Para olacak koycan direk 160lik turbosu yola dvam:) tesekkur ederim dostum bilgin icin
Printable View
vay mehmet abi nerdesin sen ya bi,r türlü görüşemedik müsait bir zamanda uğrayacagım yeni dükkana abi benim aracıda bir gözden geçirmen gerekecek
Olur buyur gel ne zmn istersen..
Şu EGR ve katalizör hakkında sağlam ve doğru bi bilgiye ihtiyacım var beyler abiler :):) Kime sorsam nerde arastırsam farklı farklı seyler yada kulaktan dolma bilgiler.Simdi tam olarak merak ettiğim olay.
EGR;
1-Egzozdaki havanın bi kısmını silindirlere vererek aracın biraz daha cabuk ısınmasını sağlıyor.En azından ben böyle biliyorum..Kimisi yanmayan mazotun tekrar dönerek yanmasını sağlıyor falan diyor.Tam olarak nedir bu olay?
2-EGR iptali yazılımla iptal edildiginde arabanın biraz gec ısınmasından baska bir sorun cıkarırmı? emisyon ölçümlerinde yada arıza ısıgı yakıp motorda bi takım sorunlar gibi ?
Katalizör; iptal etmek istesek en iyi yöntem hangisidir? İçi bosaltılıyor deniyor oraya düz boru takılıyor deniyor falan fişman.
-Tabi söküldükten sonra ses yaptıgıda söyleniyor.
-Alt devirler cansızlasıyor deniyor?
Kıl bi insanımdır sürekli sorun cıkarıp egsozcu servisçi falan dolasmak istemem acıkcası:):) İptal sonrası muayenede sorunda oluyor deniyor..Nedir bu söylenenler,yazılanlar işi bilenlerden ögrenmek istiyorum tam anlamıyla..
Ve son olarakta bu katalizör tam olarak hangi parça...Bi turboya baglı paslı paslı küçük kazan gibi zamazingo var ordan egzoza baglanıyor..Birde celik telle sarılı egzoza baglı bisey var?? Hatta üşenmeyip gidip fotograf cektim bi baktım ki akü bitmiş.Teyp kendi kendine calısıp anfi yemiş bütün aküyü :):):)
Arac grande öncesi punto 1.3 mjet. Ayrıca bi performans,hp falan istemiyorum rahat nefes alsın,isteksiz gitmesin yeter:) Biraz uzun oldu kusura bakmayın simdiden tesekkür ederim cevap verenlere :o
http://i56.tinypic.com/33xc1z6.jpg
http://i51.tinypic.com/2ns53de.jpg
http://i54.tinypic.com/4iyp9i.jpg
dizelim.com a gir bisürü makalem var mutlaka işine yarar..
Du bismillah is guc olayi var suan bi kurtulayim nevsehirden bu arabaya bisiler yapmadan satmicam:D
arkadaşlar down pipetan sonra yapılması gerekn bir işlem var mı?
Benim PD130 polonun 10k km de sokulen orj KKK turbosunu 750tl den veririm.. Muayyer.
@Mehmet Gazihan
Henüz üye olamadım pek kurcalayamadım siteyi o nedenle.
Baska bilgisi fikri olanlar için güncel olsun
http://www.techturkey.com/forum/maka...faydalari.html
forumdaki arama butonunu kullanabilirsin : )
Bu konuyu zaten zamanında okumustum ama benim tam olarak ögrenmek istediğim hani bu makale yada arastırmalardan ziyade,sordugum araclarda gündelik kullanımlarda ne gibi sorunlarla karsılasıldıgı,hangi pozitif ve negatif sonuclarıyla karsılasıldıgı.
Mesela aracın egr hararet motor sıcaklıgınada etki ediyormuş.Gündelik hayatta bunlarla karsılasıldımı gibi gibi gibi :):) Baska seyleride okudukca kafam allak bullak oldu iyice karıstı :) Tesekkür ederim yinede.
egr iptali gereksiz bi modifiye 2500 devır ustu zaten kapalı kalıyor acılmıyor, emeyı sok temizlet daha işe yarar. egr sehır ıcı kullanımda dusuk devırde acık kalıyor. ıptal edersen motor sıkcalıgın yukselebilir sehır ıcı kullanımda
Tofaşta staj yaparken sorunlu bi mjet motor geldi komple sekman piston sıfırladik taktik fiorinoya koyacaktik bölümde kullanmak için baktim egr valfinin söketini takmadi usta söyledim zaten 2004ve sonrasi araçlarda egr valfini fabrika yazilimsal olarak iptal ediyor yakit kalitesinden dolayi kurum yapiyor sonra motor arizalaniyor dedi