MaslakWarehouse batıkana ulaşabilrsin
Printable View
MaslakWarehouse batıkana ulaşabilrsin
Arkadaşlar p0087 sorunu aracın öndeki yüksek basınç pompa arızasından meydana gelmiş. Öncesinde benzin filtresi ve yüksek basınç algılayıcıyı değiştirdim ancak bir sonuca varamadım, sonrasında pompayı değiştirdim ve sorun çözüldü.
Yüksek basınç pompası değişimini serviste işçilik dahil 1200TL ye yaptırdım.
Cümleten Selamınaleyküm. Herkese kazasız belasız hayırlı sürüşler.
Siz bilgili-tecrübeli abi ve arkadaşlarımdan bir ricam olucak. Ben 30-35 civarı performans olarak beni tatmin edebilecek bir araç arıyorum. İmkanım olsa kesinlikle İbiza Cupra alırdım ama maddi imkanlar buna el veriyor. Her şeyde bir hayır vardır diye düşünüyorum ama bir yandan da hiç bu işlere girmeyip, dizel araç alıp fısır fısır kullansam mı acaba diyorum ve büyük bir kararsızlığın içine düşüyorum.
En büyük kararsızlığa sebep olan durum belki biraz ön yargı ama tamamen "PEUGEOT" markasının kendisi. Yani bir kere Peugeot diyince bile aklımda bir sürü ?? :confused: ?? işareti içimde hep bir duraksama oluyor. Şimdiye kadar pek iyi nam salmamış bir marka olsa gerek.
Yukarıda bütçemi belirttim. Bir kaç tecrübeli, bilgi sahibi olan abime danıştım ve aslında atmosferik araç istiyordum ama bana atmosferiğe dünya para dökersin ama turbo araç öyle değil. Yarı parasıyla çok daha fazla zevk alırsın dediler. Bu ne derece doğrudur bilemiyorum, fakat bir kaç kişiye bu konuda da danıştım ve mantıklı bir düşünce ve doğru bir bilgi dediler.
Öncelikle çevremde;
Polo GTİ: Stage 1, 210 hp
İbiza Cupra: Stage 1, 210 hp
Polo GTİ: Stage 2, 250 hp
İbiza Cupra: Hybrid Turbo, 300 hp
İbiza Cupra: GTx28 Turbo, 400 hp
Honda S2k: Atmosferik, Stock, 240 hp
Peugeot 106 GTİ: Stock, 120 hp
Polo GTİ: Stock, 180 hp
Mercedes A200 Amg: Stock, 156 hp
Vs vs diye seçenekleri çoğaltabilirim aslında.
Bu kişilerden aldığım bilgiler doğrultusunda bana 1.6 THP motorun böyle konularda verimli olmadığını söylediler. Kaldı ki stock cupra, çok rahat bir şekilde stock dsg ya da manuel rocco'yu geçerken, Rc bu konuda daha gariban kalıyor ve üstüne üstün manuel olmak gibi bir avantajı var.
Sizlerden genel olarak 207RC hakkında yorumlar almak istiyorum. Bu aracı ne zamandan beri, kaç km'dir kullanıyorsunuz? Memnuniyet seviyenizi Minimum 1, max 5 puan olmak üzere nasıl değerlendirirsiniz? Öncesinde 207Rc sahibi olup, daha sonra başka bir emsal araç ya da biraz daha üst segment bir araç alan arkadaşların yorumlarını da almayı çok isterim.
207RC almadan önceki aracınız neydi, o araçla 207RC'ye geçtikten sonra memnuniyetinizi kıyaslar mısınız?
Aracın kronik bir sorunu var mıdır? şimdiye kadar yaşanmış problemler var mıdır? Varsa nelerdir?
Sizlerden öncelikli ricam aklımdaki sorulara tam olarak yanıt olması açısından sorduğum her soruya ayrı bir cevap verebilirseniz bu konuda çok sevinirim. Zaman ayırıp yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim, şimdiden o kişilerden Allah razı olsun. Cümlemize kazasız belasız keyifli sürüşler inşallah.
Not: Yazıyı büyültme sebebim uzun yazdığım için göz yoruculuğu olmaması ve akıcı bir şekilde okunması amacıyla yaptığım bir davranıştır. Umarım yanlış anlaşılma olmaz.
Vallahi GT sahibi olarak THP motora verimsiz diyen arkadaşınıza öncelikle aşağıdaki videoyu izletmenizi diliyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=2MaOyIkZBBM
dostum selam,
diyeceklerimi kesinlikle yanlış anlama,
aklında yukarıdaki gibi bir soru işareti varsa eğer gerçekten Peugeot'a hiç bulaşma. hergün orasında arıza cıkarmı burasında bisey olurmu, çekişi düşükmü, iyi gidiomu bilmemne gibi düşüncelerle yaşanmaz, kafayı yersin :)
THP genel anlamda sorunsuz bir araçtır ve performansı yok diyenleride ne olarak böyle b.kladılar bilmiyorum. emin ellerde doğru dokunuşlarşa aracına hiç sorunsuz binebilirsin, ama hata affetmeyen bir motor yanlış ellerde sorundan başını kaldıramazsın haberin olsun.
cann22
Çoğu insanın yaklaşımı bu şekilde bu markaya fakat kime göre neye göre artık bilinen üzerinde deneyim edinilmiş bi araç GT/RC yeterki doğru kişilerin elinde olsun. Bu konudada master yapmış insanlar mevcut merak etme.
Arkadaşlar merhaba belki burası çokta yeri değil ama. Ufak bir bilgiye ihtiyacım var 2008 2009 model boyasiz biraz extralı ( dpipe, dvalve , eksoz,coil vs. ) bir rc nin ortalama değeri nedir sizce ?
Abilerim öncelikle hepinize zaman ayırıp yardımcı olduğunuz için çok teşekkür ederim. Şimdi benim imkanım bu aracı en fazla stage 2 yükleyebilirim. Motora girme gibi bir imkan yok açıkçası. En fazla;
Dumpvalf
Dp
Catchback
Bobin
Buji
Hava filitresi
Westgate
Cooler
Varex
Yazılım
Benim en fazla yapabileceğim bunlardır. Bu şekilde tahmini yürürü ne olur? Aynı şekilde yüklenmiş bir ibiza cupra ve rocco ile karşılaştırırsak sizce yürürü ne olur?
Bu arada video'da ki araç stage 4 galiba. Kaç hp o haliyle. M3 stock mu, yoksa var mı onda da bir şeyler gıdıklama durumu :)
M3 de sadece super sprint egsoz sistemi var komple, E46 SMG2, ayrica okadar temiz bir aracki m3 var m3 var diyenlerin o en iyi giden cigerli m3lerinden :) bakimlarida yaristan az once yapilmisti :)
207 de yine Mehmet Turhat ve etuners yapimi, o videoda 1.7bar gibi basmistik yanlis hatirlamiyorsam, yaklasik 300 320hp civari olmasi lazim orda, stage4
Video'da ki 207RC 230'da kesiciye mi giriyor? Ben mi yanlış gördüm? :soru::beuj:
Şu an en hızlı thp hangi 207 ? Ve sorunsuzluk bakımından kaç hpler ve yukarısı günlük kullanım için problem yaratır. Her gün 30kmye yakın yol yapıyorum.
Selam arkadaşlar 207 gt aracım p2263 arızası veriyor. Ecufast yazılımlı. Hiç problem yokken bi anda bu arızayı verip korumaya alıyor kendini yürümüyor araç.
Buralar baya ölmüş. Keşke eski bilgi,resim paylaşımları ve gonzi muhabbetleri olsa. O sayfaları okurken bir o kadar çok güldüm,eğlendim ve bilgilendim. Gerçekten güzel ve eşsiz bir forum olmuş. Herkes RC'sini sattımı anlam veremedim. Neden bu kadar sessiz, bilgisiz, paylaşımsız buralar?
Büyük ihtimalle Turbo basıncını ayarlayan elektrovanadan kaynaklanıyor
1922v6 parça koduna ve 100 küsür lira bir fiyata sahip
http://s57.radikal.ru/i156/1309/24/b09acc2c12cd.jpg
Geri sayfalarda p2263 ile bir çok bilgi mevcut, en yukarıda sağda "Konuda ara" kısmına örneğin p2263 yazıp fikir edinebilirsin
bi grup facebookda, bi grup whatsappda....
eski muhabbetler iyiydi gercekten..
207sini satan bilge az sayıda :D
çok fazla sayfa oldu, yeni arkadaslar yarıya gelmeden bir okadar sayfa daha açılıyordu eskiden, kolaylık sağladık diyelim konunun tamamının okunabilmesi için :D :D :D :D
Eskiden buralar dutlukmuş:D
s.a
dün bi 207 rc ye balmaya gittim araba hosumada gitti fakat tek anlamadığım enjektorlerden cok ses geliodu bu normal mı ??? araçta dp ve 63lük varex var
Yeni bir RC kullanıcısı olarak cooler arıyorum:) Yok mu hiç 8.5 9 lt cooler satan ?
seat sport intercooler aldık ettik diyelim
silikon borular dirsekler ve ona göre kelepçeler alınacak çapları ıvırı zıvırı...
onlar ne kadar tutar hangi ölçüler gerekli giriş çıkış çapları ne ?
intercooler ile hiç ilgilenmedim şimdiye kadar ama stelios sana intercooler yaza doğru farz oldu diyince kafa yormaya başladım yavaş yavaş
7 litre orjinal,seat sport ben 2 senedir kullanıyorum Maşallahı var daha bir kez bile sorun yaşamadım,birde burada Tr de yapılanlar var onlardan çok var piyasada yaptıran baya arkadaş oldu, fakat bir çoğu zarar gördü, daha sonra ufak bir sorun olduğu belirtildi sonrada giderildi ama iş işten geçti o süreçte, orjinal fiyatı en son 1,200 TL civarındaydı, geçen gün dolar farkından dolayı 1300 küsürlerden bahsediliyordu bilmiyorum.
tabiki öyle sadece bir intercolar al tak olmuyor :) kelepçe silikon hortumları kelepçeleri vidaları, tanpon sök tak intercoller montajını yap,ona göre paslanmaz boru çek en önemliside vakit, toplam vakit hepsi için 2-3 gün sürer, ortalama intercoler+işçilik+malzemeler hepsi 1700-1800 tutar yuvarlak 2,000 diyin siz :)
Senin ilacın Forge İyi izle bu videoyu.
https://www.youtube.com/watch?v=TXYYeSzlfnU
videodaki araçta superchips yazılım varmış ama ?
ve sadece superchips yazılım stock cooler ile iat 105 derecelere çıkıyormuşşşşş...
forge intercooler montajından sonra da IAT 45 derece düşüp 60 dereceye inmiş
bence ölçtükleri aracın orj. intercooler çalışmıyor 105 derece IAT ne ya ?
uyarı olarak da sadece bizim test ettiğimiz araca özel olabilir sizin aracınızda belki bu kadar fark yaratmaz diye...
forge'un sitesinde şu şekilde yazıyor hepsi:
Alıntı:
The stock intercooler on the 208 GTi is the same compromised side mount intercooler used on the 207 GTi so we know its not up to the job even on a stock car. On a remapped engine with the stock intercooler we were seeing inlet temperatures of 105 deg C (215 deg F) – the highest we have recorded on any car ever! This has a huge detrimental effect on power and torque
Our intercooler is a full replacement single pass (left to right) core which mounts to the stock crash bar in the car. The pipework supplied with our intercooler joins to the pipes that connected to the stock intercooler so installation is easy. The only cutting needed is to the ducting on the radiator to allow the pipework to pass through. All the silicon hoses, hard pipes, clips, bolts, nuts and jubilee clips needed to install the intercooler are included, along with full colour installation instructions.
Performance wise the car we used had a Superchips remap. We tested the stock intercooler and our intercooler back to back on the same day and the increases were dramatic
Intake temperature dropped form 105 deg C to 45 deg C - a drop of 60 deg
Power went from 190bhp to 224 bhp – an increase of 34bhp
Torque went from 222 lbft to 244 lbft – an increase of 22 lbft
You can look at the dyno graph comparison of the intercooler showing the increase in performance, but PLEASE REMEMBER this was specific to the car we had in for testing, and you may not get the same results from a stock or mildly tuned car.
All parts necessary for installation are included, together will full instructions.
Forge'un kendi yazdıklarını türkçeye çevirdim Orhan farklı bir şey yok yani
adamlar arapça yazmıyor ingilizce yazıyor isteyen okur bigilenir okumayan da vay be bir cooler ile 34 beygir almış adamlar yieahhh der...
Bunu izlemiştim whp değerleri arasında çok düşük fark vardı bhp ler fazla idi. Bir çakallık olabilir diye düşünmüştüm :) Marka alabilicek bütçem olsa sanırım Airtec in intercoolerını alırdım, boru miktarı çok az değişiyor orjinaline göre o yüzden daha mantıklı gelmişti. Hem de fiyat olarak Forgedan ucuz :)
Airtec Cooling - Peugeot 208 GTI front mount intercooler
Seat sport belki daha ucuza gelir diye onu düşünmüştüm.. Birde şu şekilde bir ürün buldum bunun hakkında düşünceniz nedir? Airtec ile ebatları neredeyse aynı, belki tampon içinde oynama yapmak bile gerekmez.
Darkside Developments - Darkside Twin Pass Front Mount Intercooler (FMIC)
Bence ölçtükleri değerler doğrudur. Ben size şöyle söyleyim, kendim 19-20 derece hava sıcaklığında ölçtüm obd okuyucusundan IAT derecelerine bakarak. Yokuş aşağı basarken 70, yokuş yukarı basarken 75 dereceyi buluyordu :) Zaten bunları gördükten sonra dehşete düşerek cooler arayışına girdim :D
Üst oksijen sensöre ihtiyacı olan iletişime geçebilir
207 THP RC & GT LAMBDA / OKSİJEN SENSÖRÜ
İlan No: 242039252
Connecting site...
arkadaşlar merhaba, bu hafta 208 GTİ ımı aracımı aldım. performanstan genel olarak memnunum önceki 106 ve 206 tecrübelerime göre stock olarak daha stabil geldi. belki de yaşlandım artık eski yıllardaki kadar zorlamıyorum :D
208 i günlük ulaşım amaçlı kullanmayacağım için haftada 1-2 günlük keyifli kullanımlarda biraz da sert olmasını istiyorum. bu doğrultuda bazı değişiklikler yapmak istiyorum. aşağıdaki konular hakkında destek olabilir misiniz
1- intercooler, bu aracın bence olmazsa olmaz değişmesi gereken parçası i.c . daha önce bazı arkadaşlar anlatmıştı aracı aldıktan sonra kendim de bizzat hissettim 3-4 dip gaz sonrasında bariz araçta yumuşama-salma diye tabir edebileceğim performans düşüklüğü oluyor. bunun sebebi de i.c. nin çok dandik olması :)
yukarıda da konusu geçmiş ben daha önceki sayfalarda da yazmıştım Forge gerçekten çok iyi ancak çok pahalı. Bugun sordum 208GTİ için 3.800 TL fiyat aldım, içimden yuhh diyip kapattım telefonu.
Peki Mishimoto için ne dersiniz, universal olarak Z serisi var.Bar-and-Plate olan
Overall size 8,6 lt core size 5,24 lt. max önerilen basınc 22psi 1.5 bar yani
Seat sporttan daha iyi olabilir diye düşünüyorum. fiyatı 195USD yaklaşık 110USD gibi kargo var. gümrük için ne öderiz bilmiyorum ama hepsi 400USD olsa kabaca 1.200TL üstüne montaj için gerekenler 1.500 gibi biter diye düşünüyorum sizin görüşünüz ne olur. bizim araçlara uydurabilir miyiz.
http://www.mishimoto.com/front-mount...ler-turbo.html
2- egzoz sistemi, araç için yapmayı düşündüğüm değişiklikler sonra benzer örneklere göre 260-275hp gibi bir aralıkta güç oluşacağı için egzozun dp dahil 70 lik full ve 76 lık son ile custom olarak yaptırmayı düşünüyorum. yada son için HKS alabilirim. sizce 70-70-76 için çok basınç kaybı olur mu. yada siz 207 lerdeki ort 270 civarı güçlerdeki uygulamalara göre ne tavsiye edersiniz. 63 full ve 70 son mu.
ben aracı haftada 1 yada 2 gün kullanacağım bu yuzden vanalı egzoz düşünmüyorum ayrıca vanalı egzozlarda yine performans kaybından bahsediliyor vana açıkken bile
3- dv, olarak forge düşünüyorum gönlüm sesliden yana ancak seslilerin biraz da olsa basınç kaçırdığı konuşuluyor sizce bu şehir efsanesi mi yoka gerçek mi. sizin kendi tecrübelerinize göre sesli yada sessiz ne tavsiye edersiniz.
4- araca hava filtresi düşünmüyorum, sislerin arkasından beslenmeyen cai yapılmadığı sürece orjinal sistem en performanslı olan en azından daha az sıcak havaya emiyor. siz ne düşünüyorsunuz orjinal ile devam mı.
5- 5cm lik eichbach düşünüyorum, sizce yeterli olur mu. 1-2 cm press yaptırsak nasıl olur yada gerek varmı. press yaptıran arkadaşlar oldu mu yol tutuş yada sekme için olumsuzluklar yaşadınız mı
teşekkürler