15/adet fiyat çekerler.. Dolayısıyla 4'ü 60 dölar ediyor uygun mudur?
Bu arada Çok Pis Skodacı arkadaşlarım var onlara bir danışcam yerli birinden bulabilir miyiz diye.. yoksa öbür türlü kargosuyla pahalı olacak gibi..
İstanbul Penta'ya da sorucam. Onlarda da olabilir Alta uygulamaları çok yapıyorlar *****.
Abi eski testçiyim zaten :) Farklı isimlerle çiziktiriyoduk bi yerlerde :)
Çok özür diliyorum yanlış yazmışım LM yerine MR olması lazım. Yani tam haliyle
BRSK-MR12YS böyle bulabiliyor olman lazım. Yukardaki postu da düzelteyim hemen. Yalnız dikkat bir de MR12S olanlar var bunlar kesinlikle olmuyormuş. Ne fark var arada bilmiyorum.
RCZ bujisinin tanesi 16 lira herşey dahil.. Sen BMW'den kaça almıştın? :D:D
5960.L5 referansı THP200 lerde kullanılıyor sadece 156larda bizim stock bujilerden var.
Abi inan yüksek çözünürlüklü bir yazılım cidden yürütüyor FMIC'siz arabayı.. Yüksek çözünürlük derken devir aralıkları çok kısa olacak anlamında.. FMIC bende son son son seçenek..
Motor gerçekten çok sağlam.. Turbo da keza öyle.. Şu an 4000'de peak 1.5 cont 1,3-1,4 basıyor yazılım tık yok. Ama bu basınçlarda cat iptali bence şart. İptalden sonra neredeyse zifiri de bile turbonun kızardığını göremiyorsun. Bu basınçlara rağmen..
Ne amaçla söylendiği önemli.. Ses ise olabilir ama zaten üstündeki DV tizden bir ses veriyor. Sizi 207'ye özel bir forumda daha gördüm dün, baya da mesajınızı okudum. Kötülemek istemem ancak teknik detay açısından pek güvenilir değil orası eğer bu DV ile ilgili düşünce de oradan geliyorsa doğruluğunu ayrıca sorgulamanız gerektiği kanaatindeyim.
Dediğim gibi eğer ses için söylenmişse öyle çok güzel bir ses almayacaksınız. Daha çok düdüklü tencereyi ilk açtığınızda oluşan sese benzer bir ses veriyor bence sevimsiz.
Ayrıca şiddetle tavsiye edilen Audi DV sonucunda mevcut ciyuff sesini de kaybedersiniz. Aracınız sanki atmosferikmiş gibi ses verir.
Performans odaklı düşünüyorsanız, evet, DV değişimi faydalı olacaktır. Hem ucuz hem de sağlam DV için Audi'nin yukarıda referansı da yazan parçası en doğru hareket.
Ben bu parçayı xplod'un aracında tecrübe ettim. Araç GT stock yazılım, kutu K&N, neredeyse komple düz boru egsoz kat iptali dahil.. Bu gürültüye rağmen duyuluyor ama bence hoş bir ses vermiyor. Ani su buharlaşması gibi abuk bir ses veriyor bana göre ben sevmedim.
Aynı ürünü aynı araçta kat varken ve orta susturucu tıkalıyken de denedim fikrim aynı.
Şimdi stock egsoz yapıcaz onda daha da sessizleşecek ve blow off daha da dominant olacak o zaman xplod ta sökelim diyecektir diye tahmin ediyorum :D
Aslında benim teşekkür etmem lazım. Sabırla bekledi :) Kaldı ki bi de son dk. b..ku yedik şahane down pipe ı dururken yanlış anlama veya doğru anlaşılamama sonucu katını boşalttık response olarak sağlık olsun dedi :( Sıfır farları da su aldı 2si birden.. Hala sabırlı ama sigaraya başlattık :(
O lastik işi bana bayi marifeti gibi geldi. Çünkü PremiumContact'ın takılı olduğu jant ta aslında dolma lastik jantı. Üstünde aman ha 50 yi geçme 80 km den uzun gitme uyarıları filan var. Lastik te eski üretim..
Muhtemelen bu araba sıfırken bir yerde dolma lastik lazım oldu aldılar yerine de bunu taktılar.
Ben o motoru ne zorladım ne zorladım :) Ve şimdi gerçekten zevk vere vere hızlanıyor. Oluşan ısıdan kaputu açamıyorduk :D Yanında ayrıca çok ta konforlu oldu. Yokuş yukarı tozlu rampada 9 sn olmadan 100 görüyor üstelik 2 kişi. Egsozu da sessizleşti mi iyi olacak. Gerçi o zaman bi miktar yavaşlayacaktır.
arkadaşlar bir kere daha hepinize teşekkür ederim,bilgim olmayan konularda beni aydınlatıyorsunuz,emekleriniz için çok sağolun,naman kardeşim ince düşünceli açıklamandan dolayı ayrıca teşekkür ederim.
Yüksek çözünürlük, evet, 1000-2000 arası şöyle olsun diyen bir map yerine misal 1000-1100 arası şöyle olsun diyen bir map.. Yani onu kastetmeye çalıştım :D
jackal_JAZZ ile çıktık bugün bnm arabada iki kişi.. Daha ilk 4bin'i gördüğünde aha Vtec açtı dedi :D
Ama bujiye takıldık yine maalesef. Kendi de gördü duydu hissetti.. Ve ilk defa iridium lar da patlar gibi oldular. Ben patlattık porselenleri zannettim.
Motoru soğuttuktan sonra eve otoyoldan döndüm sanki hiç sıkıntı yok gibiydi ama aşırı da deneyemedim ***** iş-ev trafiği..
Şu an araba düzgün çalışıyor. Ve kesinlikle buji sıkıntısını aştığımızda büyük ilerleme kaydedicez diye düşünüyorum.
Yazılım Muzaffer Abi'nin İtalyan birilerine bizim direktiflerimiz doğrultusunda yaptırdığımız bir yazılım. Şu an bnmle birebir aynı olan karsiyakalıozi ve 207rc(emin değilim) var. FlyingFinish'te de bi gıdım düşüğü var. 207rc yi bilmiyorum ama 3 izmirlide de var buji sıkıntısı düşükte bile..
Yazılım karakter itibariyle alt devirleri sakin 2000 den sonra artan devirlenme ve 4000den sonra kopuş şeklinde.. 5500 e kadar da yetişemeyen bujilerle gidiyor aynı kopukluk. Zaten bu aralıkta max. gücü de (tahminimce) verdiğinden bujiler yan çizmeye başlıyorlar.
Bugün cila olayını biraz abarttım en son bulutlar sevişiyodu kaputta:D
http://i53.tinypic.com/vookyc.jpg
i hate speedbumps :)
http://i56.tinypic.com/et5v12.jpg
MaşAllah yanıyor...
bendeki kesici 7100 devirde(muzaffer abinin 1 önceki yazılımı 7500 dü), kesinti nadiren yapıyor.arıza lambası yok. bujileri söktürüp baktırmadım ama 1-2-3-4'ü bitirip sürdüğümde göze batan 1 sorun yok. şu bir gerçek 5500den sonra araba gitmiyor(orj gibi gidiyor). top speed de 235 (gps) ama devir daha var ilerlemiyor güç yetersizliğinden galiba ki benim dyno sheet'i buraya yükleyincede aynı yorumu yazmıştın. ama 60-200 de 6sn lik bir kazanç söz konusu benim yazılımda
zekky dostum aracın süper duruyor, hafaya cumartesi inş gelirim iş çıkmazsa. tanışır konuşuruz.
naman dostum bu patlamadan kastını anlamadım, bujilerde nasıl bir sorun oluşuyor? nasıl anladığını söylersen bende bakarım
zekky aracına maşallah,ellerine sağlık:)
http://img843.imageshack.us/img843/2742/snc00045d.jpg
Iridium buji :)
Parça çıkmış gitmiş herhangi bir hasar eğilme vs yok. jackal_Jazz'le çıktığımızda olmuş Ctesi günü.
Olur öyle şeyler. Önemli olan niyet. Onun sigaraya başlamasının sebebi başka da buradan yazılmaz. Arabayla falan ilgisi yok.. :)
Yok bayii işi olamaz. Benim o konuda uyuz olduğumu bildikleri için TIR gelmeden beni ararlar, TIR dan inişini bizzat görürüm. Boya ölçerle tek tek her parçasını kontrol eder öyle teslim alırım arabayı. Bu arabada da aynısı oldu. Ben arabayı alırken temizlik bile yaptırmam. Tırdan indiği gibi teslim alır ne gerekiyorsa kendim yaparım. Dolayısı ile bayiinin öyle bir iş yapmış olma ihtimali yok. 10 senedir falan sürekli aynı bayiiden alışveriş yapıyorum. Yanlışları olmadı bugüne kadar.
Stepnelerin tamamında o hız ve menzil uyarıları var. Evropa ülkelerinin bazılarında yasal zorunluluktan kaynaklanıyor. Stepne uzun süre beklediği için yeterli basınç ve balans gibi özelliklerini kaybetmiş olabileceği savı üzerinden o uyarıya başvuruyorlar.
naman varmı brısk lerde bı gelısme bende bı yere yazdım bugun tr ye gonderırmısınız dıye
Doğru bunu duymuştum.
Valla gelen giden yok. Salı ve Çarş günü de ben bakamayabilirim İstanbul'da olucam full toplantı.
Yes 200'lük RCZ bujisi.. Ancak sürekli 2 numaralı silindirde oluşması başka şüphelere itti teknik danışmanımı bugün.. Diğer 3 buji gıcır gıcır zira hiçbir şey yok üzerlerinde. Salı sabahtan atölyeye girecek 2. silindirn enjektörüne bakılacak. İşeme vs birtakım şeylerden şüpheleniyor teknik danışmanımız. Ben de zaten kullanmıyor olacağım.
deniz dostum geçmiş olsun, iyiki zarar vermemiş 2. göze. siz sürekli buji sorunu yaşayınca inanın korkuyorum ki üstünde orj bujiler var. 30bin bakımında bujiyi değişmeye korkuyorum :(